Pénteken bemutatkozott az új Toyota Auris a magyar sajtó képviselőinek Zsámbékon, melyeket több motorverzióval, hybrid hajtással a Driving Camp vezetéstechnikai tanpálya területén próbálhattak ki az autós újságírók.
A sajtóbemutató egy ünnepélyes autóátadással kezdődött. Risz¬tov Éva tíz kilométeres hosszútávúszás londoni olimpiai bajnoka egy új hybrid Toyota Auris boldog tulajdonosa lett.
Éva elmondta, hogy még soha nem volt nullkilometeres autója, ráadásul régóta vágyik Toyota személygépkocsira, környezettudatos ember lévén pedig, különösen örül a hybrid technológiával szerelt autónak.
A tanpályán lehetőség volt 1,33 literes benzines, kézi váltóval szerelt, 1,6 literes benzines Multidrive S automata váltós, 1,4 literes dízel kéziváltós és 1,8 literes hybrid elektronikus vezérlésű fokozatmentes (e-CVT) váltóművel épített új Aurisok természetét összevetni egy előző generációs 1,4-es dízellel.
A feladatok között szlalompálya, bólyákkal jelzett elkerülés volt, továbbá egy nedves aszfalt körpálya, melynek belső köre műgyanta burkolattal borított. Az utóbbi nedvesen is csúszik, azonban szerencsénkre most kicsit olvadt hólatyak fedte, melyen az autók 15-20 km/h-ás sebesség felett – technika ide, technika oda – elvesztik a tapadásukat, s tehetetlen csúszásban haladnak tovább. Tanulságos!
A szlalompályán érezhető volt a futómű stabilitása, a menetstabilizátor hibátlan működése, melyet igencsak megdolgoztatott mindenki. A kocsiszekrény a bóják között kígyózva sem dülöngél. Meg kell viszont jegyezni az előző generációs modell is igen jól teljesített. Az újnál viszont érezhető volt a kocsi súlypontjának mélyebbre kerülésének jótékony, stabilabb hatása a hirtelen és gyors kormánymozdulatoknál.
A nagyobb gyors körpályán már-már felemelkedett a belső hátsó kerék, azonban az autó haladása sodródás nélkül stabil maradt.
Előttem az utódom
A tanpálya után meghallgathattuk Krajcsovits Sándor szakavatott előadásában az Aurison végzett változtatásokat.
Az új Auris, elődjénél a külső dizájn átszabásán túl könnyebb, dinamikusabb, gazdagabban felszerelt és olcsóbban üzemeltethető lett – mondja a Toyota.
Miért látjuk karcsúbbnak az autót? Bár a hossza 3 cm-rel nőtt, a C oszlopon túl húzták az ablakot és kontúrját, a felső vonalat egy kicsit lefelé ívelték, viszont látványban nyúlást eredményez hátul a légterelő kapcsolódása.
Az első lámpák szűkítése is hozzájárul a karcsú ékalakú látványhoz.
Elölről láthatjuk, hogy a hűtőrács is keskenyebb lett, jól illeszkedve a két szúrós szemközé. A fényszóról LED nappali világítást kaptak.
Az Auris tízféle külső fényezéssel rendelhető meg, amelyek közül négy szín – a szürke, az Avantgard bronz, a sötétacél és a Horizont kék – új a palettán. A hibrid modellek az exkluzív Gyöngyfehér árnyalatban is megrendelhetők.
Az új külső az aerodinamikai mutatóknak is jót tett. Az autó 5,5 cm-rel lett alacsonyabb, szabad hasmagassága 1 cm-rel csökkent. A homlokfelület kisebb lett. A padlólemez burkolatokon légterelő lapokat alakítottak ki. Az új Auris légellenállási együtthatója Cd 0,292 értékről Cd 0,277-re csökkent, a CdA érték pedig 0,67-ről mindössze 0,61-re mérséklődött.
A mélyebbre került az Auris tömegközéppontja tovább növelte a jármű menetstabilitását nagy sebességnél, valamint a kanyarsebességet, illetve csökkentette a karosszéria dőlési hajlamát, ahogy azt a tesztpályán tapasztalhattuk is.
Utastér
A műszerfalat rendesen átszabták. Vonzza a szemet a széltében elhúzott, fém kerettel díszített gazdag multimédiás felhasználhatóságot ígérő LCD multi-információs kijelző. További fém díszítést kapott kormány és a kesztyűtartó fölötti rész. A légbefúvók oldalt kerekek lettek és teljesen lezárhatóak. A középkonzolon függő teherautós kéziváltó lekerült.
A Live és Active felszereltségű modellek üléseit kiváló minőségű szövetkárpit borítja; a Style felszereltségi szinten ezt vörös betétek egészítik ki. A Lounge szintű modellek üléskárpitozása fekete velúr.
Az új tervezésű első ülések mögött 20 mm-rel nagyobb hely jut a térdeknek, a hátsó ajtó pedig szélesebb nyílást tár fel. A csomagtér hossza 50 mm-rel, a csomagtérajtó nyílásának szélessége pedig 90 mm-rel nőtt. A két szinten rögzíthető csomagtérpadló és a 60:40 arányban osztható hátsó üléssor révén jól variálható az autó csomagtere, amelynek befogadó képessége minden modellváltozatban – így a hibridben is – 360 liter. (Az Auris Hybrid modellben az akkumulátor új helyre, a hátsó ülés alá került.)
Hátsó ülések erősen hátratolt első ülésekkel. Mi kényelmesen elfértünk felszerelésekkel együtt.
Felszereltség
Négy felszereltségi szint között választhatunk: Live, Active, Style és Lounge
Szériafelszereltség a teljesség igénye nélkül a sebességtartó automatika, a hazakísérő fény és a hegymeneti elindulássegítő. Továbbá a távirányítós központi zár, elektromos ablakemelő elöl,. Magasságban és mélységben manuálisan állítható kormánykerék, automata légkondicionáló, 3 db 12 Voltos csatlakozó.
Audiorendszer távirányítója a kormánykeréken, rádió CD lejátszóval, MP3- és WMA dekóderrel. AUX csatlakozó és USB bemenet.
Biztonság tekintetében blokkolásgátló elektronikus fékerőelosztóval, járműstabilitás-vezérlő, ISOFIX rögzítési pontok, 7 légzsák
Az 1.33 Dual VVT-i benzinmotorhoz és az 1.4 D-4D dízelmotorhoz opcióként rendelhető, a 2,0 literes D-4D dízelhez pedig alapáron társított a Stop & Start rendszer.
További opcióban kérhető a panoráma napfénytető, az automatikus távfény, a Toyota Touch & Go és a Toyota Touch & Go Plus, a navigációs rendszerek, valamint az egyszerű intelligens automata parkolási rendszer
Az új Toyota Auris 2 féle benzinmotorral és 2 féle dízelmotorral vásárolható meg, illetve a full hybrid hajtáslánccal szerelt változat.
Az 1,33 cm3-is benzinmotorral szerelt belépő modell indulóára 3.990.000,-Ft, míg a hybrid hajtású induló ára 6.590.000,-Ft.
A belépő modell vegyes fogyasztása 5,5 l, az 1,4 literes dízelé 4,2 l, a hybrid technikával szereltté 3,8 l 100 kilométeren.
Az új Toyota Auris árai
Műszaki adatok
Üzemanyagfogyasztás
Hozzászólások