2011. március 06. vasárnap, 19:47

 

A Skoda, 2018-ra legalább kétszeresére tervezi növelni eladásait. Új lendületét és optimista hangulatát a vállalat mindjárt vizuálisan is egyértelműen kifejezésre kívánja juttatni, így az idei Genfi Autószalonon első ízben láthatta a közönség a Skoda új vállalati arculata legfontosabb elemeit, amelyek 2011. március 1-től a márka minden külső és belső kommunikációs eszközén látható lesz.

skoda uj arculat

A közepén szárnyas nyílvesszőt ábrázoló Skoda logó frissebb színvilággal, letisztultabb grafikával jelenik meg. Az új „Skoda PRO“ felirat szintén az újdonság és az igényesség jegyében született. Legyen szó reklámról, különböző publikációkról, sajtóanyagokról vagy éppen létesítmények külső megjelenési formáiról, a Skoda felfrissülve, modernebb és fiatalosabb arculattal szerepelhet. Fokozatosan a Skoda márkakereskedői is átveszik az új arculatot, jelentősen modernizálva bemutatótermeik belső architektúráját, illetve épületeik külső megjelenését. Ugyancsak az új fellépéshez igazodik az autókon látható márkalogó, amely Genfben a Skoda tanulmánymodelljén tekinthető meg, s 2012-től díszíti a márka modelljeit.

Új kommunikációs logó
A legfontosabb változás, hogy még hangsúlyosabban középpontba került az immár a múlt század húszas éveitől a gyártó emblémájaként megjelenő szárnyas nyílvessző motívuma, amely jóval nagyobb, így jobban látható formában szerepel az új kommunikációs logóban. A nyílvessző zöld színének tónusa az eddigi „Natúr-zöldről“ a frissebb hatást keltő „Skoda -zöld“ (Pantone 362) árnyalatra vált. A szárnymotívum külső szélein krómdíszítés kelt még igényesebb benyomást.

skoda uj dizajn

Hasonlóképpen fejlődött a szárnyas nyilat övező, eddig fekete szegélygyűrű is, amely most karcsúbb vonalakkal és szintén krómhatású rajzolattal jelenik meg. A szegély jóval nagyobb távolságban veszi körül a nyílmotívumot, a teljes embléma számára levegősebb és karakteresebb megjelenést kölcsönözve. A „Skoda AUTO“ a korábbiaktól eltérően már nem olvasható a szegélygyűrűn, helyette ezúttal a márkajelvény felett, középen a „Skoda“ szó látható. Új színei, arányai és elrendezése révén a megújult logó egyszerre sugároz frissességet és letisztult precizitást.

Új alapszínek és tipográfia

Az új megjelenés alapvető eleme a „Skoda PRO“ felirat is, amely a „Mota Italic“ designstúdió munkája. Az új felirat határozottan visszafogott és letisztult hatást kelt, világos és precíz designt képviselve. Jelentősen egyszerűsödött a vállalati arculat színvilága is. Az új „Skoda-zöld” Pantone-kódja 362, s világszerte alapszínként szerepel az egyes rendszerek palettáján, miközben frissességet sugároz és szimpátiát ébreszt. Míg a márka színvilága eddig a teljes skála mintegy 400 árnyalatára terjedt ki, az új összeállítás mindössze öt színre korlátozódik: „Skoda-zöld“, „Skoda-fehér“, „Skoda-fekete“ illetve a „Pantone hideg szürke“ és a „Pantone meleg szürke“ segédárnyalatok.

Új márkakereskedői arculat

A Skoda márkakereskedői is világszerte megújult formában jelennek meg a jövőben. Alapvetően változik ennek során a létesítmények külső designja, amelynek alapvető eleme a nappal és éjszaka egyaránt kedvezőbb láthatóság. A belső kialakítások szintén jelentős frissítésen esnek át, a márka magabiztos stílusát emelve ki. Az új márkakereskedői arculatot megalkotó építészek itt elsősorban az igényes anyagválasztást, a kommunikációs felületek bővítését, a tágas teret és a vásárlók még nyíltabb megszólítását helyezték előtérbe.
skoda uj logo

2012-től a márka modelljein látható logó is megújul, amelynek stílusába a Skoda Genfben bemutatott design-tanulmánya enged konkrét bepillantást. A motorházfedél igényesen kiformált peremére, illetve az autó hátuljára helyezett embléma szigorúan a lényegre összpontosít, a jövőben krómozott és fekete változatban készül majd. A szárnyas nyílvessző szimbóluma itt szintén még precízebben kidolgozott rajzolattal, zöld helyett krómozott változatban jelenik meg. A nyilat körülvevő kerek embléma krómozott, míg a babérkoszorú és a Skoda-felirat már nem képezi a jövő márkalogójának részét.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER