2013. január 04. péntek, 10:01

 

A Mercedes-Benz E-osztály klasszikus Coupé és négyüléses Cabrio modellje a felsõ középkategória legbecsesebb járművei közé tartozik. Intelligens és hatékony technikájával, fényűzõen komfortos felszerelésével mindkettõ, exkluzív szinten kínál felvillanyozó örömautózást. Felfrissített, markánsabb külsõ és belsõ designjuk nagyszerűen tükrözi vissza a sok műszaki újdonságot.

mercedes-e-coupe

Design
Az E-osztály Coupé és Cabrio friss arculata elsõsorban az áttervezett frontnak köszönhetõ, ahol az új fényszórók egyetlen üvegbúra alatt egyesítik az összes funkciós elemet. Széria a LED-es tompított fény, kívánságra, ebben az osztályban újdonságként, teljesen fénydiódás fényszórókat építenek be. A világítóegységen belül egymásba átmenõ fényforrások hangsúlyozzák az E-osztályra jellemzõ "négyszemű" designt.

Az új elsõ lökhárító erõsebb nyilazása és nagy légbeömlõi jobban érvényre juttatják az agilis jármű dinamikáját. A sportkocsi-hűtõmaszkos front összességében egyéni, sportos arculatot mutat, ugyanakkor utal a Coupé és a Cabrio közeli rokonságára az új E-osztály limuzinnal.

Megmaradt az erõteljes izomzatra emlékeztetõ hátsó lökhárító, amely szembeötlõen utal e sportos autók hátsókerék-hajtására. Új hátsó lámpa és a szélességet hangsúlyozó krómhatású dekoráció emeli ki a jármű atletikus fellépését.

mercedes-e-cabrio

Klasszikusak a Coupé arányai, a hosszú motorháztetõvel, a nyúlánk oldalvonallal, az alacsony tetõvel és az erõteljes farral. A Mercedes-Benz kupéinak hagyományos, összetéveszthetetlen stíluselemei emelik ki a kétajtós kocsi határozott vonalait; például a B-oszlop nélküli, töretlen oldalablak-grafika, teljesen leengedhetõ üvegekkel.

Teljesen eltűnnek a négyüléses Cabrio oldalablakai is, érvényre juttatva a letisztult arányokat és az autó elejétõl a csomagtartó fedeléig enyhén emelkedõ övvonalat.


Utastér
A Mercedes-Benz átdolgozta az E-osztály Coupé és Cabrio utasterét is, harmonikusan illesztve a kifejezõ küllemhez. Nemes anyagok, a műszerfal egész szélességén végignyúló, kétrészes dekoráció és tiszta felületek uralják az autó belsejét. A fa- és alumínium-optikával is választható dekoráció teljessé teszi az enteriõr magas fokú értékhatását. A rokonságot az új E-osztály többi családtagjával az újjáformált szellõzõk közötti analóg óra és az ezüstkróm kezelõszervek jelzik.

Az enteriõr további meghatározó eleme az áttervezett, fokozatválasztó kar nélküli középkonzol, valamint a háromküllõs, multifunkciós kormánykerék, az automatikus váltómű DIRECT SELECT fokozatválasztó karjával és fel-, illetve visszaváltó-karral. Az új E-osztály Cabrio egy további pozitívuma, hogy a különösen jó hangszigetelésű akusztikus vászontetõnek köszönhetõen zajszintje a kategória legalacsonyabbja; nagy sebességnél is csak kevés zavaró hang jut be az utastérbe.

mercedes-e-utaster

Nyitott tetõvel autózáskor rendkívüli kabrió-komfortot nyújt az opcionális, sebességfüggõen szabályozott AIRCAP, amely a légörvénylést és a szélzúgást csökkenti az utastérben. Újdonság, hogy az AIRCAP légterelõ lamellája 40 km/órás sebességnél önműködõen kiemelkedik a szélvédõkeretbõl, majd 15 km/óra alatt ismét eltűnik, hogy lassú menetben és álló helyzetben a legszebb formáját mutassa az E-osztály Cabrio. A hátsó fejtámlák közötti szélfogó pedig arra reagál, hogy hányan ülnek az autóban: ezt a hátsó biztonsági övek becsatolásából regisztrálja önműködõen, és ennek megfelelõen áll be nemcsak a szélfogó, hanem az elsõ légterelõ pozíciója is.

Szintén kívánságra építik be az AIRSCARF fejtér-fűtést. Ez alacsony külsõ hõmérsékleten is kellemes autózást tesz lehetõvé nyitott tetõvel, így meghosszabbítja a kabriós idényt.


Felszerelés
Az E-osztály Coupé és Cabrio sokféle lehetõséget nyújt az egyéni kialakításra. Ennek érdekében többek között új belsõ színek és színkombinációk állnak rendelkezésre, például a Mély Tengerkék kontrasztszín, amely a Selyem-Bézzsel kombinálva merészen friss hatást hoz be az E-osztály két sportautójának exkluzív utasterébe.

Intelligent Drive a jövõ új asszisztencia-rendszereivel
Akárcsak az E-osztály limuzinja és T-modellje, a komfortot biztonsággal ötvözõ asszisztencia-rendszereket vonultat fel a Coupé és a Cabrio is. Ezek neve a Mercedes-Benznél "Intelligent Drive".

Az alapot a legmodernebb érzékelõk képezik; például a belsõ tükörnél a Stereo Multi Purpose Camera, amely a jármű elõtt körülbelül 50 méterig ad térlátást. Intelligens algoritmusok olvasztják össze a sztereo-kamera adatait a szintén beépített kerékszenzorokéival, és ebbõl értékeli ki a rendszer a térbeli optikai információkat, illetve ismeri fel egy nagy látótérben a szembe jövõ, elõttünk haladó vagy keresztezõ járműveket, a gyalogosokat és különféle jelzõtáblákat, illetve burkolati jeleket, és rendezi el térben a mozgó objektumokat.

mercedes-e-muszerfal

A fõ piacokon mind a Coupé, mind a Cabrio széria-szerelvénye a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST baleset-megelõzõ rendszer, adaptív fékasszisztenssel, amely jelentõsen csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. Szintén alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST, amely kibõvített sebességtartományban ismeri fel a vezetõ figyelmetlenségét, elfáradását, illetve a legutóbbi pihenõ óta eltelt idõt. Érzékenységi fokozata beállítható.

Kívánságra, akárcsak a limuzinban és a T-modellben további új, illetve kibõvített funkciójú asszisztencia-rendszerek kerülnek az autóba.


Innovációkról:
- A kormány-asszisztenssel kiegészített DISTRONIC PLUS tehermentesíti a vezetõt a sávtartástól, és képes részben önálló dugókövetésre.
- PLUS fékasszisztens, keresztezõdés-asszisztenssel, most elõször képes felismerni a keresztezõ forgalmat és gyalogosokat, majd e jelek alapján fokozni a jármű fékerejét.
- A PRE-SAFEŸ fék egy vészhelyzet felismerése után 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel elõzi meg a balesetet.
- A PRE-SAFEŸ PLUS felismeri a hátulról jövõ ráfutásos baleseti veszélyt: a követõ jármű vezetõjét a hátsó vészvillogó gyorsított villogásával figyelmezteti, majd a PRE-SAFEŸ rendszer utasvédelmi intézkedéseket vezet be, illetve hátulról jövõ ütközés után befékezi az álló járművet a másodlagos ütközések elkerülése érdekében.
- Az aktív sávtartó asszisztens már felismeri a foglalt szomszédos forgalmi sávot is, többek között a szembejövõ forgalom figyelésével. Ütközésveszély esetén a szaggatott vonal átlépését is megakadályozza féloldali fékezéssel, tehát optimálisan egészíti ki az aktív holttér-figyelõ rendszert.
- Az adaptív távfény-asszisztens PLUS azáltal teszi lehetõvé a távfény tartós használatát, hogy a többi járműnek kitakarja a fénykéve megfelelõ részét, miközben a távfény folyamatosan bekapcsolt állapotban marad.
- Az aktív parkoló-asszisztens automatikus kormányzással és fékezéssel manõverez be az úttal párhuzamos és merõleges üres helyre.
- A táblafelismerõ rendszer már nemcsak a sebességkorlátozásokat ismeri fel, hanem az elõzési tilalmat és a megfelelõ feloldó táblákat is. Megfelelõen kitáblázott behajtási tilalomra optikai és akusztikai figyelmeztetést ad.
- A 360 fokos kamera a jármű mind a négy oldalát figyeli, és homogén körlátást ad virtuális madártávlatból; mintha felülrõl néznénk az autót és közvetlen környezetét. Parkoláskor és manõverezéskor dinamikus segédvonalak vannak a vezetõ segítségére.

Professor Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatóságának a konszern kutatásaiért és a Mercedes-Benz Cars fejlesztéseiért illetékes tagja: "Minden tekintetben nagy elõrelépés az új E-osztály. Az érzelmekre ható design a kategória fénypontjai közé számít, de műszakilag is páratlan a kínálat. Ide tartoznak a jövõbeli S-osztály új asszisztencia-rendszerei, amelyek például automatikus sávtartással és dugó-követéssel tehermentesítik a vezetõt, sõt elsõ ízben képesek megakadályozni a keresztirányú forgalommal, vagy gyalogosokkal fenyegetõ baleseteket. Az E-osztály új motorjai a hatékonyság csúcsértékeit produkálják, a szórakoztató berendezés Internet-hozzáférést is biztosít, az éjszakai autózás biztonságát pedig modern fénydiódás fényszóró és vakítást nem okozó állandó távfény fokozza. Szóval abszolút csúcstechnikát nyújt az E-osztály, ráadásul nagyon attraktív csomagolásban."

mercedes-e


Motorok
Az E-osztály Coupé és Cabrio erõteljes benzin- és dízelmotorok széles választékával áll rendelkezésre. Valamennyinek széria-tartozéka az ECO Start-Stop rendszer. Kapható hat benzinmotor, 135 kW (184 LE) - 300 kW (408 LE) teljesítménnyel, valamint három dízel, amelyek 125 kW (170 PS) - 195 kW (265 PS) leadására képesek.

Újdonság a BlueDIRECT benzinmotor-család kibõvítése egy négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erõforrással, amely ugyanazon a technikán alapul, mint a Mercedes-Benz legújabb generációs négy- és hathengeresei. Műszaki jellemzõi többek között a többszöri befecskendezés gyorsan kapcsoló piezo-porlasztói, a gyors, többszikrás gyújtás, a turbófeltöltés, a kétoldali változó szelepvezérlés és a szabályozott olajszivattyú.

Világelsõként kombinálták a réteges töltésű szegény keverékes égést turbófeltöltéssel és extrém nagyarányú kipufogógáz-visszavezetéssel. Ezzel a motorral kiváló fogyasztási- és emissziós adatokat ér el a Coupé és a Cabrio; már most teljesítik a majd csak 2016-tól érvényes EU6 szabványt.

Szintén a BlueDIRECT családba tartoznak a már ismert V6-os és V8-as benzinmotorok. Új egy hathengeres, amelyet elõször kínálnak, E 400-ként, biturbó feltöltéssel. Teljesítménypotenciálja és alacsony fordulatszámon kifejtett óriási nyomatéka új mércét állít fel a hathengeresek körében, és szintén betartja az EU6-ot.

A Coupé és a Cabrio hathengeres dízelmotorja az ismert SCR-technikával (Selective Catalytic Reduction) teljesíti az EU6 kipufogási szabványt.

Az E-osztály Coupé és Cabrio modellekhez kétféle váltóművet kínál a Mercedes-Benz: hatfokozatú, rövid mozdulatokkal és könnyen kapcsolható manuálist és a 7G-TRONIC PLUS automatát, DIRECT SELECT választókarral és a kormánykeréken elhelyezett DIRECT SELECT fel- és visszakapcsoló karokkal. A 7G-TRONIC PLUS ezen legújabb fejlesztési fokozata hatékonyabb és könnyebben karbantartható.

Újdonság a rövid idõközi M-program: ha a vezetõ manuálisan kapcsolt vissza, majd megint fel, akkor a váltómű egy meghatározott idõtartam után magától visszaáll a kedvezõbb fogyasztást eredményezõ automatikus üzemmódra.



Futómű
A Coupé és a Cabrio alapfelszerelése a szelektív csillapítási rendszerű AGILITY CONTROL futómű. Lengéscsillapítói alkalmazkodnak a mindenkori útviszonyokhoz, nagyfokú menetkényelmet biztosítanak, és sportosan vezethetõvé teszik az autót, a márkára jellemzõ hosszú távú komfort megõrzésével.

Alternatívája az AGILITY CONTROL sportfutómű, szelektív csillapítási rendszerrel, feszesebb hangolású lengéscsillapítókkal és menetdinamikai csomaggal, amely nemcsak sportosabb gázpedál-reakciókat és fokozatváltási pontokat nyújtó programot tesz kiválaszthatóvá, hanem elektronikus csillapítás-vezérlést is tartalmaz. Ennek révén gombnyomással állíthatja be tetszése szerint a csillapítást az autós – attól függõen, hogy komfortosabban vagy sportosabban szeretné.

Miként a limuzin és a T-modell, a jövõben az E-osztály Coupé és Cabrio is elektromechanikus direkt-kormánnyal kerül forgalomba. Ez a paraméteres kormány sebességfüggõ rásegítését kombinálja az elfordítás függvényében változó áttétellel. Az elektromechanikus direkt-kormány bármilyen sebességnél élénken reagál és komfortosan viselkedik, sõt még takarékos is, hiszen csak akkor használ fel energiát, amikor ténylegesen kormányoz. Ráadásul lehetõvé teszi innovatív asszisztencia-rendszerek, például az aktív parkoló-asszisztens alkalmazását.

Felszereltség
A Coupé és a Cabrio modelleknek már az alapfelszerelése is teljes és kimagasló értéket képvisel. Modern szórakoztató-tájékoztató berendezések teszik lehetõvé, hogy útközben is mindig tudjuk, mi történik az irodában vagy a nagyvilágban. Zenét hallgathatunk, rábízhatjuk magunkat a nagy teljesítményű navigátorra, és nem hiányzik az Internet-elérés sem.

Széria-szerelvény az Audio 20 CD rádió, dupla vevõvel, MP3-képes CD-játszóval és a középkonzolon USB-csatlakozóval. A színes TFT-kijelzõ átlója 14,7 centiméter. BluetoothŸ-kapcsolatú készülékek csatlakoztathatók hozzá, és kijelzi az SMS-üzeneteket. Kívánságra az Audio 20 CD kombinálható hatlemezes CD-váltóval és a jutányos vételárú BeckerŸ MAP PILOT alapszintű navigátorral, amelyet utólag is be lehet építeni.

Alternatívaként kínálja a Mercedes-Benz a COMAND Online multimédia-rendszert, nagy felbontású, 17,8 centiméteres, színes kijelzõvel, Internet-csatlakozással, beépített merevlemezzel, amely a navigátort is magában foglalja, valamint egy esetleges balesetnél segítséget nyújtó segélyhívó rendszerrel. Ez is kombinálható hatlemezes DVD-váltóval. A COMAND Online kötetlen Internet-böngészést tesz lehetõvé a jármű álló helyzetében, vagy elõhívható egy Mercedes-Benz alkalmazás is, amely menet közben is egyszerűen kezelhetõ. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google™ lokális keresés és idõjárás-jelentés, illetve az elõzõleg a számítógépen a Google Maps segítségével konfigurált útvonal letöltése az autóba. Rendelkezésre áll továbbá a Google& Streetview, a Google& Panoramio és egy sor egyéb alkalmazás.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER