2013. február 14. csütörtök, 12:19

 

A Chevrolet Spark villanyautó világpremierje tavaly volt Los Angelesben, az idei Genfi Autószalonon pedig az európai közönségnek mutatkozik be a vadonatúj akkumulátoros minijármű. Az autó egyes európai piacokon lesz kapható 2014-től.

A Chevrolet Spark EV várhatóan új teljesítmény-mércét állít fel a városi villanyautóknál, mivel a legfejlettebb villanymotort és akkumulátor-rendszert építették bele, amelyet valaha is gyártott a General Motors.

chevrolet-spark-elektromos

"A Spark EV egy élvezetesen vezethető zéró emissziójú városi autó, intelligens kapcsolódási felületekkel. Úgy gondoljuk, hogy különösen Európa néhány fejlett technikájú országának vásárlói találják majd vonzónak," mondta Susan Docherty, a Chevrolet és a Cadillac Europe elnök-vezérigazgatója. "Akárcsak a Volt, ez a fürge akkumulátoros villanyautó is jól bizonyítja a Chevrolet találékonyságát egy újfajta mobilitás létrehozásában."

Gyorsulása és azonnal rendelkezésre álló, egyenletesen kifejtett 542 newtonméteres nyomatéka élvezetesen dinamikussá teszi a kis Spark EV-t. Hajtóművének szíve a GM által kifejlesztett, állandó mágneses villanymotor, amelynek több mint 130 lóereje (100 kW) 8,5 másodpercen belül röpíti nulláról 100 km/órás sebességre.

A Spark EV 20 kilowattórát meghaladó kapacitású lítiumion-akkumulátorát aktív folyadékhűtéssel és -fűtéssel látták el. Az akkumulátortelep fejlett technikájának jóvoltából várakozás szerint kategóriájának egyik legnagyobb hatótávját éri majd el a Spark EV. Az akkut háztartási váltóáramról és egyenáramról is gyorsan fel lehet tölteni.

Az egyenáramú gyorstöltéssel körülbelül húsz perc alatt érhető el nyolcvan százalékos feltöltöttség. Még fontosabb, hogy naponta több gyorstöltést is elvisel az akkumulátor-rendszer. A váltóáramú töltés 6-8 órát vesz igénybe, 230 voltos konnektorról. A töltőkábel alapfelszerelés.

A zömök, erőteljes kiállású Spark EV karosszériáját letisztult vonalak rajzolják ki. Stílusos utasterének legszembeötlőbb része a kormányoszlopra szerelt műszeregység, benne a két színes, hétcolos, LCD képernyős képernyő egyikével. A másik a középkonzolon kapott helyet, ez szolgál szórakoztatásra, a klímaberendezés kezelésére és az energiahatékonyság szemmel tartására.

A Spark EV-ben standard a Chevrolet MyLink kapcsolattartó rádió rendszere, amely a kompatibilis mobiltelefont összekapcsolja az autórádióval és a nagy felbontású érintőképernyővel. A Chevrolet MyLink számos alkalmazást támogat, amelyek között a telefonjával navigálhat a felhasználó, és az Internetről az egész világ rádióadóit hallgathatja. Hátramenetben bekapcsol a tolatókamera.

elektromos-chevrolet-spark

Kiegészítésképp a kompatibilis (4S fölötti), iOS6-ot futtató iPhone* telefonnal rendelkező autós használhatja a fejlett Siri asszisztencia-rendszert, amely sokféle feladatot megold, miközben a vezető biztonságosan az úton tarthatja a tekintetét, a kezét pedig a kormánykeréken.

* A Sirihez Internet-hozzáférés szükséges. A Siri nem minden nyelven és nem mindenütt elérhető, jellemzői országonként változhatnak. Mobiltelefon díjfizetést generálhat.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER