Szombat reggel a nyugat szaharai Boujdour melletti tengerpartról rajtolt a mezőny erős szélben. Egy közel 300 kilométeres terep speciál szakasz után a dakhlai termálforrásnál találkoztak a túra és verseny kategória indulói.
A termálforrás köze száz méter mélyről lövell fel forró kénes vizet, amiben az indulók sokan meg is fürödtek. Egy újabb 250 kilóméteres szakasz következett a mauritán határig.
A Ráktérítőtől néhány méterre, egy veszteglő magyar járművet jobbról kerülő amerikai motoros, John Orosz elbukott és a köves homokos talajon landolt. Társai rögtön a segítségére siettek.
A balesetet követően a rally orvosi csapata is a helyszínre érkezett, és a sérültet a dakhlai katonai korházba szállították. A röntgen vizsgálat után törést nem állapítottak meg, de a kificamodott vállcsontját helyi orvosok rögzítették. A motorja a Magic School Bus nevű jótékonysági buszon folytatta az utat Bamakoba.
A Ráktérítőn nem ez volt az egyetlen esemény. Délután három után a mezőny a 2007-ben itt állított, és 2014 eltűnt Ráktérítő táblát lecserélte egy újra. A magyar, angol és most már francia nyelvű tábla, évek óta rendszeres megállója volt az erre utazóknak. 2013 óta a tábla mellett egy székely kopjafa is áll.
A versenycsapatok a szombat éjszakát a mauritán-marokkói határon töltötték. Sokan a határátkelő előtti aszfalton sátoroztak az autók között.
„Hihetetlen látvány és hihetetlen élményi itt kempingezni.” – mondta David Kramer amerikai motoros. A cigaretta-, autó- és alkoholcsempészek által használt határátkelő rejtő jenői hangulatával mindig heves érzelmeket vált ki a Budapest-Bamako indulóiból.
A reggeli határátkelés után 5 kilométert vezettek a versenyzők az aknamezőkkel övezett, úgy nevezett „Senki földjén”. Ez a terület sem Mauritániához, sem Marokkóhoz nem tartozik. Felügyeletlen, törvényen kívüli terület, amelyet helyi csempész bandák uralnak.
A bonyodalmas határátlépő miatt a vasárnapi nap a rally pihenő napja volt. A 7. Etap mindössze 60 kilométer volt és versenyzés nem volt. A csapatok már kora délután megérkeztek a rally boulanoari bivouac-jába, ahol remek hangulatban telt az este és a délután. A 3-as csapat szerzett egy kecskét is, amit helyi touaregek le is vágtak, és meg is sütöttek a mezőny tagjainak. „Összedobtuk a pénzt egy kecskére, amit a helyiek elkészítették nekünk. Helyi törzsi szokás után az agyvelőt is megkóstolhattuk” – mondta Horvát András Zoltán.
A táborban érte a szervezőket a hír, hogy a későn érkező csapatok látták a 118-as autót felborulva és összetörve a sivatag nyugat szaharai részén, 100-120 kilométerre a határtól. Több telefon és nyomozás után sikerült megtudni, hogy Patrick McHugh és Alexander Jones angol résztvevők komolyabb sérülés nélkül megúszták az esetet. „Sajnos nagyon pechesek voltak az idei Bamakon. Én már az Andrássy úton láttam őket szerelni a rajt előtti napon. Több napot vesztegeltek Algeciras-ban, pótalkatrészre várva. Boujdourban, miután több napi non-stop autózás után beérték a mezőnyt, a táborban a GPS-ükkel akadt problémájuk”- mondta Szabó Gál András a futam alapítója.
A Marokkóban szintén balesetet szenvedő izraeli csapat is utolérte a mezőnyt. „Meglepett, hogy egy fél szemére vak sofőr jött belénk, akiről a faluban mindenki tudja, hogy közveszélyes. A balesetnek köszönhetően megismerkedhettünk a lenyűgöző marokkói vendégszeretettel és a hihetetlenül barátságos és segítőkész rendőrökkel.” – mondta Tsur Shuman.
Reggel a verseny és a 4×4 túra kategória résztvevői a polisario felkelők által birtokolt Nyugat Szahara és Mauritánia határán autóznak a Terjit oázis felé. A többiek pedig a Banc D’arguin Nemzeti Parkban található Arkeiss felé autóznak. Erős szél és enyhe homokvihar várta a nemzeti park fele haladókat. A csapat egy része pedig már megérkezett Nouakchottba, Mauritánia fővárosába.
A következő napon ismét külön utakon halad a verseny és a túra kategória, majd azok is megérkeznek Nouakchottba, akik a hivatalos útvonalat követik.
Hozzászólások