2013. május 16. csütörtök, 09:58

 

A fejlesztések központi elemei az „Intelligent Drive”, az „Efficient Technology” és az „Essence of Luxury” voltak. A hazánkban forgalomba helyzett autókra 4 év vagy 120.000 km-es díjmentes karbantartást ígérnek.

uj-mercedes-s-osztaly

Feladatul mindenben a legjobbat, vagy semmit célt tűzték ki. „Egyetlen más autó sem képviseli annyira a Mercedes-Benz márkaígéretét, mint az S-osztály.” - mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója.


Meghajtás
Kétféle hibridmodell, egy benzin- és egy dízelmotorral jelenik meg sz új S osztály: az S 400 hybrid, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC hybrid. Mindegyik teljesíti az Euro-6 szabványt.

S osztály modelljeinek áttekintése

s-osztaly-modellek

mercedes-s

Futómű amely lát opcióban a nyolchengeresekhez

Észreveszi az úthibákat sztereo-kamera (Road Surface Scan-nek hívják az útfelület letapogatót) segítségével a Magic Body Control pedig átállítja a futóművet. Szériában kínálják az Ads Plus csillapítást és a továbbfejlesztett Airmatic légrugózást.

Fénydiódák

Az S-osztályban izzólámpák helyett ötszáz fénydióda van, melyek többszintű funkcióban üzemelnek tekintettel például a fényviszonyokra vagy a közlekedési helyzetre. Fényszóróban 56,. Hátsó lámpákban 35, az utastérben 300 db.

Design
Az új S osztály hűtőmaszkja meredekebben áll. Hosszú motorház, enyhén lejtős hátsó részével klasszikus limuzin-arányokat mutat. Oldalának felületei és vonalai hátrafelé futnak a lejtős forma aerodinamikailag (0,23 alaktényező) is előnyös. A C-oszlopot metsző hátsó szélvédő lekerekített felső része kupészerű hatást ad.

mercedes-s-osztaly


Karosszéria, könnyű és stabil

Harmadik generációs alumíniumhibrid súlyhoz és a jármű méretéhez viszonyított torziós merevség, 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest. Az új típusok csomópontjaiban szerkezeti habosítást is alkalmaznak. Az S-osztály teljes külső héja, teteje, első része alumíniumból készül, felhasználva a félgyártmányok széles skáláját (öntvény, extrudált szelvény, lemez). A biztonsági utascella viszont nagyrészt acélféleségekből áll. A 40.5 kN/fokos csavarásállóság (típuselőd: 27,5 kN/fok).

Utastér
Elegáns stílus. Fabetéteket különösen a műszerfalon és a középkonzolon helyzeték el, a kapcsolók fémes felületét gyöngyházhatású lakkal látták el, az utastér színéhez igazodva. A First Class Fond-nak nevezett középkonzolon, telefonhallgató, asztal és más rakodóhelyek találhatóak.

Az új S-osztálynak tágasabb tett belső tere a vezető fejtere 12 milliméterrel nőtt, az első válltér 14-gyel, és az elöl könyökmagasságban mérhető szélesség 10-zel. A hátsó üléseknél a térdméret 14 milliméterrel nőtt, a válltér kilenccel.

Multimédia

Frontbass-rendszer: a homlokfalban elhelyezett basszus-hangszórók a kereszt- és hossztartók közel 40 literes térfogatát hasznosítják rezonanciatérnek. Így nincs szükség a megszokott mély hangszórókra az ajtókban.
A tíz hangszórás széria audioberendezés helyett a Burmester céggel közösen fejlesztett hangrendszer is választható: a Burmester® Surround-Soundsystem és a Burmester® High-End 3D-Surround-Soundsystem.
A navigáció újdonságai
Animált iránytű, a repülőgépek utastájékoztatójához hasonló „DriveShow”, valamint a Google Maps megjelenítése a fejegységen és a hátul ülőknek.

Kijelző
Két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali elsősorban a vezetőnek ad információkat. A jobboldali a szórakoztató-tájékoztató.
Újdonság az érintő telefontasztatúra és a kibővített kedvencek-koncepció 12 szabadon programozható funkciója.
A párbeszéd-rendszer lehetővé teszi pl. a komplett címek bemondását egyvégtében. Hangvezérlést kapott a telefon és az audiorendszer is, az SMS-ek és az e-mailek felolvastatása.

mercedes-s-muszerfal

Ülések, kényelem

Öt különféle változatban kapható a hátsó ülés, köztük az Executive kivitel, 43,5 fokos szögig állítható támladőléssel.
A Energizing masszázsfunkció 14 külön vezérelhető légpárnát tartalmaz az üléstámlában, és melegíteni is képes, s hat masszázsprogram közül lehet választani
Megfordítható irányú ventilátor, először hűvös, környezeti levegőt szív az ülésfelületre, majd automatikusan átáll fúvó üzemmódra

Klíma

Új Air-Balance csomag, lényege az illatosítás, ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. Világújdonság az aktív illatosítás azaz személyre szabott utastér illatosítás intenzitása. Az illat nem marad meg a ruhán és a kárpiton. Hátul is két további zónás a Thermotronic klímaberendezés, a kartámla elektromos fűtése pedig újdonság.

mercedes-s-hatso-ulesek

Biztonság
Pre-Safe

- Fék felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.
- Plus felismeri a ráfutásos ütközést, a hátsó vészvillogó villogtatásával figyelmezteti a követő járművet. Ha továbbra is fennáll az ütközésveszély, behúzza a rögzítőféket Karambol előtt a működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket
- Impuls az ütközés korai fázisában, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét
- Paket Fond része az övcsat-kézbeadó, az üléspárna-légzsák
A Beltbag egy felfújható övszalag, frontális ütközéskor csökkenti a hátul ülők mellkasának terhelését
A Cushionbag, balesetkor megakadályozza, hogy az utas kicsússzon a biztonsági öv alatt



Intelligent Drive fokozza a komfortot és a biztonságot
- Distronic Plus, kormányasszisztens és Stop&Go Pilot: megkönnyíti a nyomtartást és részleges önállósággal araszol a dugóban.
- Bas Plus fékasszisztens rendszer útkereszteződés-asszisztenssel féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
- Aktív sávtartó rendszer féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
- Éjjellátó asszisztens Plus hőképkamerával, ha ember vagy állat jelenik meg kivilágítatlan területen, átkapcsol egy éjjellátó képre, megmutatva a veszélyforrást
- Éberség figyelő rendszer figyelmeztet a fáradtságra a Comand navigátor mutatja a közeli pihenőhelyeket.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER