A Peugeot 308 Racing Cup a szeptember 17. és 27. között megrendezett Frankfurti Szalonon mutatkozott be. A pódium fényeiből kilépve a franciaországi Paul Ricard versenypályán mutatja be először nyilvánosan dinamikus képességeit az október 24-én és 25-én sorra kerülő GT Tour döntőjének alkalmából.
A Peugeot Sport mérnökei kivetették hálójukat a Peugeot 308-ra és kifejlesztették belőle a modellcsalád legradikálisabb változatát, a 308 GTi by Peugeot Sportot. Ám egy lépéssel még tovább akartak menni, így született meg az utcai sportos kivitelből a versenyváltozat.
A márka formatervezői álmodták meg a Peugeot 308 Racing Cup nagyvonalú, á formáit, amelyek sejtetni engedik az igényes, a teljesítményre és a versenyautózásra éhes ügyfeleknek fejlesztett csúcstechnikát. A 308 Racing Cupba ugyanaz az 1.6 literes motor került, amit a 308 GTi by Peugeot Sport motorházfedele alatt találunk, és már az első fejlesztési fázis után 308 lóerőt ad le, 38 lóerővel többet, mint az utcai változat.
Elegáns vonalvezetés
Az orr-rész, a vonalvezetés, az aerodinamikai megoldások vérbeli versenyautó karaktert sejtetnek. Már az alapmodell, a Peugeot 308 is lenyűgöz félelmetes temperamentumával, az újonnan fejlesztett változat külseje pedig még inkább duzzad az erőtől.
A sárvédőket a nagyobb kerekekhez igazodva kiszélesítették, ami dinamikusabbá teszi a Peugeot 308 Racing Cup megjelenését. Ez például a jármű szélességében nyilvánul meg, amelyet a 308 GTi by Peugeot Sportéhoz képest 106 mm-rel, 1910 mm-re növeltek meg.
Az autó hátuljának leszorítását garantáló spoilert közvetlenül a WTCC előírásoknak megfelelően fejlesztették ki.
Az első és hátsó lökhárítókat, valamint a splittert kifejezetten a versenyváltozathoz tervezték. Egyrészt növelik az autó aerodinamikai teljesítményét, másrészt agresszív és sportos megjelenést kölcsönöznek.
Az egyedülálló megjelenéshez hozzájárulnak a szintén egyedi felnik, amelyekre 18’’-os slick illetve esőgumikat (27/65) feszítenek.
Új fejlesztések
Az 1,6 literes THP motort közvetlenül a 308 GTi by Peugeot Sport változatéból alakították ki. A Vélizy üzem mérnökei új fejlesztéseket hajtottak végre annak érdekében, hogy a márka eredményesen állja a versenyt az autósportban jelentkező egyre erősebb konkurenciával szemben. A 208T16 turbófeltöltős motorjának köszönhetően a Peugeot 308 Racing Cup már most átlépte a 308 lóerős teljesítményküszöböt. A további fejlesztések újabb, még jelentősebb teljesítménynövelést hozhatnak.
A Peugeot 308 Racing Cup az út változat futóművének bizonyos elemeit, például a féltengelyeket és a hátsó kereszttartót is megörökli. Kifejezetten a versenyautóhoz fejlesztették ki viszont a fékeket és a hatdugattyús féknyergeket. A hatfokozatú sebességváltó szekvenciálisan vezérelhető a kormányon elhelyezett váltókarokkal.
A mérnökök a súlycsökkentésre is nagy hagsúlyt fektettek: a Peugeot 308 Racing Cup önsúlyát 1000 és 1050 kg közé sikerült leszorítani.
Nemzetközi karrier előtt
A Peugeot 308 Racing Cup változatot 2016 végétől rendelhetik meg az ügyfelek a világ bármely részén. Egyrészt az RCZ Racing Cup-ot hivatott felváltani a Formula bajnokságokban és az olyan túraautó versenyeken, mint a VLN (Németország), a CER (Spanyolország), a CITE (Olaszország), a BGDC (Belgium) vagy a 24 órás tartóssági versenyek.
Peugeot 308 Racing Cup bemutató videó
Műszaki adatok
Motor:
Típusa : a 308 GTi by Peugeot Sportból átvett 1,6 l THP motor / a 208 T16-ból átvett turbómotor
Teljesítménye: 308 LE
Lökettérfogata: 1.600 cm3
Legnagyobb teljesítménye: 308 LE minimum
Kipufogó átmérője: 70 mm
Üzemanyagtartály: a szériaváltozatéval megegyező
Befecskendezés: nagy nyomású közvetlen
Sebességváltó
6 fokozat / szekvenciális vezérlés a kormányon elhelyezett váltókarokkal
Alváz
Felépítés: több ponton hegesztett bukókerettek megerősített héj (FIA szabvány)
Karosszéria: első és hátsó lökhárító + speciális sárvédők
Üvegek: polikarbonátból készült oldalüvegek és hátsó szélvédő
Tömeg: min. 1000 kg – max. 1050 kg
Első/hátsó eloszlás: 63% / 37%
Réglages : Beállítás : Kerékdőlés / Futóműbeállítás / Hasmagasság / Spoiler szöge / Lengéscsillapítók (nyomó- és húzó).
Emelő : 3 pneumatikus emelővel
Méretek
Hosszúság : 4288 mm (a WTCC előírás szerinti légterelőn kívül)
Szélesség : 1910 mm
Tengelytáv : 2620 mm
Első és hátsó lökhárító + speciális sárvédők
Aerodinamika
Első légterelők
WTCC előírás szerinti hátsó légterelő szárny
Kerekek
10’’x18’’-os speciális felnik
Slick és 27/65 méretű esőgumik
Hozzászólások