2013. július 26. péntek, 12:03

 

A Toyota bemutatta a legújabb büszkeségét az Auris Touring Sports kombiját, mely 4 féle motorral illetve a – szegmensben legelsőként - full hybrid hajtással érkezett a piacra, 6 féle felszereltségi szintet kínálnak hozzá, indulóára 4,190,000 Ft az 1,33 literes benzinmotorral és Start felszereltséggel.

toyota-auris-touring-sports-bemutato

Az Auris Touring Sports az Auris padlólemezére épült egy speciális meghosszabbítással, továbbá a hátsó részét is áttervezték. A két karosszéria közötti árkülönbség 290.000,-Ft. Az Auris Touring Sports áramvonalas karosszériájának köszönhetően a légellenállási együtthatója csupán Cd 0.28.
A Skyview panorámatető opcionálisan rendelhető, 1553 mm hosszú és 960 mm széles.
A Touring Sports tartalmaz tetősínt, többfunkciós kalaptartó rolót, többféleképp variálható csomagtérelválasztó hálót, illetve a hátsó ülések a csomagtérből is lehajthatóak.

toyota-auris-touring-sports


Az Auris a C szegmens eladási listáján a 9. helyre jött föl, a kombi változattól főleg a flottaértékesítési sikereket várja a Toyota, melyet már az eddigi rendelések is alátámasztanak.
A "C"-szegmensben értékesített autóknak jelenleg 25 százaléka kombi, Magyarországon a mix 28%, és e modellek 75 százalékát a flottafelhasználók vásárolják meg. Az Auris piaci részesedése a szegmensben meghaladja az 5 százalékot, Magyarországon a tervezett piaci részesedés 7,3%. Bemutatásakor az új Toyota Auris Touring Sports össz-európai értékesítésében várhatóan mintegy 45 százalékot tesz majd ki a hibrid hajtású modellváltozat. Magyarországon a hibrid részarány 22% lesz 2014-ben a Touring Sports eladásokból.
A bemutató napján a Szentkirályi Ásványvíz Kft. által rendelt hybrid modell is átadásra került Siófokon, melyet Balogh Levente tulajdonos ügyvezető igazgató vett át.

szentkiralyi-toyota


A Toyota méltán büszke a hybrid modelljeire

A piac 1 %-át teszik ki a hybrid modellek, a Toyota kínálatában 21 %-kal vannak jelen ezen hajtások.
A full hibrid hajtás előnyei:
- Az Auris Hybrid CO₂-kibocsátása 85 g/km, mely Európa több országában adókedvezménnyel jár és belvárosi behajtási engedélyekre jogosít. Az autó NOx- és koromrészecske-kibocsátása jelentősen alacsonyabb, mint a hasonló teljesítményű dízelmotoros járműveké.
- Kapcsolható EV üzemmódban közlekedve – ami a mild hibrid hajtású autók esetében nem lehetséges – az új full hybrid modell CO₂- NOx- és koromrészecske-kibocsátása nulla.
- A szerviz, a fenntartás és a javítás költségei több mint 50 százalékkal alacsonyabbak, mint a dízelmotoros vetélytársak esetében. (Nincs ékszíj, vezérműszíj, nincs turbó, kuplung, önindító és generátor.)

Csomagtér

Az Auris-szal megegyező 2600 mm-es tengelytáv és 10,4 méteres fordulókör mellett a Touring Sports 285 mm-rel hosszabb, mint hatchback. A hosszgyarapodás a csomagtér bővítését szolgálta.
Hátsó ülésekig mérve a raktér hossza 1115 mm, szélessége 1452 mm, a csomagtér befogadó képessége 530 liter. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák síkba döntésével a rakodótér hossza 2047 mm-re növelhető; a csomagtér magassága 890 mm (760 mm, ha a két szinten rögzíthető csomagtérpadló a helyén van), teljes befogadó képessége pedig kategóriaelső érték: 1658 liter.
A lökhárító és a csomagtérajtó újszerű kialakításával a rakodótér pereme 100 mm-rel van alacsonyabban mint az ötajtós változat esetében.
Az Auris Touring Sports kombiváltozat hátul nyitottabb szerkezete – a csomagtérajtó körül alkalmazott külön merevítések révén - az ötajtós modellhez hasonló csavarodási szilárdságot mutat.

A full hybrid modellekben az akkumulátor új helyre, a hátsó ülés alá került, így az autó csomagterének befogadó képessége sem kevesebb.
Az Auris Touring Sports egyszerre kínálja az egyetlen mozdulattal ledönthető Easy Flat hátsó ülésrendszert, a két magasságban állítható csomagtérpadlót, a két állásban használható kalaptartót, a kihúzható csomagtérelválasztóhálót, a bevásárlótáskák felakasztására szolgáló kampókat, az alumínium tetősíneket, három 12 voltos elektromos csatlakozót (egy a csomagtérben) és a csomagtér-világítást.

Új, opcionális Vontatási Csomagban az Auris Hybrid Touring Sports vontatási kapacitása 345 kg.

toyota-auris-touring-sports-hybrid


Beltér

A hosszirányban és magasságukban tágabb tartományban állítható, új fejlesztésű ülések rendkívül kényelmesek. Az új tervezésű első ülések mögött 20 mm-rel nagyobb hely jut a térdeknek.
Az új, letisztult, két- vagy háromrészes műszeregységen fehér színű mutatók és számok láthatók. A műszeregység és a középkonzol háttérvilágítása kék. A műszerfalat és az ajtókárpitok felső részét lágy tapintású anyagok borítják. A váltógomb új dizájnt, a kormánykerék pedig Nappa bőr burkolatot kapott.

Az Auris Hybrid Touring Sports jellegzetessége az exkluzív műszer, a műszeregységbe integrált Eco Drive Support monitor, a hibridkék, elektronikus vezérlésű fokozatválasztó kar, valamint a műszerfal exkluzív díszítése.

A Live és Active felszereltségű modellek üléseit kiváló minőségű szövetkárpit borítja; a Style felszereltségi szinten ezt vörös betétek egészítik ki. A Lounge szintű modellek üléskárpitozása fekete velúr. A fekete színű, teljes bőrkárpitozás opcióként rendelhető a Lounge felszereltségi szinten, a halványszürke bőrkárpit pedig kizárólag a Hybrid modelleknél érhető el.
Az Auris Touring Sports az új, matt textúrájú fekete belső színvilággal is megrendelhető.

toyota-auris-touring-muszerfal


Vezetés

Az Auris modellcsalád magassága 55, hasmagassága 10 mm-rel csökkent, az új első ülések pedig 40 milliméterrel alacsonyabbak lettek, így jelentősen mélyebbre került az Auris Touring Sports tömegközéppontja, ami tovább növeli a jármű menetstabilitását nagy sebességnél, valamint a kanyarsebességet. Az alacsonyabb tömegközéppont következtében a rugófeszességet is csökkentették, hogy az autó még jobb gördülési komfortot biztosítson.
Az 1,33 literes benzines, illetve 1,4 literes dízelmotorral szerelt modellek csatolt lengőkaros hátsó futóművel készülnek, míg az 1,6 literes benzines, a 2,0 literes dízel, valamint a full hybrid hajtású modellváltozatokban kettős keresztlengőkaros hátsó futómű található.
Az Elektromos Szervokormányt (EPS) is továbbfejlesztették, az EPS közvetlenebb lett, jobb visszajelzéseket ad és gyorsabb, fürgébb kanyarvételt biztosít.

Biztonság

Az EBD-vel kiegészített ABS, a Vészfékasszisztens, a Járműstabilitás-vezérlés (VSC) és a Vészfékjelzés funkció mellett az új Auris utasainak biztonságát vezető- és utaoldali első légzsákok, valamint térd-, oldal- és függönylégzsákok fokozzák.

Az új Toyota Auris 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP 2013-as töréstesztjén.





Motorok
A full hybrid hajtás mellett a ferdehátú Auris benzines-, és dízelmotorjai is megjelennek: az 1,33 literes Dual VVT-i (99 LE) és 1,6 literes Valvematic (132 LE) benzinmotorok, valamint a továbbfejlesztett 1,4 D-4D (90 LE) és 2,0 D-4D (124 LE) dízelmotorok.

A HSD rendszer 1,8 literes VVT-i benzinmotorja és elektromotorja egymástól függetlenül, és közösen is hajthatják az autót; a hajtáslánc legnagyobb teljesítménye 136 lóerő (100 kW), s az Auris Hybrid Touring Sports 11,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 180 km/óra.

A Toyota Stop & Start rendszerrel felszerelt, 1,33 literes benzinmotor szívó-és kipufogóoldali, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-i) kapott; az erőforrás magas, 11,5:1 sűrítési viszonya jobb hőhatásfokot szavatol. A motor legnagyobb teljesítménye 73 kW/99 lóerő, maximális forgatónyomatéka 128 Nm 3800/perc fordulatszámon.
Üzemanyagfogyasztása  5,5 l/100 km, s a motor CO2-kibocsátása 127 g/km.

A hatfokozatú kézi váltóval vagy MultiDrive S automata sebességváltóval egyaránt társítható, 1,6 literes Valvematic benzinmotor legnagyobb teljesítménye 97 kW / 132 LE, maximális forgatónyomatéka 160 Nm, amelyet már 4400/perc fordulatszámon ad le. Manuális sebességváltóval társítva a motor vegyes ciklusú átlagfogyasztása 6,1 l/100 km, CO2-kibocsátása 140 g/km. Az erőforrást Multidrive S váltóval társítva 6,0 l/100 km illetve 139 g/km.

A hatfokozatú kézi váltós, 1,4 literes D-4D dízelmotor maximális teljesítménye 66 kW/90 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 205 Nm (1800-2800/perc között).
Az alapáron Stop & Start technológiával is felszerelt 1.4 D-4D 90 turbódízel egységet a Toyota Optimal Drive technológiák segítségével tökéletesítették, tovább javítva ezzel teljesítményét és gázreakcióit, ezzel együtt pedig csökkentve üzemanyag-fogyasztását, valamint CO2- és koromrészecske-kibocsátását.

A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóhoz csatlakozó, 91 kW/124 lóerős 2.0 D-4D turbódízel erőforrást alapjaiban átdolgozták, s a motor mostantól alapkivitelben kínálja a Stop & Start technológiát. A motor csendesebb lett, és CO2-kibocsátása is 115 g/km értékre javult, míg a vegyes ciklusban mért üzemanyag-fogyasztás 4,4 l/100km-re csökkent.

toyota-sakura


Váltók
Az új Auris Touring Sports 1,6 literes Valvematic benzinmotorjához társítható MultiDrive S egység egy fokozatmentes (CVT) váltó, amely automatikus üzemmódban és szekvenciális, 7 fokozatú Sport üzemmódban egyaránt használható.

Toyota Auris Touring Sports árai
A kis benzinmotorral szerelt változat induló ára 4.190.000,-Ft, az 1,6 literes benzines változaté 5.180.000,-Ft Live felszereltséggel, automata váltóval 6.030.000,-Ft, de már Active felszereltségben. A kisebbik dízelmotorral szerelt modell 5.455.000,-Ft-tól rendelhető Live felszereltségben, a nagyobbik 6.385.000,-Ft Active felszereltséggel, a Hybrid pedig szintén Active felszereltséggel 6.980.000,-Ft.




A konkurensek hasonló dízelmotorral szerelt modelljei közül a legdrágább az Opel Astra. Csökkenő sorrendben a Ford Focus, Skoda Octavia következik az Auris Touring Sports a negyedik. Tőle a Kia Ceed és a Hyundai i30 olcsóbb hasonló árakkal, a sort a Renalt Megáne zárja az árával.

Az új Toyota Auris Touring Sports felszereltségi szintjei: Start, Live,  Active, a Style és a Lounge, illetve a flottaajánlatban a Limited.
Már a kezdő felszereltségben megtalálható a digitális automata légkondicionáló, a hazakísérő fény és a hegymeneti elindulássegítő.
Active szinttől jelenik meg a nappabőr kormány, a buetooth-csatlakozás, az állítható magasságú első utasülés, a hátsó középső kartámasz, valamint Toyota Touch multimédia rendszer, amihez USB/iPod-kapcsolat és tolatókamera is csatlakozik.
A Lounge felszereltség része a bőrkárpitozás, a hátsó elektromos ablakemelők, a kétzónás klímaberendezés, a szürkület- és esőérzékelő, a fényre sötétedő visszapillantó tükör, elektromosan behajtható külső tükrök, a sebességtartó automatika és az állítható sebességhatároló (a CVT-váltós modellekhez), az Egyszerű Intelligens Automata Parkolási rendszer (SIPA), az Intelligens, Kulcs Nélküli Nyitási és Indítási Rendszer és a 16 colos könnyűfém keréktárcsák.

A Lounge felszereltségi szinten alapáras, a Active szinten opcióként rendelhető meg az Egyszerű Intelligens Parkolási Rendszer (SIPA) amely párhuzamos parkolásra alkalmas, s tolatva közelíti meg a parkolóhelyet.

Az opciók közt megtalálhatók a Bi-Xenon fényszórók, az Adaptív Fényszórórendszer (AFS), az Automatikus Távfény (AHB), az 1553 mm hosszú és 960 mm széles Skyview panoráma napfénytető és a Toyota Touch & Go és a Toyota Touch & Go Plus navigációs rendszerek.

toyota-auris-siofok

Az új Auris Touring Sports tízféle fényezéssel kapható, amelyek közül három szín – a Gránitszürke, az Avantgárd bronz és a Horizont kék – új a palettán. A hibrid modellek az exkluzív Gyöngyházfehér árnyalatban is megrendelhetők. A keréktárcsák kínálatában új 15 és 16 colos dísztárcsák és 16, illetve 17 colos könnyűfém felnik találhatóak.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER