2012. december 16. vasárnap, 13:14

 

A Mercedes-Benz átdolgozta az E-osztályt, hogy mielőbb hozzáférhetővé tegye a legújabb műszaki fejlesztéseket – e célból előre is hozott az eljövendő S-osztályba tervezett újdonságokat. Az új E-osztály markánsabb designt, kulturáltan sportos összhatást, valamint jelentősen fokozott komfortot, nívós felszerelést, nagyfokú hatékonyságot és élvezetes autózást kínál a felső kategóriában.

mercedes-e-osztaly-uj



Design: kétféle arculat választható

A design intelligens változtatása új arculatot és arányokat adott az E-osztálynak. Tervezői a Mercedes új formavilágát alkalmazva fogalmazták újra a márka klasszikus értékeit. Az eredmény magabiztos, kulturáltan sportos fellépés lett.

Teljesen új a frontrész és a fényszóró, amely egyetlen üveg alatt egyesíti az összes funkciós elemet. Benne a világító egységek őrzik meg az E-osztályra jellemző „négyszemű” jelleget. A világítás és a látás témakörében új mércét állít fel az E-osztály: széria a LED-es nappali menetfény és e technológiát képviseli a tompítottfény is. Kategória-elsőként, LED-es teljes fényszóró is opcionálisan elérhető.

mercedes-e-uj

Első ízben kapható az E-osztály két, különböző arccal: az alapkivitel és az ELEGANCE felszereltségi szint a klasszikus, háromdimenziós limuzin-hűtőmaszkot kapja, háromlamellás optikával és a motorháztetőn álló csillaggal, míg az AVANTGARDE hangsúlyosan sportos megjelenését a sportkocsi-hűtőmaszk adja, amelynek közepében helyezkedik el a csillag.

Teljesen újraformálták a motorháztetőt és az első lökhárítót. Az előbbi, lágyan egymásba átfolyó vonalai az új formanyelvet képviselik, a világítási funkcióktól megszabadított lökhárító spoiler-szegélyének szárny-motívuma pedig aláhúzza az E-osztály sportosságát.

Dinamikus és elegáns arányok
Új karaktervonal és áthelyezett, háromdimenziós díszléc ad mind a limuzinnak, mind a T-modellnek feszültséghordozó arányokat. A karaktervonal az övvonal alatt, a hátsó ajtótól a hátsó lámpáig fut, ezáltal optikailag nyúlánkabb lett a jármű. Hasonló a hatása az oldalsó díszlécnek, amely lejjebb került. Összességében hosszabbnak és elegánsabbnak, ugyanakkor dinamikusan lazának hat az E-osztály.

Széles, markáns far
Átdolgozták a hátsó lámpákat és lökhárítót is. Az új, vízszintesen tagolt fénydiódás világítóegység kettős színű grafikája kihangsúlyozza az autó szélességét, és éjszaka jól felismerhetővé teszi.

Utastér
Láthatóan felfrissítették és a kifejező küllemhez igazították az E-osztály belsejét is. Nemes anyagok, rafináltan tagolt felületek, precíz fugák és éles rádiuszok járulnak hozzá a nagystílű utastér nívós összhatásához.
Új az a kétrészes dekoráció, amely végighúzódik a műszerfal teljes szélességén. Ezt, az autó felszerelési kivitelétől függetlenül, fa- vagy alumínium-optikával lehet megrendelni. Szintúgy új a három csőfoglalatos kombinált műszer, a Flat-Frame fejegység trapéz-alakú, csillogó kerete, a szellőzők designja és a két középső szellőző közötti analóg óra.  Hasonlóan jellegzetes az áttervezett, választókar-nélküli középkonzol, valamint az új multifunkciós kormánykerék, DIRECT SELECT választókarral és az automata váltóbillentyűivel.

mercedes-e-muszerfal

Korlátlanul variálható felszerelés

Mint eddig, attraktív design-csomagok értékelik fel kívül-belül az autót. Az alapkivitel mellett rendelkezésre áll az ELEGANCE és az AVANTGARDE változat is – az utóbbi különösen sportossá teszi a limuzint és a T-modellt.
Ezen túlmenően, olyan lehetőségeket kínál az egyéni igények teljesítésére az új E-osztály, amelyek egyedülállók a kategóriában: a választott felszereltségi változattól függetlenül mindig rendelkezésre áll az összes lehetőség, így páratlanul individuális autó állítható össze. Lehet például kívül klasszikus, de az utasterében nagyon modern kisugárzású E-osztály limuzint vagy T-modellt rendelni.

Intelligent Drive, új asszisztencia-rendszerekkel
Amit a PRE-SAFE® elkezdett és a DISTRONIC PLUS folytatott, most az autózás egy egészen új dimenziójában teljesedik ki: összeolvad a komfort és a biztonság. Ennek a neve a Mercedes-Benznél „Intelligent Drive“. Az új E-osztályban mutatkozik be a jövendőbeli S-osztály számos új, vagy tökéletesített rendszere, hogy kényelmesebbé és veszélytelenebbé tegye a közlekedést.

Az alapot a legmodernebb érzékelők és algoritmusok adják. Nagy lépést tesz előre a Mercedes-Benz a Kettős multifunkciós kamera bevezetésével. Akárcsak az eddigi, egyedüli multifunkciós kamera (Mono Multi-Purpose Camera), ez is a szélvédő mögött, a visszapillantó tükörnél helyezkedik el, de ez két „szemével” 45 fokos szögben, térben „látja” az autó előtti 50 méteres területet. Teljes hatótávja 500 méter, az általa szolgáltatott adatokat különböző rendszerek használják fel.

uj-mercedes-e-osztaly

A térbeli optikai információkat intelligens algoritmusok értékelik ki, így nagy látótérben ismerhetők fel előttünk haladó, szembe jövő vagy keresztező járművek, illetve gyalogosok, különféle közlekedési jelzések és burkolati jelek, és ezeket térben, illetve a mozgásuk szerint lehet elhelyezni.

A Kettős multifunkciós kamerával (Stereo Multi-Purpose Camera) egyidejűleg vezeti be a Mercedes-Benz a többfokozatú radaros érzékelés tökéletesített változatát. Mind a limuzinban, mind a T-modellben széria a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST ütközés megelőző figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel. Ez jelentősen csökkenti az utoléréses baleset rizikóját. Szintén alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST, amely kibővített tartományban ismeri fel a fáradságot, illetve méri az előző pihenő óta eltelt időt. Érzékenységi fokozata beállítható.

Kívánságra további, kibővített funkciójú asszisztens-rendszerek kerülnek az autóba. Egy kis áttekintés az innovációkról:
•    A kormány-asszisztenssel kiegészített DISTRONIC PLUS, amellyel könnyebben a forgalmi sávban tarthatja a vezető az autót és képes részben önálló dugókövetésre.
•    A BAS PLUS fékasszisztens, keresztirányú forgalom-asszisztenssel, most először képes felismerni a keresztező forgalmat és gyalogosokat, majd e jelek alapján erősíteni a jármű fékezését. 
•    A PRE-SAFE® fék egy vészhelyzet felismerése után és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg a balesetet. A PRE-SAFE® PLUS rendszerhez tartozó elektronika felismeri a hátulról jövő ráfutásos baleseti veszélyt: a követő jármű vezetőjét a hátsó vészvillogó gyorsított villogásával figyelmezteti, majd a PRE-SAFE® rendszer utasvédelmi intézkedéseket vezet be, illetve hátulról jövő ütközés után befékezi az álló járművet a másodlagos ütközések elkerülése érdekében.
•    A PRE-SAFE® már a karambol korai fázisában egy sor intézkedést léptet életbe, amelyek mérséklik a bekövetkező sérülés nagyságát: egyebek mellett megfeszíti az első biztonsági öveket, az elektromos állítású üléstámlákat függőleges helyzetbe húzza, bezárja az elektromos tolótetőt és felhúzza az oldalablakokat is
•    Az aktív sávtartó asszisztens már felismeri a foglalt szomszédos forgalmi sávot is, többek között a szembejövő forgalom figyelésével. Ütközésveszély esetén a szaggatott vonal átlépését is megakadályozza féloldali fékezéssel, amely az autót visszatéríti a saját forgalmi sávjába, tehát optimálisan egészíti ki az aktív holttér-asszisztenst.
•    Az adaptív távfény-asszisztens PLUS azáltal teszi lehetővé a távfény tartós használatát, hogy a többi járműnek kitakarja a fénykéve megfelelő részét, miközben a távfény folyamatosan bekapcsolt állapotban marad
•    Az aktív parkoló-asszisztens automatikus kormányzással és fékezéssel manőverez be az úttal párhuzamos és merőleges üres helyre.
•    A jelzőtábla-asszisztens már nemcsak a sebességkorlátozásokat ismeri fel, hanem az előzési tilalmat és a megfelelő feloldó táblákat is. Megfelelően kitáblázott behajtási tilalomra optikai és akusztikai figyelmeztetést is ad.
•    A 360 fokos kamera a jármű mind a négy oldalát figyeli, és homogén körlátást ad virtuális madártávlatból – mintha felülről néznénk az autót és közvetlen környezetét. Parkoláskor és manőverezéskor dinamikus segédvonalak vannak a vezető segítségére.

mercedes-motor


Motor és hajtómű:

Az E-osztály limuzin és T-modell erős és hatékony benzin- és dízelmotorok széles választékával áll rendelkezésre. Valamennyinél szériatartozék az ECO Start-Stop rendszer.

Újdonság a BlueDIRECT benzinmotor-család kibővítése egy négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrással, amely ugyanazon a technikán alapul, mint a Mercedes-Benz legújabb generációs négy- és hathengeresei. Műszaki jellemzői többek között a többszöri befecskendezés gyorsan kapcsoló piezo-porlasztói, a gyors, többszikrás gyújtás, a turbófeltöltés, a kétoldali változó szelepvezérlés és a szabályozott olajszivattyú. Újonnan fejlesztették ki hozzá a benzinmotorban első ízben alkalmazott gördülő-csapágyazású kiegyensúlyozó tengelyt és a kapcsolható vízpumpát.

Világelsőként kombinálták a réteges töltésű szegény keverékes égést turbófeltöltéssel és extrém nagyarányú kipufogógáz-visszavezetéssel. Az E-osztály kombinált fogyasztása ezzel a motorral 5,8 liter per 100 kilométer (135 g/km CO2), így ez a kategória egyetlen „A” hatékonysági osztályú járműve, amely ráadásul már most teljesíti a majd csak 2016-tól érvényes EU6 szabványt.

Szintén a BlueDIRECT családba tartoznak a már ismert V6-os és V8-as benzinmotorok. A kínálat egy új, hathengeres motorral bővül E 400-ként, biturbó feltöltéssel. Teljesítménypotenciálja és alacsony fordulatszámon kifejtett óriási nyomatéka új mércét állít fel a hathengeresek körében, és szintén betartja az EU6-ot.

Az új E-osztály valamennyi BlueDIRECT benzinmotorja élénk gázpedál-reakciókat és példás teljesítménykifejtést ötvöz maximális hatékonysággal és a kategória legjobb emissziójával.

Benzinmotorok

benzin-motorok
Valamennyi adat 7G-TRONIC PLUS váltóművel (a T-modell adatai zárójelben), * = ideiglenes adatok


Erős dízelmotorok
Az E-osztály néhány BlueTEC dízel-modellje az ismert SCR-technikával (Selective Catalytic Reduction) teljesíti az EU6-os kipufogógáz-normát.
A gazdag motorválasztékot az E 300 BlueTEC HYBRID egészíti ki. Négyhengeres dízel- és villanymotorjának összesített teljesítménye 170 kW (231 LE), nyomatéka 750, fogyasztása 4,1 l/100 km, CO2-emissziója 107 g/km – és adataival a felső középkategória élén áll.

Dízelmotorok

dizel-motorok
Valamennyi adat 7G-TRONIC PLUS váltóművel (a T-modell adatai zárójelben)


A dinamikus és takarékos autózást szolgáló váltóművek
Az E-osztályhoz ezentúl is kétféle váltóművet kínál a Mercedes-Benz: hatfokozatú, rövid mozdulatokkal és könnyen kapcsolható manuálist és a 7G-TRONIC PLUS automatát, DIRECT SELECT választókarral és DIRECT SELECT kormánykerék-billentyűkkel. A 7G-TRONIC PLUS ezen legújabb fejlesztési fokozata hatékonyabb és könnyebben karbantartható.

Újdonság a rövid időközi M-program: ha a vezető manuálisan kapcsolt vissza, majd megint fel, akkor a váltómű egy meghatározott időtartam után magától visszaáll a kedvezőbb fogyasztást eredményező automatikus üzemmódra.

Az új E-osztály úttartása és menetstabilitása is fokozható a 4MATIC állandó összkerékhajtással, amely nehéz útviszonyok között különösen előnyös.

Futómű – a biztonságos menettulajdonságok alapja
Az új E-osztályhoz négyféle futóművet kínál a Mercedes-Benz:
•    A komfortos DIRECT CONTROL futómű, szelektív csillapítórendszerrel, széria az alapkivitel és az ELEGANCE részére.
•    A sportos DIRECT CONTROL futómű, szelektív csillapítórendszerrel, 15 milliméterrel leültetve, széria az AVANTGARDE részére.
•    A leültetett sportfutómű a küllemi sport-csomaggal és az AMG sport-csomaggal kapható.
•    Az AIRMATIC légrugózás, elektronikusan szabályozott csillapítással, széria a V8-as modellekhez.
A T-modell hátsó hídja mindig légrugózású, integrált szintszabályozással.
Valamennyi futómű-változatra érzékeny reagálás, komfortos gördülés és nagyfokú menetbiztonság jellemző.

Az E-osztály valamennyi modelljét elektromechanikus direkt-kormánnyal szerelik fel a jövőben. Ez a paraméteres kormány sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás függvényében változó áttétellel. A fogasléces kormánygép vezérlése igény szerinti, ez is hozzájárul a hatékonysághoz.

uj-mercedes-e

Az elektromechanikus direkt-kormány előnyei:
•    fokozott agilitás a kormány direkt reagálásának köszönhetően,
•    komfortos kormányzás és kezes viselkedés bármilyen sebességnél,
•    jelentős megtakarítás, mert csak tényleges kormányzáskor fogyaszt energiát,
•    lehetővé teszi innovatív asszisztens rendszerek, például az aktív parkoló-asszisztens alkalmazását.

Felszereltség
Az új E-osztálynak már az alapfelszerelése is teljes és nagyon jó ár-érték arányt képvisel. A kívánságlista fénypontjai közé például a HANDS-FREE ACCESS tartozik, amely anélkül nyitja és csukja a csomagtartó fedelét, hogy kézzel hozzá kellene nyúlni: elegendő a lábunkat mozgatni a lökhárító alatt. Ez nagyon kényelmessé teszi a rakodást.

Modern szórakoztató-tájékoztató berendezések kínálata teszi lehetővé, hogy útközben is mindig tudjuk, mi történik az irodában vagy a nagyvilágban. Zenét hallgathatunk, rábízhatjuk magunkat a nagy teljesítményű navigátorra, és nem hiányzik az internetelérés sem. Az E-osztály limuzinban és T-modellben széria az Audio 20 CD rádió, MP3-képes CD-játszóval és a középkonzolon USB-csatlakozóval. A színes TFT-kijelző átlója 14,7 centiméter. Bluetooth®-kapcsolatú készülékek csatlakoztathatók hozzá, és kijelzi az SMS-üzeneteket is. 

Kívánságra az Audio 20 CD kombinálható hatlemezes CD-váltóval és a jutányos vételárú Becker® MAP PILOT alapszintű navigátorral, amelyet utólag is be lehet építeni. 

Alternatívaként kínálja a Mercedes-Benz az E-osztályhoz a COMAND Online multimédia-rendszert, nagy felbontású, 17,8 centiméteres, színes kijelzővel, internetcsatlakozással, beépített merevlemezzel, ami a navigációt is magában foglalja, valamint egy esetleges balesetnél  segítséget nyújtó vészhívó rendszerrel. Ez is kombinálható hatlemezes DVD-váltóval. A COMAND Online kötetlen internetböngészést tesz lehetővé a jármű álló helyzetében, illetve előhívható egy Mercedes-Benz alkalmazás is, amely menet közben is egyszerűen kezelhető. Az integrált alkalmazások közé tartozik a Google™ lokális keresés és időjárás-jelentés, illetve az előzőleg a számítógépen a Google Maps segítségével konfigurált útvonal letöltése az autóba. Rendelkezésre áll továbbá a Google™ Streetview, a Google™ Panoramio és egy sor egyéb alkalmazás.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER