A Mercedes életében fontos mérföldkő a teljesen átalakult új A-osztály, mellyel új fejezetet kívánnak nyitni a kompakt szegmensben új célcsoportokat is megcélozva. A feltűnő dizájnhoz gazdag alapfelszereltség jár, opcióban pedig megjelennek a felső kategóriákban megszokott alkalmazások, kényelmi szolgáltatások. Az új Mercedes A 6.824.000,- Ft-tól rendelhető.
A dizájnert egyrészt, – mint megtudtuk – a sivatagi homok élei és hullámai ihlették, a belső térét pedig a repülőképek szárnyai lásd műszerfal éle, légturbinákra emlékeztető szellőzőnyílások,. Bár ez utóbbi már jelen volt a Mercedesek belső terében régebben is.
Egy sportos izgalmas autót kívántak építeni, s ez sikerült is. Lendületesek az új A Merci vonalai, oldalról kicsit emlékeztet egy versenytársára, de a vonalak élesebbek. Belül viszont vitathatatlanul Mercedes a kényelem.
Jellegzetes a hosszú orr-rész erős nyilazása, az egyéni fényszóró, a központi csillagos, dupla lamellás hűtőmaszk és a két oldalsó légbeömlő. A lejtős oldalvonal elől fut ki. Fontos eleme a koncepciónak a fényszóró formája és funkciója: a búra alatti világító modul és fénydiódák éjjel-nappal „fáklya-hatást” keltenek.
Az antennát a tetőspoilerbe építették.
Az autó 160 milliméterrel alacsonyabb elődjénél 4.292 m hosszú, 1.780 m széles és 1.433 m magas.
Utastér és műszerfal
Az A-osztály ötüléses, hátul hárman férnek el, de a sportos kialakítás miatt olyan, mintha két egyedi ülés lenne ott.
A kombinált műszer két nagy műszerének aljában egy-egy kisebb kapott helyet, mutatójuk alaphelyzetben „6 órán” áll. A mutatók betétje fehér, de a sportos Urban és AMG Sport kivitelé piros, ezüstös számlappal és pepita zászlós optikával. A háromküllős kormánykeréken 12 gombot és egy galvanizált díszítőelemet találunk.
Galvanizált az öt körműszer gyűrűje is, akárcsak a szellőzőké. A levegő irányát a repülőgép-turbinára emlékeztető, krómozott betét szabályozza.
A szabadon álló kijelző fekete zongoralakk-hatású árnyékolót és ezüstös keretet kapott.
A fiatal célcsoportot szólítja meg a piros designos biztonsági öv (kapható 2012 decemberétől) vagy az ezüst számlapos, piros mutatójú műszerezés (Urban és AMG Sport, illetve Exklusiv- és AMG Exklusiv-csomag).
Klímaberendezésével, Audio 5 USB-jével, négy elektromos ablakemelőjével, menetfény-asszisztensével és multifunkciós kormánykerekének 12 gombjával eleve gazdagon felszerelt az A-osztály. Az „Urban“, „Style“ és „AMG Sport“ felszereltség, a három design-csomag („Night“, „Exklusiv“ és „AMG Exklusiv“), illetve a sokféle extra pedig minden további igényt kielégít.
A csomagtér, VDA-norma szerint, 341 liter, de a hátsó üléstámlák ledöntésekor 1157 literesre nő. A támla valamennyi modellben 60:40 arányban osztva dönthető. A csomagtér szélessége a kerékdobok között 1050 milliméter.
Motorok, váltók
Az új A osztály valamennyi motorjához széria az ECO Start-Stop funkció. Az új hatfokozatú sebességváltó mellett választható a komfortot és a sportosságot különleges módon egyesítő 7G-DCT duplakuplungos automata is.
A 80 kW (109 LE) - 155 kW (211 LE) teljesítményű motorok hatékonyak, emissziójuk 98 g CO2/km-nél kezdődik, az alaktényező pedig a kategória legjobbja, 0,27.
Az új OM 607 dízel alapmotor teljesítménye 80 kW (109 LE), nyomatéka 260 Nm, fogyasztása manuális sebességváltóval 3,8 liter 100 km-en. Az új A 220 CDI csúcs-dízel: 125 kW-os (170 LE), 350 Nm-es, és a fogyasztása, duplakuplungos 7G-DCT automatával gyári adat szerint 4,3 liter/100 km.
Benzinmotoroknál az új 115 kW (156 LE) teljesítménye és 250 Nm nyomatéka kellő dinamikát biztosít 5,4 liter/100 km fogyasztás mellett. Az új csúcsmodell (155 kW (211 LE, 350 Nm), amelynek fogyasztása 6,1 liter
Futómű
Az új A-osztály futóműve négy-lengőkaros hátsó felfüggesztést, asszisztens-funkciókkal ellátott elektromechanikus szervokormányt és kiterjesztett kipörgésgátlójú („Extended Traction Control“ - XTC) ESP®-t tartalmaz.
Háromféle futómű-hangolással kapható: a komfortos, az opcionális sportfutómű, (menetdinamikai csomaggal vagy az AMG Sport kivitelhez), illetve az A 250 Sport nagy teljesítményű „engineered by AMG“ futóműve. Közös jellemzőjük, hogy csekély a kanyardőlés, illetve elinduláskor a felemelkedés. Az alulkormányzottság csökkenésének köszönhetően kevesebbet kell forgatni a volánt, és precízebb a kormányzás. Erős tempóban vett kanyarokból kigyorsítva tovább javítja a helyzetet az „Extended Traction Control“ (XTC) kipörgésgátló: az ESP® stabilizáló nyomatékot kelt a belső íven futó első és hátsó keréken.
Biztonság
Újdonságként a kompakt osztályban az A-osztályban széria a radaralapú ütközésfigyelmeztető rendszer adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti az utoléréses baleset veszélyét. A Collision Prevention Assist optikai és akusztikai jelzést ad az esetlegesen nem figyelő autóvezetőnek a felismert akadályok előtt, és a lehető legpontosabb fékezésre készíti elő a fékasszisztenst. A fékezés azonnal elkezdődik, amint a vezető megnyomja a pedált.
További lehetséges biztonsági alkalmazások.: adaptív távfény-asszisztens, holttérfigyelő- és sávtartó rendszer, ATTENTION ASSIST (figyelmeztet, ha az elfáradás tipikus jeleit észleli, alalpfelszeletség), táblafelismerő rendszer, parkolást segítő rendszer,. fék-megtartó funkció, lejtmeneti asszisztens, LINGUATRONIC (hangvezérlés), tolatókamera, DISTRONIC PLUS (radaralapú sebesség- és követési távolságot szabályozó rendszer)
A kategóriában újdonságként áll rendelkezésre az A-osztály megelőző utasvédelme, a PRE-SAFE®. Ezáltal tovább demokratizálódik a 2002-ben az S-osztállyal bemutatkozó rendszer. Lényege, hogy kritikus menethelyzetben, illetve bizonyos asszisztens rendszerek hatására, megfeszíti a biztonsági öveket, becsukja az ablakokat és a tolótetőt, és a visszatartó rendszerek számára optimális helyzetbe hozza a memóriás, elektromos utasülést.
A hátsó utasok biztonságáról övfeszítő, överő-határoló és öv-magasságállító gondoskodik, alapfelszerelésként a külső helyeken. Hátsó oldallégzsákot kívánságra építenek be. Az újszerű első oldallégzsákok lefedik a medencét és a teljes felsőtestet. Az emberek fejét széria függönylégzsák óvja.
Extrák
Extra például az első ülések memória-funkciója, az automatikusan tompító belső és külső tükör, a piros designos biztonsági öv (előreláthatólag 2012 negyedik negyedévétől kapható), az elektromos panoráma-tolótető, az álló helyzeti fűtés, a behajtható vonóhorog és a rakodóhely-csomag. Az utóbbi tartalma a tető-szemüvegtartó, két első ülésfiók, háló a kalaptartó alatt, az utas lábterében az üléstámlákon és a csomagtartó baloldali falán, valamint a poggyásztér 12 voltos dugaszoló aljzata.
Extra felszerelésként kapható a média interfész. Az univerzális eszköz mobil audiokészülékeket, például MP3-at és iPod-ot® csatlakoztat az autóhoz. Kezelésére a fejegység, a Controller vagy a kormánykerék gombjai szolgálnak. Az USB 2.0 révén felgyorsult a kijelzés és kibővült az adatválaszték.
Az iPhon® teljes integrálása az autóba és a forradalmi grafikai design jóvoltából otthonosan érzik magukat a Facebook-generáció tagjai az új A-osztályban. A Facebook, a Twitter és további közösségi médiumok mellett a „Drive Kit Plus für das iPhone®“ (tartozékként kapható szeptembertől és extraként előreláthatólag 2013 első negyedétől), a Daimler alkalmazás-koncepciójával együtt
A próbált autó egy 1,8 cm3-es 136 lóerős dízelmotorral hajtott jármű volt.
Az A Merci sportülésében nagyon kényelmes helyet foglalni. A jármű elektromos rögzítőfékkel ellátott. A rövid menet során próbára tettük a holtérfigyelőt, mely nem csak felvillan, ha a holtérben autó tartózkodik, de ha felé kitesszük az indexet, akkor sípoló hangot is ad. Ez nagyon jó biztonsági alkalmazás! A start-stop motorleállító és újraindító funkció, melyet alapfelszereltségben adnak, gyorsan reagáló.
A digitális kijelzőn láthatjuk többek között, ha takarékosan vezetünk (ECO kijelző), ha fáradunk vagy, ha fel-le kéne váltanunk.
Ha lejtősebb úton állunk meg piros lámpánál, a fékre erősebben rányomva megtartja az autót, amíg el nem indulunk, így nem kell a piros lámpa alatt végig a féken állnunk. (Adaptive brake hold funkcióval, alapfelszereltségben.
A kormány a sportos hangolás miatt kicsit kemény. Az autó 100 km-re való 9,3 mp-es gyorsulását dinamikusnak érezzük.
Vezetett autó műszaki adatai
A 200 CDI BlueEfficiency
Motor és menetteljesítmények
Hengerek elrendezése/-száma: Soros 4
Lökettérfogat (cm³): 1.796
Névleges teljesítmény: (kW [LE] 1/perc) 100/3.600–4.400
Névleges nyomaték: (Nm 1/perc) 300/1.600–3.000
Sűrítési viszony: 16,2 : 1
Gyorsulás 0-100 km/h (s): 9,3
Legnagyobb sebesség (km/h): 210
Emissziós besorolás: Euro 5
Üzemanyag és károsanyag-kibocsátás
Üzemanyag: Gázolaj
Üzemanyagtartály térfogata/ebből tartalék (l): 50/6,0
Fogyasztás:
Városban (l/100 km): 5,6–5,3
Országúton (l/100 km): 4,0–3,7
Vegyes (l/100 km): 4,6–4,3
CO2-kibocsátás vegyes (g/km) 121–111
Légellenállás (cw): 0,28
Erőátvitel
Meghajtás: elsőkerék-hajtás
Sebességváltó: 6 sebességes kézi kapcsolású sebességváltó
Mechanikus váltó-áttétel: 3,94/ 2,19/ 1,22/ 0,86/ 0,72/ 0,59/ R 3,12
Tengely-áttétel: 3,35 (4,13)
Futómű és kormányzás
Első tengely: Rugóstag és keresztlengőkar
Hátsó tengely: Keresztlengőkar és hosszlengőkar
Rugózás elöl/hátul: Tekercsrugó, kétcsöves gáznyomásos/tekercsrugó, egycsöves gáznyomásos
Gumiabroncsok: 205/55 R 16
Fékek elöl
Tárcsa, belső levegőhűtésű
Fékek hátul
Tárcsa, tömör
Mennyiségek, méretek és tömegadatok
Csomagtér térfogata (VDA) (l): 341–1.157
Fordulókör (m): 11,00
Üres tömeg/terhelhetőség (kg): 1.445/565
Megengedett össztömeg (kg): 2.010
Maximális tetőterhelés(kg): 100
Megengedett vontatmánytömeg fékezetlen/fékezett (kg): 720/1.400 (735/1.400)
Hozzászólások