2012. szeptember 26. szerda, 10:39

 

Az új Skoda Rapid uralja a Skoda standját a 2012-es Párizsi Autókiállításon (2012. szeptember 27. és október 14. között), hiszen itt ünnepli világpremierjét az új alsó-középkategóriás limuzin.

Októberben rajtol a Rapid Európában, következetesen folytatva ezzel a Skoda termékoffenzíváját. A 2012-es évben jól szerepel a márka, hiszen januártól augusztus végéig 8,5 százalékkal, új rekordot felállítva több mint 633 300-ra emelkedett az ügyfeleknek kiszállított járművek száma. Ráadásul az elmúlt évekhez hasonlóan sikeres idén is a Skoda motorsport-programja: már pár héttel a szezon vége előtt biztos  a három bajnoki címből kettő.



Termékoffenzívájának következő lépcsőjét kezdi meg a Skoda az új Rapiddal. Ennek megfelelően a nemzetközi seregszemlén a csehek új alsó-középkategóriás limuzinja áll a Skoda párizsi jelenlétének középpontjában. „A Skoda Rapid a márka új méretosztálya, és alapvető jelentőségű eleme a 2018-as növekedési stratégiánknak. Várakozásaink szerint az elkövetkező években az Octavia után a legnagyobb példányszámban előállított típusunkká válik majd” – mondja a Skoda igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Új típusunk mércét állít a kompakt limuzinok között, és vérbeli Skoda: tágas, elegáns, ám egyúttal megfizethető. Egy valódi családi autó okos megoldásokkal, modern technológiával, ráadásul nagyon gazdaságos és a legjobb ár-érték arányú” – tette hozzá Vahland.

A Skoda Rapid a kisebb Fabia és a nagyobb Octavia közé illeszkedve egészíti ki a márka eddigi kínálatát. Új mércét jelent e szegmensben a rendkívül nagyvonalú térkínálat. A kategória egyetlen másik járműve sem kínál akkora láb- és fejteret, valamint ilyen tágas csomagtartót (550 liter), mint a Skoda Rapid. „Valójában egy igazán jól variálható limuzin, miközben csomagtartója kombis jellemzőket is felvonultat” – foglalja össze Prof. Vahland.

„Simply clever”: jégkaparó a tanksapka fedelében

Mint minden Skoda esetében, a Rapidnál is kiemelt hangsúlyt kap a praktikum. Az új típus nem kevesebb, mint 19 „simply clever” megoldást rejt. Egy jó példa az igazán ötletes megoldások sorából az üzemanyagbetöltő nyílás fedelébe rejtett jégkaparó. Így mindig biztos helyen van e fontos kellék az autóban, nem kell többé folyton keresgélni télen. További praktikus megoldás többek között a megfordítható, kétoldalú padlóelem a csomagtérben, valamint a vezetőülés alatti tároló a számos országban kötelező láthatósági mellény számára.

Sorozatgyártásban elsőként a Skoda Rapid honosítja meg a márka új formanyelvét, amely vonzó, modern, egyértelmű, precíz és kortalanul elegáns. A jármű elejének középpontjába az új logó került: az aprólékosan kidolgozott, krómozott szárnyas nyílvessző mattfekete háttér előtt, finom krómkeretbe foglalva. A ködfényszórók és a fényszórók elrendezése egy lóhere leveleit mintázza. A jármű elegáns profilja a kupészerű sziluettjével, valamint a felületek és vonalak egyértelmű felosztásával igen meggyőző látványt nyújt. Míg a Rapid hátulja szintén letisztult, friss és precíz: új formában és finom kristályos csiszolattal köszön vissza a hátsó lámpatestek a márkára jellemző C alakja.

Biztonság terén meggyőző aktív és passzív biztonsági arzenált kínál a Skoda Rapid. Az EU országaiban az alapfelszereltsége része az ESP (Electronic Stability Program – elektronikus menetstabilizáló rendszer). A motorkínálat Európában négy benzin- és két dízelmotoros változatból áll. Már a piaci bevezetés kezdetétől elérhető lesz öt alacsony fogyasztású Green tec variáns is.

Eredményes a 2018-ig szóló növekedési stratégia

A 2012-es esztendőben ismét jó formában van a Skoda: az év első nyolc hónapjában 8,5 százalékkal nőttek a kiszállítások, így rekordmennyiségű, több mint 633 300 új járművet vehettek át az ügyfelek. Csak Oroszországban 44,5 százalékkal nőttek a Skoda értékesítései. Indiában 34,5 százalékkal emelkedtek a márka eladásai, Kínában 7,1 százalékkal, míg Európa egészét tekintve 5,8 százalékkal. Az első félévben 6,6 százalékkal, 5,7 milliárd euróra nőtt a forgalom – ez ugyanúgy új féléves rekord, mint az első hat hónap üzemi eredménye (449 milliárd euró). „Konkrét eredményeket hozott a Skoda 2018-ig szóló növekedési stratégiája” – magyarázza Winfried Vahland. „Az év első nyolc hónapjában tovább erősítettük pozíciónkat a nemzetközi piacokon, és bebizonyítottuk azt, hogy immár kihívást jelentő gazdasági körülmények között is tudjuk folytatni a megkezdett növekedést. A Skoda jó úton halad, és e biztos alapokra építve a következő években tovább erősödik majd, hogy 2018-ig elérje célját, azaz évente legalább 1,5 millió járművet értékesítsen.”

Növekedési terveiben 117 éves történelmének legnagyobb termékoffenzívájára épít a Skoda. A következő években a gyártó átlagosan félévente egy új, vagy átdolgozott típust dob majd piacra. A márka otthonának számító európai piac mellett a növekvő piacokra, így Kínára, Oroszországra és Indiára alapozzák a terveket.

Kínában – amely a Skoda legnagyobb piacává nőtte ki magát – 2013-tól épül majd a Shanghai Volkswagennel közösen a Yeti kompakt szabadidő-autó. Szintén 2013-ban rajtol majd a Rapid kínai változata a távol-keleti piacon. Oroszországban is további növekedésre számít a Skoda, jól példázza ezt, hogy az idei év első nyolc hónapjában a márka háromszor akkora növekedést mutatott fel, mint a piac egésze. Néhány héttel ezelőtt mutatta be a cseh gyártó a Moszkvai Autókiállításon a Yeti Sochi különleges kivitelt, amely előzetesként szolgált a 2014-es téli olimpiai játékok Skoda-szponzorációja számára. Ám már az orosz Skoda Rapid bevezetése is a láthatáron van: 2014 tavaszán kezdi meg a kalugai Volkswagen-gyár a típus termelését az orosz piac számára.

Ezek mellett nagy lehetőségeket lát a Skoda az indiai piacban is: már egy éve gyártják Punében az indiai Skoda Rapidot. Az indiai kompakt limuzinnal a Skoda a helyi piac legnagyobb szegmensében képviselteti magát. Az indiai Skoda Rapidot nagyon szeretik az ügyfelek és gyorsan az „Év családi autójának” választották az országban. Az idei év első nyolc hónapjában a cseh márka indiai értékesítéseinek kereken 60 százalékát az új típus alkotta.

Motorsport: Kilátásban három ralibajnoki cím

Az előző évekhez hasonlóan idén is sikeresen száguld a Skoda a nemzetközi raliversenyeken, a legjobb esélyekkel rendelkezik, hogy triplázzon a 2012-es szezonban. Háromból két bajnokságban már most a Skoda egyik pilótájáé a győzelem. Juho Hänninen, a Skoda gyári versenyzője és navigátora, Mikko Markkula idejekorán bebiztosították az európabajnoki címet. Az új cseh bajnok pedig Jan Kopecký és navigátora, Pavel Dresler. Ráadásul a Team Skoda Motorsport az Intercontinental Rally Challenge (IRC, Interkontinentális ralibajnokság) sorozatban egyértelműen vezet, így közel áll hozzá, hogy a harmadik egymást követő évben is bezsebelje az IRC márkabajnoki címet. Sőt, jelenleg a Team Skoda UK pilótája, Andreas Mikkelsen és navigátora, Ola Fløene állnak a tabella élén az IRC versenyzők pontversenyében is. Vagyis az idei szezonban eddig nyújtott teljesítményével a Skoda szépen folytatja az előző évben elért sikereket.

A Skoda a 2012-es párizsi Mondial de l'automobile kiállításon
•    Skoda stand: 4-es pavilon, 215-ös stand
•    Stand területe: 2050 m2
•    Sajtótájékoztató: 2012. szeptember 27. 09:35
•    Az első sajtónapon kiállított járművek száma: 8 jármű – mindegyik Rapid
•    A második sajtónapon kiállított járművek száma: 11 jármű – 5 Rapid, 1-1 három-, illetve ötajtós Citigo, 1 Fabia Monte Carlo, 1 Yeti, 1 Octavia Combi RS, 1 Superb Combi L&K
•    A közönségnapokon kiállított járművek száma: 11 jármű – 3 Rapid, 1-1 három-, illetve ötajtós Citigo, 1 Fabia Monte Carlo, 1 Yeti, 1 Octavia Combi, 1 Octavia Combi RS, 1 Superb Combi L&K, 1 Roomster


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER