2012. március 06. kedd, 22:48

 

Elektromos kerékpár tanulmányterv egészíti ki az Opel elképzelését a városi mobilitásról. Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI, innovatív feltöltési és hűtési koncepcióval.



Két Opel modell ünnepli világpremierjét az idei Genfi Szalonon (2012 március 6-18.): a vadonatúj SUV Mokka és az erős OPC Astra. A kiállítás mottójához („Driving into the future“ - Autózás a jövőbe) illően az Opel első német gyártóként lép be a Mokkával a szubkompakt sport-használati járművek (SUV-B-szegmens) gyorsan növekvő piacára.

opel-mokka

A Mokka és az OPC Astra nemcsak az Opel járműpalettáját bővíti, hanem erősíti is a márka érzelmi hatását. Az OPC Astra kompakt sportkupé, 206 kW/280 LE teljesítményével, a valaha épített legerősebb Astra. Ám fennállásának 150. évében további oka is van ünneplésre az Opelnek: egy elektromos kerékpárt is prezentál a RAD e formájában. A holnap városi mobilitásának újszerű, átfogó koncepciója alternatívát kínál arra az esetre, amikor az autós közlekedés nem lehetséges vagy korlátozott. A tanulmány emlékeztet a márkatörténet korai szakaszára, amikor még kétkerekűeket gyártott az Opel. Ebben az értelemben a tervezők munkája egyszerre tekint vissza a múltra és mutat előre a környezetbarát megoldások jövőjébe. 

Az Ampera értékesítésének megkezdésével új kategóriát alapít meg Európa autópiacán az Opel, hiszen ez az első sorozatgyártású villanyautó, amely a hatótáv-meghosszabbító jóvoltából gondtalanul használható a mindennapokban, és trendformálóvá teszi a márkát az elektromos mobilitás terén.

A Genfi Szalon látogatói megismerkedhetnek az Opel egyéb élvonalbeli megoldásaival is. Az Insigniában például egy új, dinamikus, csúcs-hatékonyságú dízelmotor mutatkozik be, exkluzív soros ikerturbós feltöltéssel és két külön töltőlevegő-hűtővel. Az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI teljesítménye 143 kW/195 LE, nyomatéka 400 Nm, fogyasztása mégis csupán 4,9 liter/100 km (129 g/km CO2) – ez az egyik legtakarékosabb középkategóriájú autó.

Világpremier: az új Mokka
Kompakt, 4,28 méteres külső hossza ellenére, nagystílű helykínálatának köszönhetően, öt utasnak kínál magas üléspozíciót a Mokka. Ezzel az Opel beváltja ígéretét, miszerint széles vevőkör részére teszi elérhetővé a magasabb járműkategóriák attraktív designját, innovatív technikáját és gazdag felszerelését. Dinamikus vezetési élményről háromféle gazdaságos motor gondoskodik: az 1,6-os alap-benzines (85 kW/115 LE), az 1,4-es Turbo (103 kW/140 LE) és az 1.7 CDTI (93 kW/130 LE). A Mokkával számos úttörő biztonsági technika vonul be a  SUV B-szegmensbe, például az Opel frontkamerán alapuló új vezetőtámogató rendszerek, a tolatókamera, az egyedülálló FlexFix kerékpártartó és az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V. - AGR) minőségi bizonyítványát viselő ülés.

Az Opel Mokka dinamikáját az urbánus élet igényeihez szabták, de nem hiányzik a terepjáró képesség előnye sem: a Mokka nemcsak fronthajtással kapható, hanem a vonóerő átadását és a vezethetőséget javító összkerékhajtással (AWD) is. A hatékony, okos és megfizethető AWD technika jóvoltából a Mokka éppúgy megállja a helyét robusztus többcélú városi autóként, mint komoly terepjáróként. Ha jó a tapadás – például aszfaltozott úton –, fronthajtással közlekedik; teljes nyomatéka az első kerekekre jut, ezáltal csekély a fogyasztás. Ha viszont úgy kívánja az útfogás és a vezethetőség, a rendszer automatikusan és fokozatmentesen juttat erőt a hátsó kerekekre. Nagyon síkos talajon akár 50:50 lehet a nyomatékarány. A vezetőnek előnyös, hogy az erőátvitel önműködően alkalmazkodik a körülményekhez. A teljes AWD rendszer súlya csak 65 kiló, így megmarad a gazdaságosság

A biztonságot és a komfortot fokozó megannyi részlet standard a Mokka valamennyi változatában, mint például az elektronikus menetstabilizáló (ESP), a kipörgésgátló (TC), az emelkedőn elindulási asszisztens (HSA) és a terepezést megkönnyítő lejtmeneti sebességszabályozó (HDC).

Világpremier: új OPC Astra
Az OPC Astrával a GTC Astra nagy teljesítményű változata debütál Genfben. A 2.0 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor teljesítménye 206 kW/280 LE, nyomatéka 400 newtonméter, a vele elérhető csúcssebesség pedig 250 km/óra – ez minden idők leggyorsabb Astrája. Fénypont HiPerStruts rugóstagos első futómű is, amely kompromisszum nélkül viszi át az útra az erőt. A különleges „Sport“ és „OPC“ móddal ellátott FlexRide futómű még kifinomultabbá teszi az OPC Astra viselkedését.

Míg az alapbeállítás kiegyensúlyozott mindennapi menettulajdonságokat ad, a „Sport“ élénkebbé és direktebbé teszi az autót, az „OPC“ pedig kompromisszum nélkül dinamikára van hangolva – új dimenzióba helyezi az autóst. Ekkor maximális a stabilitás, miközben még érzékenyebb a kormányzás és a gázadás. Az OPC Astra azonban még ennél is tovább megy egy lépéssel: nagy teljesítményét mechanikus differenciálzár segít átvinni az útra, így vizes aszfalton is jól lehet kigyorsítani éles kanyarokból.

Az OPC Astra új kagylóülései a legújabb technikát képviselik, és mély üléspozícióval, illetve határozott oldaltartással fokozzák az autózás sportosan dinamikus hatását. A poliamid és üvegszál kompozit anyagú üléshéj 45 százaléknyi súlyt takarít meg. Az ülés összesen 18 beállítási lehetőséget kínál. A teljes OPC-technikát 10.000 kilométeres kemény tartamtesztnek vetették alá a híres német Nürburgring versenypályán – ez az igénybevétel megfelel 180.000 kilométernyi normál közúti használatnak.

Pillantás a jövőbe az Opel RAD e elektromos kerékpár
Az Opel Genfben leplezi le a stílusos, környezetbarát, városra tervezett design-tanulmányt: a RAD e-t. A RAD e elsősorban városban élőknek készült, és kiegészíti a márka elektro-mobilitási stratégiáját, és új koncepcióval járul hozzá a belvárosi közlekedéhez. A RAD e az első autós elvek alapján tervezett elektromos kerékpár. Számos elemet vesz át az Opel formanyelvéből, például a bumeráng-elemeket, amelyek megjelentek már az Amperán és a RAK e koncepciójárművön is. A Pedelec-hajtómű 250 wattos villanymotorja segíti a bringást a pedálozásban, hatótávja 60 és 145 kilométer közötti, a csúcssebesség 25 km/óra, és maximum 2,5 óra alatt teljesen feltölthető. A RAD e ráadásul csatlakoztatható az Opel FlexFix kerékpártartójára és autózás közben is tölthető.

Új 2.0 BiTurbo CDTI koronázza meg az Insignia dízelválasztékát

A Genfi Szalon látogatói először köthetnek ismeretséget az új, nagyon hatékony és dinamikus 2.0 BiTurbo CDTI dízelmotorral, amely a márka zászlóshajójában, az Insigniában lép színre. Az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI teljesítménye 143 kW/195 LE, nyomatéka 400 newtonméter, fogyasztása mégis csupán 4,9 liter/100 kilométer (129 g/km CO2). Ez a középkategória egyik leghatékonyabb autója! Motorjának szíve a soros feltöltés, két különböző méretű turbóval – ez a technika idáig csak drágább márkáknál volt ismert, és közvetlen versenykörnyezetében az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI egyedülálló ezzel a kombinációval.

A 2.0 CDTI BiTurbo fejlesztésének fő szempontja a gyors nyomásemelkedés volt egészen a közepes fordulatszám-tartományig. A levegőt a különböző fordulatszámok eltérő légnyeléséhez illesztett turbó feltöltők szállítják. Egy kiegészítő, kisebb töltőlevegő-hűtő kizárólag lassú motorműködésnél dolgozik, és a kisebb feltöltőre kapcsolódik – ez gondoskodik arról, hogy a csekélyebb levegőmennyiség rövid, direkt úton jusson az égésterekbe. Közepes fordulatszámon nő a légnyelés, ezért lépésről lépésre bekapcsolódik a nagyobb fő-turbófeltöltő. Annak légáramát hagyományos hűtőn vezetik át. Az Opel az első autógyártó, amely ilyen „Twin Cooler“ rendszert alkalmaz. E szerkezeti elemeknek köszönhető a motor különösen élénk reagálása.

További újdonság a népszerű Insigniában, hogy valamennyi összkerékhajtású változat megrendelhető SuperSport futóművel, benne az Insignia OPC (Opel Performance Center) HiPerStruts rugóstagjaival. Ez még tovább javítja a menetdinamikát, a biztonságot pedig új, radaralapú asszisztencia-rendszerek fokozzák.

További fejlesztések 2012-re
A palettáját folytonosan továbbfejlesztő gyártóként az Opel Genfben mutatja be legfrissebben felértékelt modelljeit is. Közéjük tartozik a hétüléses Zafira Tourer új, gázüzemű változata, amelynek hatótávja CNG üzemanyaggal (Compressed Natural Gas) a kategória legjobbja: 530 kilométer. A Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX teljesítménye 110 kW/150 LE, nyomatéka 210 Nm, csúcssebessége 200 km/óra, fogyasztása pedig mindössze 4,7 kg (7,2 m3) földgáz 100 kilométeren, azaz hat százalékkal kevesebb, mint a típuselőd Zafira CNG modellé.

A költségekre és a környezetre odafigyelő autósok kedvéért bővíti az Opel az autógáz-üzemű (LPG, Liquefied Petroleum Gas) motorok kínálatát is. A Meriva, az ötajtós Astra és az Astra Sports Tourer már megrendelhető az éppoly erős mint gazdaságos 1,4 Liter LPG Turbo ecoFLEX hajtóművel, amelyet kétféle teljesítményű kivitelben állítanak elő: 103 kW/140 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal az Astra-, 88 kW/120 lóerővel (175 Nm) a Meriva részére. A CO2-emisszió LPG-üzemben 124 g/km (Meriva), 129 g/km (Astra 5-ajtós) és 132 g/km (Astra Sports Tourer). Ez körülbelül 15 százalékkal marad az összehasonlítható benzinesek szintje alatt, ráadásul 40 százalékot elérő mértékben olcsóbb az üzemanyag.

Még többféle, erősebb és takarékosabb benzines- és dízelmotorral jön ki a flexibilitás bajnoka, a szembe nyíló ajtókkal (FlexDoors) felszerelt Meriva. Most már az 1,4 literes benzines valamennyi teljesítmény-fokozata kapható Start/Stoppal, aminek hatására a Turbo (88 KW/120 LE) fogyasztása 5,9-ről 5,7 literre ment le. Az új hatfokozatú variáns nyomatékát 25 Nm-rel (14 százalék) növelték az ötfokozatúhoz képest, értéke ezáltal 200 Nm. A komfortot kedvelő dízel-ügyfeleknek hozta ki az Opel a 81 KW/110 LE teljesítményű 1.7 CDTI változatot, hatfokozatú automatával. Ez tíz lóerővel múlja felül az eddigi 1.7 CDTI automatát, de CO2 -kibocsátása nyolc grammal mérséklődött, 160 g/km mértékűre.

Még attraktívabbá teszi az Opel Corsa-családot az új, sportosan elegáns „Kaleidoscope“ változat. Aki izgalmasan egyéni fellépésű három- vagy ötajtós Corsát szeretne, kétféle nívós metálfényezés, a Muskat-szürke és a Karbon-szürke közül választhat. Ezekhez járul a Corsa „Kaleidoscope“ fényes fekete teteje, fekete tükörháza és az első ízben kapható, szintén fekete hűtőmaszk-keresztléc.

A „Kaleidoscope“ modellek fiatalosan dinamikus üléshuzatának mintája kaleidoszkópra  emlékeztet, ez is újdonság, akárcsak a szellőzők színes gyűrűje, a hozzájuk illő ajtóbetétekkel.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER