2012. szeptember 17. hétfő, 17:44

 

Az új Mercedes CLS Shooting Brake arányaival kupé, de öt ajtajával és hátranyúló tetejével új lehetőségeket tár fel. Újítóan viszi tovább a négyajtós kupé gondolatát, amelyet az első CLS vezetett be sikeresen 2004-ben.

mercedes-cls

A CLS Shooting Brake arányai meglepeők, ugrásra kész testtartást mutatnak: hosszú géptető, keskeny, keret nélküli ablakok, dinamikusan hátrafelé lejtő, a farig nyúló tető. Csak a második pillantásra tűnik fel, hogy öt ajtajával a fokozott célszerűséget szolgálja öt üléssel és nagy csomagtér-ajtóval.

mercedes-cls-shooting-brake

Exkluzív újdonság a fa csomagtér-padló
A második generációs CLS magasra helyezte a belső design és minőség mércéjét: cicomátlan eleganciát ötvöz mesteri tökéllyel. Ezt folytatja a Shooting finom szőnyeggel kárpitozott csomagtere is, amelyet a PASSION Exklusiv bőrkárpit esetén kézzel varrott bőr burkol. Kívánságra a padló design-alumíniumsínjei teszik még exkluzívabbá a látványt.
Az amerikai cseresznyefa klasszikusnak számít a nemes fák közül, és kontrasztot képez a tölgyfa berakásokkal és az alumíniumsínekkel. Úgy fest az egész, mint egy jacht fedélzete.

Az anyag hajlékony és rugalmas, tömör és finom rostú.

Az amerikai cseresznye padlóhoz válogatott furnérlemezeket kézi munkával, keresztezően fektetik és ragasztják egymásra, majd préselik össze, hogy kiváló legyen az alaktartás. A nyers lemezt CNC-géppel szabják pontos formára, a felületeit simára csiszolják és impregnálják, kiemelve a fa természetes szépségét. Sötét tölgyfából lézerrel kivágott három milliméter széles intarziák teszik még nívósabbá a poggyásztér padlóját. Az igényes eljárással készült, szálcsiszolt alumíniumlécek és gumibetétek nem csupán védik a felületet, hanem csúszásgátló hatásuk is van.

mercedes-cls-shooting-brake-muszerfal

Utastér
Ötféle belső szín, ötféle kivitelű dekoráció, valamint háromféle bőrminőség áll a Shooting Brake vásárlójának rendelkezésére is. Kérhető például sötét fényes diófa, feketén fénylő tölgyfa és világosbarna selymes matt nyárfa dekoráció. Kívánságra kapható a fekete zongoralakk kivitel is. Még progresszívabb hatású az AMG karbon dekorációja, fekete zongoralakkal kombinálva. Egészen új a „Porcelán“, amely olyan értékhatást ad a CLS-modelleknek, amilyen egyébként csak az S-osztályban tapasztalható. Megfelel a design-trendformáló szerepnek a CLS Shooting Brake az anyagok innovatív kivitelével is, például a selymes és fényes fémfelületek játékával.

Új dimenzió: az ötajtós Shooting Brake
Bár az Shooting Brake (hossz x szélesség x magasság: 4.956 x 1.881 x 1.416 mm) tervezésekor korántsem az előtérben állt a praktikus hasznosság, az új CLS-modell azért tud komoly érveket felhozni maga mellett. A lejtős tető ellenére 590 - 1.550 literes csomagtérbe, amelyet a szériaként elektromos mozgatású csomagtér ajtó könnyen hozzáférhetővé tesz, sok minden fér. A poggyászt fedél védi a kíváncsi pillantásoktól.
A széria hátsó légrugózás mindig optimális útfogásról gondoskodik. Tovább fokozza a flexibilitást, hogy a hátsó üléstámlák a csomagtartó felől előredönthetők. Még a második sorban is hárman férnek el, ketten különálló ülésben, a harmadik személy pedig a középülésen. A három fejtámla alig korlátozza a hátrapillantást, és a vezetőülésből gombnyomásra el is tüntethető. Opció a vonóhorog.

mercedes-cls-shooting-brake-csomagter

Könnyű és áramvonalas
Az intelligens könnyűszerkezet a CLS Shooting Brake esetében is döntően járul hozzá a kis súly és a nagy szilárdság célkonfliktusának feloldásához. A keret nélküli ajtók például alumíniumból – mélyhúzott lemezekből és extrudált profilokból – készülnek, így 32 kilogrammal könnyebbek a megszokott acélnál. Szintén alumínium a csomagtér-ajtó, a géptető, az első sárvédő, sok tartószelvény, valamint a futómű és a motor számos alkatrésze.
Nem csekély az aerodinamika szerepe sem. A Mercedes-Benz CLS Shooting Brake homlokfelülete 2,30 m², alaktényezője 0,29, légellenállási felülete tehát 0,67 m².


A CLS Shooting Brake ötféle motorral kapható – két dízellel és három benzinessel. Mindegyikhez széria a hétfokozatú automatikus váltómű és az ECO Start-Stop funkció. Két modellt gyártanak összkerékhajtással, ezek a CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY és a CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.

A beszálló modell, a CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY teljesítménye 150 kW (204 LE). Ehhez képest kiváló a 100 kilométerenként 5,3 literes gázolaj-fogyasztás, amely megfelel 139 gramm pro kilométer CO2-emissziónak. Fölötte helyezkedik el a két hathengeres, a CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY (195 kW; 265 LE) és a CLS 350 BlueEFFICIENCY (225 kW; 306 LE) és a V8-as biturbó motoros CLS 500 BlueEFFICIENCY (300 kW; 408 LE).

A Shooting Brake modellcsalád dinamikus csúcsmodellje a CLS 63 AMG Shooting Brake, AMG V8-as biturbó motorral (386 kW; 525 LE, 700 newtonméter) és hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT sportváltóval. Az „Edition 1“ kiadás adatai 410 kW (557 LE) és 800 newtonméter.
A legmagasabb fokú menetdinamika szinonimája az elektronikus csillapítás-szabályozású AMG RIDE CONTROL sportfutómű együttese az elektromechanikus AMG sport-paraméteres kormányzással és az opcionális nagy teljesítményű AMG kerámia-kompozit fékkel. Látványra is meggyőző a CLS 63 AMG atletikus fellépése, jellegzetes külső és belső designelemekkel.

A Shooting Brake motorválasztéka (a 4MATIC-változatok kerek-, a CLS 63 AMG „Edition 1“):

mercedes-cls-motorok


Vezetőtámogató rendszerek:

Az aktív holttér figyelő rendszer és az aktív sávtartó rendszer a Vezetői Segédrendszerek Plus csomag része, miként a DISTRONIC PLUS radaros követési távolságtartó rendszer, a BAS PLUS és a PRE-SAFE® fék is. A két asszisztens nemcsak észleli a véletlenszerű sávváltást és a holttérben tartózkodó járművet, hanem finom fékezéssel korrigálja a menetirányt, ha a vezető nem reagált volna az optikai, illetve a kormánykeréken érezhető figyelmeztetésre.

Árak:

mercedes-cls-arlista



Mercedes-Benz CLS 350 BlueEFFICIENCY Shooting Brake műszaki adatok:
Motor

Hengerszám/elrendezés        6/V, 4 szelep hengerenként
Lökettérfogat    cm³    3498
Furat x löket    mm    92,9 x 86,0
Teljesítmény     kW/PS    225/306 / 6500/min
Nyomaték    Nm    370 / 3500-5250/min
Sűrítés         12,0 : 1
Keverékképzés        Elektronikusan vezérelt közvetlen benzinbefecskendezés piezo-porlasztókkal

Erőátvitel

Váltómű        Hétfokozatú automata
Áttételek   
Főáttétel 2,82
1. 4,38
2. 2,86
3. 1,92
4. 1,37
5. 1,00
6. 0,82
7. 0,73
Hátramenet 1. 3,42
Hátramenet 2. 2,23

Futómű
Első híd
Többlengőkaros, féknyomaték-kiegyenlítés,  csavarrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók amplitúdófüggő csillapítás, stabilizátor
Hátsó híd
Térlengőkaros, indulási- és féknyomaték-kiegyenlítés,  csavarrugók, gáztöltésű lengéscsillapítók amplitúdófüggő csillapítás, stabilizátor

Fékberendezés:    Négy belső hűtésű tárcsafék, rögzítő dobfék hátul, ABS, fékasszisztens, ESP®
Kormány:    Elektromechanikus fogasléces szervokormány
Felni:    8,5 J x 17 H2
Gumiméret:    245/45 R 17

Méretek és súlyok
Tengelytáv    mm    2874
Nyomtáv e/h    mm    1596/1626
Hosszúság    mm    4956
Szélesség    mm    1881
Magasság    mm    1416
Fordulókör    m    11,27
Csomagtér*    l    590-1550
Saját tömeg EG szerint    kg    1830
Teherbírás    kg    525
Megengedett össztömeg    kg    2355
Tank/tartalék    l    80/9
Menetteljesítmények és fogyasztás
Gyorsulás 0-100 km/h    s    6,7
csúcssebesség    km/h    250
Fogyasztás, kombinált    l/100 km    7,3-7,4
CO2-emisszió    g/km    169-172
*VDA mérési módszer szerint

mercedes-cls-uj


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER