Címkék: hidrogén üzemű | Toyota | Toyota Mirai

2015. október 06. kedd, 15:09

 

A 2015. évi Frankfurti Autószalonon tartotta európai piaci premierjét a Toyota Mirai. Az első német, dán és brit ügyfelek a következő hetekben már átvehetik autójukat, és ezzel kezdetét veszi egy új korszak.

 

A hybrid technológiája révén a Toyota világszerte népszerűvé tette a környezetbarát autókat. Ennek első lépcsőfoka a PRIUS volt, amely minden más autónál nagyobb mértékben járult hozzá környezetünk védelméhez. Ugyanakkor egyre súlyosabb gondokkal kell szembe néznünk, a globális felmelegedéstől kezdve a környezetszennyezésen át az olaj- és egyéb fosszilis energiahordozó-készletek kimerüléséig.



Amennyiben szeretnénk biztosítani, hogy a jövőben is az autók szolgálhassanak társadalmunk rugalmas, személyes közlekedési eszközéül, meg kell fontolnunk, hogy milyen energiahordozókat használhatunk fel a jövőben üzemanyagként. A Toyota hiszi, hogy a különböző technológiák megférnek majd egymás mellett, az elektromos autóktól a hibrideken át a leginnovatívabbnak tekinthető üzemanyagcellás (FCV) gépkocsikig.

Az FCV járművek benzin vagy gázolaj helyett hidrogénnel üzemelnek: ez a környezetbarát energiaforrás a legkülönfélébb nyersanyagokból állítható elő, a nap- vagy szélenergiától kezdve a bioüzemanyagon át a földgázig.

Ráadásul a működésükhöz szükséges energiát menet közben, a fedélzeten állítják elő üzemanyagcella kötegek segítségével. Az FCV járművek energetikai hatásfoka magasabb, mint a benzinüzemű gépjárműveké; hiszen energiát takarítanak meg.

Nulla emissziójú járművek: használat közben kizárólag vizet bocsátanak ki. Az FCV járművek ugyanolyan praktikusak és könnyen használhatók, mint a hagyományos autók, és mivel hatótávolságuk és feltöltési idejük egyaránt azokéhoz mérhető, teljes mértékben alkalmasak hosszabb távolságok megtételére.



Az évtized innovációja
A Toyota Mirai az elmúlt tíz év legkiemelkedőbb autóipari innovációja: az üzemanyagcellás gépkocsi az első helyen végzett a németországi Autóipari Menedzsment Központ (Center of Automotive Management, CAM) listáján, amely a világ száz legnagyobb jelentőségű autóipari műszaki fejlesztését rangsorolta.

A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású gépkocsi, amelynek első európai példányai a következő hetekben érkeznek meg a német, dán és brit ügyfelekhez, túlzás nélkül új korszakot nyit az autóiparban.

A rangsor felállítása során a Bergisch Gladbachban működő, Dr. Stefan Bratzel professzor által vezetett CAM több mint nyolcezer innovációt vizsgált meg átfogóan a 2005 és 2015 közötti időszakból. Ezeket piaci relevanciájuk, iparági jelentőségük, valamint újdonságtartalmuk alapján osztályozták.

Az első helyen a világ első sorozatgyártású, szabadon megvásárolható üzemanyagcellás szedánja végzett. Az üzemanyagcella kötegben a hidrogén elektromos árammá alakul át, ez táplálja a 114 kW/155 LE teljesítményű villanymotort. Az üzemanyagcellás gépkocsik (FCV) zéró károsanyag-kibocsátású járművek, működésük egyetlen mellékterméke víz. Az FCV járművek ugyanolyan praktikusak és könnyen használhatók, mint a hagyományos autók, és mivel hatótávolságuk és feltöltési idejük egyaránt azokéhoz mérhető, tökéletesen alkalmasak hosszabb távolságok megtételére.



A Toyota Prius Plug-in Hybrid szintén az élen végzett a CAM felmérésében. A modell ugyancsak világelső a maga nemében: ez volt az első olyan, sorozatgyártású, hálózatról tölthető hybrid gépkocsi, amelyet normál háztartási hálózatról is lehetett tölteni. A modell 5,2 kW/óra elektromos áram mellett mindössze 2,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométeren, ami 49 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A 100 legnagyobb jelentőségű autóipari újítás között ezzel a harmadik helyet érdemelte ki.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER