2013. április 10. szerda, 18:06

 

Igen élvezetesre sikerült a Toyota RAV4 hazai sajtóbemutatója, ugyanis a második turnusnak – amelyben mi is mentünk vele – megérkezett az eső és az erdei utakat jócskán feláztatta, de nem csak sima földúton mentünk vele, hanem egy off-road pálya bizonyos részein is, mely akkorra már sártengerré változott.

Képgaléria
Toyota RAV4
Toyota RAV4
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Valószínű a Toyota nem tervezett sárban dagonyázást a RAV4-esekkel, azonban ők, és mi is igen elégedetten szemléltük hogyan teljesítenek az új fejlesztések már valóban inkább terepjárós körülmények között.

Evvel tulajdonképpen bele is vágtunk indításként a dolgok közepébe, azonban a kényelem, ár és motorválaszték között a menettulajdonságok az, ami mindenkit érdekel, s a nap meghatározó élménye is ez volt.

Toyota RAV4 árlista, motorválaszték, váltók és meghajtás és átlagfogyasztás

toyota-rav4-arlista-motorok-valtoktoyota-rav4-atlagfogyasztas











Megjegyzendő, hogy a RAV4 kínálatában első ízben szereplő, 2,0 literes dízelmotorral szerelt, elsőkerékhajtású modellváltozatban a Toyota Stop & Start technológiája működik.
Az előértékesítés már meghaladta a Toyota eladási előkalkulációját, azaz másfélszeresét fogják eladni 2013-ban, mint ahogy előzőekben számítottak rá.
Toyota 3 év vagy 100.000 km garanciát ad az újonnan megvásárolt gépkocsikra.

Integrált Menetdinamikai Rendszer, s amit ez jelent

A rendszer egy nagy sebességű interaktív vezérlőrendszer, amely koordinálja a RAV4 új Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszerét, Járműstabilitás-vezérlését (VSC) és Elektromos Szervokormányát (EPS), nagyban fokozva ezzel a kompakt SUV teljesítményét, irányíthatóságát és biztonságát.

A Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszer 40 érzékelőtől kapja a működéséhez szükséges információkat (sebesség, kormányzási szög és perdületi ráta), s ezek alapján – az első és hátsó differenciálművekben elhelyezett elektromágneses működtetésű tengelykapcsolón keresztül – folyamatosan szabályozza a forgatónyomaték megoszlását az első és hátsó kerekek között.
Az első és hátsó kerekek közti nyomatékmegosztás 100:0 és 50:50 arány közt változhat, ami azt jelenti, hogy normál útviszonyok közt a RAV4 – az alacsonyabb fogyasztás érdekében – automatikusan elsőkerékhajtású (100:00) autóként működik.

Normal üzemmódban – amikor a vezető sem a Sport, sem a Lock állást nem aktiválja – a hátsó kerekekhez nemcsak akkor juttat nyomatékot a rendszer, ha a csúszós úton kipörgést érzékel (mint a RAV4 harmadik generációjánál), hanem akkor is, ha a jármű kanyarodás közben alulkormányzottá válik. Így az új RAV4 menetteljesítménye és fordulékonysága mind a közúti forgalomban, mind pedig terepen érezhetően javult.

Az új Sport üzemmód bekapcsolása után a nyomaték még az alulkormányzottság kialakulása előtt eljut a hátsó kerekekhez. A kormánykerék elfordításának pillanatában az új Dinamikus Nyomatékszabályozású 4WD rendszer – az új fejlesztésű Pre-Torque Control¹ használatával – automatikusan 90:10 arányra módosítja az első/hátsó nyomatékelosztást, hogy a hátsó kerekekre juttatott forgatónyomaték segítségével az autó stabilabban kanyarodjon.

Ha erősebb alulkormányzottság jelentkezik, a rendszer a Yaw Rate Feedback Control² segítségével 50%-ig képes növelni a hátsó kerekekre jutó nyomaték mennyiségét, tovább javítva ezzel az első abroncsok oldalirányú tapadását.
Ahogyan a rendszer ’dinamikusan’ csoportosítja át a nyomatékot az első kerekekről a hátsókra, az új Sport üzemmód a RAV4 kormányának szervorásegítését is hasonlóképpen csökkenti 20%-kal; emellett – modellváltozattól függően – a gázreakciók hevesebbé válnak, és a sportosabb vezetési élmény érdekében a váltó vezérlése is magasabb fordulatszámnál kapcsol feljebb.

A 4WD Lock gomb terepen nyújt hasznos segítséget: segítségével a vezető 40 km/órás sebességig 50:50 arányban rögzítheti az első/hátsó nyomatékelosztást. Ha az autó átlépi ezt a sebességhatárt, a rendszer automatikusan visszakapcsol Normal üzemmódba.

Dinamikus Nyomatékszabályozású AWD

Elindulás-vezérlés: a forgatónyomatéknak akár 50%-át is a hátsó kerekekre irányítva fenntartja a tapadást, amikor az autó havas vagy sáros úton indul el. 25 km/órás sebesség felett a rendszer átkapcsol normál menetdinamikai vezérlésre.

Normál menetdinamikai vezérlés: az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében autópályán vagy városi utakon a hátsó kerekekre jutó forgatónyomaték 0%-ra csökken. Ha a rendszer valamelyik kerék kipörgése miatt csúszós útfelületet észlel, a menetstabilitás helyreállításához azonnal aktiválja a nyomatékvezérlést.

Együttműködés a VSC-vel: ha az első kerekek csúszása miatt a jármű elkezd kicsúszni a vezető által kijelölt nyomvonalról, az EPS rásegít a helyes kormányzásra (kiegészítő kormányzási nyomatékkal jelezve az autósnak a helyes manőver irányát), és forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekre.

Fékvezérlés: az AWD kikapcsolásával javul az ABS és a VSC rendszer működésének hatékonysága.

Terepfokozat-vezérlés: ha a vezető aktiválja a LOCK üzemmódot, a forgatónyomaték 50:50 arányban oszlik meg az első és a hátsó tengely között, így az autó olyan helyzetekben is tovább tud haladni, amikor egyébként elakadna.

Kanyarstabilitás-vezérlés: a Yaw Rate Feedback Control² számítja ki, mekkora forgatónyomatékot kell a hátsó kerekre juttatni ahhoz, hogy az optimális hajtóerő és az első-hátsó kerekek terhelésének kiegyensúlyozása révén fenntartsa az autó kanyarstabilitását. A Sport üzemmódban a forgatónyomaték 10%-a már kormánykerék elfordításának pillanatában, a kanyar bemeneti szakaszában eljut a hátsó kerekekhez, s a kanyarodás során ez az arány maximum 50%-ig nőhet – ezzel javul az autó menetstabilitása, és élvezetesebbé válik a vezetés.
A kanyarstabilitás-vezérlésnek köszönhetően a Sport üzemmód segít a vezetőnek, hogy tartsa a kijelölt ívet, és – nem utolsósorban – magasabb szintre emeli a vezetés élményét.

A részletes műszaki háttér után pedig beszéljenek a képek

toyota-rav4-4x4


Bár a sáros és pocsolyás  „hullámvasút” út látványos, a felázott nyomvályús sárban kanyarodni higgye el mindenki, komolyabb feladat volt a kocsiknak, megjegyzem nem terep-, hanem sima téli gumikon.

toyota-rav4-terepjaro


Kényelem
A vezetőülés mindenképpen igen kényelmes és jó tartású volt, a hátsó ülésekről fotót mellékelünk.
A csomagtér hossza 1.025 mm-re, befogadó képessége pedig 577 literre nőtt.

toyota-rav4-ulesek

Alapfelszereltségben – a teljesség igénye nélkül manuális légkondicionálót kapunk. Magasságban állítható vezetőülést, magasságban és mélységben állítható kormányoszlopot. A kormányunk és a sebességváltó gombunk bőrborítású. Elektromosan húzzuk fel-le az első és hátsó ablakainkat. A hátsó ülések háttámláját síkba fektethetjük 60:40 arányban. Van 12 Voltos csatlakozónk a középkonzolon.

A tempomat Active felszereltségtől kapható. Itt jelenik meg a Lejtmenetvezérlő az automata sebességváltós modelleken.

A Premium felszereltségben bőrüléseket, deréktámaszos vezetőülést, elektromos napfénytetőt, holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és intelligens távolsági fényszóró kapcsolást kapunk, illetve hátsó parkolást segítő szenzorokat. Egyetlen szomorúság az autónál, hogy az ülésfűtés is csak a legfelsőbb felszereltségben elérhető.

toyota-rav4-napfenyteto

Biztonság
Toyota RAV4 2013 EuroNCAP töréstesztje 5 csillagos.
89% felnőtt védelem, gyerekvédelem 82%, gyalogosvédelem 66 %, az autó biztonsági rendszere 66%



uj-toyota-rav4-muszerfal


Biztonság és vezetési kényelem a teljesség igénye nélkül alapfelszereltségben
Blokkolásgátló elektronikus fékelosztóval, vészfékasszisztens, kipörgésgátló, járműstabilitás-vezérlő, hegymeneti elindulássegítő rendszer, elektromos szervokormány sebességfüggő rásegítéssel és az Integrált Pro-Active Drive System és a defektre figyelmeztető rendszer.
Passzív védelem: Vezető-és utasoldali légzsák, kétkamrás oldallégzsákok elöl, függönylégzsákok, térlégzsák a vezetőnek. ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok hátul, utasoldali légzsák kikapcsolható.


Fejezzük be, amivel kezdeni kellett volna a kinézeti átalakításokkal
A Toyota negyedik generációs kompakt SUV modellje 205 mm-rel lett hosszabb (4570 mm) elődjénél (a csomagtérajtón elhelyezett pótkerék nélkül).

Az új modell 25 mm-rel alacsonyabb és 30 mm-rel szélesebb, mint a harmadik generációs RAV4 volt, a tengelytávolság pedig nagymértékben, 100 mm-rel nőtt, a fordulókör pedig 10,6 méter.

Az Under Priority dizájnt az alsó lökhárítóban megnyitott nagyméretű, trapéz alakú alsó légbeömlő jellemzi, valamint egy kisebb felső hűtőrács, amely fényszórótól fényszóróig terjed.

Az új LED Nappali Világítást (DRL) és a vetítőlencsés fényszórókat a Toyota egyedi Keen Look stílusának megfelelően egészen a karosszéria sarkaiba tették, mely az új RAV4 egyik vizuális ismertetőjegye is.

Az övvonal és a hátsó kerékjáratok fölötti vállrész nagymérvű megerősítését méginkább kihangsúlyozzák az új formavilágú hátsó lámpatestek.

Fogyasztási adatok mérése és további kényelmi funkciók kipróbálása majd egy teszt folytán lesz inkább megtapasztalható. Minden esetre első menetpróbán, a nem várt eső készítette pályán bizonyítottak az új Toyota RAV4 SUV-ok a legjobban és legmeggyőzőbben.

uj-toyota-rav4


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER