2013. szeptember 06. péntek, 13:49

 

A Toyota Motor Corporation ma közzétette a Toyota Corolla összesített globális értékesítési eredményét. Ez év júliusában a világ legnépszerűbb modelljének eladásai elérték a 40,01 milliós darabszámot, ami újabb mérföldkő a Toyota világautója, a Corolla történetében.

A Toyota 1966 novemberében nyitotta meg új gyárát az Aichi tartományban található Takaokában; az üzemet kifejezetten a Corolla gyártására építették. A vállalat két évvel később – a helyi piacra szánt járművekre helyezve a hangsúlyt – Ausztráliában és Malajziában is megkezdte a gyártást. 1965 és 1968 között a Toyota több mint kétszeresére, 480 ezerről több mint 1,1 millió darabra növelte éves gyártási kapacitását, ami világosan jelzi, milyen jelentős mértékben járult hozzá a Corolla a vállalat növekedéséhez.
A világ 15 üzemében gyártott Corolla összesített értékesítési eredménye a 76 év alatt eladott Toyota autók egyötödét teszi ki.

toyota-corolla-generaciok

1966-os Corolla, valamint a 11. modellgeneráció japán, észak-amerikai és európai változatai

A Corolla észak-amerikai exportja 1968-ban vette kezdetét, s a gyors értékesítési sikereknek köszönhetően a modell összesített globális eladásai mindössze négy éven belül elérték az 1 milliós darabszámot. 1997-ben a Corolla megkapta a világ legkelendőbb autójának címét, mivel az összesített globális értékesítés eredménye meghaladta a 22,65 millió darabot. 2002 óta minden évben egymilliónál több kelt el a modellből; tavaly a világ több mint 150 piacán összesen 3.180 Corolla kelt el – naponta.

Az új, jelentős mérföldkő elérésével kapcsolatban Shinichi Yasui, a Corolla főmérnöke így nyilatkozott: “Úgy érzem, mintha ezt az autót a világ különböző tájain élő emberek megbecsülése táplálta volna. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ehhez én is hozzájárulhattam, és rendkívül hálás vagyok mindenkinek, akik megvásárolták és megszerették Corollájukat. A Corolla sikerének kulcsa, hogy az újabb és újabb modellgenerációk fejlesztői következetesen tartották magukat Tatsuo Hasegawa eredeti fejlesztési alapelvéhez: olyan autót kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt nyújt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára.”

A Corollát eredetileg arra tervezték a ’60-as évek közepe táján, hogy megfeleljen a munkahelyükre ingázó japánok megváltozott igényeinek. Tatsuo Hasegawa főmérnökben ekkoriban tudatosult, hogy a japán ipar növekedésével párhuzamosan a dolgozók munkába járásának időtartama is megnőtt. Egyre nagyobb igény támadt a személyes használatú járművek iránt, s ez az alapötlet vezette Hasegawát az első Corolla koncepciójának felvázolásához, és az azóta is érvényes alapelv megfogalmazásához: az autókat mindig, minden piacon a vásárlói igényeknek megfelelően kell továbbfejleszteni és tervezni.

Amikor az első Corolla legördült a gyártósorról, sok alapvető biztonsági eszköz még extrának számított. Az idők során – a családok igényeinek változását látva – a Toyota úgy döntött, hogy e berendezéseket alapfelszereltségként kínálja. A Toyota eltökélten törekedett a minél jobb minőség elérésére, és folyamatosan bővítette az elérhető árú Corollák alapfelszereltségét, így ez az autó minden más márkánál népszerűbbé vált a családos vásárlók körében.

A megújulásra mindig kész, a műszaki és minőségi fejlődés jelképévé vált Corolla tökéletesen megtestesíti a Toyota elkötelezettségét, hogy egyre jobb, a vásárlók igényeit tökéletesen kielégítő autókat készítsen.

Toyota Corolla gyártás

toyota-corolla-gyartas


A Toyota Corolla története

toyota-corolla-tortenete



A “Corolla” az alábbi listán felsorolt, Corolla név alatt forgalmazott járműveket jelenti. A jelenleg is forgalmazott modellek nevét kiemeléssel jelöltük.

Japán piac: Corolla Axio, Corolla Fielder, Corolla Rumion, Corolla sedan, Corolla van, Corolla coupé, Corolla Levin, Corolla Hardtop, Corolla Liftback, Corolla wagon, Corolla FX, Corolla Ceres, Corolla Spacio, Corolla Runx

Japánon kívüli piacok: Corolla (sedan, wagon, hatchback), Corolla EX, Corolla Altis, Corolla Millenium, Corolla Verso, Corolla Matrix


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER