Címkék: Lexus

2015. augusztus 25. kedd, 05:06

 

A Lexus kibővíti a GS modellcsalád kínálatát: bevezeti az új GS 200t modellt, és tökéletesíti a sorozat formavilágát. A Lexus GS változatlanul lenyűgöző dinamizmust és sportos vezethetőséget kínál, miközben az utasoknak hosszú utazások során is kiemelkedő kényelemben lehet részük.

Magával ragadó teljesítménye és szolgáltatásainak gazdag tárháza magától értetődő választássá teszi a GS-t mindazon autósok számára, akik vezetési élményre vagy kiemelkedő fényűzésre vágynak, függetlenül attól, hogy az új GS 200t modellt választják, vagy a GS 350*, GS 450h és GS 300h típusok valamelyike mellett döntenek.



A Lexus GS a testett öltött stílus és kifinomultság : határozottan és markánsan jelenik meg a Lexus jellegzetes, orsó alakú hűtőmaszkja, amelyet ezúttal elegáns, selyemfényű króm díszítés keretez, míg végpontjain az új, alapfelszerelésként kínált Bi-LED fényszórók hívják fel magukra a figyelmet.

Az első lökhárító és a küszöb új kialakítást kapott, ami még inkább kihangsúlyozza a kupészerű sziluettet; a módosítások a hátsó lámpatestekre, a hátsó díszítőelemekre, valamint az új, mart felületű, 18 és 19 colos keréktárcsákra is kiterjedt.

Az utastérben, a műszerfal közepén található, analóg óra egyetlen, öntött alumínium tömbben kapott helyet, az óralapon LED indikátorokat helyeztek el a tervezők. Az óra a GPS segítségével állítja be az aktuális időzónát.


Új teljesítmény és gazdaságosság
A hátsókerék-hajtású GS 200t negyedik modellként, kivételesen finom járású, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral és nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval csatlakozik a családhoz. A turbómotor teljesítménye 245 LE, forgatónyomatéka 350 Nm, ami kimagasló menetteljesítményekkel és gazdaságossággal ruházza fel a GS 200t modell. A GS 200t gyártó által mért, átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,9 liter/100km.

A GS 350* erőteljesebb 3.5 V6 motorja 317 lóerős, forgatónyomatéka 380 Nm; a hathengeres erőforráshoz szintén nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A V6-os a közvetlen és a szívótorok-befecskendezés kombinációját alkalmazva masszív teljesítményt és közvetlen, robbanékony gázreakciókat kínál.

A GS modellcsalád élén a világ első számú luxushybrid-gyártójától, egy nagyteljesítményű hybrid gépkocsi: a GS 450h áll. A Lexus Hybrid Drive rendszer az Atkinson-ciklusú, 3,5 literes, V6-os benzinmotor, valamint a vízhűtéses, állandó mágneses villanymotor kombinációjából 345 LE rendszerteljesítmény az eredmény; a hajtáslánc bolygóműves, fokozatmentes sebességváltón keresztül hajtja a kerekeket. Az 5,9 liter/100 km átlagfogyasztás ismeretében több mint megdöbbentő a modell 5,9 másodperces gyorsulása (0-100 km/óra).

A modellkínálat másik hybrid tagjának, a dinamikus GS 300h sportszedánnak a takarékos, 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorja mindössze 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.

Mindkét hybrid modell (a GS 450h és a GS 300h) megrendelhető a Lexus összes európai piacán. A GS 200t csak bizonyos európai piacokon lesz elérhető. A GS 350* pedig Oroszországban, Ukrajnában, Kazahsztánban, valamint a kaukázusi térségben rendelhető.


Jobb tapadás, nagyobb mosoly
A Lexus GS 350* opciós összkerékhajtási rendszere fokozott tapadást biztosít, ami nem csupán rossz időben jelent előnyt. Az elektronikus vezérlésű központi differenciálmű alaphelyzetben 30:70 arányban osztja meg a hajtóerőt; a hátsó kerekekre jutó, nagyobb nyomaték dinamikusabb vezethetőséget eredményez. A rendszer a menetkörülmények függvényében képes késlekedés nélkül módosítani a nyomatékelosztást, akár 50:50 arányig, ezzel biztosítva a mindenkori optimális tapadást és hajtóerő-átvitelt.

A még élvezetesebb vezetést szolgáló F SPORT csomag a GS mind a négy változatához megrendelhető, és versenypályán hangolt futóművet, eltérő méretű első és hátsó abroncsokat (csak hátsókerék-hajtású kivitelben), továbbá exkluzív külső és belső dizájnelemeket tartalmaz. A még tökéletesebb rugózási komfort és menetstabilitás érdekében az F SPORT csomag adaptív változó futóművet (AVS) is tartalmaz.


Új Lexus Safety System +
A 2016. modellévi Lexus GS tökéletesen példázza a márka élvonalbeli biztonsági technológiák iránti elkötelezettségét. A modell biztonságának alapját a stabil vázszerkezet és az alapfelszerelés részét képező, 10 darab légzsák adja; a forgalmi veszélyforrások elkerülésében pedig a vezetőtámogató rendszerek széles választéka segíti a vezetőt. Új opció a 'Lexus Safety System +' rendszer, amely a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval, sávtartó asszisztens (LKA), automatikus távolságifény-vezérlés (AHS), valamint aktív sebességtartó automatika (ACC).

Az aktív sebességtartó automatika széles tartományban működőképes. A rendszer felismeri a Lexus GS előtt haladó gépkocsi sebességét, majd a sajátját úgy igazítja ehhez, hogy folyamatosan tartani tudja az előre beállított követési távolságot. A rendszer eléggé intelligens ahhoz, hogy finoman gyorsítson vagy lassítson, amennyiben a GS előtt haladó gépkocsi elhagyja a forgalmi sávot, illetve oda besorol egy jármű.

Milliméter hullámhosszú radart és az előre figyelő kamerát alkalmazó PCS rendszer képes észlelni a gépkocsikat, illetve bizonyos körülmények között a gyalogosokat is. A rendszer figyelmezteti a vezetőt az ütközés veszélyére, vagy a vészfékrásegítő rendszer segítségével önállóan fékezést kezdeményez, amennyiben ez szükséges.

A forgalmi sáv határait jelző, látható felfestéseket kamera segítségével észlelő sávtartó asszisztens (LKA) audiovizuális figyelmeztetéssel, valamint a kormánykerék rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű a megítélése szerint a vezető akaratán kívül hagyta el a forgalmi sávot. Az LKA emellett képes a gépkocsit visszakormányozni az eredeti sáv közepére.

Az automatikus távolságifény-vezérlés (AHS) a technológia, a biztonság és a közlekedési udvariasság kombinációja. A rendszer automatikusan kitakarja a fénysugár egy részét, így nem vakítja el a szemből érkező autósokat.


Modern multimédiás megoldások
A GS modellek 2015-ben új multimédiás rendszert kaptak; az opciós 12,3 colos kijelző képes a teljes képernyős térkép-megjelenítésre (navigációval szerelt rendszer esetén). A multimédiás szolgáltatásokat érintő, egyéb változások között említést érdemelnek a tökéletesített hangfelismerő funkciók, valamint a feljavított grafikák. A képernyő továbbra is kettéosztható, így a bal és jobb oldalon eltérő funkciók (pl. navigáció, audio, klímaberendezés stb.) jeleníthetők meg.

A ’Remote Touch’ kezelő berendezés oldalán elhelyezett 'Enter' gombok, valamint a képernyő szélén megjelenő, gyorselérési menüpontok révén az eddigieknél is egyszerűbben kezelhető a klímaberendezés, az audiorendszer, a mobiltelefon-kihangosító, a navigációs berendezés, és a többi funkció.


Újdonság a GS fedélzetén:
- Új GS 200t modell 245 lóerős, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral, nyolcfokozatú automata sebességváltóval.
- Erősebb a GS 350* – 3.5 V6 immár 317 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal.
- Átdolgozott orrkialakítás merészebb, orsó alakú hűtőmaszkkal, bi-LED fényszóróval, továbbá módosított hátsó lámpatestekkel és lökhárítóval.
- Lexus Safety System +: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval, sávtartó asszisztens (LKA), automatikus távolságifény-vezérlés (AHS) és aktív sebességtartó automatika.
- Nagyobb, 4,2 colos multi-információs kijelző, amelyről a vezető villámgyorsan leolvashatja a szeme előtt megjelenő, fontos járműadatokat.
- Tökéletesített multimédiás technológia: oldalsó 'Enter' gomb a Remote Touch (RTI) kezelőszerven, teljes térképes megjelenítés a 12,3 colos központi monitorhoz megrendelhető navigációval.
- Új külső és belső színek, átrajzolt keréktárcsák, módosított fa és alumínium utastéri dekorelemek.
- Analóg időmérő óra GPS alapú időzóna-átállítási funkcióval.
 

Motor, Erőátvitel, Hajtáslánc, Menetteljesítmények
- GS 200t: 245 lóerős, 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor kétoldali változó, intelligens szelepvezérléssel (VVT-i).
- GS 350*: 317 lóerős, 3,5 literes DOHC V6 motor kétoldali változó, intelligens szelepvezérléssel (VVT-i).
- GS 450h: Lexus Hybrid Drive rendszer Atkinson-ciklusú, 3,5 literes V6-os benzinmotorral és vízhűtéses, állandó mágneses villanymotorral. 345 LE rendszerteljesítmény.
- GS 300h: Lexus Hybrid Drive rendszer Atkinson-ciklusú, 2,5 literes benzinmotorral és vízhűtéses, állandó mágneses villanymotorral, mindössze 4,7 literes átlagfogyasztással.
- GS 200t és GS 350*: nyolcfokozatú, szekvenciálisan kapcsolható automata sebességváltó, kormányon elhelyezett váltófülekkel.
- GS 450h és GS 300h: bolygóműves, elektronikusan vezérelt, fokozatmentesen sebességváltó kétfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétellel (kick-down funkció), Snow üzemmóddal és kormánynál elhelyezett váltófülekkel.



Futómű, Karosszéria, Felfüggesztés, Abroncsok, Fékek
- Az elöl-hátul alkalmazott, alumínium lengőkarok csökkentik a rugózatlan tömeget, és példás dinamizmussal ruházzák fel a GS-t: csökkentik a kígyózási hajlamot, növelik a rugózási komfortot, kontroll alatt tartják az oldaldőlést, és fokozzák a kormánypontosságot.
- A belső hűtésű féktárcsákat négydugattyús alumínium féknyergekkel szereltük fel, a kiegyensúlyozott, jól adagolható fékteljesítményről a legmodernebb elektronikai fejlesztések gondoskodnak
- A GS 200t modell alapfelszerelésként 17 colos, kilencküllős könnyűfém keréktárcsákat kap, 235/50R17 méretű abroncsokkal. Opcióként 18, illetve 19 colos keréktárcsák is rendelhetők, 235/45R18, illetve 235/45R19 méretű abroncsokkal.
- Kizárólag a GS F SPORT modellhez rendelhető az eltérő szélességű, 19 colos keréktárcsa, elöl 235/40R19, hátul 265/35R19 méretű, nyári keverékű abroncsokkal.
- Az alapfelszerelés részét képező integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) előre felismeri, ha a jármű irányíthatatlanná kezd válni, és az összes menetdinamikai szabályozó rendszeren -- blokkolásgátló (ABS), vészfékrásegítés (BA), menetstabilizáló rendszer (VSC) és kipörgésgátló (TRAC) --, valamint az elektronikus fojtószelep-szabályozó rendszeren keresztül közbeavatkozik. A VDIM rendszer a felsorolt funkciókat egyidejűleg, zökkenőmentesen alkalmazva végez folyamatosan korrekciókat. A rendszernek emellett részlegesen önzáró differenciálmű funkciója is van.


Biztonság, Lopásvédelem, Szolgáltatások
A GS alapfelszerelésének része tíz légzsák: vezető- és utasoldali első illetve térdlégzsákok, a szélső ülések oldalába beépített oldallégzsákok, valamint a függönylégzsákok.
- Az ostorcsapás nyaksérülést csökkentő kialakítású első ülések az utas feje és a fejtámla közötti távolság csökkentésével megakadályozzák a fej szélsőséges kimozdulását, és bizonyos típusú ráfutásos balesetekben képesek csökkenteni az ostorcsapás jellegű nyaksérülések súlyosságát.
- Az opciós holttérfigyelő rendszer (BSM) és az azt kiegészítő hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer (RCTA) észleli a jármű holttereiben közlekedő járműveket, illetve figyelmeztetik a vezetőt, ha autó közeledik oldalról, miközben parkolóhelyről tolat ki.


Audiorendszer
Az opcióként rendelhető, 17 hangszórós Mark Levinson prémium audiorendszer 7.1 csatornás surround hangzást biztosít tízcsatornás, Class D digitális erősítőjén keresztül, 85 wattos zenei teljesítményét a 20-20 000 Hz frekvencia-tartományban biztosítja, a teljes harmonikus torzítás mértéke csupán 0,01 százalék. A Clari-Fi technológia kielemzi a digitális hangfájlok (CD, iPod, stb.) tömörítését, és megállapítja, hogy mely pontokon, milyen mértékű erősítésre van szükség a tömörítés kompenzálására.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER