Címkék: fiat 500

2020. június 08. hétfő, 19:18

 

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Fiat közvetlenül a felhasználókhoz szóló, „szűrés nélküli” kommunikációs programja.

 

 

 A „Csevegés a Fiattal” címen útjára indított, az autóiparban elsőként alkalmazott stratégiai megoldás harmadik állomásán az Új 500 ferdehátú változata debütál. 

A Fiat ikonikus 500 modelljének harmadik, fenntarthatóságot előtérbe helyező elektromos hajtásrendszerű generációja, átgondolt kialakításával és részletgazdagságával összetéveszthetetlen, minőségi olasz termék. Elődeinél lekerekítettebb, lágyabb vonalaival az Új 500 „la Prima” megőrizte a „Cinquino” páratlan stílusjegyeit. A nemzetközi autóiparban egyedülálló modell fiatalos hangulatával vidám mosolyt csal az arcokra, a városi közlekedés korlátozott lehetőségei között is összekacsintásra, együttműködésre készteti használóit.

 

 

 

A Fiat 500 szelleme újjászületett. Az autonóm közlekedés összetett, minden korábbit meghaladó mértékű fenntarthatóságot követelő korszakában az 500-as család immár harmadik generációja, forradalmi dizájnja révén páratlan élményt nyújt, és garantálja a vezetés élményét. Bebizonyítja, hogy rendeletek, előírások nem elegendőek az autózás forradalmához, a sikerhez szükség van valami egyedire, gyönyörűre. Magára az Új 500-ra.

Akárcsak Európa háború utáni talpra állásának időszakában a Cinquino első generációja, most az Új 500 harcolja ki helyét a mobilitásban. Pozitív életérzést sugárzó megjelenésével és adottságaival biztosítja az elektromos városi autózás elterjedését. Az Új 500 „la Prima” limitált szériás, csúcsváltozatú háromajtós kivitel EasyWallbox csomaggal 34 900 eurós áron elérhető. Magyarországon az Új 500 „la Prima” változatai júliustól rendelhetőek a Fiat márkakereskedésekben. A teljes kínálat ősztől lesz elérhető.

Új 500 „la Prima”: amit a ferdehátúról tudni kell

Égbe nyíló ablak

 Az Új 500 „la Prima” háromajtós változata panoráma üvegtetővel kényezteti utasait. A minőséget hangsúlyozó „égre nyíló ablak” szabad kilátást biztosít, a világos utastér fokozza a vezetés élményét, és hozzájárul a kiemelkedő komfortérzethez. Teszi mindezt úgy, hogy az időtlen forma klasszikus értékei is
megmaradtak, a ferdehátú modell teljesértékű csomagtérajtót, az aerodinamikai hatékonyságot érzékelhetően javító spoilert kapott.

Átlátható megoldásaival a fenntarthatóság fontosságát hirdető Új 500 színvilágát a természet, illetve a természetes környezet ihlette. A „la Prima” kivitel rendelhető lesz a Földet idéző Mineral Grey nevű metál, a tengert megtestesítő Ocean Green gyöngyház, valamint az égbolt előtt tisztelgő háromrétegű Celestial Blue fényezéssel.
A debütáló kivitel LED-es fényszórókkal, eco-bőr kárpitozással, 17 colos diamond cut keréktárcsákkal, és krómozott oldalsó keretekkel várja az érdeklődőket

Stílus és design

 Az Új 500 sziluettje összetéveszthetetlen. Egyediségére garancia a kocsiszekrény profilja, a hátsó él jellegzetes dőlésszöge. Az ikonikus vonalak mögött rejtőző utastér az 500 harmadik generációjánál nyerte el eddigi legnagyobb méretét. Ennél a modellnél jelenik meg a már említett, az aerodinamikai hatékonyságot javító, ezzel a hatótávolságot növelő hátsó spoiler is, amely az autó megjelenését dinamikusabbá, vonzóbbá teszi. 

A szélesívű csomagtérajtó minden eddiginél kényelmesebb pakolhatóságot biztosító, tágas nyílást takar, és előnyösebb megjelenést eredményez. Letisztult formavilágú felülete szoborszerűen elegáns külsőt eredményez. A rendszámtábla feletti panel megőrizte a jellegzetes, egyszerű, egyben folyamatos króm díszlécet. Magasra helyezve ott az új, fémhatású Fiat embléma is. A szimbólumok és sajátos vonalak nyújtotta összképet az autó szélességét kihangsúlyozó lámpatestek teszik teljessé.

 

 

 

Formához tartalom: hatótávolság, töltés és vezethetőség

 Az Új 500 az elődeit idéző hasonlóságok ellenére vadonatúj konstrukció. Megalkotásához a tervezők „tiszta lapot” nyitottak, a részletek iránti páratlan odaadással foglalkoztak a születő modell valamennyi jellemzőjével, fáradhatatlanul keresték az optimális megoldásokat.
Kiemelt figyelmet szántak az olyan kérdéseknek, mint az elektromos autózásban kulcsfontosságú hatótávolság növelése, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentése. Igyekezetüknek köszönhető, hogy a 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az Új 500 a WLTP norma szerint, akár 320 kilométert is képes megtenni.

Az Új 500 a töltési idő optimalizálása érdekében 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott. A rendszer valóban gyors, mindössze öt perc elegendő például ahhoz, hogy az átlagos napi használatot meghaladó ötven kilométer megtételéhez szükséges mértékig feltöltsük az akkumulátorokat. És ez még nem minden. Az autó jobb hátulján elhelyezett Combo 2 töltőaljzathoz csatlakoztatható egyen-, illetve váltakozóáramú gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.

Az Új 500 támogatja az otthoni töltési megoldásokat is. Bevezető kiadásához alapfelszerelés az Easy WallboxTM, egy olyan töltőrendszer, amely a szokványos háztartási csatlakozóra köthető. A speciális berendezést kizárólag az FCA számára fejlesztette ki az ENGIE EPS, forgalmazását a Mopar az elektromos 500 piacra lépésével párhuzamosan kezdi meg Európában.

Olyan egyszerű és megfizethető, telepítést nem igénylő megoldásról van szó, amely Bluetoothon keresztül vezérelhető. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók kiegyensúlyozzák háztartásuk elektromos terhelését. Nincs szükség szakemberre, a vásárlók késlekedés nélkül elkezdhetik tölteni az 500 új modelljét akár 3 kW teljesítménnyel is. Amennyiben ez nem elegendő, az Easy Wallbox teljesítménye 7,4 kW-ra növelhető, így alig több mint hat óra alatt otthonában mindenki teljesen feltöltheti autóját. A jármű tartozéka ezen felül a nyilvános és otthoni hálózatra csatlakoztatható Mode 3 töltőkábel, akár 11 KW-ig .

Az Új 500 három üzemmódot kínál, amelyek közül vezetési stílusunknak megfelelően választhatunk.
A Sherpa üzemmód a Himaláján dolgozó, egész expedíciók biztonságáról gondoskodó serpákhoz hasonlóan, úgy optimalizálja a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy az utazó minden körülmények között elérje úticélját. Ennek érdekében számos összetevőt befolyásolva minimalizálja az energiafelhasználást. Indokolt esetben 80 km/órára korlátozza a végsebességet, takarékos gázreakciókat állít be, beavatkozik a klímaberendezés, az ülésfűtés működésébe. A vezető által bármikor felülbírálható korlátozások révén az Új 500 biztonságosan eljuthat a navigációs rendszeren beállított címre, vagy a legközelebbi töltőállomásra.

A „Normal” üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autókéval, míg „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó. Utóbbi azt jelenti, hogy az Új 500 vezetése során gyakorlatilag nincs másra szükség, mint a gázpedálra.
Gázadásra a gépkocsi gyorsítással válaszol, ellenben amint a vezető felengedi a pedált, a belső égésű motoroktól megszokott motorfékhatásnál lényegesen erősebb lassulást tapasztalhatunk. Az érzés majdnem olyan, mintha a fékre léptünk volna. A teljes megálláshoz azért szükségünk lesz a hagyományos a fékpedálra, noha kellő gyakorlattal és tapasztalattal az Új 500 valóban akár egyetlen pedállal is vezethető. A 87 kW teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Az Új 500 álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50, és 9 másodperc alatt 100 kilométeres sebességre.

 

 


2. szintű autonóm mobilitás

 A jövő autója több egyszerű elektromos járműnél. Az Új 500 szó szerint magasabb szintre lép, kategóriájában az első olyan típus, amely 2. szintű autonóm vezetési funkciót kínál, a városi forgalomban érvényesítve a technológia minden előnyét.

Az Új 500 hossz-, illetve oldalirányú elmozdulásait előre tekintő kamerákkal dolgozó technológia felügyeli. Az intelligens adaptív tempomat (iACC) reagál az autók, kerékpárosok, gyalogosok mozgására, és a helyzettől függően lassít vagy gyorsít. A Lane Centering funkció a sáv középpontjában tartja a járművet, amennyiben a sáv szélét jelző festések tisztán azonosíthatók.

Az intelligens sebesség-támogató rendszer azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására. A városi holttér-figyelő rendszer ultrahangos érzékelők segítségével érzékeli az akadályokat, és a külső visszapillantó tükörben felvillanó háromszög alakú fényjellel figyelmezteti az autóst. Az éberség- felügyeleti rendszer a műszerfalon megjelenő riasztással javasol pihenőt, ha a vezető fáradt.
Végezetül a 360 fokos panoráma szenzor madártávlati képen jeleníti meg az akadályokat a parkolás, vagy az összetett manőverek végrehajtása során.

Az Új 500 az FCA csoport első olyan járműve, amelyet az új UConnect 5 infotainment rendszerrel, a jövő felhasználói számára tervezett, csatlakoztatott platformmal szereltek fel. A „la Prima” alapfelszereltség részét képezi a 7 colos TFT kijelző, a DAB rádió, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer, a digitális rádióvevő és a vezeték nélküli telefontükrözés.
A teljesen új ügyfélélmény érdekében kifejlesztett rendszer a könnyen és ösztönösen használható, egyszerűen testre szabható Android Auto operációs rendszerre támaszkodik. A funkciók és alkalmazások megjelenésének módosítására widgeteket állnak rendelkezésre.

Az Új 500 zökkenőmentesen képes integrálni az okostelefonokat 10,25 colos nagyfelbontású érintőképernyőjén, amely vízszintes tájolásával tökéletesen illeszkedik a műszerfal vonalaihoz.
A piacra lépő változat Natural Language kezelőfelülete fejlett beszédfelismerő rendszerrel rendelkezik. Segítségével szóban módosíthatjuk a paramétereket, állíthatjuk be a klímaberendezést vagy választhatjuk ki kedvenc zeneszámunkat.

„Csevegés a Fiattal”: harmadik állomás

A változó világban, ahol az emberek „szűrés nélküli”, unfiltered kommunikációs csatornát akarnak, a Fiat és a márka rajongói között folytatódik a „személyesebb, közvetlenebb” kommunikáció. Az innovatív „Csevegés a Fiattal” párbeszéd harmadik részében Luca Napolitano, a torinói Mirafiori-i Fiat székhelyéről válaszol az Új 500 rajongóinak kérdéseire.
„Szeretném megragadni ezt a lehetőséget, hogy megköszönjem mindenki kedvességét, kíváncsiságát. A vágyat, hogy az elsők között fedezhessék fel a Fiat teljesen elektromos modelljét. Örülök, hogy bejelenthetem: az előfoglalás, amelyet a számozott Új 500 „la Prima” kabrió bemutatóján indítottuk, nagy sikerrel járt Európában. A számozott változat már nem érhető el!” – fogalmazott Luca Napolitano. A Fiat és az Abarth márka EMEA vezetője hozzátette: “Üdvözölök mindenkit az Új 500 „la Prima” ferdehátú modelljének premierjén. Az elektromos 500 szélesebb választéka elérhető a ferdehátú és a kabrió változatok között.”

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER