Címkék: F Sport | hibrid | képek | Lexus | NX | Pekingi Autószalon

2014. április 11. péntek, 14:38

 

A Lexus nyilvánosságra hozta az NX új középkategóriás szabadidőjárművének első fényképeit, az autót hivatalosan április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatják be a közönségnek.

 

 

Az NX, a Lexus első középkategóriás szabadidőjárműve érzelmekben gazdag, markáns formatervével új ügyfeleket szólít majd meg.
A 2013. évi Frankfurti és Tokiói Autószalonokon kiállított, két darab LF-NX tanulmányautó (az LF a „Lexus Future”, azaz „jövőbeli Lexus” kifejezés rövidítése) komoly sikernek örvendett a látogatók körében, és alapvetően befolyásolta a sorozatgyártású NX modell végleges formatervét.



 

Dizájn
Az NX úgy néz ki, mintha karosszériáját egyetlen darab fémből öntötték volna. Merész, vastag kerékívei 17 vagy 18 colos keréktárcsákat rejtenek, erőteljes, ugrásra kész karakterrel ruházva fel az autót. A szögletes forma központi eleme a Lexus agresszív „orsó” hűtőmaszkja, amelynek megjelenését innovatív LED-es fényszórók és nappali fények erősítik meg. Az orsó alakú hűtőmaszk harmonikusan olvas bele a plasztikusan megformázott gépházfedélbe, és teremt erősen kontrasztos, mélységérzetet keltő felületi kidolgozottságot.
A sziluett felismerhetően Lexusos, amit a jármű hátsó részéhez igazodó, látványos tetővonal is kihangsúlyoz. A külső tükör és a világon elsőként alkalmazott, rejtett zárcilinderes, beépített fényforrással szerelt kilincsszerkezet teljesen sima oldalfalat eredményez, és ezzel még inkább felerősíti a prémium hatást.
Az autó hátulján a Lexus jellegzetes „L” alakú lámpateste LED-es technológiával jelenik meg. A karosszéria kialakítása az elöl látható orsó hűtőmaszkra utal vissza.



Beltér
A Lexus NX belső terének kialakítása sportautót idéz. Merészen megformált műszerfalával az NX utastere a karosszéria szögletes idomaival harmonizál.
A vastag karimájú sportkormány az NX menetdinamikai képességeire utal; a beltér vonzerejét kontrasztos díszítőelemek emelik. A belső térkialakítás és az üléselrendezés jelentős szerepet játszik az utastér kialakításában, a jármű kezelőszerveinek, műszereinek és multimédiás interfészének ösztönös működtetése iránti igény határozta meg. Az NX a Lexus kijelző és kezelőfelületi zóna koncepcióját követi.



Technológia
A Lexus NX háromféle hajtásláncot kínál: a takarékos benzin-elektromos hibridet (NX
300h), a Lexusnál első ízben alkalmazott, kétliteres benzines turbómotort (NX 200t), valamint a kétliteres szívómotort (NX 200). Mindhárom hajtáslánc megrendelhető kettő- vagy összkerékhajtással.

Az NX innovatív fedélzeti technológiái között megtalálható a hordozható készülékek töltésére szolgáló, a Lexusnál elsőként alkalmazott, vezeték nélküli töltőtálca; az új Lexus Remote Touch interfész, a panoráma monitor és a sokoldalú multi-információs kijelző, amely a márkánál ismét csak első ízben alkalmazott gyorsulásmérőt és töltőnyomásmérőt is tartalmaz; a head-up display, a holttérfigyelő rendszer, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet. (Az NX műszaki adatai és felszereltsége piaconként eltérő lehet.)




„A modellt aktív városi életstílushoz terveztük. A fejlesztés minden fázisában a célközönség
szemszögéből: a prémium, fiatal, városi autóvezető szemével tekintettünk rá” – mondta Takeaki Kato, az NX fomérnöke.


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER