Címkék: benzinmotor | motor | Toyota

2014. április 11. péntek, 16:02

 

A Toyota Motor Corporation tovább szeretné javítani modelljei környezetvédelmi teljesítményét. Ezt a célt szolgálják azok az újonnan kifejlesztett, különösen takarékos üzemű belsőégésű motorok, amelyek kimagasló termikus hatásfokkal bírnak (1).

 

Az új motorok a Toyota hibrid hajtásláncokhoz kifejlesztett belsőégésű motorjainál kidolgozott égés-, és veszteségcsökkentő technológiákat alkalmazzák, és legalább 10 százalékkal (2.) takarékosabbak lesznek a jelenlegi modelleknél. A motorokat a közeljövőben modellfrissítésre kerülő típusokban fogják elsőként bevezetni; 2015-re összesen 14 új motorvariáció jelenik meg a világpiacon.


A nagyobb egy 1,3 literes benzinmotor, amely az – általában – hibrid felhasználásra fenntartott Atkinson-ciklus szerint működik. Az Atkinson-ciklusban nagyobb az expanziós arány; a magas sűrítési viszony (13,5) csökkenti a hőveszteséget, és ezáltal kiemelkedő termikus hatásfokot ér el.

A Toyota a motor üzemanyag-fogyasztásának további csökkentése érdekében egyéb újításokat is bevezetett. Ilyen például az új kialakítású szívónyílás, amely erős örvényt ébreszt a hengerben (szemben a keverék függőleges irányú örvényével), vagy a hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer, amely az elektromos működtetésű változó szelepvezérléssel (VVT-iE) kombinálva jobb égést és csekélyebb veszteséget eredményez. Fentiek eredményeként az új motor maximális termikus hatásfoka 38 százalék (4.) -ami a tömeggyártású motorok körében kiemelkedően jónak számít. Ezek az új funkciók a start-stop rendszerrel és további megoldásokkal kombinálva mintegy 15 százalékos (2.) fogyasztáscsökkenést eredményeznek a jelenlegi modellekhez képest



A kisebb új motor, a Daihatsu Motor Co.-val közösen kifejlesztett, 1,0 literes erőforrás 37 százalékos (4.) maximális termikus hatásfokot ért el, köszönhetően a hasonló kialakítású, örvénylést ébresztő szívónyílásnak, a hűtött EGR rendszernek és a magas sűrítési viszonynak. A start-stop funkció és egyéb fogyasztáscsökkentő technológiák beépítése révén összességében mintegy 30 százalékkal (2.) csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás a jelenlegi modellekhez képest.

1. Olyan számtani formula, amely megmutatja, az üzemanyag elégetése révén létrehozott hőenergiának milyen aránya alakul valós mechanikus munkává. Minél magasabb a termikus hatásfok, annál kisebb az üzemanyag-fogyasztás.
2. A japán földművelésügyi, infrastrukturális, közlekedési és turisztikai minisztérium JC08 sz. tesztciklusa szerint
3. Olyan égési ciklus, amelynek során a termikus hatásfok annak következtében nő, hogy az expanziós arány meghaladja a sűrítési arányt. Ez fogyasztáscsökkentést eredményez
4. Házon belüli számítások alapján

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER