2010. október 01. péntek, 20:11
A 2010-es Párizsi Autószalon alkalmával tartja premierjét a Škoda Octavia Green E Line tanulmány, amely a márka első elektromos hajtású modelljeként látványosan igazolja a vállalat e rohamosan fejlődő területen is rendelkezésre álló innovációs erejét és technikai tudását. A tesztjárművek első flottája a tervek szerint 2011-re állhat fel.
A Green E Line tanulmány műszaki alapjául a Škoda Octavia Combi szolgált. E sorozatgyártású modell karosszériája optimális feltételeket kínál az akkumulátorok, az elektronikus szabályzóegység, valamint a 60 kW állandó, illetve 85 kW maximális teljesítménnyel szolgáló elektromos motor elhelyezésére. A tekintélyes 270 newtonméter maximális forgatónyomaték az elektromos hajtásokra jellemzően már közvetlenül az indulástól teljes egészében rendelkezésre áll, a dinamikus gyorsításokhoz, a kiemelkedő mozgékonysághoz, illetve a különösen érzékeny reakciókhoz egyaránt kellő vonóerővel szolgálva. Utóbbi adottságoknak különösen a sűrű városi forgalomban veheti nagy hasznát a vezető. Az
Octavia Green E Line álló helyzetből 12 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, maximális sebességét pedig 135 kilométer/óránál határolja le az elektronika.
Az Octavia Green E Line hajtásához a legkorszerűbb lítiumion-akkumulátor szolgáltatja a kellő mennyiségű elektromos energiát. Akár
140 kilométeres hatótávjával a Škoda Octavia Green E Line bőven megfelel az európai városok mindennapos forgalmában felmerülő igényeknek. A padlózat középső és hátsó részén elhelyezett, s részben a csomagtér alá nyúló
26,5 kilowattórás akkumulátort 180 lítiumion-cella (átmérő 150 mm, hosszúság 650 mm) alkotja, tömege 315 kilogramm. Az akkumulátor azonban szinte egyáltalán nem korlátozza az utas- és csomagtár méreteit. Az Octavia Green E Line
öt üléshelyet kínál, utastere pedig megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt Octavia Combi modellekével.
Műszerfala átgondolt kijelző-rendszerével az Octavia Green E Line mindenkor teljes körű információval szolgál vezetője számára. A
fedélzeti számítógép képernyője folyamatos tájékoztatást nyújt többek között a teljesítmény, energiafelhasználás, az akkumulátor töltöttsége és a rendelkezésre álló hatótáv pillanatnyi értékeiről. A navigációs rendszer kijelzője az energiaáramlások aktuális irányáról is informál, vagyis jelzi, hogy épp az elektromotor vesz fel áramot, vagy ellenkezőleg, lassítás közben vagy lejtőn haladva energiát táplál vissza a rendszerbe.
A Škoda Octavia Green E Line
külső megjelenésével is utal környezetkímélő elektromos hajtásrendszerére. Gyöngyház-fehér színe, valamint az elején és hátulján, illetve keréktárcsáin megjelenő elegáns krómdíszítései látványos kontrasztot alkotnak integrált napelemekkel szerelt, fényes fekete tetejével.
A Škoda Auto 2011 során Octavia Green E Line modelljeiből egész járműflotta felállítását tervezi, amely az elektromos hajtásrendszerek további fejlesztéséhez lesz hivatott fontos információkkal szolgálni.
Skodák
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások