Címkék: 2014 | Bamako | Budapest-Bamako | hírek

2014. január 26. vasárnap, 17:38

 

A természeti népek túlélésének záloga a jó megfigyelőképesség. Nos a nyugat-afrikai emberek megfigyelték, hogy a nagy vízen túl – amit egyesek tévesen fejlett Európának hívnak- rendszeresen januárban megnyílnak az elmegyógyintézetek. Ilyenkor az onnan kiszabadult furcsa tekintetű fehér-emberek autókat szereznek és vad száguldásba kezdenek dél felé.

Az afrikai lakosság ilyenkor tudja, hogy ezek az emberek nagy-nagy szeretetre vágynak és arra, hogy az alattuk guruló roncsokat némi készpénz fejében otthagyhassák valamelyik faluban.

A Bamako Rally résztvevői gyakran fotózkodnak hosszú színes lepedőbe csavart bennszülöttek társaságában és nem győznek csodálkozni a helyi öltözködési szokásokon. Nem tudják ugyanis, hogy ez a kötelező munkaruha a nyugat-afrikai pszichiátriákon, ahonnan erre a 2 hétre kötelező megfigyelésre rendelik ki a helyben praktizáló orvosokat és ápolókat.

A legöregebbek pontosan tudni vélik, hogy a vándormadarak után pont 2 holdhónappal éreznek a Bamakosok…
Minden bizonnyal az idén is igazuk lesz az öreg varázslóknak: a Flúgos Futam behajózni készül, ezzel áthelyezve a versenyt a jéghideg Európából a forró Afrikába. A verseny első szakasza a leghosszabb, összesen 3 226 km hosszú és január 28-án reggel 7 órakor ér véget a marokkói Chechaouenben.




Íme egy összefoglaló  a jelenlegi versenyhelyzetéről. Talán a motorosoknak volt a legnehezebb az elmúlt 48 órában ezért tiszteletből is velük kezdenénk. A 134. rajtszámú Uzsi csapat versenyzője Horváth Krisztinán, aki túra kategóriában versenyez Honda Dominator motorjával Genovában éjszakázott szombatról vasárnapra és indult tovább a többiek után. A legutóbbi információnk szerint 9 óra előtt Monacot elhagyva száguld tovább a győzelemért. MzRider és Tolnai Jani is biztonságban vannak, szállítón viszik őket és lassan motorra ülnek. A 135. rajszámú MzRider Team versenyzője Tóth István azaz „MzRider” az a fickó, akinek bonyolult fejéből pattant ki az az őrült ötlet, hogy elinduljon egy közel 30 éves motorral a Budapest-Bamako ralin és állítása szerint csak egy dolgot akar: motorozni. Az MzRider Team másik tagja Pick Róbert "Picksi" a Motoroshang Rádió vezetőjeként a kísérő kocsiból segíti a versenyzők útját. A csapat harmadik tagja Vaslaki Tímea, aki csak 2004-ben szerezte meg a jogsiját és vásárolta meg első motorját, de aki 2009-ben már versenyzett a női kupasorozatban. 2010-ben már egy Suzuki GSXR 600-al megnyerte a Női Dunlop Trophy- t, és mellette több kupasorozatban ért el előkelő helyezést, a Női Bajnokságban összetett 3. helyezett lett. Gyorsasági motorversenyzőként most örül, hogy bekerült a csapatba és reméli, hogy végig tud menni ezen a kihívásokkal teli túrán. Mike Z. Nagy vasárnap reggel 8 órakor jelentkezett be: „MZ Rider itt ül velem a hotelbe a nászutasokkal együtt, minden oké, a motor jól bírja főként hogy a transporter hátuljába maradt egyelőre. Sajnos a motorozás veszélyes az egyik tükör már összetört. A nászutasok remekül bírjak a gyűrődést. Éjszaka még angol nyelvű pornó előadásba is részük volt, amit a szomszédnak köszönhettek. Go tovább...” A legnagyobb tiszteletet kiváltó mindenre elszánt angol srác Chris Prickett komolyan megküzdött a hóvihar okozta nehézségekkel. Péntek éjjel még Nagykanizsa mellett aludt kimerülten, de szombaton már elérte Montpellier-t és a következő szakasz vége Calella de Palafrugell. Ismerve az angol lelket kevés ennél nagyobb élvezetet tud elképzelni…ez talán még egy focimeccs utáni kocsma rommá törésénél is jobb dolog!




A 7. rajtszámmal verseny kategóriába indult Simacek csapat versenyzői Thomas Emmerling csapattársa Horváth Tamás társaságában legutóbbi bejelentkezésük alapján Nissan Navara autójukkal vasárnap reggel 8 óra körül hagyták el Barcelonát. A mai úti cél Marbella. A mai etapjuk tehát 1 200 km. Legutóbbi bejelentkezésük 9 órakor volt, akkor Miami Playa-ban (Spanyolországban) voltak, ahol nagyon erős szél nehezítette helyzetüket. Terveik szerint vasárnap este érkeznek meg Marbellába és hétfőn reggel kompoznának át. A 41. rajtszámú GardenGate Adventure Team (GGATE) túra kategóriában indult Mitsubishi Pajero autójukkal vasárnap 10 óra körül Algeciras környékén (Spanyolország) voltak. Az autóban Koltay Péter versenyez Tóth László és Maszlák József csapattársával. A 61. rajtszámú Két Góbé Team versenyzői Páll Zsolt és András Ignác túra kategóriában indult Land Rover Discovery autójukkal vasárnap 11 órakor már Barcelonában voltak. A 92. rajtszámmal indult Pedro Marques fél 11-kor Gouveias közelében volt (Portgália). A VW T3-as fiuk vasárnap reggel értek le a komphoz. A jegyeket megvették és reggel hatkor átkelés. (Itt jegyezzük meg, hogy egy igazi bamakós legalább egyszer megpróbál jegy nélkül átkompolni, vízum nélkül határt átlépni és feltétlenül át kell vigyen a vámon valami tiltott árut…) Egy jó vacsora és pihenés vár most rájuk reggelig. Szabó Eszter és Hegedűs Vera vasárnap 10 órakor Villanueva del Trabuco közelében (Spanyolország) voltak. A holland Hekkensluiters Team szombat este Saint-Estève közelében volt (Franciaországban). A Hekkensluiters csapat 5 járműből áll. Egy Honda Varadero, a 85. rajtszámú Volkswagen Golf, a 86. rajtszámú Landcruiser és a 87. rajtszámú Nissan Patrol, valamint a 144. rajtszámú BMW 650GS Dakar motorból. Hibbey Kinga információja szerint a Kacsa szombat éjfélkor indul kompon Tanger felé. Kedden délelőtt kötnek ki. A gyújtás nem működik. A terv az, hogy Tangerben bevontatják egy szervizbe és helyrehozzák. (Bár talán e jármű esetében a „helyrehozás” szó értelmetlennek tűnhet…)



A 110-es rajtszámú piros Audi A3-on utazik a Szuper-Csapat-beli Péntek László, aki- mint korábban megírtuk- a Futam első kiesője volt a Honda furgonjával. Miután azonban levésték a félretolt furgonról az odafagyott sörös dobozokat együtt folytatják tovább és már a Genovai kompra várnak. Fenyvesi Zsolt sms-e szerint holnap már Marokkóban próbálják meg a helyi kereskedőkkel elhitetni, hogy fél liter pálinka tíz liter gázolajjal egyenértékű.

A 112-es rajtszámú Team Medic 1 szombaton szervezési hiba (komp probléma Genovában és algériai vízum hiány) miatt B. tervre kényszerült. Most Franciaországba Sete-be mennek, ahol remélik vasárnap este találnak egy kompot Marokkóba. A túra kategóriába indult 21. rajtszámú Krokoteam 2 csapat Mitsubishi Pajero 4x4 alias krokodiljukkal legutóbbi bejelentkezésük szerint szombat este értek Valenciaba és kis pihenő után elindultak a komphoz, ami körülbelül 750 km. Legutóbbi üzenetük: „Irány Afrika, jól vagyunk!” (Ez utóbbi üzenetnél rosszabb hír nem érkezett Afrikába Rommel csapatainak érkezése óta.)

A túra kategóriában indult 26. rajtszámú „Próbáljukmeg” team Mitsubishi Pajero autójukkal Hoffer Géza legutóbbi üzenete szerint éjfélkor indulnak hajóval Afrikába. A túra kategóriába indult Steel Lords Team versenyzői 130. rajtszámú Tolnai János Honda XR 650R motorjával, 17. rajtszámú túra kategóriába indult Toyota LandCruiser (versenyzők: Genszky Tamás, Kovács Attila és Viczián Zsolt és 18. rajtszámú szintén túra kategóriába indult Toyota 4Runner járművükkel (versenyzők: Balla Sándor és Gömbicz Attila) szombat este még késésben voltak Veronában. Vasárnap délelőtt azonban már behozták a lemaradásukat és legutóbbi bejelentkezésük szerint mégsem Monacóból megy a hajó „...pedig de szép is lett volna. Na nem baj, irány a kikötő, még kb. 300 km.” 

Ludwig Mohr versenyző által képviselt túra kategóriában indult 83. rajtszámú Bad Wolf Racing csapat Citroen XM 2.1 TD autójukkal nehéz terepen indultak Szlovénián át némi késéssel, de szombat délben már Genovából jelentkeztek be. Az 1. rajtszámú NaWi Team verseny kategóriába indult Mazda BT50 autójukkal vasárnap délelőtt La Jonquera, Girona, Spanyolországban voltak. Krizsán Krisztián és Kurcina Gábor 40. rajtszámú K Team túra kategóriában indult Mitsubishi Pajero autójukkal szombaton Olaszországban küzöttek. Kemény szélvihar mellett valahol Barcelona mellett bealudtak a kocsiban körülbelül 2 órára. Ezt követően indultak is Gibraltár felé, mert vasárnap "csak" 1 300 km. vár rájuk. Kocsin elment a baloldali világítás. „Csak mindig ez legyen a legnagyobb problémánk.” (Fiúk, Afrikában a jobboldali is felesleges lesz!)




Az élmezőny tempóját diktáló 79. rajszámmal indult észt csapat a Team Estonia – Andres Lell, Meelis Kiiler és Priit Ross Andres - a péntektől vasárnapig tartó kemény kilométer hajszájukat méltán koronázták meg azzal, hogy a vasárnap délután szikrázó napsütésben 2284 méter magasságban jutottak a Sierra Nevadán (Granada).




A norvég csapatnak a 10. rajtszámú verseny kategóriában indult Noway Team Nissan Patrol Y60 autójukkal nem indult éppen könnyen a verseny első szakasza. A rajt után 3 perccel füstölni kezdett az autójuk, majd elromlott a navigációs alkalmazásuk is. Sajnos ezután kapták a szomorú hírt, hogy társuk Tom nagypapája elhunyt. Vasárnapra nagy célt tűztek ki. Lenyomják az előttünk álló 1 608 km-es szakaszt Algerciras-ig (Spanyolország) Tom hazamegy Barcelonából, hogy részt vegyen nagypapája temetésén, de később csatlakozik ismét a csapathoz. A versenyzők nagyon szomorúak, hogy egy ideig Tom nélkül kell folytatniuk a versenyt, de továbbra is együtt küzdenek a dobogóért.




A 15. rajtszámmal indult Team.UA csapat az első és egyetlen csapat, amely Ukrajnát képviseli a ralin. Paul és Alex Suknenko versenyzik Mitsubishi L200 autójukkal. A csapat szombaton biztonságban megérkezett Genovába és a között kellett választaniuk, hogy itt kelnek át komppal, vagy tovább mennek autójukkal Tarifába. Várjuk, a híreket, hogy mit választottak. Ők az egyetlen csapat, akikért nem csak az otthoniak szurkolnak, de ők is szurkolnak az otthoniakért!
Szöveg és fotó: ComPRad kommunikációs ügynökség


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER