Alig hat hónappal azt követően, hogy a vadonatúj Outlander crossover dízel- és benzinmotoros változatai megjelentek a legtöbb európai márkakereskedésben, a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) megragadja az alkalmat, hogy a közelgő Genfi Autószalonon az európai közönség előtt is bemutassa az autó stratégiai jelentőségű, négy-kerékhajtású plug-in hibrid (“PHEV”) kivitelét.
A japán vásárlók számára 2013 januárja óta megrendelhető Outlander PHEV 2013 júliusában kerül majd a Mitsubishi Motors európai márkakereskedéseibe; a gyártás a tervek szerint 2013 májusában kezdődik Japánban, az MMC Okazaki üzemében.
Az Outlander PHEV európai specifikációjú változata túlnyomórészt azonos a japán variánssal; a különbség mindössze az EU-előírások betartásából ered, valamint néhány részegység áthangolásából (fékek és gumiabroncsok), amelyeknek célja, hogy a modell még inkább illeszkedjen az európai autósok vezetési szokásaihoz.
Bár az Outlander PHEV hivatalos EU-homologizációjára még néhány hetet várni kell, az autó eddig ismert műszaki adatai már előrevetítik a modell kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményét és egyéb olyan tulajdonságait, amelyek a jármű innovatív építési módjából adódnak: ilyen például a bőséges térkínálatú utaskabin vagy a jól kihasználható, (VDA módszerrel mérve) 463 literes csomagtér:
- CO2-kibocsátás (vegyes): 44 g/km*
- Üzemanyag-fogyasztás (vegyes): 1,9 l/km*
- Elektromos hatótávolság: 52 km*
*Az adatok a végső EU-homologizáció függvényében változhatnak
Az Outlander PHEV az első tömeggyártású modell egy jelentős autógyártótól, amit a kezdetektől úgy terveztek, hogy a járműbe kompromisszumok nélkül beépíthető legyen mind a belsőégésű, mind a PHEV hajtáslánc.
Mitsubishi GR-HEV* tanulmány
Mitsubishi CA-MiEV** tanulmány
A teljes, globális (EV) kínálat világpremierje
A Mitsubishi Motors Corporation 1996-ban fogott bele az elektromos hajtás kutatás-fejlesztési munkáiba, s a vállalat azóta is töretlenül hiszi, hogy az elektromos járművek (EV) hosszú távú megoldást jelentő tömegtermékké válhatnak – ahogyan azt az elmúlt évek globális felmelegedéssel kapcsolatos aggodalmai is igazolják.
Az úttörő technológiájú i-MiEV 2009-es bemutatásával, valamint azzal a vállalásával, hogy 2020-ra autóinak 20 százaléka elektromos hajtású lesz, az MMC már jelentős lépéseket tett ebbe az irányba, amire kiváló bizonyíték a vadonatúj Outlander Plug-in Hybrid EV (“PHEV”) bemutatása, és az autó innovatív “Kettős Építésének” megalkotása.
A további fejlődés érdekében a Mitsubishi Motors most az elektromos hajtás teljes palettájára – vagyis a tisztán elektromos (EV), a hibrid elektromos (HEV) és a plug-in hibrid elektromos (PHEV) hajtású járművekre egyaránt – kiterjeszti kutatásait, aminek eredményeit a 2013-as Genfi Autószalonon első ízben bemutatkozó két tanulmányautó demonstrálja.
Ezzel együtt a nemzetközi autópiac sajátosságait figyelembe véve az MMC továbbra is elkötelezetten fejleszti globális padlólemezeit, amelyek a fejlett és fejlődő piacokon egyaránt képesek kielégíteni a vásárlók igényeit és elvárásait, méghozzá kompromisszumok nélkül…
Íme a Mitsubishi Motors stílusos tanulmányautói, amelyek a 2013-as Genfi Autószalonon lesznek láthatók.
*Grand Runner-HEV
**Compact & Advanced technology-MiEV
GR-HEV tanulmány – A hibrid hajtású pickup
Mivel az elektromos hajtás jótékony hatással van a környezetre, fontos lenne, hogy a vásárlók az EV-modellek teljes kínálatából választhassanak – a fürge apróságoktól egészen a nagyméretű SUV-kig, amelyekben kifejezetten erre a célra kifejlesztett technológia (EV, HEV vagy PHEV) működik.
E tekintetben az új Outlander PHEV már bebizonyította, hogy egy EV-hajtáslánc tökéletesen kompatibilis lehet egy nagy hatótávolságú, D-kategóriás crossover működésével.
Az MMC számára logikus lépésnek tűnik a technológia további kiterjesztése más kategóriákra, elektromos hajtást kínálva a nagyobb, erősebb és sportosabb járműosztályokban is, legyen szó akár munkára használt modellekről, akár szabadidő-autókról a fejlett és fejlődő piacokon egyaránt… Ilyesfajta elgondolás vezetett a GR-HEV tanulmány megalkotásához, amelyben a Mitsubishi Motors első ízben alkalmaz hibrid (HEV) technológiát egy egytonnás teherbírású pickup hajtására.
Legújabb “Kettős Építésű” járművében a Mitsubishi Motors bemutatja vadonatúj HEV-szabadalmát, amelyben egy Clean Diesel erőforrás és egy elektromotor hajtja az autót. Az EV és PHEV technológiáknál egyaránt olcsóbb és egyszerűbb HEV ideális megoldást kínál a pickup-tulajdonosok magas elvárásaira.
A FR-HEV tanulmányban a Mitsubishi közismert állandó összkerékhajtási rendszere működik, amelyben az Szuper Összkerékvezérlés (S-AWC) integrált járműdinamikai vezérlőrendszer biztosítja a stabil tapadást és a kiváló menetteljesítményt – bármilyen útviszonyok mellett.
Az erőteljes, markáns, vonzó megjelenésű és remekül használható 4WD HEV pickup-tanulmány fejlesztése során az volt a cél, hogy a jármű CO₂-kibocsátása 149 g/km alatt maradjon, ami sokkal kedvezőbb érték, mint a kategória átlaga.
CA-MiEV tanulmány – A kertvárosi EV
Az i-MiEV globális vásárlói visszajelzései, valamint az akkumulátor-technológia és az elektromos hajtásláncok folyamatos fejlesztésének eredményeképpen az MMC azt fontolgatja, hogy új generációs, kompakt EV-modellt alkot, amely főleg a városi környezetben tenne jó szolgálatot.
Az MMV által közép- és hosszú távon bevezetni kívánt különféle technológiákat bemutató karcsú tanulmányautó, a CA-MiEV már előrevetíti a következő generációs EV-rendszerek, a nagy áramsűrűségű akkumulátorok, a kis tömegű és áramvonalas karosszériák megjelenését, amelyek révén a hatótávolság 300 km-re nőne, ez pedig már a külvárosokban és vidéken is tökéletesen megfelelne a mindennapos használathoz.
A kiállításon több innovatív, a hétköznapok során hasznosnak ígérkező fejlesztés is látható lesz, többek közt a mágneses rezonanciával működő, vezeték nélküli töltés, az okostelefonnal aktiválható funkciók, stb…
Hozzászólások