A Toyota bemutatta a legújabb büszkeségét az Auris Touring Sports kombiját, mely 4 féle motorral illetve a – szegmensben legelsőként - full hybrid hajtással érkezett a piacra, 6 féle felszereltségi szintet kínálnak hozzá, indulóára 4,190,000 Ft az 1,33 literes benzinmotorral és Start felszereltséggel.
Az Auris Touring Sports az Auris padlólemezére épült egy speciális meghosszabbítással, továbbá a hátsó részét is áttervezték. A két karosszéria közötti árkülönbség 290.000,-Ft. Az Auris Touring Sports áramvonalas karosszériájának köszönhetően a légellenállási együtthatója csupán Cd 0.28.
A Skyview panorámatető opcionálisan rendelhető, 1553 mm hosszú és 960 mm széles.
A Touring Sports tartalmaz tetősínt, többfunkciós kalaptartó rolót, többféleképp variálható csomagtérelválasztó hálót, illetve a hátsó ülések a csomagtérből is lehajthatóak.
Az Auris a C szegmens eladási listáján a 9. helyre jött föl, a kombi változattól főleg a flottaértékesítési sikereket várja a Toyota, melyet már az eddigi rendelések is alátámasztanak.
A "C"-szegmensben értékesített autóknak jelenleg 25 százaléka kombi, Magyarországon a mix 28%, és e modellek 75 százalékát a flottafelhasználók vásárolják meg. Az Auris piaci részesedése a szegmensben meghaladja az 5 százalékot, Magyarországon a tervezett piaci részesedés 7,3%. Bemutatásakor az új Toyota Auris Touring Sports össz-európai értékesítésében várhatóan mintegy 45 százalékot tesz majd ki a hibrid hajtású modellváltozat. Magyarországon a hibrid részarány 22% lesz 2014-ben a Touring Sports eladásokból.
A bemutató napján a Szentkirályi Ásványvíz Kft. által rendelt hybrid modell is átadásra került Siófokon, melyet Balogh Levente tulajdonos ügyvezető igazgató vett át.
A Toyota méltán büszke a hybrid modelljeire
A piac 1 %-át teszik ki a hybrid modellek, a Toyota kínálatában 21 %-kal vannak jelen ezen hajtások.
A full hibrid hajtás előnyei:
- Az Auris Hybrid CO₂-kibocsátása 85 g/km, mely Európa több országában adókedvezménnyel jár és belvárosi behajtási engedélyekre jogosít. Az autó NOx- és koromrészecske-kibocsátása jelentősen alacsonyabb, mint a hasonló teljesítményű dízelmotoros járműveké.
- Kapcsolható EV üzemmódban közlekedve – ami a mild hibrid hajtású autók esetében nem lehetséges – az új full hybrid modell CO₂- NOx- és koromrészecske-kibocsátása nulla.
- A szerviz, a fenntartás és a javítás költségei több mint 50 százalékkal alacsonyabbak, mint a dízelmotoros vetélytársak esetében. (Nincs ékszíj, vezérműszíj, nincs turbó, kuplung, önindító és generátor.)
Csomagtér
Az Auris-szal megegyező 2600 mm-es tengelytáv és 10,4 méteres fordulókör mellett a Touring Sports 285 mm-rel hosszabb, mint hatchback. A hosszgyarapodás a csomagtér bővítését szolgálta.
Hátsó ülésekig mérve a raktér hossza 1115 mm, szélessége 1452 mm, a csomagtér befogadó képessége 530 liter. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák síkba döntésével a rakodótér hossza 2047 mm-re növelhető; a csomagtér magassága 890 mm (760 mm, ha a két szinten rögzíthető csomagtérpadló a helyén van), teljes befogadó képessége pedig kategóriaelső érték: 1658 liter.
A lökhárító és a csomagtérajtó újszerű kialakításával a rakodótér pereme 100 mm-rel van alacsonyabban mint az ötajtós változat esetében.
Az Auris Touring Sports kombiváltozat hátul nyitottabb szerkezete – a csomagtérajtó körül alkalmazott külön merevítések révén - az ötajtós modellhez hasonló csavarodási szilárdságot mutat.
A full hybrid modellekben az akkumulátor új helyre, a hátsó ülés alá került, így az autó csomagterének befogadó képessége sem kevesebb.
Az Auris Touring Sports egyszerre kínálja az egyetlen mozdulattal ledönthető Easy Flat hátsó ülésrendszert, a két magasságban állítható csomagtérpadlót, a két állásban használható kalaptartót, a kihúzható csomagtérelválasztóhálót, a bevásárlótáskák felakasztására szolgáló kampókat, az alumínium tetősíneket, három 12 voltos elektromos csatlakozót (egy a csomagtérben) és a csomagtér-világítást.
Új, opcionális Vontatási Csomagban az Auris Hybrid Touring Sports vontatási kapacitása 345 kg.
Beltér
A hosszirányban és magasságukban tágabb tartományban állítható, új fejlesztésű ülések rendkívül kényelmesek. Az új tervezésű első ülések mögött 20 mm-rel nagyobb hely jut a térdeknek.
Az új, letisztult, két- vagy háromrészes műszeregységen fehér színű mutatók és számok láthatók. A műszeregység és a középkonzol háttérvilágítása kék. A műszerfalat és az ajtókárpitok felső részét lágy tapintású anyagok borítják. A váltógomb új dizájnt, a kormánykerék pedig Nappa bőr burkolatot kapott.
Az Auris Hybrid Touring Sports jellegzetessége az exkluzív műszer, a műszeregységbe integrált Eco Drive Support monitor, a hibridkék, elektronikus vezérlésű fokozatválasztó kar, valamint a műszerfal exkluzív díszítése.
A Live és Active felszereltségű modellek üléseit kiváló minőségű szövetkárpit borítja; a Style felszereltségi szinten ezt vörös betétek egészítik ki. A Lounge szintű modellek üléskárpitozása fekete velúr. A fekete színű, teljes bőrkárpitozás opcióként rendelhető a Lounge felszereltségi szinten, a halványszürke bőrkárpit pedig kizárólag a Hybrid modelleknél érhető el.
Az Auris Touring Sports az új, matt textúrájú fekete belső színvilággal is megrendelhető.
Vezetés
Az Auris modellcsalád magassága 55, hasmagassága 10 mm-rel csökkent, az új első ülések pedig 40 milliméterrel alacsonyabbak lettek, így jelentősen mélyebbre került az Auris Touring Sports tömegközéppontja, ami tovább növeli a jármű menetstabilitását nagy sebességnél, valamint a kanyarsebességet. Az alacsonyabb tömegközéppont következtében a rugófeszességet is csökkentették, hogy az autó még jobb gördülési komfortot biztosítson.
Az 1,33 literes benzines, illetve 1,4 literes dízelmotorral szerelt modellek csatolt lengőkaros hátsó futóművel készülnek, míg az 1,6 literes benzines, a 2,0 literes dízel, valamint a full hybrid hajtású modellváltozatokban kettős keresztlengőkaros hátsó futómű található.
Az Elektromos Szervokormányt (EPS) is továbbfejlesztették, az EPS közvetlenebb lett, jobb visszajelzéseket ad és gyorsabb, fürgébb kanyarvételt biztosít.
Biztonság
Az EBD-vel kiegészített ABS, a Vészfékasszisztens, a Járműstabilitás-vezérlés (VSC) és a Vészfékjelzés funkció mellett az új Auris utasainak biztonságát vezető- és utaoldali első légzsákok, valamint térd-, oldal- és függönylégzsákok fokozzák.
Az új Toyota Auris 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP 2013-as töréstesztjén.
Hozzászólások