John Elkann, Pietro Gorlier és Olivier Francois bemutatja az új 500-ast az olasz állam legmagasabb rangú előkelőségeinek.
Ma az új 500 a politikai életben debütált. Először a Quirinaléban, ahol Sergio Mattarella-nak, az Olasz Köztársaság elnökének mutatta be a Fiat Chrysler Automobiles teljesen elektromos autóját John Elkann, az FCA elnöke; Pietro Gorlier, az FCA közép-európai vezetője és Olivier Francois, a Fiat globális márkaigazgatója. Ezt követően az FCA vezetősége a Palazzo Chigibe ment, hogy Giuseppe Conte-nak, Olaszország miniszterelnökének mutassák be az új 500-ast.
A Quirinaléban az elnöki palota udvarán került sor az autó bemutatására. John Elkann, Pietro Gorlier és Olivier Francois elmagyarázták Mattarella elnök úrnak, miként jelenti az 500 harmadik generációja teljes mértékben az olasz választ a holnap fenntartható mobilitására.
Az új, tisztán elektromos meghajtású 500 gyártása, tervezése és megvalósítása Torinóban történt: egy igazi "Made at Fiat" és "Made in Turin" termék. A kreativitás és innováció egy újabb ékes bizonyítéka, amelyre büszke lehet a cég és az a város, ahol több mint 120 évvel ezelőtt alapították a Fiatot. A Mirafiori komplexumban megvalósított összes e-mobilitási kezdeményezés is ezt szemlélteti. Ide tartozik a Vehicle-to-Grid (V2G) pilot project, amely ha teljesen elkészül, a világ legnagyobb ilyen típusú létesítménye lesz. 2021 végére az infrastruktúra kapacitása lehetővé teszi majd akár 700 elektromos gépkocsi összekötését, ami alkalmas lesz arra, hogy ultragyors hálózati szolgáltatásokat nyújtson a hálózat üzemeltetőjének, valamint biztosítsa maguknak a gépkocsiknak a töltését.
A délután folyamán az FCA vezetői az Olasz Kormány székhelyén találkoztak Giuseppe Conte miniszterelnökkel, akinek a Palazzo Chigi udvarán mutatták be az új Fiat 500-ast. Tökéletes lehetőség az FCA olaszországi beruházási tervének megvalósítása irányába tett elkötelezettségének megerősítésére, amelynek nagy része már megkezdődött a belföldi gyáregységekben. A terv alapját az olasz autóipar átalakítása képezi, amelynek célja az alacsony károsanyag-kibocsátású jövő, amit támogatnak a kiterjedt online kapcsolattal rendelkező plug-in hibrid és elektromos gépkocsik.
Az 500 jövőképének kialakításához a Fiat márka onnan indult, aminek köszönhetően elérte a mai állapotot. Ugyanez volt érvényes az első generációra is, amely a 60-as években mobilitást és szabadságot kínált. A morajló tengerben az 500 mindig felülkerekedett a hullámokon, és a 63 évvel ezelőtti bemutatása óta ikonná vált. A 2007-es második generációval a Fiat 500 az olasz divat és stílus egyik példája lett, amely meghódította az egész világot. Most, amikor a mobilitástól azt várják, hogy fenntarthatóbb, online kapcsolatú és önálló legyen, a Fiat 500 harmadik generációja ismét előnyben van, a designt és a vezetési élményt ötvözi a szimbolikus értékével, kivételes stílusával és erős jellemével, amely kollektív tudatunk egyik biztos pontját képezi.
Csakúgy, mint a 60-as években, amikor az 500 az olasz kultúra és könnyedség magasabb szintre emelésével életre keltette a tömeges mobilitást, az új 500 pozitív energiát hoz az újrakezdéshez, új dimenziót nyitva az elektromos városi mobilitás fenntarthatósága felé.
Hozzászólások