Címkék: Toyota

2015. július 04. szombat, 09:01

 

Stílusával, új motorjaival és innovatív technológiáival az új Avensis arra törekszik, hogy megkönnyítse vásárlói életét. Felszereltségtől vagy kiviteltől függetlenül nagy presztízsű, megbízható, biztonságos és kényelmes útitárs.

Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott Avensis a mai napig több mint 1.711.800 példányban gurul a kontinens útjain; az eredetileg 1997 végén bevezetett modellből eddig három generáció látott napvilágot.

Habár az Avensis hagyományosan a magánvásárlók és a flottapiac számára egyaránt népszerű volt, a flotta vásárlók, amely a teljes D-szegmens 75 százalékát uralják, egyértelműen a legnagyobb ügyfélbázisnak bizonyultak.

Ennek megfelelően az új, 2015-ös Avensis egyaránt szól a nagyobb presztízst, fényűzést és eleganciát kereső magánvásárlókhoz, és a sportosabb, dinamikusabb és divatosabb járműben gondolkodó, céges járművüket maguk kiválasztó felhasználókhoz: a modell öt kulcsfontosságú területen kínál alapjaiban tökéletesített értékeket.


Dizájn
Az új orrkialakítás, amely 40 mm-rel nyújtotta meg a jármű teljes hosszát, a Toyota Under Priority és Keen Look formanyelvének erőteljes, második generációs megnyilvánulása. A formaterv hangsúlyos, térbeli kivitelezése a D-szegmensben elvárható merész, magabiztos megjelenést kölcsönöz a modellnek; méltó a Toyota európai zászlóshajójához.

A kisebb, agresszívabb felső hűtőmaszkon a korábbinál hangsúlyosabb szerephez jut a Toyota logó. A hűtőmaszk krómozott díszléce az új, LED-technológiás lámpatesteket köti össze. A fényszórókon belül kialakított LED-es nappali világítás (DRL) egyedi, karakteres megjelenést kölcsönöz az új Avensisnek.

A lökhárító fényes feketére festett középrészét körülvevő, alsó hűtőmaszk méretét számottevően megnövelték, ami még inkább kihangsúlyozza az Avensis határozott megjelenését. Az új hűtőmaszk lendületes, lefelé mutató kidolgozásával összhangban a ködfényszórók foglalata az első lökhárítók legszélére költözött; még szélesebbnek láttatva a járművet.

Oldalnézetből a küszöbök új díszítő borítása a korábbinál vízszintesebb tájolással ruházza fel a jármű profilját, ami optikailag mélyebb tömegközéppontot eredményez. Az elegánsabb profilt új rajzolatú, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák választéka teszi még kecsesebbé.

A modell hátsó része szintén elegánsabb kidolgozást kapott; az új rajzolat kihangsúlyozza az Avensis széles hátsó kiállását. A hátsó lámpatestekben fényvezetéses LED technológiával találkozunk; ami sötétben modernebb megjelenést kölcsönöz az új Avensisnek.


Utastér
A műszerfal két fő részre oszlik. A beltér teljes szélességében végig futó, kecses felső részen helyezkedik el a műszeregység, amely csöves árnyékolóba süllyesztett fordulatszám- és sebességmérőből, valamint a kettő között található, 4,2 colos, színes TFT multi-információs képernyőből áll (Active felszereltségi szinttől.)

Az alsó részen található a középkonzol, amelyet leválasztottunk a padlókonzolról, és amely egy 8 colos, színes érintőképernyős kezelőfelületnek ad otthont. A belső térben ergonómiailag továbbfejlesztett kormánykerék és kezelőszervek teszik teljessé az összképet.

Minden kezelőszerv tapintása és működtetése javult; az érzékelhető minőséget tovább fokozza a feliratok és szimbólumok gondos összehangolása, valamint a homogénebb háttérvilágítás.

A műszeregységet, a kormánykereket, a középkonzolon elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőrostélyokat és a sebességváltó kart díszítő, selyemfényű krómozás határozottabb, minőségibb megjelenést kapott.

A 'Felszereltség és ár-érték arány' fejezetben részletesen ismertetett, új vonzóbb kiviteli lehetőségek között megtalálható a szövet- és Alcantara üléskárpit; valamint egy új kettős beltéri színvilág, amely tetszés szerint „Golden Copper” vagy „Lunar Grey” belső téri hangulatot jelent.

Az új Avensis elegánsabb és fényűzőbb, prémium minőségű utasterét még kívánatosabbá teszi az első ülések kialakítása, ami kifejezetten a hosszú távú utazást támogatja.

A háttámla felső részének méretét megnövelték, míg a háttámla oldalsó részét áttervezték, így jobban támasztja a vállat, miközben határozottabb oldaltartást biztosít. Az ülőlap alátámasztását is átdolgozták, így jobban oszlik el rajta a terhelés, és hosszú távon kevésbé fárasztó az utazás. Az ülőlap dőlésszögét megnöveltük, így jobb alátámasztást biztosít a combnak; míg az ülőlap módosított formájú pereme az oldaltartást javítja.


Zaj- és rezgésszint (NVH)
A nem kívánatos zajok és rezgések (NVH) szintje számottevően csökkent; így az új Avensis belső tere nem csupán jobb minőségű és kényelmesebb, de érezhetően csendesebb is.

A hatékonyabb hangelnyelésről és -szigetelésről új, vastagabb anyagok gondoskodnak; a karosszéria minden pontján nagyobb számú, szélesebb és vastagabb szigeteléseket, tömítéseket alkalmaztunk.

Megnöveltük a motorházfedél szigetelésének vastagságát és sűrűségét, a motor alsó szigetelése vastagabb és nagyobb méretű, míg a dízel modelleknél kiegészítő zajcsillapító réteget helyeztünk el a fenéklemezen. A felső műszerfal hangszigetelő rétege, valamint az A-oszlopnál elhelyezett, műszerfali zajcsillapítás egyaránt nagyobb lett, a kesztyűtartó hátfala ugyancsak hangelnyelő réteget kapott. A kerékdob belső védőburkolatát poliuretánhab réteggel vontuk be.

A légkondicionáló berendezés üzemi zajszintjét a fűtő légvezeték jobb szigetelésével csökkentettük, míg a Skyview panoráma napfénytetővel szerelt modelleknél a tetőkárpitozás mögé illesztettünk zajcsillapító réteget.


Felszereltségek
Az új Live, Active, és Executive felszereltségi szintek magasabb alapfelszerelést, kifinomultabb kidolgozást és jobb érzékelhető minőséget kínálnak, olyan fejlett technológiai tartalom mellett, mint a Toyota Touch 2 multimédiás rendszerek családja.

A kategóriaelső alapfelszereltség mellett a közepes (Active) kiviteli szinteken szériatartozék a kategóriában egyedülálló, részleges Alcantara üléskárpitozás, valamint az új, kettős beltéri színvilág, amelynél a vásárlók „Golden Copper” vagy „Lunar Grey” belső hangulat között választhatnak.

Az új Avensis pozícióját tovább erősíti számos, felszereltséget javító opciós csomag, valamint az új Toyota Safety Sense rendszer, amely Active és Executive kivitel esetében alapfelszerelés. A modell a flottás vásárlók számára meghatározó tartozékok és funkciók mellett kiváló ár-érték arányt kínál, és az új felszereltségi struktúra minden szintjén kompromisszumoktól mentes biztonságot szavatol.

A belépő (Live) szintű kiviteleken fekete vagy szürke beltéri színvilággal találkozhatunk. Alapfelszereltségük többek között kézi vezérlésű klímaberendezést, hegymeneti elindulássegítőt, LED-es nappali menetfényt, USB csatlakozással felvértezett CD-rádiót, valamint az Ütközést megelőző biztonsági rendszert tartalmazza.

A közepes (Active) szinteken debütál az Avensis új, kéttónusú beltéri színvilága, választhatóan „Golden Copper” vagy „Lunar Grey” kivitelben. A Live szinten túl automatikus vezérlésű klímaberendezés, 4,2 colos színes TFT multi-információs képernyő, valamint, eső- és szürkületi érzékelők, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, ködfényszórók, szövet-Alcantara üléshuzat, sötétített hátsó oldalablak, tolatókamerával felszerelt Toyota Touch 2 multimédiás rendszer valamint a Toyota Safety Sense rendszer szerepel a palettáján.

A kifejezetten a flottás vásárlók elvárásaihoz igazodva kifejlesztett Active Trend+ felszereltségi szinten az iménti, alapszintű üzleti kivitelt olyan tételekkel gazdagítja, mint a LED-es fényszórók kanyarfény funkcióval, a fényvezetéses, egyedi rajzolatú LED-es nappali menetfény, első ködlámpák sarokbevilágítás funkcióval, „Golden Copper” és „Lunar Grey” beltéri színvilág, szövet-Alcantara üléskárpitozás, a sötétített hátsó ablaküvegek, valamint a 17 colos, csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák.

A felső (Executive) felszereltségi szinten rendkívül gazdag szériafelszerelés fogadja a vásárlókat. Az Active Trend+ kivitelen túl 18 colos könnyűfém keréktárcsák, intelligens, kulcs nélküli nyitás és indítás, fekete bőrülések, fahatású díszítőbetétek, nagynyomású fényszórómosó, valamint teljes térképes műholdas navigációs rendszerrel felvértezett Toyota Touch 2 with Go Plus multimédiás rendszer 10 hangszóróval alkotja az alapfelszerelés részét. Az Avensis Touring Sports Executive felszereltség Skyview panoráma napfénytetőt is tartalmaz.


Vezetés, üzembentartási költségek
Az új Avensis hajtáslánc-választékát mélyrehatóan átdolgozták, megőrizve azt a tartósságot és megbízhatóságot, amely mindig is jellemezte azt; emellett csökkent az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és az üzemben tartási költségek.

Mindezeken felül a karosszériát, a felfüggesztést és a kormányművet érintő módosítások nyomán a modellcsalád minden kivitelén tovább javult a rugózási komfort és a vezethetőség.


Dízelmotorok
Az öttagú motorkínálatban mindkét díze új: az 1,6 literes D-4D erőforrás 112 lóerős (82 kW), míg a 143 lóerős (105 kW) 2.0 D-4D most debütál a Toyota kínálatában.

Az 1.6 D-4D CO2-kibocsátása csupán 108 g/km, 11-el kevesebb, mint a 2,0 literes elődmotoré, míg az új 2,0 literes erőforrás 119 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet; ez 24 g/km csökkentést jelent az általa leváltott 2,2 literes erőforráshoz képest.

A dízelmotorok 3 évre / 90 000 kilométerére vetített üzemben tartási költségei csökkentek.

Új 1.6 D-4D
A kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és jobb menetdinamikát kínáló méretcsökkentés aktuális trendjéhez igazodva az eddigi 2.0 D-4D dízelmotort egy új 1.6 D-4D erőforrással váltottuk fel.

Az Euro 6-os besorolású, négyhengeres, 1598 cm3-es, DOHC 16 szelepes turbódízel 20 kilogrammal könnyebb kétliteres elődjénél. A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóhoz csatlakozó motor legnagyobb teljesítménye 112 DIN LE/82 kW 4000/perc fordulatszámon; a maximális forgatónyomaték 270 Nm az 1750-2250/perc fordulatszám-tartományban. A motor 11,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az Avensist, a végsebesség 180 km/óra.

Az új erőforrás 9 százalékkal takarékosabb, mint a kifutó 2.0 D-4D motor: vegyes ciklus szerinti, szabványos átlagfogyasztása 4,2 l/100 km. Ezzel egy időben a CO2-kibocsátás 119-ről 108 g/km-re csökkent.

A motor a teljes fordulatszám-tartományban gyors gázreakciót kínál. Már alacsony fordulatszámon lendületes veszi a gázparancsot, majd a turbónyomás felépülésével lineárisan nő a forgatónyomaték, amely ráadásul a korábbinál szélesebb tartományban áll a vezető rendelkezésére: a motor könnyedén 3000/perc fölé forog.

Új 2.0 D-4D
Az új, Euro 6-os besorolású, 2,0 literes D-4D dízelmotor ugyanúgy a kedvező üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást részesíti előnyben, mint 1,6 literes testvére, ugyanakkor a szintén hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás karakterében erőteljesebb szerephez jut a vezetési élmény.

Az új, 1995 cm3-es, DOHC 16 szelepes motor legnagyobb teljesítménye 143 LE /105 kW percenkénti 4000-es fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka bőséges 320 Nm 1750 - 2500/perc között. A pörgős erőforrást lineáris nyomatékfelépülés jellemzi, így kifejezetten jól teljesít a rugalmasság és a gyorsítóképesség terén. Álló helyzetből 9,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát; végsebessége 200 km/óra.

A motor az átfogó fejlesztéseknek köszönhetően minden helyzetben különösen csendesen üzemel, míg a Toyota start-stop technológiája és az autópályára optimalizált, hosszú hatodik sebességfokozat révén az új 2.0 D-4D üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,5 l/100 km, a CO2-kibocsátás 119 g/km.


A dízelmotorok alapvető jellemzői és funkcionális előnyei
Az új 1.6 és 2.0 literes D-4D dízelmotorok számos olyan, fejlett technológiai megoldást vonultatnak fel, amelyek kifejezetten az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálják, megőrizve a motorteljesítményt és a vezetési élményt.

A digitális dízel elektronikai vezérléssel felvértezett üzemanyag-befecskendezési vezérlő rendszer a motorfordulatszám és -terhelés, valamint az üzemi hőmérséklet függvényében szabályozza az üzemanyag-befecskendezést. Így a hagyományos közös nyomócsöves technológiáknál pontosabban szabályozható a befecskendezett üzemanyag nyomása és mennyisége, valamint a befecskendezés ideje.

Az eredmény: kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és még jobb károsanyag-kibocsátási teljesítmény, változatlan motorteljesítmény mellett.

A kombinált kialakítású szívónyílás optimális örvénylést hoz létre a beszívott levegő/üzemanyag keverékben, ami teljesebb égést, ezáltal jobb üzemi hatásfokot eredményez

A darabonként összeállított vezérműtengely egyedileg gyártott bütykökből, fogaskerekekből, illetve tengelyből áll, minden komponens optimalizált anyagösszetétellel készült Ennek a megoldásnak köszönhetően mintegy 40 százalékkal csökkent a teljes tömeg, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményezett.

A hidraulikus szelephézag-állítási rendszer (HVCC) hidraulikus dugattyúk segítségével, a motor hőmérsékletétől, fordulatszámától és terhelésétől függően folyamatosan szabályozza a szívó- és kipufogószelepek hézagját, ezzel gondozásmentes használatot és költségmegtakarítást eredményez.

A keresztáramú hűtési rendszer a motor hűtőfolyadékát a forróbb, kipufogó oldalról átvezeti a hűvösebb, szívó oldalra, ami a hengerfej egészét tekintve egyenletesebb hőelosztást eredményez. Ezzel csökkenthetők a nyomási veszteséget és az üzemanyag-fogyasztás.

A műgyanta szelepfedél nem csupán jobb hangelnyelő képességgel rendelkezik, de az egyszerűbb gyártási folyamat révén bonyolultabb belső szerkezetet tesz lehetővé. Így a szelepfedélen belül kaphatott helyet az olajszeparátor, valamint a nyomásszabályozó szelep, amelyek lehetővé teszik az olaj elválasztását a kartergázoktól. Ezzel csökkenthető az elégett olaj mennyisége, és tisztábbá tehető a kipufogógáz.

A változó geometriájú turbófeltöltő (VNT) a motor fordulatszáma és terhelése függvényében szabályozza a beszított levegő mennyiségét, ezzel biztosítva a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és motorteljesítményt.

Az új töltésszabályozó rendszer a menetkörülmények függvényében automatikusan szabályozza a generátor által termelt áram mennyiségét; ami hatással van a motor terhelésére. Az üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő rendszer nem csupán arra képes, hogy lassításnál megnövelje, gyorsítás közben pedig csökkentse a generátor terhelését, hanem képes arra, hogy alapjárat vagy egyenletes sebességű haladás során egyensúlyt teremtsen az üzemanyag-takarékosság és a megfelelő mértékű áramtermelés között.

Végezetül a Toyota start-stop rendszere nagy teljesítményű DPF koromrészecske-szűrővel kombinálva biztosítja a még szerényebb részecske- és CO2-kibocsátást.


Benzinmotorok
A korábbról ismert 1,6, 1,8 és 2,0 literes VALVEMATIC benzinmotorok szintén átfogó módosításokon estek át. Mindegyik motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási határértékeket, jobb vezethetőség, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás jellemzi őket.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztás átlagosan 0,4-0,8 l/100km-rel csökkent, míg a CO2-kibocsátás 8-19 g/km-rel mérséklődött.

1.6 VALVEMATIC
A négyhengeres, 1598 cm3-es, DOHC 16 szelepes VALVEMATIC benzinmotor legnagyobb teljesítménye 132 LE/97 kW 6400/percnél, a maximális forgatónyomaték értéke 160 Nm percenkénti 4400-as fordulatszámon. A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval szerelt, új Avensis 1.6 álló helyzetből 10,4 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége 200 km/óra.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztás a korábbi 6,5 helyett 6,1 l/100km, a CO2-kibocsátás (142 g/km) 8 g/km-rel mérséklődött.

1.8 VALVEMATIC
A hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy alapjaiban átdolgozott CVT automatával szerelt, négyhengeres, 1798 cm3-es, DOHC 16 szelepes VALVEMATIC benzinmotor legnagyobb teljesítménye 147 LE/108 kW 6400/percnél, a maximális forgatónyomaték értéke 180 Nm percenkénti 3800-as fordulatszámon. A motor 9,4 másodperc (CVT: 10,4 mp) alatt gyorsítja 100 km/órára az Avensist, a végsebesség 200 km/óra.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztás a korábbi 6,5 helyett 6,0 l/100km, a CO2-kibocsátás (139 g/km) 13 g/km-rel mérséklődött.

2.0 VALVEMATIC
Az átdolgozott CVT automata sebességváltóval szerelt, négyhengeres, 1986 cm3-es, DOHC 16 szelepes VALVEMATIC erőforrás maximális teljesítménye 152 LE/112 kW 6200/percnél, a legnagyobb forgatónyomaték 196 Nm 3800/percnél. A motor 10,0 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az Avensist, a végsebesség 205 km/óra.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztás a korábbi 6,9 helyett 6,1 l/100km, a CO2-kibocsátás (142 g/km) tekintélyes 18 g/km-rel mérséklődött.


A benzinmotorokat érintő módosítások és funkcionális előnyök
Az 1.6 VALVEMATIC erőforrás számos vezérlő egységét módosítottuk, a gyújtásvezérléstől a keverékszabályozásig, amelyet a kedvezőbb károsanyag-kibocsátás követelményét szem előtt tartva hangoltunk be. A fentiekben ismertetettek szerint az új töltésszabályozó rendszer a menetviszonyok függvényében módosítja a generátor működtetését, ami hozzájárul a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz.

Az 1.8 és 2.0 VALVEMATIC motorok egyaránt széleskörű, teljesítményt, üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást befolyásoló módosításokon estek át, az alábbiak szerint:

A VALVEMATIC és VVT-i rendszerek működtetési szögét megnöveltük, így a szelepek nyitási szöge és ideje a teljes fordulatszám-tartományban optimalizált. Ennek köszönhetően megnőtt a teljesítmény, míg a mechanikus veszteségek mérséklése révén csökkent az üzemanyag-fogyasztás.

A VALVEMATIC és VVT-i működtetéssel összehangolt, folyamatosan optimalizált fojtószelep-vezérlés csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és javítja a vezethetőséget. Az újonnan beépített olajhőmérő révén javult a VVT-i rendszer hatásfoka, ezáltal tovább csökkent az üzemanyag-fogyasztás

Az 1,8 és 2,0 literes VALVEMATIC motorok sűrítési viszonyát 10,7:1-re, illetve 10,5:1-re emeltük, ami kedvezőbb fajlagos hőteljesítményt és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményezett.

Az üzemanyag-befecskendezés mennyiségét és időzítését optimalizáltuk, így csökkenthető a befecskendezés során a kipufogó oldalon jelentkező üzemanyag-veszteség, és mérsékelhető a károsanyag-kibocsátás.

A belső súrlódást is számottevően csökkentettük: az ékszíj csökkentett feszességű bordás feszítőt kapott, csekély súrlódású vezérműláncot és lánccsillapítást alkalmaztunk; az első és hátsó olajtömítéseken Teflon bevonat található, a főtengely, vezérműtengely és a nyomócsapágy csúszó felületei pedig műgyanta bevonatot kaptak, valamint csökkentettük az olajszivattyú átfolyását, illetve a vákuumszivattyú meghajtó nyomatékát.

A motor gyorsabban eléri üzemi hőmérsékletét, köszönhetően a kagylóhéj jellegű leömlőnek, valamint az optimalizált szelepvezérlésnek, illetve üzemanyag-befecskendezésnek. Ezen megoldások elősegítik a kipufogógáz hőmérsékletének emelkedését, így gyorsabban felmelegedik a katalizátor, így a hidegindítást követően korábban csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.

A hűtőrendszer gyorsan reagáló termosztátot és optimalizált, elektromos ventilátor-vezérlést kapott. Mindezen megoldások mérséklik a kopogási hajlamot és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást.

A motorok kompatibilisek a magas kéntartalmú üzemanyagokkal, köszönhetően a pozitív forgattyúház-szellőztető (PCV) szelep nitridálásának, valamint a más magasságban elhelyezett dugattyúgyűrűknek.

Végezetül mindkét erőforrás megkapta a korábban ismertetett töltésszabályozó rendszert.


Módosított CVT sebességváltók
Az 1.8 és 2.0 VALVEMATIC benzinmotorokhoz társuló CVT sebességváltókat teljes körűen átdolgoztuk, ami önmagában 4 százalékkal csökkentette az üzemanyag-fogyasztást, ám emellett csendesebb üzemet, jobb gyorsítóképességet és váltási érzetet, valamint kedvezőbb vezethetőséget is eredményezett.

Az egységek frissen kifejlesztett nyomatékváltót, fokozatmentes áttételi egységet, olajszivattyút, fordulatszám-csökkentőt- és bolygóművet, hidraulikus vezérlő egységet kaptak, valamint lecserélték a CVT folyadékot és a váltófolyadék-melegítőt.

A CVT vezérlő rendszerét is módosítottuk, így mostantól közepes fojtószelep-állásnál csökkenti a fordulatszámot a rendszer, a fordulatszám pedig általában jobban igazodik a gázpedál-álláshoz, ahogy azt a hagyományos automatikus sebességváltóknál megszokhattuk, így a rendszer magával ragadóbb vezetési élményt kínál.

Sport üzemmódban a mesterséges intelligenciát alkalmazó G AI-SHIFT vezérlés lép életbe, amely a váltási tartományt korlátozva magasabban tartja a motor fordulatszámát, ezáltal a kanyar bejáratánál erőteljesebb motorféket, majd a kijáratnál intenzívebb gyorsítóképességet biztosít.

A 2,0 literes VALVEMATIC motorhoz tartozó CVT sebességváltó emellett előfeszített differenciálművet kapott. A sebességváltó és a differenciálmű közös egységébe integrált előfeszítés mechanika feladata, hogy bizonyos menetviszonyok mellett előfeszítse a differenciálművet, és ezáltal megelőzze a hirtelen nyomatékváltást.

Ezzel biztosítható a hajtási nyomaték zökkenőmentes, finom átvitele a hajtott kerekekre, így álló helyzetből könnyebben, finomabban indulhatunk el, jobb a manőverezési képesség, továbbá még burkolatlan útfelületeken is javult az egyenesfutás.


Továbbfejlesztett menetdinamika
Az új, 2015-ös Avensis karosszériáján alkalmazott kiegészítő ponthegesztések, valamint a szélvédőt rögzítő, nagy szilárdságú uretán ragasztóanyag fokozott merevséget, ezáltal pontosabb vezethetőséget eredményez.

Az Avensis megőrizte az elődje által is alkalmazott, bevált McPherson rugóstagos első és kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést. Ugyanakkor mindkét felfüggesztést részletekbe menően átdolgoztuk, így egyszerre javult a rugózási komfort és a vezethetőség.

Az első felfüggesztést új felső rögzítéssel és acélgolyós gólyaláb-csapággyal szereltük fel. A korábbi műanyag helyett acélból készített csapágy csökkenti a rendszerben kormányzás során fellépő súrlódást, ami jobb kormányérzetet és pontosabb visszajelzést eredményez.

A lengéscsillapító csillapítási teljesítményét a jobb kormányérzet és a kedvezőbb rugózási komfort követelményeit figyelembe véve optimalizáltuk. A két dízelmotornál, valamint a 2,0 literes benzinmotornál módosított alakú tekercsrugót alkalmaztunk, valamint csökkentettük a rugórátát, ami jobb rugózási komfortot eredményezett. A felfüggesztésben fellépő súrlódást oldalirányú erőhatásokat csillapító tekercsrugók csökkentik, ami még kényelmesebb rugózást eredményez.

A kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést fokozott rugózási kényelemre, kormányozhatóságra és tartósságra hangoltuk, emellett hatékonyabban csökkentettük a zajok és rezgések átterjedését. Hátul is csökkent a rugóráta, a csillapítási erő, valamint a dízelmotorok és a 2,0 literes benzinmotor rugóelőfesztítését, míg az új kialakítású dugattyúszelep érezhetően jobb menetkomfortot eredményezett.

Az elektromos szervokormány (EPS) érzetének és közvetlenségének egyaránt jót tett az új, kétgolyós köztes tengely beépítése, amely a fokozott torziós merevséget közvetlenebb visszajelzéssel párosítja. Emellett módosítottuk a kanyarstabilizátor átmérőjét, míg a karosszéria merevségét nagy szilárdságú uretán szélvédő-ragasztó alkalmazásával fokoztuk.

Optimalizált EPS rásegítési jellemzők. A kormány középállásban pontosabb, ami elősegíti a nagy sebességű egyenesfutást, míg az áthangolt kormánynyomaték-átadás lineárisabban igazodik az oldalirányú gyorsulási és perdületi jellemzőkhöz.

Az új Avensis ügyfelei mostantól visszagurulásgátló rendszernek is örvendhetnek. A rendszer legfeljebb két másodpercre fenntartja a féknyomást mind a négy keréknél, miután a vezető felengedte a fékpedált, ezáltal megakadályozza, hogy a gépkocsi a gázadást megelőzően hátraguruljon, ha meredek vagy csúszós emelkedőn kell elindulnunk.


Biztonság
Az új Avensis ötcsillagos eredményt szeretne elérni az Euro NCAP törésteszt-programjában, ezért a korábbinál jóval magasabb aktív biztonságot és vezetőtámogatást kínál a modellkínálat minden tagjánál alapáras Toyota Safety Sense rendszer bevezetésével.

A Toyota Safety Sense olyan szolgáltatásokat tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA). A még teljesebb körű biztonsági teljesítmény, illetve a komfortosabb vezethetőség érdekében a szolgáltatási csomag automatikus távolságifény-vezérlést (AHB) és jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA) is tartalmaz.[1]

A mintegy 10 km/órától 80 km/óráig üzemképes, ütközés előtti biztonsági rendszer észleli az Auris előtt haladó járműveket, és csökkenti a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen.

A PCS ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és mintegy 30 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit.[2]

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a sávfelfestéseket figyeli, és segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmeztető a vezetőt.

Az automatikus távolságifény-vezérlés éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat.

A jelzőtábla-felismerő rendszer mindenkor optimálisan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A rendszer képes felismerni a sebességkorlátozást vagy előzési tilalmat jelző táblákat. A rendszer üzemkész állapotára vonatkozó értesítés, illetve az esetleges riasztások a műszerfali, színes TFT multi-információs kijelzőn jelennek meg. Aktív sebességkorlátozás esetén a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha túllépte az adott korlátozást.

A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az új Avensis vásárlói alacsonyabb biztosítási költségeknek(3) vagy a kedvezőbb biztosítási besorolásnak (3) örülhetnek.
(1) Műszaki elnevezés: Pre-Crash System
(2) 30 km/óra sebességgel haladó, illetve álló gépkocsival végrehajtott teszteken elért eredmények. A rendszer működése függ a menetkörülményektől (beleértve az út- és időjárási viszonyokat), valamint a jármű állapotától.
(3) Piactól függően


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER