2010. október 01. péntek, 22:10

 

GreenLine modelljei második generációjával a Škoda Auto különösen alacsony üzemanyag-fogyasztású és környezetkímélő járművek teljes körű portfoliójával jelenik meg a Párizsi Autószalonon.

 

skoda parizsi autoszalon



Első alkalommal terjed ki a GreenLine technika a Škoda összes modellsorozatára, a Fabiától egészen a Superbig. A palettán összesen nyolc, sorozatonként legalább egy GreenLine modell szerepel, s premierjét ünnepli a Yeti és a Superb Combi GreenLine változata. A GreenLine technika második generációja olyan műszaki megoldásokkal szolgál, amelyeket vásárlói már megszokhattak a Škodától: „Egyszerűen nagyszerű”. A mérsékelt üzemanyag-fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról a legkorszerűbb motorok mellett olyan technikák gondoskodnak, mint az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) – ily módon is hatékonyan járulva hozzá környezetünk megóvásához.

A második generációs GreenLine változatok még elődeiknél is takarékosabbak, üzemanyag-fogyasztásuk(1) és széndioxid-kibocsátásuk tekintetében egyaránt kiváló értékeket produkálva. A Fabia GreenLine és a Fabia Combi GreenLine így átlagosan már 3,4 liternyi üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, miközben széndioxid-kibocsátásuk kilométerenként csupán 89 gramm. A Roomster GreenLine kompakt többcélú modell (MPV) 100 kilométerenként 4,2 literes átlagfogyasztásával kategóriája legtakarékosabb képviselője. A kilométerenként 109 grammos széndioxid-kibocsátás ugyancsak abszolút csúcsérték az MPV modellek körében.

A Škoda Octavia palettáján ötajtós és kombi GreenLine verzió is szerepel. A Limousine kombinált üzemanyag-fogyasztása 3,8, míg a márka legkedveltebb modelljének kombi-változatáé 4,2 liter 100 kilométerenként, rendre 99 illetve 109 gramm széndioxid-kibocsátással kilométerenként. Az Octavia GreenLine szintén piaci szegmense leginkább környezetkímélő modelljei közé tartozik.

Yeti GreenLine modelljével a Škoda egyértelműen igazolja, hogy a SUV kategória tagjai is üzemelhetnek gazdaságosan, miközben a környezetet is hatékonyan óvják. A Yeti GreenLine kombinált üzemanyag-fogyasztása ennek megfelelően 100 kilométerenként csupán 4,6 literre adódik (széndioxid-kibocsátás: 119 g/km), miközben kifejezetten agilis jármű marad. Álló helyzetből 12,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig 176 kilométer/óra.

A Škoda zászlóshajója is készül GreenLine változatban, a palettán a Superb és most első ízben a Superb Combi is szerepel „zöld“ kivitelben. Mindkét modell üzemanyag-fogyasztása átlagosan mindössze 4,4 liter 100 kilométerenként, kombinált széndioxid-kibocsátásuk pedig kilométerenként csupán 114 grammot tesz ki.

skoda greenline parizsi autoszalon

A GreenLine-modellek alapmotorjaként az Octavia, a Yeti és a Superb esetében az 1.6 CR TDI (77 kW), míg a Fabia és Roomster sorozatokban az 1.2 CR TDI (55 kW) dízel aggregát szolgál. Mindkét motorváltozat common-rail közvetlen befecskendezéssel és – a Škoda összes dízelmodelljéhez hasonlóan – már szériakivitelben dízel részecskeszűrővel működik. Turbófeltöltésének és közvetlen üzemanyag-befecskendezésének köszönhetően mindkét erőforrás különösen gazdaságos és rugalmas, s harmonikus forgatónyomatéki görbéje révén a sportos és a kényelmes vezetésben is kiváló partnernek bizonyul. Az 1,6 CR TDI forgatónyomatéki maximuma 250 newtonméter, amely az 1.500 és 2.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az 1,2 CR TDI motor 180 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka 2000-es percenkénti fordulatnál jelenik meg a főtengelyen.

A számottevő fogyasztáscsökkentés egyik legfontosabb műszaki megoldása az összes GreenLine modellben rendelkezésre álló automatikus motorleállítás és -indítás rendszere. E technikával akár tíz százalékkal is mérsékelhető az üzemanyag-fogyasztás, városi forgalomban akár még nagyobb mértékben is.
A fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás szintén jelentős mértékben hozzájárul a GreenLine-modellek kiemelkedő gazdaságosságához.

A gazdaságos működést segítő további technikák között szerepel a különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása, a motorszabályzó egységek működésének megfelelő illesztése, a járművek karosszériájának és aljának aerodinamikai módosításai, valamint a műszerfalon megjelenő sebességfokozat-ajánlás is, amely mindenkor a sebességváltások legmegfelelőbb időpontjainak jelzésével segíti a GreenLine modell vezetőjét.

(1) Minden üzemanyag-fogyasztási adat a hatályos EU mérési eljárás szerint meghatározott kombinált értéket jelöli



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER