Címkék: Laxus RX | prémium szabadidőjármű

2015. október 29. csütörtök, 19:32

 

A Lexus 1998-ben vadonatúj koncepciót ismertetett meg a világgal, amikor az első generációs RX bevezetésével létrehozta a prémium SUV szegmenst. Több mint 15 év elteltével a Lexus forradalmian újszerű szabadidőjárműve világszerte hatalmas sikereket ért el, a mai napig mintegy 2,2 millió példányban talált gazdára a nemzetközi piacokon.

A három generáción átívelő sikertörténet kulcsa az RX azon képessége, hogy az előítéleteket és rögzült képzeteket figyelmen kívül hagyva megkérdőjelezze az éppen aktuális trendeket. A prémium szabadidőjármű fogalmát a vadonatúj, egyedi külső és belső kialakítás teremtette meg, és ez a megközelítés minden egyes új RX generáció megjelenésekor új és új ötleteknek adott életet.

Míg a mindenkori RX elődeitől örökli azokat a géneket, amelyek meghatározzák a Lexus prémium szabadidőjárművet, a negyedik generációs modell külső és belső kialakítását úgy tervezték meg, hogy annál is nagyobb evolúciós lépcsőfokot lépjen meg, mint amekkora a második és harmadik generációt elválasztotta egymástól.

4580-01

A külső formai koncepció központi kulcsszava a 'csábítás ereje’ magyarázta Gen Ikeda úr, vezető tervező. Ez a koncepció testesíti meg azt az erőt, amely elengedhetetlen a prémium szabadidőjármű karakteréhez, és amelynek megnyilvánulása a 'fény', a 'mélység' és a 'pontosság'.

A merész, különleges arányokra koncentráltunk, ugyanakkor nem adtuk fel az RX elegáns vonzerejét, így olyan járművet hoztunk létre, amelyről első pillantásra nyilvánvaló, hogy a felső kategóriába tartozik. Amikor olyan szót kerestünk, amellyel erőteljesebben, mélyrehatóbban lehetne kifejezni az RX létét meghatározó eleganciát, a 'csábító' volt az egyetlen olyan kifejezés, amely tökéletesen kifejezte a modell minden aspektusát. A szó túlmutat az egyszerű elegancián, és a mélyebb 'érett érzékiség' fogalmát is magába foglalja.

Mindez tökéletesen igazodott ahhoz a képhez, amelyet kerestünk, így a markánsabb megjelenésre való törekvésünkkel együtt megszületett a 'csábítás ereje' kifejezés” – hangsúlyozta Gen Ikeda úr, a projekt vezető tervezője.

4580-02

Ez a kulcsszó érvényesül a karosszéria arányaiban, a háromdimenziós formákban, a felületek kialakításában, és általában az új, negyedik generációs RX külső dizájnjának minden aspektusában. A márka elmaradhatatlan, orsó alakú hűtőmaszkjának merész kiadása, az erősen domborodó kerékívek, az oldalfalra átfutó hátsó lámpatestek, valamint a lebegő tetővonal látványos kontrasztot alkot az erőteljes sziluettel, és ezzel olyan, új erővel és 'érett érzékiséggel' ruházza fel a Lexus prémium szabadidőjárművét, amely minden irányból egyértelműen látható.

A belső kialakítás koncepciójáról szólva Gen Ikeda a következőket mondta: „A belső tér fejlesztése során központi vezérelvünk a 'csábító innováció' volt. A teljes belső tér kialakítása egy erőteljesebb vízszintes tengelyt követ, amely a Lexus modellek alapvető jellemzője. Ehhez társul az a függőleges tájolású vezetői környezet, amely a head-up kijelzőtől kiindulva egyedi új kialakítású belső teret hoz létre.

A függőleges orientációjú szerkezetet egyszerű, széles, lendületes vonalvezetésű felületek rajzolják ki, amelyek egyedi érzete és minősége teljes mértékben eltér a versenytársak prémium SUV modelljeiben tapasztalhatóktól.”

A rendkívül innovatív formai megközelítés eredménye egy igazán elegáns belső tér, amely a Lexus prémium szabadidőjárművektől elvárt tágasságot és fényűzést testre szabott, vezetőcentrikus környezettel kombinálja.

A 'csábító innováció' legtisztább megnyilvánulása a Lexus HMI (ember-gép interfész) továbbfejlesztése, mindenekelőtt a nagyméretű head-up kijelző (HUD). Az új belső tér hosszirányú kialakításának központi eleme az új HUD kijelző, amelyet optikailag a műszeregység árnyékolója kapcsol a középkonzolhoz, a felső kijelző-zónától a középső kezelő zóna felé mutató mozgást fejezi ki, miközben az így kialakított környezet a lehető legkisebb mértékben tereli el a vezető figyelmét.

4580-03

A felhasznált anyagok színe és tapintása alapvető jelentőséggel bírnak az új RX belső térkonfigurációjának megerősítésében, a színtervezőknek már a fejlesztés korai fázisától kezdve fontos szerep jutott. A tervezők az új belső tér kialakítása során figyelembe vették a különböző anyagok, színek és felületek jellemzőihez rendelhető finom különbségeket: kizárólag így lehetett tökéletesen érvényre juttatni a beltérben az 'érett érzékiség' elvét, amely az új Lexus RX-et a prémium SUV szegmens egyedi, progresszív evolúciójának képviselőjévé teszi.

A Lexusról

Az 1989-ben piacra lépő Lexus világszerte arról vált ismertté, hogy állhatatosan keresi a tökéletességet, a kimagasló minőséget, illetve termékeiben törekszik a kifinomult csúcstechnológiai megoldásokra, valamint a teljes mértékű vevőszolgálat különleges koncepcióját mondhatja magáénak. A Lexus hagyományos erényeit, a páratlanul magas összeszerelési minőséget, a belső tér fényűzését és a különleges technológiát tovább erősíti az L-finesse formatervezési filozófia, ami fontos szerepet játszik abban, hogy a Lexus különlegesen vonzó globális márkaként pozícionálható. Ma a Lexus az első – és egyetlen – prémium autógyártó, amely a full hybrid hajtású járművek teljes palettáját kínálja. E sorozat tagjai az RX 450h, a GS 450h, a GS300h, az LS 600h, az NX300h, az ES 300h, a CT 200h, valamint a vadonatúj IS 300h.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER