2010. november 22. hétfő, 21:32

 

Requiem a Skoda Octavia első generációjáért. Összesen 1.442.126 példány készült a Skoda Octavia nagysikerű első generációjából.

 

 

Skoda Octavia

Az Octavia modellcsalád a Skoda márka sikerének egyik alappillére, a Skoda Auto világszerte sikeres autógyártóvá fejlődésében központi szerep jutott az 1996 óta gyártott első generációs Octavia Tour sorozatnak.


Az 1.442.126. példány elkészültével immár végleg lezárult az Octavia Tour gyártása a márka vrchlabi üzemében. Az Octavia sikertörténete a modell jelenlegi második generációjával, illetve az Octavia Tour szintén második nemzedékével azonban világszerte töretlenül folytatódik. A cseh gyártó néhány hete Octavia Green E Line tanulmánya formájában első ízben mutatott be tisztán elektromos hajtással üzemelő autót, amelyből már jövőre teljes tesztflotta jelenhet meg az utakon.

Az „új idők” első Octavia családja 1996-ban gördült le először a szerelőszalagról. Innovatív modelljével a Skoda akkoriban a cseh márka pozitív imázsváltásának egyik alapkövét fektette le. Az újdonság színvonalas minősége, designja, menettulajdonságai és kiváló ár-érték aránya révén állított új mércét kategóriájában, s alapozta meg a márka hírnevét a megbízhatóság, a praktikum és a biztonság szinonimájaként. A modellcsalád tervezése még négy évvel korábban, 1992-ben vette kezdetét. Az Octavia így a Skoda Auto első olyan termékeként jelenhetett meg, amely teljes egészében már a Volkswagen Konszern és a cseh vállalat közös munkájának kezdete után született. 1998-ban következett a Kombi változat, amely később összkerékhajtású kivitelben is megjelent a palettán. 2000-ben a sorozat átfogó modellfejlesztésen esett át.

skoda octavia tour„Az Octavia a Skoda márka szíve, hűen testesítve meg értékeinket, szinte páratlan térkínálata, kiemelkedő használati értéke és abszolút családközpontúsága révén. Ezen értékeket képviseli az Octavia immár 14 esztendeje nagy sikerrel és száz százalékig meggyőzően az utakon, s e sorozatunk a jövőben is ezekről szól majd“ – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda Auto igazgatótanácsának elnöke.

Az első generációs Octavia teljes egészében új fejlesztésű motorokkal és korszerű technikákkal érkezett a piacra, a palettán többek között automata sebességváltó, összkerékhajtás, hatfokozatú manuális váltómű és hátsó tárcsafék is szerepelt. Nem hiányoztak azonban a biztonság modern felszerelései sem, mint például az elektronikus menetstabilizáló (ESP), vagy éppen az ASR, az EDS rendszerei. Mindezeken túl, Octavia sorozatában kínált a Skoda története során első ízben turbófeltöltésű benzines és dízelmotorokat. Ugyancsak nagy jelentőségűnek számított a dízel erőforrások befecskendezési technikáinak fejlődése, az előkamrás rendszerek indirekt befecskendezésétől a közvetlen befecskendezésig (TDI/SDI). Az elkövetkező évek során a motorkínálat folyamatosan bővült.

Az Octavia első generációja számos díjat is elnyert, többek között Nagy-Britanniában a kombikSkoda Octavia Tour között az „Év Autója” („Car of the Year“) és a „Legjobb Autó” („Best Car“) elismerésekkel illették. A zsűritagok, akárcsak a vásárlók, különösen is értékelték a ferdehátú karosszéria Octavia képviselte, a maga idejében abszolút egyedülálló koncepcióját, illetve a kategóriában páratlanul tágas csomagteret. Az Octavia innovatív és időtálló designját is több alkalommal kitüntették, például az 1999-es Cseh Nemzeti Design Díjjal. Az Octavia második generációja 2004-től töretlenül folytatta e sikereket, egyebek mellett az Auto Trophy 2008-as és 2009-es díjai, illetve 2010-ben az AutoBest és a Best Family Car kitüntetéseivel.

Napjainkig a Skoda Auto világszerte több mint 2.882.000 példányt adott el Octavia sorozatának tagjaiból, amelyek a benzines és dízelmotorral egyaránt megjelent, kifejezetten sportos RS-változattól egészen a növelt szabadmagasságú, terepes adottságokkal is rendelkező Scout kivitelekig rendkívül széles kínálatot ölelnek fel. A magas színvonalú kényelmet és luxust kedvelők a Laurin & Klement, míg a különösen környezettudatos vásárlók a még tovább mérsékelt üzemanyag-fogyasztású és széndioxid-kibocsátású GreenLine változatokat választhatják.

Az Octavia modellcsalád legifjabb tagja a csupán néhány hete bemutatott Octavia Green E Line tanulmány. A Párizsi Autószalonon a nagyközönség elé tárt, tisztán elektromos hajtású modellel a Skoda a jövő szakterületének számító elektromos hajtások tekintetében is látványosan igazolta kiemelkedő innovációs erejét és technikai kompetenciáját.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER