Címkék: fiat | hybrid

2020. január 13. hétfő, 14:19

 

Az 500-as és a Panda a Fiat márka szíve és lelke. Az előbbi, érzelmektől átitatott modell a popkultúrában, a divat és a formatervezés világában számít ikonikus jelenségnek.

 

 

Az utóbbi funkcionálisabb, jármű, ötajtós karosszériával. Ketten együtt tökéletes megoldást nyújtanak bárkinek, bármilyen célra; most pedig együtt alkotnak egy közös, limitált szériát: a Hybrid Launch Edition-t.

A Fiat 500 és a Fiat Panda - a városi autók műfajának koronázatlan királyai - kategóriájukban elsőként kapják meg az FCA-csoport új mild hibrid hajtástechnológiáját. Az új 500 és Panda Hybrid modellek 2020 februárjában, illetve márciusában lépnek piacra, hogy ismét forradalmasítsák a városi közlekedést, bárki számára elérhetővé téve a hibrid technológiát, és új mércét állítva az európai piacon.

 

 

 Az új 500 és Panda Hybrid modellek takarékos, kompakt, könnyű és megfizethető hibrid megoldást kínálnak. Ilyenformán kiváló városi járművek, összhangban a Fiat szemléletével. A Fiat immár 120 éve tölt be technológiai úttörő szerepet az autóiparban innovatív mobilitási megoldásaival - amelyek mostantól maximálisan fenntarthatóak is.

A 2020. év új mérföldkőként vonul be a Fiat márka történelemkönyvébe. A Fiat 500 és Panda modellek új, hibrid változatainak bevezetésével megkezdődik a márka villamosítása, amely az új 500-as torinói gyártásának megindításával folytatódik. Ez a modell tisztán elektromos hajtású lesz, és ezért kulcsszerepet tölt be az FCA-csoport e-mobilitási stratégiájában. 2020-ban a csoport számos termékkel és szolgáltatással nyújt ügyfeleinek teljes körű, fenntartható mobilitási élményt.

Ezen túlmenően a két ikonikus, egymást kölcsönösen kiegészítő Fiat modell, az 500 és a Panda fennállásuk során először közös limitált kiadásban lesznek elérhetők: az exkluzív “Launch Edition” az új benzines mild hibrid hajtásláncot vezeti be a piacra, amely a csoport legújabb háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős (51 kW) benzinmotorját kombinálja 12 voltos szíjhajtású integrált indítómotor / generátorral (BSG) és lítium akkumulátorral. A 69 lóerős, 1,2 literes Fire motorral szerelt modellhez képest a mild hibrid verzió átlagosan 20 - a Panda Cross esetében 30 - százalékkal mérsékli a CO2-kibocsátást, a motorteljesítmény és a menetdinamika csökkenése nélkül. A rendszer a BSG villanymotornak köszönhetően rendkívüli menetkomfortot biztosít, mivel az csendesen és rezgésmentesen indítja újra a belső égésű motort stop&start üzemben. Az ügyfelek a hibrid gépkocsikkal járó, helyi jogszabályoktól függő összes előnyt is élvezhetik - a hajtáslánc például teljesíti az Euro 6D norma előírásait -, a belvárosokba történő szabad behajtástól kezdve az olcsóbb parkoláson át az adókedvezményekig.

A különkiadás felismerhető a hátsó részen feltüntetett "Hybrid” logóról, valamint a középkonzolt díszítő stilizált, két harmatcseppből megformált 'H' emblémáról. A harmat - a hajnal, és ezáltal a megújulás, az új korszak jelképe – ihlette az új, exkluzív "Seaqual zöld" fényezést is, amely tökéletesen illik mindkét modellhez, valamint a természetközeliség és az innováció koncepciójához.

Az utastérben is testet ölt az egész projektet jellemző fenntarthatóság: a különleges üléskárpit tökéletesen harmonizál az FCA Mild Hybrid technológiájával és a Fiat Panda / 500 modellpáros innovatív szellemiségével. A Launch Edition ülései az autóiparban elsőként részben Seaqual fonalból készült kárpit borítja. A Seaqual Initiative kezdeményezés keretében készült, speciális anyag újrahasznosított - 10 százalékban a tengerből, 90 százalékban a szárazföldről származó - műanyagból készült. A Seaqual fonal gyártása során a tengerekben összegyűjtött műanyag hulladékból polietilén-tereftalát szemcséket készítenek. Ezekből a szemcsékből állítják elő a fonalat, abból pedig a szövetet. A szövés fázisában a tengeri eredetű poliésztert egyéb környezetbarát, természetes, újrahasznosított vagy visszanyert nyersanyagokkal elegyítik. A zöld folyamatot a festés, majd a víz- és energiatakarékos, ezért környezetbarát végső kidolgozás zárja le.
A Fiat a Seaqual Initiative kezdeményezéssel együttműködve támogatja az óceánok megtisztítását, és a szennyezés elleni fellépést. Az új Fiat 500 és Panda Hybrid Launch Edition limitált kiadású modellek ezért minden szempontból kielégítik azon vásárlók elvárásait, akiket legalább annyira foglalkoztatnak az esztétikai, mint a környezetvédelmi kérdések, az üzemanyag-fogyasztástól a káros anyagok kibocsátásáig.


A Fiat 500 és Panda a Fiat ikonikus testvérmodellei, amelyek Európában a városi közlekedés jelképének számítanak: a két típusból mintegy 400 ezer példány talál gazdára évente. Most, a mild hibrid technológia bevezetésével az 500 és a Panda egyaránt jelentős mértékben hozzájárulhat a városi közlekedés fenntarthatóbbá tételéhez.

Az 500 és a Panda Hybrid Launch Edition kivitelei már Európa-szerte megrendelhetők a Fiat márkakereskedőknél. A különkiadás első példányait 2020 első negyedévében vehetik át az ügyfelek.

 

 

Így működik az FCA Mild Hybrid technológia

 A legendás (több mint 30 millió példányban készült) Fire benzinmotor hagyatékából építkező, új benzinmotoros mild hibrid hajtáslánc 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorja 6000/perc fordulatszámon 70 LE (51 kW) csúcsteljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 92 Nm 3500/percnél. Az erőforrás hengerenként kétszelepes hengerfejet, egy felül fekvő vezérműtengelyt, vezérműláncot és fokozatmentesen változó szelepvezérlést kapott.
A kompakt égésteret, fokozott örvénylésű szívórendszert, valamint külső kipufogógáz-visszavezetést (EGR) alkalmazó rendszer említésre méltóan magas sűrítési viszonyt (12:1), és ebből adódóan kiváló termikus hatásfokot biztosít. A Teksid vállalattal közösen kifejlesztett forgattyúház nagy nyomáson öntött alumínium ötvözetből, a perselyek pedig öntöttvasból készültek. Így a motor gyorsabban beindul, teljes tömege pedig mindössze 77 kg. Ezen túlmenően az 1,24 furat/löket arány és a 10 mm-es eltolással szerelt hajtókar csökkenti a súrlódást, és ezáltal a lehető legjobb hatásfokot eredményezi.

A BSG rendszert közvetlenül a motorra szerelték, azt a segédrendszereket is hajtó ékszíj működteti. A rendszer fékezés és lassítás során képes visszanyerni a felszabaduló energiát, amit a 11 Ah kapacitású lítium akkumulátorban tárol, hogy aztán ennek segítségével (3600W csúcsteljesítménnyel) indítsa újra a motort start-stop üzemben, illetve besegítsen a motornak a gyorsítások során.

A technológia alkalmazása révén a rendszer már akár 30 km/óra alatti sebességnél leállíthatja a belső égésű motort. Ehhez a vezetőnek csupán üresbe kell tennie a sebességváltót (a hibrid rendszer működéséről tájékoztató műszerfalon megjelenik egy erre vonatkozó felkérés.) "Vitorlázó" üzemmódban a lítium akkumulátor táplálja az összes fogyasztót és rendszert, így a vezető továbbra is teljes mértékben uralhatja a gépkocsit.

A legújabb Panda és 500 Hybrid Launch Edition modellekben a mild hibrid erőforráshoz egy újszerű, hatfokozatú C514 típusú, továbbfejlesztett manuális sebességváltó (keresztben beépített sebességváltó, elsőkerék-hajtás) csatlakozik. Ennek kialakítása a minél jobb manőverezhetőséget és fokozott takarékosságot szolgálja, az új fejlesztésű, csekély súrlódású csapágyaktól és perselyektől kezdve a különleges, nagy hatásfokú kenőanyagon át a most először alkalmazott hatodik sebességfokozatig, amely országúton és autópályán segít mérsékelni az üzemanyag-fogyasztást. A mérnökök az erőátvitel felfüggesztésének kialakítása során a kényelmi szempontokat is figyelembe vették. Végezetül az új rendszer lehetővé tette, hogy a hajtásláncot 45 mm-rel mélyebben építsék be: az ebből adódó, alacsonyabb tömegközéppontnak köszönhetően az autó kedvezőbb menettulajdonságokkal rendelkezik.

Az új FireFly motorcsalád olyan méretcsökkentett benzinmotorokból áll, amelyek kedvező üzemanyag-fogyasztást és etalonnak számító teljesítményt kínálnak, a legkülönfélébb felhasználási területeken. Az új motorok felépítése szavatolja a kiváló hatásfokot, a modularitást, a nagymértékben egységesített alkatrészeket és gyártási folyamatot, a rugalmasságot, valamint a későbbi továbbfejlesztések előre megteremtett lehetőségét.

 

 

Fiat 500 és Panda

 Az új Hybrid Launch Edition újfent reflektorfénybe helyezi a Fiat folyamatosan megújuló, időtlen formavilágú, ikonikus modellpárosát. A két autó tökéletesen egészíti ki egymást a városi autók szegmensében, ahol a Fiat 500 az "emocionális", a Panda pedig a "funkcionális" oldalát testesíti meg ugyanannak az ideálnak.

A Fiat 500 az olasz találékonyság egyik legnagyszerűbb példája, amely generációk óta képes lenyűgözni a vásárlókat. Az eredetileg 1957-ben bemutatott, majd 2007-ben újjászületett, ikonikus Fiat 500-nak köszönhetően indult be az európai mobilitás az 1960-as években, majd a XXI. század első évtizedében ugyanez a típus a stílus és a technológiai innováció korábban soha nem tapasztalt kombinációját kínálva teljeséggel forradalmasította a városi autók szegmensét.
Most pedig az 500 Hybrid Launch Edition megjelenésével a modell továbbra is kulcsszerepet játszik a városi közlekedésben, ahol tavaly, pályafutása tizenegyedik évében minden korábbinál nagyobb számban, mintegy 194 ezer példányban talált gazdára. A siker egyik fontos összetevője a limitált szériák hosszú sorozata, amelyből az elmúlt években több mint harminc született, lehetővé téve, hogy a városi autók számára korábban elérhetetlen piaci területeket is meghódítson a modell. Most itt az ideje, hogy az 500 Hybrid Launch Edition folytassa a harmadik évezred jövőbeli városi mobilitása felé vezető, technológiai utazást.

Nem kevésbé lenyűgöző a Fiat Panda története. A Panda több mint negyven éve testesít meg egy különleges kapcsolatot az automobil és gazdája között. A modell népszerűsége számos tényezőre vezethető vissza, a kompakt külső méretektől kezdve a rugalmasan átrendezhető, tágas belső térig, és a számtalan lehetséges színkombinációig. A mai napig több mint 7,5 millió ügyfelet győzött meg az egyszerűség és a vonzerő ezen semmihez sem fogható kombinációja, a Fiat márka jellemzőit tökéletesen megtestesítő modell.
Ez volt például a világ első összkerékhajtású városi autója (1983), az első városi autó, amely elnyerte a nagy becsben tartott "Év Autója" címet (2004), és az első városi autó, amely még ugyanabban az évben feljutott a Csomolungma 5200 méteres tengerszint feletti magasságon fekvő alaptáborába. A rekordok hosszú sora 2006-ban folytatódott, amikor a Fiat Panda az első nagyszériás metánüzemű városi autóként írta be magát a történelemkönyvekbe. Később, 2013-ban pedig kategóriájában elsőként kínált autonóm vészfékrendszert. Ma pedig a Panda Hybrid Launch Edition készen áll arra, hogy ismét forradalmasítsa a városi közlekedést, kielégítve a Panda-barátok globális közösségének megújult, egyre nagyobb környezetvédelmi tudatosságról tanúskodó igényeit.

A Seaqual Initiative

A Seaqual Initiative egy egyedülálló együttműködési platform, amely legfőbb feladatának tekinti a műanyag szennyezés felszámolását, valamint hogy hozzásegítse a helyi közösségeket az úgynevezett körkörös gazdaságra történő átállításhoz. A Seaqual Initiative kezdeményezés iparági szereplők, non-profit szervezetek, halászok, közösségek, valamint helyi és nemzeti hatóságok közötti együttműködés kialakításával és gondozásával igyekszik megteremteni a tengeri hulladékot értékes nyersanyaggá átminősítő infrastruktúrát. A kezdeményezés célja, hogy az újrahasznosított tengeri műanyag hulladékból készült, nyomon követhető és tanúsított Seaqual fonalból készült, kiváló minőségű, fenntartható termékek kifejlesztésével hozzájáruljon az óceánok műanyag hulladéktól való megszabadításához. Az újrahasznosított tengeri műanyag hulladékból készült termékek választásával a fogyasztók tudatosan hozzájárulhatnak a műanyag szennyezés felszámolásához. A Seaqual Initiative támogatását a Fiat is részévé válik annak a nemzetközi közösségnek, amely a tengerek megtisztítására, a helyi közösségek támogatására törekszik.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER