2011. szeptember 01. csütörtök, 19:49


Ősztől tíz autó gyűjt majd fontos ismereteket az elektromobilitásról
Gyakorlati tapasztalatok a mindennapi használat során
A márka első utcai villanyautói
Fejlesztés a Volkswagen-csoporttal szoros együttműködésben

skoda-octavia-green-E-Line-gyartoszalag

A Skoda megkezdi tíz Octavia Green E-Line gyártását. Az Octavia Green E-Line a Skoda márka első tisztán elektromos meghajtású autója, és a népszerű alsó-középkategóriás típusra, az Octavia Combira épül. Az e-tesztflottát ősztől Csehországban vetik be. A cél gyakorlati tapasztalatokat szerezni a villanymotoros hajtással kapcsolatban. Ez nemcsak a jármű műszaki tartalmát érinti, hanem a menettulajdonságokat, a vevői igényeket, illetve a jövőbeni értékesítési csatornákat is.

A tíz autó az egyedi típusjelzésről ismerhető fel. Biztonsági okból minden Octavia Green E-Line szériafelszereltségéhez egy hanggenerátor is tartozik, amely 40 kilométer/órás tempóig menet- és motorzajokat szimulál. A flottának a városi forgalom és a mindennapi közlekedés jellemző helyzeteivel kell majd megbirkóznia.

A szakértők véleménye szerint a jövőben a villanyautók egyre nagyobb szerepet játszatnak majd a széndioxid-kibocsátás és az olajtól való függőségünk csökkentésében. A Volkswagen-csoporttal szoros együttműködésben a Skoda alternatív hajtási módok kifejlesztésén dolgozik. Az Octavia Green E-Line ismételten bebizonyítja a márka innovációs képességét és technológiai kompetenciáját, és egyúttal egyértelmű jelét adja a környezetvédelem és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségének.

skoda-octavia-green-E-Line-szerelese

A Skoda már ma az egész típuspalettán kínál olyan innovatív megoldásokat, amelyek a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást hatékonyan csökkentik. Ennek egyik fontos eleme a teljes motorpaletta méretcsökkentése (downsizing). Leginkább az automatikus motorleállítás és -indítás és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerét is bevető második generációs Skoda GreenLine modellek tűnnek ki különösen alacsony fogyasztásukkal. Az elektromotorral pedig folytatja a gyártó a környezettudatos irányvonalat. Ennek egyik következő lépcsőjeként a Skoda a palettáját egy egyszerű konnektorból is tölthető (plug-in) hibriddel tervezi bővíteni.

Dr. Eckhard Scholz, a Skoda igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja a következőképpen emeli ki a vállalat céljait: „Vállalatunk és az egész Volkswagen-csoport hosszú távú célja a megújuló energiaforrásokra alapuló fenntartható mobilitás. A járművek hatékonyságának további növelése mellett a villanymotor kétségkívül egyre fontosabb lesz a lehetőleg károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedésben. A konszern ennek elérésében igen jó úton jár. Az Octavia Green E-Line fontos tapasztalatokkal gazdagít majd minket, és egy fontos mérföldkő a Skoda saját villanymotoros hajtásának kifejlesztésében.”

Az Octavia Green E-Line a szériagyártású Octavia Combira épül. Ez a típus a moduláris megoldásainak köszönhetően nagyon jó alapot jelent az akkumulátor, a villanymotor és a teljesítményelektronika beépítéséhez. A fejlesztésnél a Skoda a Volkswagen-csoport moduljait is használhatta. Az elektromos motor csúcsteljesítménye 85 kilowatt. A 270 newtonméter legnagyobb nyomaték a villanymotor működési jellegének köszönhetően már elindulásnál, a jármű megmozdításánál rendelkezésre áll. Ez a rugalmasság különösen a belvárosi közlekedésben ideális. Az Octavia Green E-Line 12 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre. A végsebességét 135 kilométer/órára korlátozták.

Az áramot az Octavia Green E-Line egy modern lítium-ion akkumulátorból nyeri, amely 150 kilométernyi hatótávolságot biztosít. Az akkumulátor 180 lítium-ion cellából áll, a teljes telep energiája 26,5 kilowattóra, tömege kereken 315 kilogramm. Fékezéskor a motor generátorüzemre vált és a fékezési energia egy részét visszatáplálja az akkumulátorba.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Admin
0
 
 
Tisztelt TZ-ELMA Zrt!

A Skoda márka - mint ahogy a többi is - küldi a szerkesztőség részére a sajtóközleményeiket, tájékoztatásaikat. Önöktől nem érkeznek anyagok, ezek hiányáról azonban nem a többi márka, sem pedig az autós lapok nem tehetnek.
Úgy gondoljuk amennyiben küldenének értesítéseket, mi magunk és más szerkesztőségek is megjelentetnék.

Tisztelettel:
Autósfórum Szerkesztőség
TZ-ELMA Zrt.
0
 
 
Tisztelt Szerkesztőség!

Mindig nagyon "örülünk", ha a multinacionális autóipar olyan nagyjai, mint a Skoda-VW. Csoport olyan lépésre szánja el magát, amelyen mi már régen túlhaladtunk! Az ELMA = ELektromos és MAgyar meg már szóra sem érdemes! Pedig az idei e-miglia versenyen is megelőzött Európa legmagasabb hegyi útján olyan "nagyágyúkat", mint a RURF-PORSCHE ( potom 250.000,-EUR!?).
Igaz az ELMA "csak" magyar fejlesztésű!
Igaz, hogy 120-150 Km. a hatótávolsága, 120 Km/h. a csúcssebessége és 550 Ft. 100 Km.
Másfél év alatt 40.000 Km tesztutat teljesített sikerrel, de ez sem számít. Na igen, szériagyártásra érett és már nettó 15.000 EUR vételárért lehetne vásárolni a Splash-ből elektromosra átépített magyar elektromos autót!

Nos; hajrá Skoda! Hajrá VW! Hajrá külföld!
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER