A Škoda hetedik modellsorozata bemutatásával folytatja termékoffenzíváját, új kisautója a Citigo nevet viseli. Hazai piacán, Csehországban, még az idén megérkezik az új „apróság” a márkakereskedőkhöz, míg Európa további országaiba a Citigo bemutatkozása 2012-ben várható.
- A Škoda hetedik modellsorozata a kisautók kategóriájában bővíti a márka kínálatát
- Az új Škoda Citigo 2011 végén érkezik a cseh márkakereskedőkhöz
- Az európai piaci bevezetés 2012 nyár elején
- Csúcsszínvonalú biztonsági felszereltség, vonzó design, takarékos benzinmotorok
- A Citigo a márka növekedési stratégiájának fontos pillére
A mindössze 3,56 méteres modell a kisautók kategóriájában, az úgynevezett A00 szegmensben bővíti tovább a cseh gyártó palettáját. A Citigo minimális elfoglalt alapterületen maximális térkínálatával akár négy személy számára is elegendő helyet biztosít. Piaci bevezetésére az újdonság háromajtós változata jelenik meg, de 2012-ben a tervek szerint az ötajtós Citigo is bemutatkozik majd.
„A Citigo növekedési stratégiánk központi pillére, rohamosan bővülő piaci szegmenst nyitva meg márkánk előtt“ – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „E modell vérbeli ‚Egyszerűen nagyszerű’ autó: kompakt, mégis tágas, gazdaságos, ám kifejezetten mozgékony, vonzó megjelenésű, s számos szellemes ötlet jellemzi. A Citigo a lehető legkisebb helyre összpontosítja a Škoda márka minden jellemző erényét, s tökéletesen illik terveinkbe.“
A formatervezők az újdonság számára sikerrel alkottak letisztult formákat, mely markáns megjelenést ad az autónak, s mindjárt az első pillantásra semmi kétség: egy vérbeli Škoda áll előttünk. A krómszegély övezte, lamellás szerkezetű hűtőrács és a precízen kiformált fényszórók az új kisautó számára is a Škoda modellek arculatát kölcsönzik, de a tervezők szemmel láthatóan a nagy ablakfelületek jellemezte karosszéria kialakítással is kiváló munkát végeztek. A Citigo hosszúsága mindössze 3,56, szélessége 1,65, míg magassága 1,48 méter, így egyértelműen piaci szegmense leginkább kompakt modelljei közé tartozik. Csomagtartója 251 literes, s a hátsó ülés lehajtásával egészen 951 literig bővíthető.
A cseh márka új modellje elsődleges célcsoportjaként a fiatal autósokat, valamint az úgynevezett „Best Agers“ csoportot illetve a második vagy harmadik autót tartó családokat célozza meg. Összességében olyan vásárlókról van szó, akik magas fokú költségtudatossággal, valamint a minőség, a praktikus használhatóság, illetve a színvonalas design és a biztonság iránti igényekkel választják ki autójukat. A Citigo révén a Škoda olyan új potenciális vevőket kíván meghódítani, akik számára a márka kínálata mindeddig nem tudott megfelelő kisautót ajánlani. Prof. Vahland így fogalmazott: „Egyre intenzívebb kereslet mutatkozik a különösen kedvező üzemanyag-fogyasztású, kisméretű modellek iránt, amelyeket vonzó árfekvés és csekély fenntartási költségek is jellemeznek. Pontosan számukra készült a Škoda Citigo. E modellel új belépési lehetőség nyílt a márka világába, amely – különösen az európai piacokon – minden bizonnyal sokakat megnyer majd a Škoda számára.“
A biztonság a Citigo esetében is központi szerepet kapott. Első ízben jelenik meg Škoda modellválasztékában a vezető és az első utas fej-mellkas oldallégzsákja, amely több más fejlett megoldással közösen alkot majd e kategóriában példamutató biztonságtechnikai együttest. Az aktív biztonságot az új „City Safe Drive“ aktív vészfékrásegítő emeli jelentősen. Az extrafelszerelésként rendelhető városi vészfékasszisztens 30 kilométer/óra alatt önműködően aktiválódik, s lézeres szenzora segítségével érzékeli az ütközés veszélyét. A Škoda Citigo és a Volkswagen Up! e fejlett vészfék-funkciójával mindeddig egyedülálló a kisautók szegmensében.
A Citigo motorpalettáján piaci bevezetésekor két korszerű háromhengeres benzines erőforrás sorakozik, 1,0 liter összlökettérfogattal és 44 kW/60 LE illetve 55 kW/75 LE teljesítménnyel. A legtakarékosabb „Green tec” változatok átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 4,2 illetve 4,3 liter, kilométerenként 97 és 99 gramm széndioxid kibocsátása mellett. A fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás a 44 kilowattos motor esetében 4,5 l/100 km illetve 105 g/km, míg az 55 kW teljesítményű változatnál 4,7 l/100 km és 108 g/km értéken alakul.
Hozzászólások