2012. május 29. kedd, 15:37

 

Ismét nő a Mercedes-Benz G-osztály népszerűsége. A terepjáró értékesítési adatai 2009 és 2011 között 50 százalékkal nőttek. Új, luxus belső tér, Infotainment-rendszer és új AMG biturbó motorok, biztonsági alkalmazások jellemzik az új generációt.

mercedes-g-2012

Mercedes G osztály új generációja
Dizájn, kényelem és szórakoztatás
Mercedes G osztály műszaki adatai
A  G Merci története röviden

A G-osztály 1979-ben eredetileg főképp igazi terepjárónak készült. Hosszú gyártási ideje alatt azonban, figyelembe véve az ügyfelek igényeit, folytonosan továbbfejlesztették a felszerelését, miközben karaktere változatlan maradt. Korszerű elektronika javította eleve kiváló terepes képességeit, miközben közúti viselkedése és berendezésének nívója a stuttgarti prémium-limuzinok szintjére emelkedett. Akadályleküzdő és utánfutó-vontató képességének és fényűző hangulatának köszönheti, hogy immár egyharmad évszázados a pályafutása. Még ma is a csúcs-terepjárók közt tartják számon, épp nemrég választották ismét az „Év Terepjárójává”. A Mercedes G-osztály teljes egészében kézi munkával készül az ausztriai Grazban.

A legfontosabb belső változások 2012-ben:

•    új, műszerfal, központi, szabadon álló, 17,8 cm-es színes kijelzővel
•    új középkonzol, középdómmal és nagy felületű dekorációkkal
•    új körműszerek és színes TFT kijelző, multifunkciós kormány, váltóbillentyűkkel
•    széria COMAND Online, Internet-hozzáférés, kezelés COMAND Controllerrel
•    áttervezett, funkcionális és ergonomikus kezelőszervek
•    új klímapanel

A G-osztály karakterét jellegzetes belső elemei őrzik:
•    utas-kapaszkodó a műszerfalon
•    krómhatású differenciálzár-kapcsolók
•    választókar középen, nem a kormánykeréknél

A külső változások:
•    új külső tükör
•    új fénydiódás nappali világítás
•    az AMG modelleken új, dupla lamellás hűtőmaszk, új lökhárító nagy légbeömlőkkel, vörös féknyergek és első ízben 20 colos kerekek

Karosszéria és motorválaszték:
A „G“ család jelenleg két karosszéria-változatból áll – készül négyajtós, hosszú kombi és rövid tengelytávú G 500 kabrió.
Az alapmotor a hosszú kombiban a G 350 BlueTEC V6-os, négyszelepes dízel, amelynek lökettérfogata 2987 köbcenti, teljesítménye 155 kW (211 LE) 3400/percnél, nyomatéka 540 newtonméter 1600 és 2400/perc között. Emisszióját, különösen a nitrogénoxidét (Nox) a Mercedes-Benznél kifejtett BlueTEC technika csökkenti minimumra: a kipufogógázba fecskendezett AdBlue®, a karbamid vizes oldata ammóniákot szabadít fel, amely az SCR-katalizátorban a nitrogénoxid 80 százalékát ártalmatlan nitrogénné és vízzé redukálja. Mivel a G-osztályt gyakorta használják a világ távoli sarkaiban, az AdBlue® folyadék betöltését leegyszerűsítették: nyílása a tanksapkánál van. Az AdBlue® tartály befogadóképessége 12.000 kilométerre elegendő. 
A dízel alternatívája a G 500 erős 5,5 literes V8-as benzinmotorja, amely 285 kW-ot (387 LE) és tekintélyes 530 newtonmétert ad le, és bőséges tartalékot nyújt a G 500 kabrióban is. Újdonság a V8-as biturbó motoros G 63 AMG (400 kW/544 LE és 760 Nm nyomaték), az autóvezetőt a fogyasztáscsökkentésben hathatósan támogató széria ECO Start-Stoppal, valamint a csúcsmodell, a G 65 AMG, V12-es biturbó motorral (450 kW/612 LE és 1000 Nm nyomaték), a világ legerősebb sorozatgyártású terepjárója.

mercedes-g-motorok



A G 350 és a G 500 széria-szerelvénye a 7G-TRONIC PLUS automatikus váltómű.

Az 1960 óta a Mercedes-Benznél továbbfejlesztett fődarabot ismét alaposan átdolgozták a fogyasztásra és a komfortra optimalizálva. Javult a nyomatékváltó dinamikus reakciója, és az új hidraulikai körnek, a továbbfejlesztett csillapítónak és az áthidaló tengelykapcsoló optimalizálásának köszönhetően csökkent a zaj és a rezgés. A fogyasztás mérséklődése a következőknek köszönhető:

•    a csillapító mechanikai lecsatolása nagymértékben redukálta az áthidaló tengelykapcsoló csúszását
•    állandó sebességnél csökkentett motor-fordulatszám ECO-módban
•    kisebb súrlódású csapágyak és tömítések, új, kisebb viszkozitású váltómű-olaj, (FE-ATF) optimalizált adalékokkal

Az elődhöz képest élvezetesebb a vezetés, komfortosabb a kapcsolás és csekélyebb a fogyasztás. Az olajcsere-periódus 50.000 kilométerről 125.000 ezerre nőtt. Az AMG modellek AMG SPEEDSHIFT PLUS hétfokozatú automatát kapnak. Jellemzője a háromféle menetprogram, az automatikus gázfröccs és az, hogy teljes terhelés alatti felkapcsoláskor kis időre elveszi a gyújtást és a befecskendezést, lerövidítve a váltási időt.


uj-mercedes-g

Terepjáróképesség

Nagyra becsültek a G-osztály műszaki jellemzői: a nyomatékos motorok nagyszerű vontatóvá teszik, úttalan utakon pedig a Low módban menet közben elektromosan kapcsolható a három darab 100 százalékos differenciálzár, a felező és a két merev tengely. Az alapot persze a merítéssel és porfestéssel festett létra-alváz négy millimétert elérő vastagsága, illetve zárt hosszanti profiljai és kereszttartói képezik. Ez a konstrukció sokkal robusztusabb, és terepjárásra alkalmasabb az önhordó karosszériánál, mert jól bírja a csavaró erőket, és a jármű legmélyebb részét képezve védi a fődarabokat, a tankot és a kipufogót a felütéstől, amikor akadályokon kell áthaladni.

Nehéz terepre tervezték a G-osztály futóművét is. Szabad magassága és rugóútja is nagy. Adatai:

•    megfelelő talajon 80 százalékos mászóképesség
•    21 cm szabad magasság
•    gázlómélység vízben és sárban 60 cm
•    oldaldőlés 54 százalékig,
•    terepszög elöl 36° hátul 27° (az AMG-é eltérő)

Mercedes G-osztály a 4ETS elektronikus vonóerő-rendszert felezővel és három darab 100 százalékos differenciálzárral kombinálja.

•    Maximális vonóerőre beállított összkerékhajtás, nyomatékarány e/h 50:50
•    A 4ETS a jobb tapadású kerekekre tereli a nyomatékot, havas-jeges úton és nehéz terepen jobban uralható a jármű
•    A három 100 százalékos differenciálzár oda juttatja a hajtóteljesítményt, ahol a legjobb a tapadás. Menet közben egyenként kapcsolhatók. Előrejutáshoz egyetlen kerék megkapaszkodása is elegendő.
•    A felező maximális vonóerőt ad, például sárban vagy homokban. A Low-Range kapcsoló helyezi üzembe, N váltómű-módban, 40 km/óra alatti tempónál.

Biztonsági Újítások

Új megoldások teszik példásan biztonságossá a G-osztályt, többek között teljesen újra hangolták a menetstabilizálóját, amely magában foglalja az elindulás-asszisztenst és a HOLD funkciót is; mindkettő az emelkedőn elindulást segíti. Ha vészfékezéskor hirtelen lép át a vezető a gázpedálról a fékre, megnő a nyomás a fékcsövekben, a betétek felfekszenek a tárcsákon, így azonnal teljes a fékerő. Ez az úgynevezett előtöltés a széria fékasszisztenst támogatja.

Újdonság a G-osztályon két radaralapú rendszer, a holttér-figyelő rendszer és a követési távolságot szabályozó DISTRONIC PLUS. Az utóbbi szükség szerint akár állóra fékez, illetve ismét gyorsít. Ez főképp konvojmenetben tehermentesíti a vezetőt. Ha túl gyorsan csökken a távköz, optikai és akusztikai figyelmeztetés is segíti a vezetőt, de további támogatást nyújt a BAS fékasszisztens is. A holttér-figyelő rendszer akkor figyelmeztet, ha jármű jelenik meg a rosszul belátható oldalsó térnegyedben. A hangjelzés mellett fény villan fel a megfelelő oldali külső tükörházon.

Aki megrendeli az opcionális vonóhorgot, az számíthat az ESP® utánfutó-stabilizálására is: e kiegészítő funkció felismeri az utánfutót, ha csatlakoztatják annak elektromos vezetékét. A berendezés 65 km/óra fölött fojtja el a járműszerelvény becsóválását, az első kerekek egyedi, váltakozó fékezésével. A legtöbb esetben ennyi elegendő a veszély kiküszöböléséhez, de ha nagyon erős a kígyózás, akkor csökken a motorteljesítmény, és fékez az autó mind a négy kereke, hogy minél hamarabb el lehessen hagyni a kritikus sebességtartományt.
Be- és kiparkoláskor nagy segítség a PARKTRONIC rendszer, amely már a jármű első és hátsó környezetét is figyeli, és kombinálható a tolatókamerával, hogy minél biztonságosabban lehessen manőverezni a G-osztállyal. 

Mercedes G profi változat

A luxus-terepjárók mellett kínálja a Mercedes-Benz a G-osztály Professional modellt is, amelynek csökkentett felszereltsége mindenekelőtt a jármű robusztusságát és megbízhatóságát hangsúlyozza. Extrém bevetésekre, kemény terepre készül, kiválóan alkalmas például mentőalakulatoknak, de magánszemélyek is jól használhatják komoly terepezésre, expedíciókra.

Az új G-osztály piaci bevezetése 2012 júniusában indul.
Németországi áfás ára:

G 350 BlueTEC       85.311,10 euró
G 500       99.948,10 euró
G 500 Cabrio     100.900,10 euró
G 63 AMG     137.504,50 euró
G 65 AMG     264.180,00 euró



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER