2013. február 11. hétfő, 15:04

 

A márciusi Genfi Autószalonon mutatják be a Nissan 370Z Nismo-t.

nissan-370z-nismo



A csak coupé karosszériával és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval elérhető 370Z Nismo mélyreható műszaki és design-fejlesztésen ment keresztül. A 370Z egyik változatának az értékesítése már megkezdődött Észak-Amerikában és Japánban, de az európai piacra egy külön változatot fejlesztettek ki, amely egyaránt megfelel az itteni útviszonyoknak és az európai rajongók ízlésének.

nissan-370z-nismo-europa

Az új Nismo kapcsán megnyilvánuló média-reakciókból ítélve az ütős design a Z vonzó tulajdonságainak egyik kulcsfontosságú tényezője lesz. A Juke Nismohoz hasonlóan az alap 370Z minden egyes módosítását gondosan végiggondolták és a Nismo autósportban szerzett tapasztalataival alapozták meg. A formai módosítások az aerodinamikai tulajdonságok tökéletesítésének igényével születtek.

Az autó orrának az eddiginél agresszívebb designja révén javult a levegőáramlás az autó alatt, ami javította a nagy sebesség mellett és a húzós kanyarokban mutatott stabilitást. A járulékos leszorító erőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futómű-beállítás társul, ennek eredményeként a versenypályán és a közúton egyaránt javult a stabilitás és a vezethetőség.

nissan-370z-nismo-muszerfal


További design-továbbfejlesztést jelent az autó elején és hátulján, valamint a visszapillantó tükrökön végigfutó, jellegzetes Nismo-piros színű díszcsík. Egyedi, sötétszürke, 19 collos szuperkönnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, rajtuk szélesebb, nagyteljesítményű gumiabroncsok kerültek az autóra, továbbá a piros féknyergek is az autóversenyzés stílusjegyeit hordozzák. Az autó hátulján egy finom vonalú új spoiler adja meg a záró vizuális elemet, amely egyben javítja az aerodinamikai tulajdonságokat is.

Belül a már eddig is teljesítmény-orientált 370Z kialakítása az eddiginél is jobban a vezetőt helyezi a középpontba. Az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken az autósportból átvett, piros „felső holtpont jelző" kapott helyet, ahogy a Juke Nismoban is. A sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a prémium-szintű kidolgozást és a sportosságot a piros varrás és a speciális Nismo embléma biztosítja. A végső simítás a számozott Nismo-tábla, amely tovább növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét.

nissan-370z-nismo-uj


A Nismo által elvégzett tuningnak köszönhetően a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának teljesítménye 328 LE-ről 344 LE-re, nyomatéka pedig 363 Nm-ről 371 Nm-re nőtt. Ennek eredményeként az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. (A végleges adatok a típusvizsgálat után állnak rendelkezésre).

A már eddig is kivételes dinamikai és vezethetőségi jellemzőiről ismert, hátsókerék-hajtású 370Z még félelmetesebb élményt nyújt a Nismo-beavatkozás után. A vezetők a lélegzetelállító gyorsulás és a megnyugtató, nagy sebesség melletti egyedülálló stabilitás élményét élhetik át.

A Z fejlesztésének fontos része volt a fékezési érzet tökéletesítése, ezért a Nismo mérnökei itt is az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólagosan a Nismo modellnél alkalmazott kettős kipufogórendszer szintén áthangolja és felerősíti a Z 3,7 l-es, V6-os motorjának elképesztő hanghatását.

uj-nissan-370z-nismo


A további részletek a Genfi Autószalonon, 2013. március 5-én kerülnek nyilvánosságra.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER