2012. január 12. csütörtök, 17:08

 

A teljesen új fejlesztésű SL immár 60 éves hagyományt folytat a Mercedes-Benznél. Az „SL“ rövidítés azóta is a sportosság, a stílus és a komfort ötvözetét, valamint az úttörő innovációt jelenti. Az új SL első ízben készül teljesen alumíniumból, súlya 140 kilogrammal kisebb az elődénél.

mercedes-sl

Nagyszilárdságú könnyűfém nyerskarosszériája megteremti a sportosan élénk menettulajdonságok, valamint a példás gördülési- és menetkényelem alapját. A dinamikát új BlueDirect motorok fokozzák; ezek erősebbek, ugyanakkor 29 százalékot elérő mértékben takarékosabbak az előző nemzedéknél. Teljesen új a világon egyedülálló FrontBass rendszer, amely koncertteremmé varázsolja a nyitott vagy csukott luxus-sportkocsit, valamint a rendkívül hatékony adaptív Magic Vision Control ablaktörlő-rendszer, amely az ablaktörlő mozgási irányától függetlenül, szükség szerint juttatja a vizet a szélvédőre.
Sikeres elődjéhez képest sokkal sportosabb és komfortosabb lett az új Mercedes Benz SL, amely etalonnak számít a luxus-sportkocsik között. Ugyanakkor teljes mértékben alkalmas a mindennapi használatra – éppen ez teszi összehasonlíthatatlanul univerzálissá. Az új SL a legmagasabb szintre emeli a szenvedélyes, kulturált autózást.

Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője: „Kereken 900 millió autó, ezernyi modell fut a világon. Autó-ikon azonban alig néhány. A mi SL-ünk ezek egyike: van klasszisa, van stílusa, maga a megtestesült komfort és luxus. Mindezt hihetetlen sportossággal és dinamikával kapcsolja össze. Az új SL-nél tökéletesebben megvalósítani aligha lehetne Gottlieb Daimler célkitűzését, „A legjobbat, vagy semmit!“

mercedes-benz-sl

Könnyebb és merevebb: jól kitalált teljes alumínium-nyerskarosszéria

Az új Mercedes-Benz SL szó szerint értelmezi az „SL“ rövidítést: németül sportlich-leicht, azaz sportos és könnyű. A következetes súlycsökkentés éppúgy kiemelkedő konstrukciós jellegzetessége, mint névadójáé, az 1952-es, könnyű csővázas  ős-SL modellé. Ennek érdekében első ízben alkalmaz teljesen alumínium nyers-karosszériát sorozatgyártásban a Mercedes-Benz. Alig néhány alkatrész készül egyéb anyagból, például a tank mögötti fedél még könnyebb magnéziumból. Az A-oszlopokba, biztonsági okból, nagyszilárdságú acélcsövet integráltak.

Az új megoldás kereken 110 kilogrammal könnyebb mint az acél technológiával készült típuselődje. „A hatás olyan, mintha egy nehézsúlyú utas a poggyászával együtt kiszállt volna az autóból“, mondja Dr. Thomas Rudlaff, az alumínium karosszéria-struktúra illetékese a Mercedes-Benznél. „Érezhető és mérhető az eredmény, a kisebb súly fokozza a dinamikát és csökkenti a fogyasztást. Más szavakkal: élvezetesebb az autózás, miközben kisebb a környezet terhelése.“

Az alumínium-struktúra merevsége, biztonsága és komfortja felülmúlja az acélból készült típuselődét. Erről az intelligens könnyűszerkezetes építésmód gondoskodik az adott feladatra optimalizált elemekkel. Így például az alumínium-feldolgozás különböző módszereit alkalmazzák: az egyes részeket, igénybevételüknek megfelelően, kokillában vagy vákuum-présöntéssel öntik, extrudált szelvényként gyártják, vagy különböző vastagságú alumíniumlemezként préselik. Az eredmény nagyfokú szilárdság és biztonság, illetve csekély rezonancia és rezgés.

Jóllehet az új SL komfortosabb az elődjénél, és a több asszisztens-rendszer miatt is veszít az alumíniumkarosszéria súlyelőnyéből, meglepő adatokat mutat a mérleg: a részletek tökéletesítésnek köszönhetően az SL 500 (1.785 kg) kereken 125 kilogrammal könnyebb az azonos nevű elődnél, sőt az SL 350 (1.685 kg) 140 kilogrammal.



Örömautózás: takarékos és erős motorok, agilis futómű
Erőteljesen gyorsul, minden sebességnél fölényesen megy, könnyedén kanyarodik – igazi élvezet az új SL vezetése. Ennek alapját a nagyteljesítményű motorok mellett főképp a sportos hangolású, mégis komfortos, intelligens könnyűszerkezetű futómű teremti meg. A rugózatlan tömeg csökkentésének érdekében alumíniumból készül például az első kerékagy és lengőkar, illetve a hátsó futómű valamennyi kerékvezető eleme.

Az új SL két különböző futóművel rendelhető: széria az adaptív lengéscsillapító-rendszer, alternatívája az aktív ABC (Active Body Control) rugózás. Mindkettőt új, elektromechanikus, sebességfüggő rásegítésű és változó áttételű direkt kormányzással kombinálják. Ez stabil egyenes-futást és nagyfokú biztonságot nyújt autópályán, ugyanakkor nagyon agilissá tesz az SL-t, és csökkenti a kormányzás erőszükségletét parkoláskor és megforduláskor.

Az SL 500 V8-asa 4663 köbcentiméter lökettérfogatból 320 kW (435 LE) teljesítményt hoz ki, tehát az elődjénél 12 százalékkal többet kisebb hengerűrtartalom mellett. Fogyasztása 22 százalékkal csökkent, nyomatéka ugyanakkor 530 newtonméterről 700-ra nőtt, ami 32 százalék pluszt jelent. Az új SL 350 V6-os motorja változatlanul 3499 köbcentis, ez 225 kW (306 LE) teljesítményt és 370 newtonmétert fejt ki, de beéri 6,8 literrel 100 kilométeren, azaz csaknem 30 százalékkal lett takarékosabb. Mindkettőhöz széria az ECO Start-Stop funkció. Hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez a komfortos hangolású 7G-TRONIC PLUS automata váltó is. A BlueDIRECT motorok hatékonysága azonban nem megy a temperamentum rovására, épp ellenkezőleg: az SL 350 alig 5,9 másodperc alatt gyorsul felálló helyzetből 100 km/órára, ezzel három tizedet javít elődjének eredményén. Az SL 500-nak 4,6 másodpercig tart ez – a javulás nyolc tized az eddigi SL 500-hoz képest.

Utastér: esztétikus, stílusos, sportos
Atlétikus megjelenését, a Mercedes-Benz hagyományait követve, fényűző utastérrel ötvözi az SL: a részletekre is ügyelő gondossággal megmunkált nemes anyagok jellemzik.



Elődjéhez képest jelentősen nőtt az új generációs SL hossza (4612 mm, +50 mm) és szélessége (1877 mm, +57 mm). Ezáltal tágasabb lehetett a belseje: vállnál és könyöknél megnőtt a szélesség (+37 mm és +28 mm), felülmúlva a kategóriában megszokottat. Letisztult vonalak teremtenek a kényelemhez illő hangulatot. Bőkezűen alkalmazott faborítások terjednek ki a középkonzolról a műszerfalon át az ajtókig, mintegy körülölelve az utasokat. Három különböző fa- és két különböző alumínium-díszítőelem közül lehet választani. A roadster karakteréhez illően egy nagyteljesítményű sportkocsi cicomátlan atmoszférája egyesül itt a stílusos és fényűző luxus-túrakocsi komfortjával.

Design: klasszikus SL-arányok
Az SL legújabb nemzedékét a hagyományok alapján, ám új perspektívából alkották összetéveszthetetlenre. Stílusosan sportos és elegáns luxus-sportkocsi lett az eredmény, az SL-re jellemző, klasszikusan kiegyensúlyozott arányokkal: a hosszú gépháztetőt hátra helyezett, kompakt utastér követi, amelyet karakteres far zár le. Kevés, de művészi vonal határozza meg az erőteljes, mégis nyugodt oldalfelületet. Szintén az SL mítoszát idézik fel a finoman kidolgozott részletek, mint az oldalsó szellőzőnyílások krómozott részei. A meredeken ívelő frontrész egyértelműen a Mercedes-Benz aktuális sportautó-családjának tagjaként azonosítja az új SL-t. A központi csillag az ismert márkajelzés modern interpretációja, és szervesen illeszkedik a középső díszléchez.

Egészen a szélekre helyezett, dinamikusan hátradöntött fényszórók határolják a markáns frontot, sajátos arculatot adva az autónak. Széria az Intelligens Világítási Rendszer (ILS), a jellegzetes menet- és időjárási viszonyokra beállított öt különböző világítási funkcióval, amelyek maguktól kapcsolódnak be, nagyszerű látást biztosítva a vezetőnek. A markáns, lendületes helyzetjelző-lámpa és a lökhárító külső végeire helyezett nappali menetfény LED-technikájú.



Vario-tető: kívánságra Magic Sky Control
Az SL hatodik nemzedéke is megkapta az elektrohidraulikusan a csomagtérbe süllyeszthető helytakarékos Vario-tetőt, amely kedv és időjárás szerint másodpercek alatt változtatja kupévá vagy kabrióvá az SL-t. Az elődétől eltérően már háromféle változat áll rendelkezésre: hagyományos, panoráma-üvegtetős és Magic Sky Control -lal szerelt, állítható átlátszóságú panorámatető. Az előbbi hidegben is a nyitott autózás hatását adja, az utóbbi jótékony árnyékot borít az utastérre, erős napsütésben megakadályozva annak felmelegedését. Mindhárom tető váza magnézium, így az egész hat kilóval könnyebb a típuselődénél. Ezáltal lejjebb kerül a súlypont, és javul az agilitás.
Tökéletesítették a tető és a csomagtartó-fedél mechanikáját is. A tető teljes nyitása illetve becsukása húsz másodpercnél kevesebb ideig tart.

Aerodinamika
Az új SL designja nem csupán szemet gyönyörködtető, hanem példásan áramvonalas is: négy diszciplínában ér el kategória-csúcsértéket a roadster:
a legkisebb alaktényező (SL 350: cW = 0,27);
csekély, szinte a csukott limuzinokéhoz fogható szélzaj;
a legjobb komfort nyitott tetővel, nagy sebességnél is; 
szinte egyáltalán nem szennyeződő oldalablakok.

Két világpremier: FrontBass és Magic Sky Control
A Magic Sky Control egy új, intelligens és nagyon hatásos ablaktörlő-rendszer. A vizet a lapátban elhelyezett cső vezeti közvetlenül a lézerrel kivágott törlőgumi elé – mindkét mozgási irányban. Ezáltal szélvédőmosáskor nem látszik zavaró vízsugár vagy vízfilm, mégis tökéletesen tiszta lesz az üveg. A víz megmarad a szélvédőn, így azt nyitott tető esetén is kényelmesen lehet tisztítani. Kívánságra fűtött lapátot szerelnek fel, amelyre télen nem fagy rá a hó és a jég. Ilyenkor meleg víz jut az üvegre.

A világviszonylatban szintén egyedülálló FrontBass-rendszer az alumínium-karosszériának a lábtér előtti üregeit használja ki a basszus-hangszóró rezonancia-tereként. Ennek hatására akkor is hangversenytermet idéznek az élethű mély hangok, ha éppen nyitva van a tető.
Mindkét innováció az SL gazdag alapfelszereléséhez tartozik.

Hands-Free Access: automatikus nyitás
Szintén újdonság a Mercedes-Benznél a Hands-Free Access rendszer. Ez a kéz érintése nélkül működteti a csomagtartó fedelét – elegendő egy lábmozdulat a hátsó lökhárítónál. Ezzel olyan megoldást kínál a Mercedes-Benz, amely nemcsak automatikusan kinyitja, hanem be is csukja a poggyásztartót.



A legbiztonságosabb roadster
Ütközésre optimalizált alumínium-struktúrájával, illetve az S-osztály magas nívójának megfelelő Pre-Safe® és asszisztens-rendszereivel a világ legbiztonságosabb roadstere az SL. A merev alumíniumkarosszéria szilárd utascellát képez, elöl és hátul precízen meghatározott gyűrődő zónával. Boruláskor az acél-alumínium szélvédőkeret és két bukócső védi az utasokat. A többek között kétfokozatú frontlégzsákokat tartalmazó visszatartó rendszert tovább fejlesztették: fejlégzsák fed le oldalt nagy felületet, míg a felsőtestet az üléstámlába foglalt oldallégzsák védi. További újdonságként a Mercedes-Benz által kifejlesztett, ütközésre aktiválódó Neck-Pro fejtámla lett alapfelszerelés az SL-ben. A gyalogosokat aktív motortető és a frontkiképzés nagy felülete óvja.

Biztonsági csúcstechnológia a Mercedes-Benznél kifejlesztett, világszerte egyedülálló szériaszerelvény, az előrelátó Pre-Safe® utasvédelem. Ha akut balesetveszélyt érzékel, reflexszerűen aktivál egy sor megelőző védőintézkedést, hogy az esetleg bekövetkező karambolban a lehető legjobb védőhatást fejthesse ki a biztonsági öv és a légzsák. Az ütközés utáni intézkedések pedig a mentést könnyítik meg: a baleset súlyosságától függően automatikusan kinyílnak az ajtózárak, felkapcsolódik a belső világítás, és az utastér szellőztetése érdekében 50 milliméterrel leereszkednek az oldalablakok. Közben feljebb emelkedik a kormánykerék.

Attention Assist és Aadaptive Brake
Az új SL-ben is vezetőtámogató rendszerek egyedülálló kombinációja segít elkerülni a balesetet. Ide tartozik a fáradtság jeleit felismerő Attention Assist és az Adaptív fékrendszer, amely a komfortfunkciók mellett magában foglalja a blokkolásgátló fékrendszert (ABS), a kipörgésgátlót (ASR) és az irányított fékezőnyomatékot (Torque Vectoring Brake) is. Az utóbbi adaptív féklámpája vészfékezéskor villogva figyelmezteti a többi autóvezetőt.

Pre-Safe® fék: önálló részleges és teljes fékezés, ráfutásos ütközés veszélyekor
Kívánságra beépítik a radaros követési távolságtartó-rendszer (Distronic Plus) mellett az egyéb Mercedes-Benz modellekben bevált Pre-Safe® önálló fékezáére képes rendszert is. Mindkettő ugyanazzal a radaros érzékelővel működik. Ráfutásos ütközés veszélyének felismerésekor a Pre-Safe® először figyelmezteti a vezetőt, majd ha ő nem tesz semmit, akkor önállóan elkezdi lassítani az autót, hogy elkerülje a balesetet, vagy legalább csökkentse annak súlyosságát. Közben aktiválódnak a Pre-Safe® utasvédelmi rendszer intézkedései.

Aktív Parkoló-rendszer: magától áll be a parkolóhelyre
Új az SL-ben az aktív Parkoló-rendszer is. Ultrahangos érzékelőkkel felismeri az üres helyet, majd automatikusan bemanőverezi oda az autót.

uj-mercedes-sl

Infotainment: Comand, Internet-hozzáféréssel
Már az új Mercedes-Benz SL alapkivitelében benne van a Comand rendszer (navigáció nélkül). Hozzá tartozik a Bluetooth-kapcsolat és a leegyszerűsített kezelésű autótelefon. Kívánságra rendelkezésre áll a Comand Online navigációs rendszer is internet-hozzáféréssel és DVD-váltóval. Az autó álló helyzetében gyorsan lehet szörfölni az Interneten, és hozzá lehet férni a Mercedes-Benz Online-alkalmazásokhoz, például az időjárás-jelentéshez, vagy útbaigazítás kapható egy különleges célponthoz. Arra is van mód, hogy egyes célokat és útvonalakat a Google Maps küldjön a járműre. Első ízben kínál a Mercedes-Benz új alkalmazásokat az SL-hez: ingyenes a hírszolgálat és a Facebook, opció a tőzsdei információ és a parkolóhely-kereső.

Mindkét Comand kivitel esetében nagyfelbontású, színes, 17,8 centiméter átmérőjű (800 x 480 pixel) TFT képernyőt integrálnak a kombinált műszeregység mellé. A monitor elhelyezése minimumra csökkenti a vezető figyelmének elterelését.

Bruttó ára regisztrációs adóval:
SL 350 Roadster (új motor)  28.624.000,- Ft
SL 500 Roadster (új motor)  35.717.000,- Ft

Az SL bevezetése kapcsán, rövid ideig az „Edition 1“ különleges modellt is kínálja a Mercedes-Benz. A gazdag felszereltségű „Edition 1“ -modellben széria például a panoráma Vario-tető, az AMG Styling-csomag, a sportfutómű, az AMG 19’ könnyűfém-keréktárcsák, a kontrasztvarrásos designo nappabőr kárpitozás, az AIRSCARF, fejtérfűtés, a fűthető ülések, az elektromos mozgatású szélfogó, az Ambiente hangulatvilágítás, a harman/kardon® Logic7® Surround-Sound térhatású hangszórórendszer és sok egyéb. Exkluzív részlet a designo crystal silver magno különleges fényezés, illetve az alumínium díszítőelem vagy mély-fehér dekoráció.  Felára az alapmodelltől függően bruttó 7.597.140,- és 6.396.990,- forint.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER