2013. február 26. kedd, 14:19

 

A Peugeot a 83. Genfi Autószalonon leplezi le termékoffenzívájának legjelentősebb modelljeit. Bemutatkozik az új 2008; a teljes 208 kínálat, ami a Peugeot modellek márkastratégiáját jeleníti meg; és az Onyx, ami a tervezők szárnyaló fantáziájáról tanúskodik. A technika és a környezetvédelem terén a Peugeot előnyét szemléltetik a HYbrid4 dízel-hibridek, a 2008 HYbrid Air és a 208 HYbrid FE modellek.

peugeot-2008

A Peugeot 2700 négyzetméteres standján 31 sorozatgyártású modell és tanulmányautó fogadja a kiállításra várt 700.000 látogatót. A kiállítótér legdíszesebb részén a Peugeot új városi crossovere, a 2008 mutatkozik be a forgalmazás induló kínálatát felvonultató hét autóval.

Peugeot 2008 városi terepjáró
Európában, Kínában és Latin-Amerikában a mérnökök és formatervezők teljes együttműködésben alkották meg a 2008 városi terepjárót, amely összegzi a márkának a városi autók terén felhalmozott tapasztalatait és azt a szakértelmet – ezt a már több mint 440.000 példányban forgalmazott 3008 népszerűsége is tanúsítja –, amelyre a crossoverek világában tett szert.

A B szegmensben a 2008 arra hivatott, hogy meghódítsa három kontinens vásárlóit. A kompakt városi terepjáró (hosszúsága 4,16 m), amely kifinomult stílusával lenyűgözi, és erősen elfogulttá teszi Sao Paulo, Sanghaj, Párizs, Kuala Lumpur, vagy akár Moszkva fiataljait, azokat a leendő vásárlókat, akik időnként szívesen kiszakadnak a nagyvárosi nyüzsgésből, és autóba ülve a vezetés öröme éppen olyan fontos számukra, mint a környezet védelme.
A dinamizmust árasztó áramvonalas formatervvel összhangot alkotnak a 2008 modern, különösen takarékos motorjai: az e-HDi dízel- és a háromhengeres benzines motorok. Ezeknek az erőforrásoknak köszönhetően a Peugeot crossover kimagaslik vetélytársai közül a kilométerenként 98 grammra leszorított CO2-kibocsátásával.

peugeot-2008-suv


A 2008 számos erőssége, már a 208-at is népszerűvé tette a vásárlók körében: az izmos formaterv, a vezetés új élménye, a kis kormánykerék, a magasra helyezett műszeregység, a kiváló úttartás és a magas komfort kettőse, illetve a minőségi anyagok és a finom kidolgozás.
A Szalon kiemelt helyén látható 2008-ast rendkívül energizáló, a modell dinamizmusát hangsúlyozó réznarancs árnyalatba öltöztették. A bemutatott többi 2008 felvonultatja mindazokat a különleges és új színeket, amelyek a megjelenés egyediségét kölcsönzik majd a vásárlóknak, és mindezek mellett megmutatják a tervezők elképzeléseit az innovatív színekről és anyagokról.
2008 modelleket ott gyártják majd, ahol forgalmazzák is őket, először Franciaországban (Mulhouse), majd Kínában és Brazíliában.

peugeot-2008-varosi-terepjaro


Peugeot 208
A sikeres elődei nyomába szegődött 208 tavaly újraértelmezte a kategória hagyományos kliséit, azzal a céllal, hogy kivívja a vezető helyet az európai B szegmensben.
2012. decemberben, alig néhány héttel a bevezetése után a Peugeot 2-es sorozatának legújabb örököse valóban megszerezte az első helyet az európai B szegmens rendkívül éles versenyében.
A Franciaországban és Szlovákiában gyártott 208-at 2012 tavaszán vezették be Európában, majd az év második felétől hódító útra indult a többi kontinensen is. A modell bevezetésének utolsó állomása Oroszország lesz 2013-ban, ekkor kezdik Brazíliában is gyártani és forgalmazni.
Tavaly december végéig a 208 már több mint 220.000 ügyfelet hódított meg világszerte.

Néhány héttel a kereskedelmi bevezetése előtt a sikkes és városi 208 XY, valamint a legendát újjáélesztő 208 GTi is ott lesz a genfi kiállításon; megjelenésük megkoronázza az immár teljessé vált 208 kínálatot.
A háromajtós változat jellegzetes fényszórói, a 17 colos exkluzív felnik, a gondosan kidolgozott anyagok és színek, a sajátos belső hangulatok már az autó beindítása előtt egyértelművé teszik, hogy a 208 XY és a 208 GTi a szoborszerűen megmunkált, atletikus és elegáns Peugeot stílus újabb megtestesülése.

A 208 XY nagyteljesítményű és takarékos benzines és e-HDi dízelmotorokat kínál 92-től 155 lóerőig.
A 208 GTi 200 lóerős, 1.6l THP motorja hatfokozatú mechanikus, rövidített sebességváltóhoz kapcsolódik, CO2-kibocsátása 139 gramm kilométerenként.

peugeot-208

Várakozáson felüli kereskedelmi sikerrel debütáltak a 208 rali változatai, a 208 R2-nek pedig már egy kettős győzelmet is sikerült aratnia kategóriájában az idei Monte Carlo ralin.
Genf új fejezetet nyit az R5 szabályzatot teljesítő 208 történetében, amelyet már a Párizsi Autószalonon láthattak az érdeklődők. Mostantól a modell neve is egyértelműen utal a márka sportgénjeire: 208 T16.
A bevallottan 207 Super 2000 utódjának szánt 208 T16, már számtalan tesztkilométert futott azzal a céllal, hogy méltó örököse legyen az elődje által megszerzett hazai és nemzetközi győzelmeknek.
A 2008, a 208 XY és a 208 GTi remekül illusztrálja a márkastratégiában megfogalmazott törekvést, a modellek exkluzivitásának növelését.

Peugeot RCZ R Concept
A Peugeot genfi standján a látogatók megcsodálhatják a 2010 tavaszán bevezetett, és azóta már több mint 50.000 példányban elkelt kompakt sportkupé, az RCZ izgalmas újdonságait.
Az alkalomra matt fekete és réz árnyalatú külsővel felruházott RCZ R Concept a sportos lelkületet végletekig fokozó emblematikus sportváltozatot, az RCZ R-t harangozza be, amely év végén kerül a piacokra. Az RCZ R egy új, 260 lóerős 1.6 literes THP motort kap, amellyel a márkatörténet legerősebb sorozatgyártású modelljévé válik.
Ritkán gyártottak sorozatgyártású modellt ilyen erős motorral – több mint 160 LE/l –, a célkitűzés mégis a 155 gramm CO2-kibocsátás elérése kilométerenként.
Az RCZ R az intenzív dinamikai élmények átélésére speciális futóművet kapott, korlátozott csúszású Torsen differenciálművel.



Hibrid kínálat
A márka 2012-ben piacvezető lett Európában a CO2-kibocsátás terén. A Peugeot modellek átlagos emissziója tavaly 121,6 gramm, míg egy évvel korábban 128,6 gramm volt, és ezzel jócskán túlteljesítette a 2015-ig vállalt célt, a 130 grammos kibocsátási értéket.
A márka környezetvédelmi politikája többek között a belső égésű motorok folyamatos tökéletesítésében (hatásfokjavítás, méretcsökkenés, stop&start e-HDi) és újgenerációs motorok bevezetésében nyilvánul meg, mint például az 1.0 és 1.2 literes, háromhengeres benzines motorok. 
A márka 2015-ig 116 grammra kívánja lecsökkenteni modelljei átlagos CO2-kibocsátását, ezért komoly fejlesztésekbe kezdett az alternatív megoldások terén is. Ezek közé tartoznak az elektromos autók; a jelenleg forgalmazott iOn mellett hamarosan a kínálat egy újabb villanyautóval, a PARTNER Electric-kel bővül.

A HYbrid4 dízel-hibrid technika szintén ékesen bizonyítja a Peugeot környezetvédelmi előnyét és a modellek presztizsének növekedését. A világon először a 3008 HYbrid4-ben bevezetett, majd az 508 RXH és 508 HYbrid4 típusokban tovább népszerűsített HYbrid4 hajtás a kimagaslóan környezetkímélő üzemelést élvezetes vezetéssel ötvözi. A három HYbrid4 modellből már több mint 20.000 példány talált gazdára.

A HYbrid4 modellekben elöl 2.0 HDi FAP motor, hátul elektromos motor hajtja a kerekeket, a kettő összteljesítménye 200 lóerő. A vezető négy hajtási mód (automatikus, ZEV - kizárólag villamos hajtás, sport, összkerékhajtás) közül választhat. Ez a technika tehát új dimenziót nyit a vezetésben és rendkívül környezetbarát: kibocsátása mindössze 88 gramm kilométerenként.  

További innovációk
Hatalmas lépést jelent a kétliteres fogyasztás felé a HYbrid Air technika, amellyel a Peugeot ismét megerősíti úttörő szerepét. A világpiacra szánt 2008 adottságai magától értetődővé teszik az új hajtáslánc beépítését a crossoverbe. A HYbrid Air a benzines motort egy sűrített levegővel hajtott hidraulikus hajtóművel ötvözi, egy szerény költséggel megvalósítható technika alkalmazásával. Az új hajtásláncot 2016-tól vezetik be a B és C szegmens személy- és haszonjárműveibe, és a világ összes kontinensén sokak számára elérhető lesz.
A 2008 HYbrid Air kétféle hajtási energia kombinálásával ér el jobb hatásfokot az adott helyzettől függően: a fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített levegő vagy együtt dolgozik a legújabb generációs háromhengeres motorral, vagy ha ez utóbbi működése nem szükséges, a sűrített levegővel hajtott hidraulikus hajtómű mozgatja az autót. 
A pneumatikus rész a padlólemez központi alagútjában elhelyezett nagynyomású tartályból, a hátsó futómű vonalában található kisnyomású tartályból és a váltóművön elhelyezett motor/szivattyú egységből áll. A kialakításából adódóan tehát a HYbrid Air hajtáslánc nem vesz el a helyet az utastérből és nem megy a variálhatóság rovására sem. Az autó háromféle hajtással működik: kizárólag levegős hajtással (ZEV), benzines motorral, illetve kombinált üzemmódban.

A Peugeot és a Total 1995 óta tartó együttműködésének gyümölcse a 208 HYbrid FE projekt, amely a két partner szaktudásának legjavát használja fel. A cél igazán nagyratörő: a kisebb emisszió összehangolása az élvezetes vezetéssel. A 208 HYbrid FE mindössze 49 gramm szén-dioxidot bocsát majd ki kilométerenként, ez kevesebb, mint a fele a rendkívül környezetbarát 208 1.0 VTi kibocsátásának, mégis nyolc másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, akárcsak a 208 GTi…
Ez egy extrém tanulmány, amelynek építőköveit a márka a majdani Peugeot modellekbe szeretné beépíteni.

Számos fejlesztési irányt határoztak meg: az aerodinamika tökéletesítése; 200 kg súlycsökkenés a kompozit és polikarbonát anyagok felhasználásának köszönhetően; benzines hibrid hajtáslánc alkalmazása, amelyben a háromhengeres benzines motor és az elektronikus váltó, az Endurance tapasztalatainak felhasználásával kifejlesztett elektromos hajtóműegységgel és akkumulátorral társul; és a Total Lubrifiant által kifejlesztett speciális motorolajokat használja. A 208 HYbrid FE egy különleges kompozit futóművet, valamint speciális gumikat és felniket kap a gördülési ellenállás csökkentésére.

Peugeot Onyx
Minden bizonnyal szárnyalásra készteti a látogatók fantáziáját az Onyx sportkocsi tanulmány, amely a márkatörténet szuperautóinak nagy hagyományát idézi fel.
A tanulmány 4,65 m hosszú, vonalvezetése radikális. A szoborszerűen megformált, 20 colos kerekekre ültetett karosszéria egy atléta szívét rejti. A szénszálas vázhoz középen rögzített, 600 lóerős, 3,7 literes V8 HDi hibrid motor hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül hajtja a csúcstechnikás, versenyautó futómű alá tett hátsó kerekeket.
A tanulmány az anyagok és a színek szembeötlő kontrasztjával is vonzza a tekintetet: a sárvédőket és az ajtókat sima rézlemezből alakították ki, a többi elem karbonból készült, matt fekete fényezéssel. 
Az alumínium tetőívekkel keretezett, teljesen átlátszó kettős buborék tetőn keresztül feltárul a karbon szerkezet és az utastér, az egy darabból álló, nyújtott filcből készült vezetőhely. A filcbevonat védőburkot képez az utasok körül, akik így szinte eggyé válnak az utastérrel. Az Onyx az anyagok felhasználását is újragondolja: a műszerfalat és a középkonzolt használt újságok összepréseléséből kialakított, úgynevezett újságfa borítja.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER