2012. augusztus 21. kedd, 19:50

 

A dinamikusabb, merészebb, jobban felszerelt és minden korábbinál alacsonyabb fenntartási költségekkel üzemeltethető új Auris a Toyota C-szegmensbeli európai modelloffenzívájának előhírnöke.

Az új Auris a Toyota azon törekvését tükrözi, hogy a  hagyományos  értékekre – a minőségre, a megbízhatóságra és tartósságra – építve még vonzóbb  és dinamikusabb járműveket fejlesszen. 
Az új Auris dizájnja merészebb és magabiztosabb. Az autó még jobb minőségű utasteret és fejlettebb  menetdinamikát kínál – mindehhez pedig a takarékosság jegyében továbbfejlesztett hajtásláncok társulnak, beleértve a modellcsalád zászlóshajójának számító full hybrid változat kategóriaelső technológiáját.

toyota-auris-hybrid

Vadonatúj külső és belső dizájnjának köszönhetően az új Auris a C-szegmens modelljei közül a legalacsonyabb építésű. Az új külső formaterv maximálisan kihasználja az alacsony orr-rész előnyeit: a jármű magassága 55 milliméterrel csökkent, ami komoly aerodinamikai előnyökkel jár, hiszen az autó légellenállási együtthatója mindössze 0,28. Ennek köszönhetően javult az Auris vezethetősége és stabilitása, illetve jelentősen csökkent a fogyasztása.

Az új Auris orrkiképzése a Toyota új arculatát mutatja: az „Under Priority” formavilágot „Keen Look” stílusú fényszórók és LED nappali fény s (DRL) egészíti ki. Az eredmény: dinamikusabb és erőteljesebb kiállást sugalló formaterv. 

Az Auris külső megjelenése oldalnézetből is feltűnően megváltozott. Az oldalvonalak mintája hosszan, három karosszéria-panelen is átnyúlik, a B-oszlopok lakk-fekete fényezéssel is megrendelhetők, a C-oszlop formája pedig dinamikusabb lett,  mindehhez hangsúlyosabb, krómozott díszcsíkkal kiemelt övvonal társul.
A szélesebbre nyíló hátsó ajtó erőteljes domború és homorú formát kapott; a sarkokat körülölelő lámpatestek és az új lökhárító-dizájn egyaránt széles és stabil megjelenést kölcsönöz az új Auris hátuljának.
A ‘Skyview’ panorámatetővel, mely a legnagyobb a C-szegmens modelljei között,  a belső tér tágasabb, komfortosabb és világosabb lett; javult a minőségérzet, valamint a színkombinációknak és a kivételes színvonalú kivitelezésnek köszönhetően az egész kabin látványos és egységes formavilágot fejez ki. 

A légbeömlők , a műszerek , a középkonzol és a váltókar kerete, a légkondicionáló berendezés és a fedélzeti audiorendszer kezelőszervei, valamint az ajtókárpitok betétei stílusos, jó minőségű szatén-ezüst színben pompáznak.  Magasabb felszereltségszinteken  a műszerfal  bőrbevonatú is lehet. 

Nagy hangsúlyt helyeztek az utastérben felhasznált anyagok tapinthatóságára. A kormánykerék egysoros baseball-labda varrású,  kiváló minőségű nappa-bőrből készült bevonatot kapott. A műszerfal és az ajtókárpitok felső része puha tapintású anyagokból készül. Az ajtó behúzó fogantyúit lágy tapintású kárpit borítja, az ajtókba épített kartámaszok párnázottak, a tetőoszlopok pedig kárpitozottak.

Az új, praktikusabb és jól variálható belső környezet átgondolt kialakításának köszönhetően jelentősen javult a vezetői pozíció. A 20 milliméterrel megemelt hátsó üléssorban nagyobb lett a lábtér, a csomagtér pedig 90 milliméterrel hosszabb. A ferdehátú változatok csomagtere jelentősen, 360 liternyire bővült. A hibrid változatok akkumulátorait a hátsó ülések alá építettek be, így az Auris a poggyásztér befogadóképessége tekintetében felveszi a versenyt a C-szegmens más modelljeivel.

Az új Auris sokat profitál az alacsonyabb kialakítás (jobb vezetői pozíció és alacsonyabb tömegközéppont), illetve a módosított kormánymű és felfüggesztés előnyeiből. Az irányíthatóság közvetlenebb és precízebb lett,  a menetkomfort is tovább javult, amiben a hátsó futómű kettős keresztlengőkaros kialakítása is nagy szerepet játszik. 

Nagy figyelmet fordítottak a tömegcsökkentésre is: az új Auris szerkezetéhez még több helyen használtunk nagy szilárdságú acélt, különösen a karosszéria-struktúra felső részén. Ennek köszönhetően 10 százalékkal merevebb lett a karosszéria és (modelltől függően) akár 40 kilogrammal csökkent a tömege, a tömegközéppont pedig alacsonyabbra került.
A Toyota volt az első gyártó, amely háromféle hajtásláncot kínált a C-szegmensben és az új Auris Hybrid Synergy Drive rendszerének hatékony és dinamikus működése számos vásárlót vonzott a márkához. 

A díjnyertes, 1,8 literes full hybrid hajtáslánc mellett két dízelmotort (1.4d és 2.0d), valamint két benzinest (1.33 és 1.6) is kínálnak az autóhoz.
Az egyes hajtáslánc-típusok – benzines, dízel és full hybrid – egyaránt egyharmad-egyharmad arányban részesülnek majd az Auris-eladásokból, ami azt jelzi, hogy a full hybrid rendszer immár nem csupán kissé különc, de csábító verzió, hanem széles körben elterjedt, tényleges választási lehetőséget képviselő hajtásmód.

Mivel az autó legnagyobb piaca Európa,  a helyi igényeknek megfelelően tervezett Auris a Toyota Motor Manufacturing UK (Egyesült Királyság) gyáregységében készül majd az Avensis mellett, ami egyben kifejezi a vállalat elkötelezettségét európai tevékenységének megerősítése mellett. 

Az új Toyota Auris benzines, dízel és full hybrid változata 2012. szeptember 27-én mutatkozik be a Párizsi Autószalonon.

A Toyota a világ egyik vezető autógyártója a C-szegmensben – több mint 39 millió darabos eladással (140 országban) az első Corolla 1966-os bemutatása óta.
A Toyota a világ legnagyobb full hybrid gyártója, több mint 4,3 milliós értékesítési eredménnyel az első generációs Prius 1997-es bemutatása óta is.
Az Auris első hibrid változatából több mint 60 000 példány kelt el a modell 2010-es bemutatása óta – ezzel a Toyota Prius után ez a legsikeresebb hibrid hajtású modell Európában.




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER