2013. január 14. hétfő, 18:25

 

Újabb világszínvonalú Mercedes-Benz személyautó gyártása kezdődik meg Kecskeméten: a világ legjobb légellenállási-együtthatójával (cw 0,22), avantgárd kupé-designnal és kívánságra 4MATIC összkerékhajtással készülő CLA-val a márka új szegmenst alapít.

mercedes-cla

Négyajtós kupéként az új modell a CLS-t megalkotó elképzelésen alapul, ami 2003-as debütálás óta számos követőre talált. Keret nélküli ajtóival a CLA a Concept Style Coupé koncepcióautó formavilágát helyezi át közvetlenül a sorozatgyártásba. Az újdonság alapfelszerelései között megtalálható a radartámogatású fékrendszer (COLLISION PREVENTION ASSIST), amely 7 km/órától figyelmezteti a vezetőt az akadályra és a fékpedál megnyomásakor precízen szabályozott fékezést kezd meg. A CLA máris megrendelhető, a kereskedésekben 2013. áprilisában jelenik meg. Az autó alapfelszereltségének része az Integrált Szerviz Csomag, ami Magyarországon egyedülálló módon négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít az új CLA-k tulajdonosainak. 

mercedes-cla-uj


„Lenyűgöző volt a Concept Style Coupé fogadtatása. A messze leggyakoribb kommentár így hangzott: 'Gyártsátok sorozatban!' Most pontosan ezt tesszük“ -  mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője. „A CLA olyan autó, amely nem téveszti össze a középkategóriát a középszerűséggel. Erőteljes designja kiemeli a Mercedes-Benz márka sportos oldalát.“

Sportos pozicionálásának megfelelően a CLA nyomatékos, 155 kW (211 LE) teljesítményt elérő turbómotorokkal, sportfutóművel és 4MATIC összkerékhajtással kapható. Legkiemelkedőbb műszaki jellemzői közé tartozik a sorozatgyártású autók új aerodinamikai világcsúcsa (alaktényező: 0,22) valamint számos asszisztens-rendszere, köztük a továbbfejlesztett COLLISION PREVENTION ASSIST.
Ez a radartámogatású asszisztens-rendszer optikai és akusztikai jellel figyelmezteti az esetleg óvatlan autóvezetőt a felismert akadályra, és precízen szabályozott lassításra készíti fel a fékasszisztenst. A fékezési folyamat azonnal megindul, mihelyt a vezető határozottan megnyomja a fékpedált. Ütközésveszély észlelésekor a COLLISION PREVENTION ASSIST pontosan kiszámítja az ideális esetben elkerülhető ütközés kivédéséhez szükséges fékerőt, és a lehető legjobban kihasználja a rendelkezésre álló féktávolságot. Újdonságként a COLLISION PREVENTION ASSIST már 7 km/órától (a korábbi 30 km/óra helyett) segít megelőzni a tipikus ráfutásos baleseteket.

A kifejező arculattal rendelkező, középkategóriájú kupé (hosszúság/szélesség/magasság: 4.630/1.777/1.437 milliméter) egyéni kialakítására öt nagyon különböző kivitel és kiegészítő felszerelési csomagok adnak lehetőséget. A CLA közöségi média-használó célcsoportjának digitális életstílusához illően az okostelefonok is teljes mértékben integrálhatók az autó kijelző- és kezelő-koncepciójába.
A CLA hivatalos világpremierjére a Mercedes-Benz Fashion Week divatgálán kerül sor Berlinben 2013. január 15-18. között, az új modell viszont már a 2013. január 14-én kezdődő Detroiti Autószalon előestéjén is látható lesz. Az autó máris megrendelhető, és áprilisban jelenik meg a kereskedésekben.

uj-mercedes-cla


Dizájn
Sportos arányok és az erőteljesen dinamikus formanyelv domború és homorú felületeinek játéka teszi összetéveszthetetlenné a négyajtós kupét. A CLA szinte egy az egyben a Concept Style Coupé avantgárd designját örökíti a sorozatgyártásba.
A markáns jellemzők egyike az orr-részbe ágyazott motorháztető erődómja, valamint a gyémánthatású hűtőmaszk. A világító modul és a fénydiódák elhelyezése a fényszóró üvege alatt karakteres „fáklyaeffektust” ad a nappali világításnak és az irányjelzőnek. Ez a fényhatás hozzájárul az energikus megjelenéshez, illetve a fiatalos Mercedes-archoz.

A formatervezők számos részlettel szemléltették, hogy a CLA a modern Mercedes-klasszikus, a CLS alkotói továbbfejlesztése. Három markáns vonal tagolja az oldalfelületet: a sárvédő fölül induló él jellegzetesen ereszkedik hátrafelé, a hátsó híd feletti vállizmokat egy ínszerű él íveli át, egy további karaktervonal pedig lendületesen húzódik az első keréktől a hátsó lámpa felé. Ezek a vonalak mélységet és dinamikát adnak a profilnak.
A szélességet hangsúlyozó far-rész homorú és domború felületeinek s éleinek összjátéka erőt és sportos energiát sugároz. A laposan lejtő tető és a hátsó szélvédő jellegzetes, erős lekerekítése hátulnézetből kupészerűnek mutatja a CLA-t, míg a C-oszlopok behúzása, a hátsó kerékív „izomzatával” együtt atletikus hatást kelt. A hátsó lámpákat a vállak hátrafelé kifutó inai határolják, kiemelve az erőteljesen esztétikus szélesség vízszintes orientációját. A világítóegységek nyíl-alakúak.

Nagy panoráma toló-emelő tető kívánságra kapható. Az első fix polikarbonát elemhez mozgatható ásványüveg rész csatlakozik, az üveg látványához illő oldalsó díszlécekkel. Az üvegfelület így egyöntetű látványt kelt az elsőtől a hátsó szélvédőig.


Műszerfal és utastér

Az enteriőr a küllem sportos összképét folytatja, különösen erős értékhatással, amelyet a formanyelv és a válogatottan pazar anyagok kombinációs lehetőségeivel valósítottak meg. A díszítőelemek valamennyi felülete ezüstös galvanizálással kap hűvös tapintású, fémes hatást.

A műszerfalban öt kerek szellőző kapott helyet, csillogóra galvanizált külső gyűrűvel. Az áramlási irányt finoman kidolgozott, galvanizált betéttel lehet változtatni. A szabadon álló kijelző fekete zongoralakk-optikájú szegélyét ezüstös keret fogja körül.

mercedes-cla-muszerfal


A sportos karaktert emelik ki a CLA első és hátsó integrál-ülései is. Hátul a szélső helyek a hangsúlyosak (összesen 2+1 férőhely). A felszereléstől függően színes kontrasztvarrások is választhatók, a hangulatvilágítás pedig kívánságra fényhidat képez az üléstámla és a fejtámla közötti résben.




Áramvonalasság
A CLA 0,23-as alaktényezőjével ( cw) új mércét állít fel a Mercedes modellpalettáján és általában a sorozatgyártású autók között is. A légellenállást meghatározó cw x A szorzat 0,51 m2-es eredménye szintén csúcsérték. Ám még ezen is javít a júniustól forgalomba kerülő, de szintén már megrendelhető CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, amelynek cw-értéke 0,22, a légellenállás pedig áttör egy mágikus határt: mindössze 0,49 m²!
A jármű alacsony üzemanyag fogyasztásához a számos aerodinamikai optimalizáció révén kialakult légáramlási karakterisztika is hozzájárul.

Ezek közé tartozik az A-oszlop áramvonalas kialakítása, a tökéletesített tükörház, a kis áramlási ellenállású dísztárcsa, valamint az első és a hátsó kerékdobok fogazott spoilere.
Az autó alatti áramlást a fenéklemez négyfelületű burkolása, egy további burkolat a hátsó híd középrészénél, és az aerodinamikailag optimalizált hangtompítóhoz csatlakozó diffúzor javítja.


Továbbfejlesztett asszisztens-rendszerek

Sokféle asszisztens-rendszer támogatja és tehermentesíti a CLA vezetőjét. Széria például az ATTENTION ASSIST és a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST, adaptív fékasszisztenssel, amely már 7 km/órától megóvja a CLA-t a ráfutásos ütközéstől (eddig: 30 km/óra fölött).
A COLLISION PREVENTION ASSIST és a DISTRONIC PLUS kombinációjával jön létre a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ami egy további kiegészítő funkciót tartalmaz. Amennyiben a a vezető nem reagál egy tartósan fennálló ütközésveszélyre, a rendszer 200 km/órás sebesség alatt önállóan fékez, csökkentve a lassító vagy álló járművekkel való ütközés súlyosságát. 30 km/órás sebességig a rendszer az álló járművekre is reagál, 20 km/óráig pedig kiküszöböli a ráfutásos baleseteket.
Kaphatók a CLA-hoz a bevált asszisztens-rendszerek is, mint a sáv-csomag, holttér- és sávtartó asszisztenssel, vagy az adaptív távfény-asszisztens. A hosszirányú és merőleges parkolóhelyekre az opcionálisan elérhető aktív parkoló-asszisztens önműködően beáll.




Karosszéria és a futómű
A CLA első futóműve McPherson rendszerű, a hátsó térlengőkaros, a kerekeken ébredő hossz- és keresztirányú erőket felvevő, oldalanként három kereszt- és egy hosszlengőkarral. Ezáltal egymástól függetlenül szabályozható a hosszanti- és a kereszt-dinamika.  A CLA jellemzője a hátsó híd tartójának elasztikus rögzítése, amely a menetkényelmet javítja. A rugózatlan tömeg csökkentése érdekében alumíniumból készülnek a kerékagyak és a rugótámasztó lengőkarok. Kétféle futómű-hangolás között lehet választani: az alap a komfortos, opció pedig a sportosan-kényelmes sportfutómű, elöl 20, hátul 15 milliméterrel leültetve.

A futóműtől függetlenül valamennyi CLA direkt kormányzással készül. Ez az elektromechanikus szervokormány, a szokásos megoldásokkal összehasonlítva, jobb visszajelzést ad a vezetőnek a menetállapotokról, és jelentősen hozzájárul az autó hatékonyságához, hiszen csak akkor vesz fel energiát, ha csakugyan szükség van rá a rásegítéshez. Ezen kívül, a kormánymű lehetővé tesz különböző kormányrásegítési funkciókat, amelyeket az ESP® vezérlőkészüléke vált ki. Ilyen az ellenkormányzás túlkormányzottság esetén, valamint a kormánykorrekció abban az esetben, ha a CLA változó tapadású útfelületeken (µ-Split) kezd fékezni. A rendszer emellett képes a fronthajtás kormányzási befolyásának mérséklésére, valamint az oldalszél és az oldalra lejtő út hatásának kiegyenlítésére.
Kiváló úttartás és agilitás: 4MATIC összkerékhajtás

A Mercedes-Benz kívánságra a teljes mértékben variálható nyomatékelosztású 4MATIC állandó összkerékhajtás új nemzedékével kínálja a CLA-t. Komplett új fejlesztésről van szó, amelyre - akárcsak a 4MATIC egyéb változataira - nagy vonóerő-tartalék és kimagasló agilitás jellemző, maximális menetbiztonság és energiahatékonyság mellett.
Az új 4MATIC főbb szerkezeti elemei a 7G-DCT automatizált duplakuplungos váltóműbe integrált erőátvitel a hátsó tengely felé, valamint a hátsó differenciálmű, beépített, elektrohidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolóval. Ez utóbbi változtatja fokozatmentesen a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A vetélytársakhoz képest kisebb súly és a magas hatásfok további előnye e konstrukciós megoldásnak.


Hajtás

Egy évvel azelőtt, hogy 2014-ben hetályba lép az új európai Euro 6 kipufogógáz-szabvány, az új Mercedes-Benz CLA valamennyi benzinmotorja és a csúcs-dízelje máris hozza az elvárt határértékeket.
Az 1,6 és 2,0 liter lökettérfogatú benzinmotorok teljesítményskálája a CLA 180 90 kW-jától (122 LE) a CLA 200 115 kW-ján (156 LE) keresztül a CLA 250 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Dinamikusan húz és maximálisan hatékony a két dízel is: a CLA 200 CDI 100 kW-ot (136 LE) ad le, nyomatékmaximuma 300 Nm (2013. harmadik negyedévétől kapható), a CLA 220 CDI 2,2 literes és 125 kW-os (170 LE), nyomatéka 350 Nm, emissziója csupán 109 g CO2 per kilométer.
Mindegyik motor esetében szériafelszerelés az ECO Start-Stop funkció. Az erőátvitelről hatfokozatú manuális sebességváltó vagy a komfortot és a sportosságot ötvöző 7G-DCT duplakuplungos automata gondoskodik.

Mercedes CLA modellek:

mercedes-cla-modellek

* kombinált, ** BE = BlueEFFICIENCY, *** elektronikusan korlátozva


Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz CLA tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz. 

Multimédia-rendszerek

Kiegészítő funkciók, további alkalmazások és módosított, színes grafika jellemzi a CLA-ba beépített legújabb multimédia-nemzedéket, amely révén az új generációs felhasználók utazás közben is kapcsolatban maradhatnak ismerőseikkel és élvezhetik a gazdag multimédia élményt.

A CLA-ban a Daimler Digital Drive Style alkalmazáskoncepciójának kiterjesztett változata is helyet kapott, amely a „Drive Kit Plus for iPhone®”-nal együtt tökéletesen integrálja az iPhone-t® a járműbe. A főbb funkciók között megtalálható a Siri hangvezérlés valamint a valósidejű Glympse pozíció-megosztás, amely segítségével a felhasználók pillanatnyi helyzetüket közölhetik kiválasztott személyekkel. További funkció a Facebook® és a Twitter® integráció, az internet-rádió, az AUPEO!™ személyes rádió és a fejlett navigációs megoldás a Garmin®-tól, amely valósidejű útinformációt, Street View™ nézetű online különleges célkeresést és háromdimenziós térképábrázolást is tartalmaz.

Kibővült a COMAND Online multimédia-rendszer is. A legújabb generáció tökéletesített, fotó-realisztikus térképábrázolást és kiegészítő Bluetooth®-profilt nyújt (például  az iPhone® internet csatlakozásának engedélyezéséhez), fényképeket .bmp és .png formátumban is képes megjeleníteni, ezen kívül a LIVE TRAFFIC révén valós időben forgalmazza az útinformációkat.




A Mercedes vezetősége a CLA-ról

„A stílusforradalmár“

„Egy az egyben átvittük a Concept Style Coupé kifejező designját a sorozatgyártásba. Biztos vagyok, hogy összetéveszthetetlen formanyelvével a CLA meghatározója lesz a Mercedes-Benz márka képének.“
Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője

„Minden egészen más lett, ám miközben a CLA új mércét állít fel az aerodinamika, az asszisztencia-rendszerek és a hatékonyság terén, hűséges maradt a Mercedes-Benz alapértékeihez.“
Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler-konszern igazgatótanácsának kutatásért és a Mercedes-Benz Cars fejlesztéseiért felelős tagja

„A CLA-val új célcsoportokat érünk el – olyan embereket is, akik sohasem akartak Mercedesszel járni.“
Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési- és marketing ügyvezető alelnöke

„Lélegzetelállító arányok, érzéki felületek és szoborszerű idomok fejezik ki a dinamikus formanyelvet. A CLA egy stílusforradalmár!“ Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Cars designigazgatója


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER