Címkék: Lexus

2015. október 06. kedd, 16:07

 

Első, 1998-as bemutatkozása óta a Lexus RX rendkívüli népszerűségnek örvend mindazok körében, akik a sportos szabadidőjárművek sokoldalúságát a prémium limuzinok menetkomfortjával szeretnék párosítani, mindezt elegáns, vonzó köntösben. A vadonatúj RX az éles törésvonalak és a lágy ívek együttes alkalmazásával merész módon fejleszti tovább a modell formavilágát, osztozva azokon a formai alapértékeken, amelyeket a Lexus kínálatának egyéb, a közelmúltban bevezetett tagjain lettek megismerhetők.

A Lexus örök bestsellereként fejlett, átdolgozott hybrid és benzines hajtásláncokkal, kifinomult biztonsági és vezetőtámogató technológiákkal, valamint új technológiai és praktikus megoldásokkal kerül piacra, ami a valaha létezett legkiválóbb Lexus sportos szabadidő-járművévé teszi.


Külső formaterv
A Lexus RX a kezdetektől fogva népszerűségnek örvend mindazok körében, akik a sportos szabadidőjárművek sokoldalúságát a luxuslimuzinok menetkomfortjával szeretnék párosítani, mindezt elegáns, vonzó köntösben. Ezért aztán, amikor az új modell megtervezésére került sor, a Lexus nem kisebb feladatot tűzött ki maga elé, mint hogy az elődnél is merészebb, sportosabb karosszériát alkosson, maradéktalanul megőrizve az autó prémium karakterét, egyben tovább javítva annak ergonómiáját. Az új RX az éles törésvonalak és a lágy ívek együttes alkalmazásával merész módon fejleszti tovább azt a formavilágot, amelyet a Lexus kínálatának egyéb, a közelmúltban bevezetett tagjain (mindenekelőtt az IS, NX és RC modelleken) megismerhettünk.

Az új RX orrkialakításának meghatározó eleme a még hangsúlyosabb, krómozott keretű, orsó alakú hűtőmaszk, valamint az L alakú, tripla LED-es fényszórók. A ködfényszórót és LED kanyarkövető világítást magába foglaló lámpaegységgel együtt mindez elegáns, mégis futurisztikus hangulatot kelt.

Opcióként 18 darab LED-del felszerelt, L alakú LED fényszórók is rendelhetők. A fényszóró merész, ferde, geometrikus kialakítást kapott. Az opcióként elérhető, L alakú LED-es fényszórót körülvevő, 18 darab, különálló, fénykibocsátó dióda nem egyszerű irányjelzőként szolgál: a Lexusnál első ízben a fényszóró belső sarkától a külsőig tartó hullámban felgyulladva, futófényként jelzik a kanyarodási szándékot. Az új RX-hez kínált további világítástechnológiai megoldások sorában megtalálható az adaptív intelligens fényszórók (AHS), az automatikus távolsági világítás, a fényeloszlás-vezérlés, továbbá a kanyarfény funkció .

Az RX orrán megjelenő 'orsó' motívum a far kialakítását is meghatározza, fokozott esztétikai egyensúlyt és összhangot kölcsönözve a jármű karakterének. Az L alakú, LED-es hátsó lámpatest közrefogja a hátsó ajtót, egyben a hátsó kerékívekre felfutva olyan erőteljes, széles kiállást kölcsönöz a modellnek, amely egyben fokozott funkcionalitást is kínál: a megvilágított lámpatestek szélesebb szögből észlelhetők hátulról.

Külön említést érdemelnek a sötétített C-oszlopok, amelyek a Lexusnál korábban ismeretlen módon azt a hatást keltik, mintha a modell teteje lebegne.

Az RX új, külső stíluselemei között megtalálhatók még a síkba illeszkedő fényszórómosó fúvókák, az új kialakítású panoráma napfénytető, a stabil tetősínek, az áttervezett külső kilincsek (intelligens nyitási rendszerrel felszerelve), valamint a praktikus kilincs-megvilágítás.
A színválaszték is bővült, három új árnyalat a grafit-fekete, a rézbarna és a mélykék.




Újragondolt méretek, merész és elegáns csomagolásban
Mivel a jelenlegi RX tulajdonosai szerint a jármű méretei optimálisak a mindennapos ingázásokhoz, a Lexus mérnökei fontosnak tartották, hogy a karosszéria külső méretei lehetőség szerint ne változzanak, ugyanakkor javítsák a modell helykihasználását. Az új RX pontosan ugyanolyan magas (1690 mm a benzinmotoros változatoknál, 1685 mm az RX 450h modell esetében), mint a jelenlegi modell; mindössze 10 mm-rel szélesebb (1895 mm), míg a karosszéria teljes hossza 120 mm-rel 4890 mm-re nőtt. A tengelytáv a korábbi 2740 helyett 2790 mm, ami azonos méretű csomagtartó mellett számottevően kedvezőbb lábteret eredményezett. Habár az autó magassága nem változott, 10 mm-rel megnőtt a szabad hasmagasság.

Az RX kiállását még sportosabbá teszik az erőteljesen elkeskenyedő első és hátsó kerékdobok, míg a karosszéria rombusz profilja, amely az orsó alakú hűtőmaszktól a hátsó ajtóig tart, magas fokú kifinomultságról tanúskodik. A plasztikusan megrajzolt övvonal háromdimenziós hatást kelt: a hátsó lámpatestek alól kiindulva végigvonul az oldalajtókon, majd finoman metszi a fényszórókat és a hűtőmaszkot, amivel álló helyzetben is dinamikus mozgás hatását kelti.

Az RX új külső formaterve mellett a külső szerkezet arányai is módosultak néhány ponton. Ide sorolható a megnövelt kerékméret, a nagyobb tengelytáv, vagy az első lökhárító valamivel alacsonyabb alsó éle. Emellett az első tetőoszlopok (A-oszlop) hátrébb költöztek, még inkább kihangsúlyozva a szélvédő ívét; míg a hátsó (C-oszlop) tetőoszlopok hegyesebb szögben záródnak, amivel egyben tágasabb belső teret is biztosítanak. Ezek a külső stílusjegyek szélesebbnek, sportosabbnak, kifejezőbbnek láttatják az új RX-et, ami hozzájárul a modell modernebb összhatásához.

Tökéletesített aerodinamika
Az új RX karosszériáján számos aerodinamikai szereppel bíró elemet alkalmaztunk. A légellenállást tökéletesítő részletek nem csupán a légellenállási együtthatót javítják (0,32), de fokozott stabilitást, illetve csekélyebb zajszintet is biztosítanak.

A fejlesztés során alkalmazott megoldások
- Elöl alsó légterelőt építettünk be, amely a légáramlatokat a fenéklemez alá tereli, ami javítja a menetstabilitást, valamint csökkenti a légellenállást
- A fényszóró alatti sarkok uszonyszerű kialakítása javítja a légáramlást az oldalfalak mentén.
- Az A-oszlopok profilját átdolgoztuk, ami nagy sebességnél csökkenti a szélzajt
- A hátsó lámpaházak új, stabilizáló szárnyakat kaptak, ezek a hátsó kerékdobokra áthúzódva még tovább fokozzák a far aerodinamikai stabilitását
- A tető és a hátsó szélvédő között elhelyezkedő, új légterelő csökkenti a felhajtóerőt, és fokozott leszorítóerőt biztosít
- A hibrid modell esetében a hátsó lökhárító alatt diffúzort alakítottunk ki, ami elősegíti a fenéklemez alatt áramló levegő örvénylésmentes távozását, ezzel csökkenti a légellenállást, és tovább fokozza a menetstabilitást
Az autó megjelenését sportos könnyűfém keréktárcsák széles választéka teszi még látványosabbá.

A vásárlók összesen négyféle, divatos könnyűfém keréktárcsa közül választhatnak, beleértve egy 18 colos, hétküllős keréktárcsát (alap felszereltség), valamint három, karakteres 20 colos keréktárcsát.

Opciók
- Kétféle, tízküllős könnyűfém keréktárcsa középszürke színben, e felülettel
- Sportos, többküllős könnyűfém keréktárcsa (alapfelszerelés az RX F SPORT modellhez)
- Végezetül egy kecses könnyűfém keréktárcsa öt vaskos küllővel, amely a Lexusnál elsőízben különféle színárnyalatokban (pl. fekete, rézbarna, szonikus titán, vagy szonikus fehér) választható

Belső tér
Akárcsak a karosszéria, az új RX belső tere is a funkcionalitás és a fényűzés tökéletes egyensúlyát tükrözi. Az utasokat kifinomult anyagok veszik körül a beltérben, a felhasznált anyagok szerkezete és kidolgozása fokozott minőségérzetet nyújt. Az újonnan konfigurált, áttervezett belső tér a kivételes térérzet mellett bensőséges hangulatot ébreszt, így ideálisan szolgálja a vezető és az utasok kényelmét, az első sorban éppúgy, mint a másodikban.

Gazdagon felszerelt, kényelmes utastér
Az ülések, amelyek a kezdetektől meghatározó stíluselemei a Lexusnak, olyan, ergonomikus kialakítást kaptak, amely egyforma hangsúlyt fektet a kényelemre, a könnyű be- és kiszállásra, az eleganciára és a gazdagon díszített felületekre. A lekerekített üléspárnák az RX minden utasának fokozott kényelmet biztosítanak, miközben remekül megtámasztják a testet. Az összes ülőfelületet függőleges öltésekkel varrtuk meg, ami tetszetős megjelenést és fokozott tartósságot eredményez. Nem kevésbé stílusos részlet, hogy a vezető- és utasülés hátoldalát díszítő varrás harmonizál a belső ajtókárpit tetszetős mintázatával.

Az üléseket és ajtópaneleket borító bőrkárpitozás két új színárnyalatban - Nobel-barna és krémszín - kérhető, ami tovább fokozza a beltér stílusos hangulatát.

A vezető előtt teljes mértékben áttervezett műszeregység húzódik, amelyet egy hangsúlyos, vízszintes tengelyre fűztek fel - ami egyébként a Lexus autóbelsők sajátossága -, míg a mélyebben beépített műszerfal hozzájárul a RX utasterének szellős, tágas térérzetéhez. A lépcsőzetes kialakítású keresztmetszetű műszerfalból kecses, elegáns bútordarabként emelkedik ki a látványos középkonzol.

Tágasabb tér mindenütt
Az első üléssoron 19 mm-rel csökkent az ülésmagasság, így a vezető és utasa egyaránt kimagasló fejtérnek örvendhet. Módosították a kormánykerék elhelyezkedését: a kormányoszlop szögét két fokkal csökkentették, míg a kormánykerék közelebb került a vezetőhöz. Ez kényelmes, mégis sportos üléspozíció felvételét teszi lehetővé, amit minden bizonnyal nagyra értékelnek a dinamikus stílusú autóvezetők.

Az új RX öt felnőttre optimalizált utasterében az alacsonyabb hátsó padlónak köszönhetően a hátsó üléssoron a Lexus LS zászlóshajóhoz mérhető üléshelyzet várja az utasokat. Hátul bőséges a fejtér, akárcsak az előző generációs modell esetében. Ráadásul az új RX megnövelt tengelytávjának köszönhetően anélkül sikerült növelni a hátsó lábteret, hogy az a csomagtartó-kapacitás rovására ment volna.

Az elöző generációs RX modelléhez hasonló méretű, tágas csomagtartóban könnyedén elhelyezhető akár négy nagyméretű bőrönd vagy több golftáska. A csomagtartó padlója alatt található a pótkerék, valamint az emelő és egy szerszámkészlet; illetve a defektjavító készlet, az emelő és a szerszámok.

Az idei modellév újdonsága az intelligens motoros csomagtérajtó-nyitás: a Lexusnál első ízben alkalmazott megoldás révén a felhasználónak elég a kezét a Lexus embléma közelébe helyeznie, és magától feltárul az ajtó. Ez különösen hasznos megoldás, akkor ha mindkét keze tele van csomaggal: a rendszer akár könyökét, sőt, kesztyűbe bújtatott kezét is felismeri..

A Lexus tervezői és mérnökei komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy optimalizálják az RX újratervezett középkonzoljának elrendezését, így mostantól még könnyebben használhatók a kezelőszervek, illetve még egyszerűbben elérhetők a pohártartók és tárolórekeszek.


Középkonzol
A középkonzolon határozottan elkülönülnek egymástól az audiorendszer és a klímaberendezés kezelőszervei, ami nagyban megkönnyíti a kezelhetőséget. Ráadásul az audiorendszer exkluzív, alumíniumból készített tekerőgombjai még pontosabb kezelhetőséget, kiváló tapintást és rendkívül stílusos megjelenést eredményeznek.

A középkonzolon olyan új, praktikus megoldásokat találunk, mint a Micro SD memóriakártya-olvasó, az utasülésből elérhető, praktikus oldalzseb, amelyben elfér egy tablet vagy más, hasonló elektronikus berendezés. A középkonzol tövében elhelyezkedő, külön megrendelhető, vezeték nélküli töltőtálca, amely a hordozható berendezések csatlakoztatás nélküli töltését teszi lehetővé; valamint a világ első olyan pohártartója, amely függőlegesen eltolható mélységállító-mechanizmussal rendelkezik: a szerkezet nyomógomb segítségével alkalmazkodik a hosszú palackokhoz, zömök thermobögrékhez, alumínium üdítős dobozokhoz..

Még a középkonzol felső részén elhelyezett, analóg időmérő óra is az RX stílusos, áttervezett belső terének hangulatát tükrözi, miközben kimagasló funkcionalitást kínál. A luxus órásmester munkájának tűnő óra számlapja olyan kialakítást kapott, amely révén a vezető és utasai egyaránt könnyebben leolvashatják a pontos időt.


Head-up display és 12,3 Colos kijelző
Az új megjelenésű műszerfal formatervének szerves, funkcionális eleme a head-up display (HUD), azaz a szélvédőre nagyméretben kivetítő rendszer, amelynek kezelőszervei praktikus és kényelmes helyen: a két első ülés között kaptak helyet, így a vezető és az első utas egyaránt kényelmesen eléri azt. A Lexus ember-gép interfész (HMI) kezelési koncepcióján alapuló rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy figyelmét teljes egészében az útra összpontosítsa, mivel könnyen kezelhető, ösztönösen irányítható a kezelőfelület.

Ezen túlmenően a műszerfalba beépített, 12,3 colos (vagy a 8,0 colos) kijelző gondoskodik a kiemelkedő láthatóságról és lhasználhatóságról, legyen szó a menüképernyők böngészéséről, a térképek böngészéséről, vagy a multimédia rendszer működtetéséről.


Műszeregység
Ha már a kiváló funkcionalitásról esett szó: az áttervezett műszeregység nagy, könnyen leolvasható műszereivel egyetlen pillantással azonnali tájékoztatást biztosít. Ugyanez mondható el a fordulatszámmérő (illetve a hybrid hajtású RX modellek esetében energiaáramlás-kijelző) és a sebességmérő óra között elhelyezett, praktikus multi-információs kijelzőről. Ráadásul a multi-információs kijelző háttérvilágítása a Driver Mode Select üzemmód-választó rendszer aktuális üzemmódjától függően változik: ECO és NORMAL üzemmódokban a megvilágítás alapvetően kék, tájékoztatva a vezetőt, hogy az RX gazdaságosabb beállításokkal üzemel, míg SPORT S vagy SPORT S+ üzemmódban a megvilágítás pirosra vált.

 
Fontos újdonság, hogy a korábbinál jobb kilátás nyílik előre, a motorházfedélen túlra. Ez nemcsak a fokozott biztonság miatt fontos, hiszen a vezető menet közben jobb kitekintést élvez, de egyben a gépkocsi szélességének a pontosabb felmérését is lehetővé teszi, ami különösen praktikus lehet például parkolás során, vagy ha szűk helyen kényszerülünk manőverezni. A kilátást egy másik formai változtatás is javítja: a korábban az A-oszlopok közelében elhelyezkedő, külső visszapillantó tükrök valamelyest hátrébb költöztek, így csökkent a tetőoszlop és a tükör közötti holttér. Ráadásul magukat az A-oszlopokat még keskenyebbre tervezték, ami még kedvezőbb előre tekintést engedélyez, amellett, hogy letisztultabb, minimalistább megjelenést kölcsönöz a beltér kialakításának éppúgy, mint a külső formatervnek.

Ahogy az elülső tetőoszlopok, úgy a hátsó oszlopok (C-oszlopok) is keskenyebbek lettek, ami kedvezőbb kilátást eredményez hátra, továbbá csökkenti a ferdén hátratekintésnél tapasztalható holtteret. A hátranézést tovább javítja a hátsó biztonsági öv kilépők áthelyezése, valamint a konkáv keresztmetszetű hátsó ajtókárpit alkalmazása, ami kevésbé lóg bele a vezető látóterébe.


RX F SPORT
Az RX F SPORT modell vadonatúj szintre emeli az RX sportos karakterét. Az F SPORT modelleket egy sor olyan optikai és teljesítmény-fokozó kiegészítővel szerelik fel, amelyek markánsan megkülönböztetik őket az egyéb kivitelektől. Az első részlet, ami feltűnik, az exkluzív műszeregység, amely egy 8 colos folyadékkristályos kijelzőből (LCD) áll; a nagyméretű, könnyen leolvasható, kerek műszer művészien kombinálja a fordulatszámmérőt és a digitális sebességkijelzőt.

Az RX F SPORT belső terének kialakítása harmonizál a modell sportos karakterével. Kizárólag az F SPORT modellekhez kínáljuk a rendkívül jó megtámasztást biztosító, steppelt üléseket, ahogy az exkluzív sötét rózsa beltéri hangulat is csak ennek a modellnek a sajátja. Az egyedi, perforált, bőrrel borított váltókat és a háromküllős sport kormánykerék - rajta az F SPORT emblémával -, az alumínium beltéri díszítőelemek, a lyuggatott, csúszásmentes alumínium gáz- és fékpedál, valamint lábtámasz együtt még izgalmasabbá teszik a modell lelkesítő érzetét.

A külső részletek között említést érdemel az exkluzív, fekete hűtőrács, az alsó légterelő és a selyemfényű króm védőlemez, illetve a hűtőráccsal harmonizáló, fekete külső tükrök. Az új orrkialakítás optikailag is hangsúlyossá teszi a mély tömegközéppontot, ahogy a hátsó lökhárító új, selyemfényű krómmal díszített, alsó szakasza is. Az exkluzív, többküllős, 20 colos könnyűfém keréktárcsákat 235/55 méretű abroncsokkal szerelték fel; a kifejező megjelenést visszafogott, mégis jellegzetes F SPORT emblémák teszik teljessé. Összesen nyolcféle fényezés választható, köztük a kizárólag az F SPORT változathoz rendelhető Nova fehér.

HAJTÁSLÁNCOK

A vadonatúj Lexus RX modellt még sokoldalúbbá teszi gazdag motor-választéka:

- RX 450h: 3,5 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, V6-os benzinmotor hybrid rendszerrel; a Lexus valamennyi európai piacán rendelhető
- RX 200t: 2,0 literes, soros négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor, hatfokozatú automata sebességváltóval; a Lexus egyes európai piacain megrendelhető
- RX 350: 3,5 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, V6-os benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltóval; az orosz, ukrán és kazahsztáni, valamint a kaukázusi és balkáni piacokon rendelhető.
 

3,5 LITERES, KÖZVETLEN BENZINBEFECSKENDEZÉSES V6-OS HYBRID ERŐFORRÁS

A gazdaságosság mintapéldánya, amely szükség esetén bőséges teljesítménnyel rendelkezik: a teljesen áttervezett, 3,5 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses V6-os benzinmotorral kombinált hybrid erőforrás az alapkivitelű hathengeres motor továbbfejlesztésének tekinthető; teljesítménye 193 kW/263 DIN LE 6000/perc fordulatszámon; maximális forgatónyomatéka 335 Nm 4600/percnél. A hybrid hajtáslánc (belső égésű és elektromos motor) kombinált teljesítménye 230 kW/313 DIN LE.

Az új Lexus full hybrid modell kombinált üzemanyag-fogyasztása akár 5,2l/100 km, míg a kategóriaelső CO2-kibocsátás 120g/km-nél kezdődik.

A vadonatúj RX a legelső olyan Lexus hybrid gépkocsi, amelyet optimálisan hangolt hanggenerátor rendszerrel szereltek fel. Ez a rendszer erőteljesen, jellegzetes és sportos szívászajt hoz létre: ehhez a beszívott levegőoszlop lengéseit kihasználva három jellegzetes rezonancia-frekvencián erősíti fel a hangnyomást. A motor új kialakítású szívónyílásai és égésterei fokozott örvénylést ébresztenek a hengerben, és ezzel jobb hatásfokú égést eredményeznek.

A vadonatúj Lexus RX hybrid hajtáslánca a Lexus Hybrid Drive rendszer legújabb, legfejlettebb eredménye. Alapvető alkotóelemeit és vezérlő rendszereit továbbfejlesztették és újratervezték, hogy kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást, minimális károsanyag-kibocsátást, illetve kiemelkedő országúti teljesítményt biztosítsanak.

Az erőátviteli rendszer hybrid elülső hajtómű komponense a tökéletesebb motorhűtést elősegítő, vízhűtéses váltóolaj-hűtőt, továbbá a nagyobb teljesítményt és jobb egyenesfutást lehetővé tevő, előfeszített differenciálművet tartalmazza. A fordulatszám-csökkentő áttétellel szerelt villanymotorral kombinált hátsó hajtómű (az összkerékhajtású modelleken) új, három hajtótengelyes kialakítást alkalmaz; a tömeget alumínium ház és burkolat csökkenti. Ezen módosításoknak köszönhetően a Lexus Hybrid Drive rendszer kategóriaelső menetteljesítményekre, üzemi zajszintre és üzemanyag-fogyasztásra képes.

A további rendszermódosítások között említhető a teljesítményszabályozó egység (PCU) és a hybrid motorvezérlés (ECU) továbbfejlesztése, ami kedvezőbb hatásfokú üzemet eredményezett; a még inkább felhasználóbarát működtetés és kifinomultabb teljesítmény; a hybrid rendszer hűtéséről gondoskodó, könnyebb és takarékosabb elektromos vízszivattyú; a hajtómű újonnan beépített, jobb menetteljesítményeket eredményező, vízhűtéses váltóolaj-hűtője; valamint a módosított kialakítású hybrid akkumulátor-csomag, ami jobb helykihasználást és még kompaktabb méretet jelent. A mérnökök az E-Four hátsó villanymotor (AWD modelleken) vezérlő funkcióit is továbbfejlesztették, így a rendszer ívmenetben közvetlenebbül reagál a gyorsítási parancsokra.


2,0 LITERES, SOROS NÉGYHENGERES TURBÓMOTOR

Az RX modellkínálat legújabb tagja a kétliteres, soros négyhengeres benzines turbómotor. A kiemelkedően takarékos, különösen jó menetteljesítményeket biztosító erőforrás közvetlen gázreakciókkal és a teljes fordulatszám-tartományban azonnali nyomatékleadással kényezteti el vezetőjét.

A motor legnagyobb teljesítménye 175 kW (238 DIN LE) 4800-5600/perc fordulatszám-tartományban, míg a maximális forgatónyomaték 350 Nm 1650-4000/perc között. A vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás 9,8 l/100km a kétkerék-hajtású, 9,9 l/100km az AWD kivitel esetében.

A hajtáslánc része a hatfokozatú, elektronikus vezérlésű (6 ECT) automatikus sebességváltó: a könnyű, kisméretű egység gazdaságosságát és teljesítményét egy sor modern megoldás fokozza, így a csökkentett súrlódású tengelykapcsoló és nyomócsapágyak, az elektromos olajszivattyú, valamint a kifejezetten ehhez a motorhoz kifejlesztett hidrodinamikus nyomatékváltó.

Az RX új turbómotorjához társuló, egyedi megoldások között említhetjük a Lexus saját fejlesztésű ESTEC (kimagasló termikus hatásfokú, takarékos égés) és D-4ST (közvetlen befecskendezéses, négyütemű Superior benzines turbómotor) technológiáit, amelyek optimális üzemanyag-fogyasztást és teljesítmény-leadást garantálnak. Az ESTEC rendszer tökéletesebb égési folyamatot biztosít, ezáltal javítva a motor termikus hatásfokát, és ezzel üzemanyag-fogyasztását. A D-4ST technológia még tovább tökéletesíti az égést: az égéstérben fokozott örvénylést biztosít a módosított kialakítású szívónyílások, valamint az optimalizált dugattyútető révén. A kettős megfúvású turbófeltöltő levegő-folyadék rendszerű köztes töltőlevegőhűtője közvetlenül a motorblokkon kapott helyet. A megoldás optimális nyomatékkifejtést szavatol minden fordulatszámon; míg az új gyártási technológiáknak és anyagoknak köszönhetően a rendszer könnyebb és kisebb, mint a hasonló, hagyományos rendszerek. A csapágymechanizmus csökkentett súrlódása kedvezőbb összteljesítményt eredményez, alacsonyabb zaj- és rezgésszint, valamint kedvezőbb károsanyag-kibocsátás mellett, továbbá megnöveli az alkotóelemek tartósságát és ellenálló-képességét.

A motor hatásfokát javító, egyéb jellemzők között említést érdemel a nagy, 10,0:1 sűrítési viszony; az optimalizált egyensúly-arányú, továbbá műanyag fogaskerekeket alkalmazó (ezáltal csökkentett zajszintű) kiegyensúlyozó tengely; a tökéletesített, kistömegű görgős emelőkkel szerelt szelepmozgató mechanizmus, a dugattyúhűtő olajsugaras rendszer, valamint a széles tartományban üzemelő, intelligens változó szelepvezérlés (VVT-iW) a szívó-, illetve intelligens változó szelepvezérlés (VVT-i) a kipufogó oldalon. Kiemelt jelentőséggel bír a változó szelepvezérlés, amely (általában hybrid hajtásláncokban alkalmazott) Atkinson ciklusú, ezáltal kiemelkedően gazdaságos üzemet tesz lehetővé.


3,5 LITERES, KÖZVETLEN BENZINBEFECSKENDEZÉSES V6-OS ERŐFORRÁS

A 3,5 literes, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotor kiemelkedő teljesítményt, igen kedvező üzemanyag-fogyasztást és mérsékelt károsanyag-kibocsátást kínál, normál használatban rendkívül kifinomult működés mellett. A motor maximális teljesítménye 221 kW/300 DIN LE percenkénti 6300-as fordulatszámon; a legnagyobb forgatónyomaték 370 Nm 4700/percnél.

A könnyed gázcsere és fokozott takarékosság érdekében a Lexus mérnökei vadonatúj hengerfejet terveztek, módosított szívónyílásokkal és égésterekkel, amelyek a statikus sűrítési viszonyt 11,8:1-re módosították, ami még takarékosabb égési folyamatot eredményezett. Az új hengerfurat-megmunkálási módszer, továbbá az új műanyag bevonat alkalmazása révén csökkent a súrlódás a dugattyú és a furat között, ami tovább javítja az üzemi hatásfokot.

Az áttervezett V6-os erőforrás D-4S üzemanyag-befecskendezési rendszere nagy nyomáson juttatja az üzemanyagot az égéstérbe. A szívótorok injektorok és a közvetlen befecskendezők egyaránt optimalizált arányú üzemanyagot adagolnak, és ezzel minden körülmények között optimális égést, ezáltal pedig takarékosabb üzemet érnek el. A kopogási hajlam mérséklése érdekében tökéletesítettük a hengerblokk, valamint a hengerfej hűtését.

A teljes fordulatszám-tartományban elérhető, maximális forgatónyomaték érdekében a szívóoldalon széles tartományban üzemelő, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-iW) alkalmaztunk, míg a kipufogó oldalon intelligens változó szelepvezérlés dolgozik. A VVT-iW rendszer lehetővé tette az Atkinson-ciklus alkalmazását, ami még tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, anélkül, hogy kompromisszumokat kellene kötnünk a rendkívül alacsony hőmérsékleten mutatott hidegindítási tulajdonságok, illetve a teljesen nyitott fojtószeleppel történő vezetési jellemzők terén.

A V6 erőforrás egy sor olyan új technológiát vonultat fel, amelyek minden idők legnagyobb teljesítményű RX-motorjává teszik. Többek között:

- Megnövelt áramlási sebesség, amit a szívótorok átmérőjének csökkentésével értek el, és ami magas fordulatszámokon jobb teljesítményleadást tesz lehetővé, továbbá meredek és egyenletes gyorsulási görbét eredményez
- Kistömegű görgős szelephimba-rendszert építettek be, csökkentett súrlódási ellenállású vezérműlánccal és könnyített belső komponensekkel, ami együttesen magasabb fordulatszámokat engedélyez, és csökkenti a hajtáslánc súrlódási veszteségeit
- A kipufogógáz-visszavezető rendszer (EGR) a lehűtött kipufogógázt visszajuttatja az égéstérbe, ezáltal optimális szinten tartja a motor üzemi hőmérsékletét
- Változó hosszúságú szívórendszer kiegyenlítő tartály, ami megakadályozza a közepes fordulatszámokon jelentkező nyomatékesést
- Új olajszivattyú gondoskodik az egyes alkatrészek optimális kenéséről
 

A V6-os motor kimagasló teljesítményét gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú automata sebességváltó viszi át az aszfaltra; a szűken fokozott áttételek kimagasló robbanékonyságot és szuverén előzési képességet biztosítanak, kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett. A rövidebb első fokozat (19 százalékkal rövidebb a második fokozatnál) gondoskodik a dinamikus elinduláshoz szükséges gyorsítóképességről, míg a hosszabb nyolcadik fokozat (15 százalékkal hosszabb a hetediknél) állandó sebességű haladásnál csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A rendszer működését olyan egyéb, fejlett technológiai megoldások teszik még hatékonyabbá, mint a lineáris hajtóerő-kezelés (Linear Driveforce Management), amely minden fokozatban maximalizálja a motor rendelkezésre álló forgatónyomatékát; a visszaváltás-szabályozás (Downshift Control), amely a gázkezelés jellegéhez (hirtelen vagy finom) igazítja a visszaváltás karakterét, vagy a Multi-mode funkció, amelynél gyorsan válthatunk fel vagy vissza a kormánykeréken elhelyezett váltófülek segítségével.

 
Összkerékhajtási rendszerek
A benzinüzemű összkerékhajtási modelleknél dinamikus nyomatékszabályozású összkerékhajtás (Dynamic Torque Control AWD) rendszert alkalmazunk, amely egy sor érzékelőtől kapott adat - például gyorsulás, keréksebesség vagy kormányszög -. alapján, szükség esetén haladéktalanul a hátsó kerékre juttatja a hajtóerőt, és ezzel maximális tapadást és erőátvitelt biztosít változó útfelületen, illetve változatos útviszonyok között. A nyomatékelosztás mértéke 100:0% (tisztán elsőkerék-hajtás) és 50:50% között változik, egy elektronikus vezérlésű tengelykapcsolón keresztül: így kombinálható az állandó AWD rendszer hatékonysága a kiemelkedően kedvező üzemanyag-fogyasztással.

A Lexus kifinomult, proaktív AWD rendszere alapfelszerelés a 3,5 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses V6-os hybrid hajtáslánccal szerelt RX minden kivitelénél. A rendszer képes arra, hogy az energia-felhasználás és az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében kizárólag akkor alkalmazza az összkerékhajtást, amikor arra valóban szükség van, és a hátsó motort generátorként használva töltse az akkumulátort, amikor a jármű regeneratív fék üzemmódban működik.

Az új RX plusz funkciója, hogy - az RX-ek történetében elsőként - a multi-információs kijelző (MID) képes megjeleníteni az első és hátsó tengely, illetve az egyes kerekek közötti nyomatékmegosztás arányát.


Futómű és menetdinamika
A menetteljesítmények javítása, valamint a vezető számára biztosított, mind pontosabb visszajelzés érdekében számos ponton módosították és tökéletesítették a vadonatúj RX igen szilárd és kifinomult padlólemezét.


Kormánymű
Az elektromos szervokormányt tovább optimalizálva a kormánymű még közvetlenebb módon tájékoztatja a vezetőt az útviszonyokról. A köztes kormányoszlopot és a műszerfal-merevítést egyaránt megerősítették. A kormányzás jobban irányítható, finomabb és közvetlenebb lett, köszönhetően a további tökéletesítéseknek, többek között annak a rendszernek, amely lelassítja a középállásra visszatérő kormánykerekeket. A vezető emellett könnyebben tartja a kormányszöget, amint éles kanyarba fordul.

A kormányzást még egyszerűbbé teszi a kormány megnövelt tartományú tengely- és sugárirányú állíthatósága, valamint a kormányoszlop állásszögének kismértékű csökkentése (-2°), ami sportosabb üléspozíciót eredményez.


Felfüggesztés, fékek
Az RX módosított felfüggesztése elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkaros/hosszlengőkaros konstrukciót alkalmaz, ami ívmenetben fokozott stabilitást biztosít, és általában jobb vezethetőséget eredményez, mint az elődmodell futóműve, köszönhetően a számos fő elemet érintő módosításoknak.

A nagyobb átmérőjű első stabilizátor számottevően csökkenti az oldaldőlési hajlamot, így az RX kezesebben, határozottabban fordul, ugyanakkor mivel az új stabilizátor lehetővé tette a rugóráták csökkentését, a rugózási komfort nem változott, vagy talán még jobb is lett. Az új, áttervezett kerékagy-csapágyak, stabilizátor-perselyek és egyéb módosított alkatrészek fokozott stabilitást és közvetlenebb visszajelzést kölcsönöznek az első tengelynek. A feljavított elülső stabilitáshoz igazodva a hátsó futóművet is átdolgoztuk: növeltük a hátsó rugórátát, és merevebb perselyeket alkalmaztunk.

Az RX modellek feljavított fékrendszere kiemelkedő lassítóerőt kínálnak, és nem hajlamosak a fáradásra. Az alapfelszerelés részét képezi az elektromos rögzítőfék (EPB).


Adaptív változó futómű rendszer (AVS)
Az adaptív változó futómű rendszer (AVS) sportszedánokhoz mérhető vezethetőséggel ruházza fel az RX-et, emellett a rugózási kényelem és a stabilitás páratlan egyensúlyát kínálja: a rendszer kerekenként képes szabályozni a csillapítás erejét, az útviszonyoktól és a vezető szándékától függően. Ha például egyenetlen úton haladunk, a rendszer azonnal komfortosabb állásra vált, hogy fenntartsa a rugózási kényelmet. Kanyarvétel során ellenben feszessé válik a csillapítás, így a csökkentett mértékű oldaldőlés nagyteljesítményű vezetést, kimozdulás nélküli ívmenetet tesz lehetővé.


Aktív stabilizátoros felfüggesztés
Az aktív stabilizátoros felfüggesztés az útfelület minőségének függvényében csillapítja az oldaldőlést; mégpedig nem csak kanyarban, de egyenes haladás esetén is. Az innovatív, aktív stabilizátor az első ilyen jellegű rendszer a világon.

A hagyományos stabilizátorok nem képesek megbirkózni az útminőség váratlan változásaival, például a nagyméretű kátyúkkal vagy a hirtelen bukkanókkal. Annak érdekében, hogy a stabilizátor minden helyzetben hatékonyan működjön, a RX új 'skyhook' oldaldőlés-szabályozást alkalmaz. Ezt a rendkívül közvetlenül reagáló elektronikus rendszer kiszámítja a várható, virtuális csillapítási erőt, és azonnal egy ezzel ellentétes erőhatást gyakorol a stabilizátorra, ezzel azt a hatást keltve, mintha a jármű „a levegőben lógna”.


Üzemmódok
Az opciós Drive Mode Select üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető három markánsan eltérő beállítás között választhat (modelltől és felszereltségtől függően). Ezek a beállítások módosítják a csillapítás erejét, a motorteljesítményt, a gázreakciókat, valamint a motor és a felfüggesztés további kulcsfontosságú paramétereit.

- Az “ECO” üzemmód mérsékli a motorteljesítményt, a gázreakciókat és a klímaberendezés működését, hogy ezzel csökkentse az üzemanyag-fogyasztást
- A “NORMAL” állás a motorteljesítmény és a takarékos üzem közötti egyensúlyra törekszik (“ECO” és “NORMAL” állásban egyaránt komfortosra hangolt a futóműbeállítás)
- A “SPORT” üzemmódban a vezetőt élesebb gázreakciók, jobb gyorsítóképesség, valamint precízebb kormányzás segíti.
 

Az adaptív változó futóművel (AVS) felszerelt modellekben a SPORT állás helyett SPORT S és SPORT S+ üzemmódokat találunk.

- A “SPORT S” állás fokozott teljesítményt kínál, agresszív gázreakciókkal, és robbanékonyabb motorral. (Az AVS rendszerrel felszerelt, hybrid hajtású RX modelleken ez akkor lehetséges, ha a hybrid hajtáslánc engedélyezi a fokozott gázreakciót és az intenzívebb gyorsítást)
- Az F SPORT és Luxury felszereltségi szinteken a szélsőséges “SPORT S+” beállítás a “SPORT S” üzemmódban használatos hajtáslánc-paramétereket még precízebb kormányreakciókkal és a nyugodtabb kanyarvételt lehetővé tevő, feszesebb felfüggesztéssel kombinálja.
- A Lexus kínálatában most első ízben megjelenő "EGYEDI" üzemmódban a vezető saját maga állíthatja be a leginkább kedvére való motor-, hybrid, futómű- és klímafunkciókat.
 

A hybrid RX mindezeken felül “EV HAJTÁS” állást is kínál, amely teljesen lekapcsolja a benzinmotort, és lehetővé teszi a tisztán elektromos (EV) közlekedést.


Merev karosszériaszerkezet
Az RX alvázánán egy sor élvonalbeli technológiát alkalmazva optimalizáltuk annak szerkezeti integritását, valamint általános szilárdságát. Ezek között említhetők az ultramodern karosszéria-ragasztók és lézeres csavaros hegesztés alkalmazásának köszönhető, erősebb panel-illesztések; a nagy szakítószilárdságú acélok általános és bőséges felhasználására, különösen az olyan területeken, mint a padlólemez keresztmerevítői, vagy az A- és B oszlopok; a 'gyűrűs vázszerkezet' elnevezésű, új gyártási folyamat, amely az első és hátsó ajtóknál merevített vázszakaszokat alkalmaz; valamint a módosított keresztmetszetű vázidomok és a hátul elhelyezett, kiegészítő ponthegesztések, amelyek nagyban javítják a modell szilárdságát és stabil irányíthatóságát.

Ezek a módosítások nem csupán jobb vezethetőséget és csendesebb utasteret eredményeznek, de az utasbiztonsághoz is hozzájárulnak, köszönhetően a padlólemez egészét érintő, fokozott szerkezeti merevségnek.


Csendes utastér
A vadonatúj Lexus RX ultra merev vázszerkezetét és futóművét számos ponton úgy dolgozták át, hogy még tovább tökéletesítsék az előző generációs RX eleve kivételesen csendes utasterét. A változások között említést érdemelnek;

A jármű elülső szerkezetét érintő módosítások:
- Az A-oszlopnál ébredő szélzaj csökkentése a külső tükrök mellett áramló levegő irányának módosítása által
- Az első doblemez belső felén elhelyezett uretán pajzs mérsékli a motorzaj beszűrődését az utastérbe
- Az első kerékdobnál alkalmazott, új anyag csökkenti az útzajt és a felvert törmelék által keltett zajokat
- A motorházfedél vastagabb szigetelése jobb hangzárást eredményez
- Megnövelt felületű szigetelés a motorburkolatnál
- A 10-20 százalékkal megnövelt kötény zajcsillapítás gátolja a motorzaj beszűrődését az utastérbe
- A motorburkolat hangszigetelésének mérsékelt hézagai jobb zajelnyelést és- szigetelést eredményeznek
A jármű középső szerkezetét érintő módosítások:

- Hangszigetelő üveg, hármas peremű üvegtábla-vezetősín, továbbá az első és hátsó ajtókat érintő, jobb zajszigetelést és mérsékelt zaj- és rezgésszintet eredményező módosítások
- Az optimalizált helyre és/vagy pozícióban beépített hab, szivacs, illetve egyéb rezgéscsillapító anyagok az első és hátsó ajtók küszöbénél; a B-oszlopnál, valamint a tetősínek mentén
- Módosított tömítések az első és hátsó ajtóknál; körbefutó kettős ajtószigetelés
- Optimálisan elhelyezett hangszigetelő és hangelnyelő anyagok az ajtóknál, a tetőlemeznél, valamint a padlónál
- Igen merev zajcsillapító bevonat a jármű padlólemezén: jobb zajszigetelés, kisebb tömeg
- Hangelnyelő anyagok beépítése a műszerfal, a kesztyűtartó és a középkonzol alá
A jármű hátulsó szerkezetét érintő módosítások:

- A C-oszlop, valamint a hátsó ajtónyílást körülvevő vázelemek teljesen áttervezett és áthelyezett hátsó szerkezete hatékonyan fojtja el a hátsó kerékívben ébredő, oldalirányú rezgéseket
- A szélzaj csökkentését szolgáló, kiegészítő szigetelő habtöltet a C-oszlop környezetében
 

TOVÁBBFEJLESZTETT KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG
Az RX padlólemeze nem csupán kimagasló minőséget és teljesítményt kínál, de különleges kialakításának köszönhetően képes proaktívan hozzájárulni a környezetvédelemhez és a fenntarthatósághoz. Ezt a célt szolgálják az ólmot és hat vegyértékű krómot nem tartalmazó motoralkatrészek (károsanyagok eltávolítása), valamint a könnyen újrahasznosítható szuperolefin polimer (TSOP) műanyagok alkalmazása a karosszéria több pontján.


RX F SPORT
Minden RX F SPORT modell kiemelkedő vezethetőséget kínál, köszönhetően a csillapítást az útviszonyoktól és a vezető szándékától függően, kerekenként szabályozó adaptív változó futómű rendszer (AVS), továbbá a karosszéria oldaldőlését az útfelület egyenetlenségéhez igazodva kiküszöbölő aktív kanyarstabilizátor rendszer alkalmazásának. Az F SPORT által kínált vezetési élményt hanggenerátor fokozza: a rendszer a szívórendszerben lüktető légoszlop segítségével úgy modulálja a motorhangot, hogy gyorsítás során, a közepes és magas fordulatszám-tartományban felerősítse az emberi fül számára kellemes frekvenciákat.


BIZTONSÁGI ÉS VEZETŐTÁMOGATÓ RENDSZEREK

Aktív biztonság
A világszerte alap- vagy opciós felszerelésként bevezetett Lexus Safety System+ rendszer magában foglal jónéhányat a Lexus már létező, aktív biztonsági technológiái közül.

A Lexus Safety System + a luxus-szabadidőjárművek szegmensében elérhető legfejlettebb, legteljesebb körű aktív biztonsági arzenál. A Lexus Safety System + feladata, hogy fokozatosan nullára csökkentsük a gépjármű-közlekedésből eredő halálesetek számát.

Dinamikus, radar alapú sebességtartó automatika
A kifinomult dinamikus, radar alapú sebességtartó automatika (DRCC) az alapkivitelű szabályozó rendszer képességeit kiegészítő kényelmi/biztonsági rendszer. A berendezés ultrahangos radarok, kamera alapú érzékelő, perdületi szenzor, valamint kormányszög-érzékelő segítségével szabályozza a két jármű közötti távolságot, és ezzel még nagyobb biztonsági tartalékkal vértezi fel az RX vezetőjét.


Ütközést megelőző biztonsági rendszer
A monó kamerát és ultrahangos radart együttesen alkalmazó, opciós Lexus ütközés előtti biztonsági rendszer szenzorok segítségével észleli az RX előtt haladó egyéb járműveket vagy gyalogosokat. Amikor a rendszer úgy ítéli meg, hogy frontális ütközés közvetlen kockázata fenyeget, figyelmezteti a vezetőt, hogy kezdjen elkerülő manővert, valamint az elérhető féknyomást megnövelve előkészíti a fékrendszert, segítve az ütközés megelőzését. Amennyiben a rendszer szerint fennáll a frontális ütközés vagy gyalogosgázolás fokozott veszélye, automatikusan működésbe hozza a fékeket, ezzel elkerülve az ütközést, vagy mérsékelve annak az utasokra, illetve gyalogosra gyakorolt hatását.


Ütközést megelőző vészfékrásegítés
Amennyiben a szenzorok idegen járműveket vagy gyalogosokat észlelnek, és fennáll az ütközés veszélye, az opciós ütközés előtti vészfékrásegítési rendszer megnöveli a fékhatást, amikor a vezető a fékpedálra lép. A rendszer az ütközés valószínűségétől függően több lépcsőben fokozza a fékhatást.

Az automatikus fékrendszer révén még hatékonyabb védelmet kínál a berendezés. Amennyiben érzékelői akadályt észlelnek, és fennáll az ütközés veszélye, a fékezést megelőző figyelmeztető rendszer felvillantja az RX féklámpáit, figyelmeztetve a mögöttes forgalmat a közelgő lassításra. Amennyiben tovább nő az ütközés kockázata, működésbe lép az ütközést megelőző fékrendszer, és aktívan segít elkerülni a balesetet. Amennyiben sikerült elkerülni az ütközést, és a jármű megállt, a rendszer további legfeljebb két másodpercig fenntartja a féknyomást, amíg a vezető rá nem lép a gáz- vagy fékpedálra.


Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) – (Izraelben, Törökországban és az Adriai-térségben elérhető)
Az opciós sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) a szélvédő mögött elhelyezett kamera segítségével észleli, ha a jármű elhagyja az aktuális forgalmi sávot. Az LDA ekkor a multi-információs kijelzőn (MID) megjelenő grafikus riasztással, a kormánykerék rezgetésével, vagy hangjelzés segítségével figyelmezteti a vezetőt arra, hogy a jármű nem kívánatos irányváltásra készül. Ezen túlmenően, amennyiben a rendszer úgy ítéli meg, hogy a gépkocsi el fogja hagyni az aktuális forgalmi sávot, az LDA fény/hangjelzésén túlmenően a kormányvezérlő a kormánykerékre gyakorolt erőhatás segítségével korrigálja a jármű nyomvonalát.

Különösen praktikussá teszi a szolgáltatást, hogy a riasztás módja (hangjelzés vagy kormányrezgés), illetve a riasztás tűréshatára (érzékenysége) a multi-információs kijelzőn (MID) keresztül, a kormányon található DISP gomb megnyomásával módosítható. A vezető ugyanígy kiiktathatja vagy újra aktiválhatja a kormányvezérlő funkciót.


Fejlett sávtartó asszisztens (LKA)
A fejlett sávtartó asszisztens (LKA) a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer minden szolgáltatását további hasznos funkciókkal kiegészítve segíti a vezetőt. Ha például a vezető aktiválta a gépkocsi dinamikus, radar alapú sebességtartó rendszerét, és teljesülnek bizonyos további feltételek, a fejlett sávtartó asszisztens automatikusan úgy módosítja a kormány állását, hogy a gépkocsi folyamatosan az aktuális forgalmi sávban maradjon.

A Lexusnál első ízben alkalmazott, fejlett sávtartó asszisztens a dinamikus, radar alapú sebességtartó automatával együttműködésben immár egészen alacsony menetsebesség esetén is üzemképes. Akárcsak a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer esetében, a vezető itt is teljes mértékben maga határozhatja meg a fejlett sávtartó asszisztens funkcionalitását a kormányon található DISP gombon keresztül.


Automatikus távolságifényvezérlés (AHB) / Adaptív távolságifény (AHS)
Az AHB rendszer felismeri a közeledő gépkocsik fényszóróját, az előttünk haladó járművek hátsó helyzetjelzőjét, valamint a környező fényviszonyokat (pl. utcai közvilágítás meglétét), és ezek függvényében, automatikusan vált át a tompított és távolsági világítás között.

Az AHS rendszer az AHB külön megrendelhető továbbfejlesztése: ez a megoldás automatikusan úgy módosítja a távolsági fény konfigurációját, hogy a fénycsóva ne világítsa meg közvetlenül a szemből érkező vagy előttünk haladó gépkocsikat.


Jelzőtábla-felismerő rendszer
Az autó elején elhelyezett kamera segítségével működő, kiemelkedően kifinomult jelzőtábla-felismerő rendszer észleli és azonosítja a jelzőtáblákat, és azokról a multi-információs kijelzőn (MID) keresztül tájékoztatja a vezetőt. A rendszer a következő jelzőtáblákat képes azonosítani: sebesség-korlátozás, behajtani tilos, előzni tilos, valamint útviszonyokra vonatkozó jelzőtáblák (eső, jég, nedves úttest, stb.)


Az aktív biztonságot javító egyéb rendszerek

Kilengésre figyelmeztető rendszer
Az LDA/LKA rendszerbe integrált, kilengésre figyelmeztető funkció a jármű sávon belül elfoglalt pozícióját a kormánymozdulatokkal összevetve felismeri, ha a jármű kilengő mozgást végez. A figyelmetlenség, figyelemelterelés vagy fáradtság miatt előforduló kilengés esetén a rendszer hangjelzéssel, valamint a multi-információs kijelzőn (MID) megjelenő, vizuális riasztással figyelmezteti a vezetőt. A vezető saját maga kapcsolhatja be és ki a kilengésre figyelmeztető rendszert, illetve módosíthatja annak érzékenységét.

Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RCTA)
A holttérfigyelő rendszerrel (BSM) összhangban működő hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RCTA) hangjelzéssel, valamint a külső tükrökben megjelenő, villogó fényjelzéssel hívja fel a vezető figyelmét a jármű mögött közeledő autókra.

Holttérfigyelő rendszer (BSM)
A hátul beépített, ultrahangos radar segítségével működő holttérfigyelő (BSM) észleli a szomszédos sávokban közlekedő gépkocsikat, valamint tolatáskor képes azonosítani a hátunk mögött elhelyezkedő tárgyakat.

Adaptív változó futómű (AVS)
Amennyiben a szenzorok idegen járműveket vagy gyalogosokat észlelnek, és a rendszer megítélése szerint fokozottan fennáll az ütközés veszélye, az adaptív változó futómű szabályozó rendszer haladéktalanul úgy módosítja a lengéscsillapítók beállításait, hogy a jármű pontosabban, gyorsabban reagálhasson (a kiegészítő vezetőtámogató funkció az AVS rendszerrel felszerelt gépkocsikhoz rendelhető.)

Panoráma kamerarendszer
A jármű körüli terület távolsági képét megjelenítő panoráma kamerarendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy figyelemmel kövesse az RX környezetét, ha szűk helyen, például zsúfolt parkolóban kell manővereznie. A rendszer elöl, oldalt és hátul elhelyezett kamerákkal működik.

Intuitív parkolástámogató rendszer / Lexus parkolástámogató érzékelő
A vadonatúj RX első és hátsó lökhárítójába beépített (elöl és hátul egyaránt négy-négy érzékelővel működő), külön megrendelhető intuitív parkolástámogató rendszer/Lexus parkolástámogató érzékelő felismeri a jármű közvetlen közelében elhelyezkedő akadályokat. A rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a gépkocsi közelebb kerül egy akadályhoz.

Parkolássegítő kamera
A parkolássegítő kamera különböző üzemmódjai révén a párhuzamos és a merőleges parkolásban egyaránt segít a vezetőnek: a kijelzőre vetített segédvonalak megmutatják, várhatóan milyen irányba halad majd a gépkocsi. A párhuzamos parkolási üzemmód emellett hangjelzéssel is segíti a vezetőt.




Passzív biztonság
Az RX minden kivitele létfontosságú biztonsági jellemzők és technológiák széles választékát kínálja, a kétfázisú, kétkamrás vezető- és utasoldali elülső légzsákokból, vezető oldali térdlégzsákból, elülső és hátsó oldallégzsákokból, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákból álló utasvédelmi rendszertől kezdve az abroncsnyomás-felügyeleti rendszeren (opcióként kiegészíthető nyomásérték-megjelenítéssel) át a reaktív első fejtámlákig; a lopásvédelmi és indításgátló rendszerekig. A fékvezérlő és kipörgésgátló rendszerek négy belső hűtésű féktárcsát alkalmazó szervofékből, négyszenzoros, négycsatornás blokkolásgátlóból (ABS), elektronikus fékerő-elosztóból (EBD), vészfékrásegítőből (BA), kipörgésgátlóból (TRAC), menetstabilizáló elektronikából (VSC), valamint visszagurulás-gátlóból állnak. Szintén a rendszer része az az intelligens megállás-segítő, amely a fékpedál lenyomásakor automatikusan csökkenteni a motorteljesítményt, még padlóig nyomott gázpedál esetén is.


Továbbfejlesztett karosszéria-szerkezet
Az RX karosszéria-szerkezete fokozott utasvédelmi képességekkel bír, köszönhetően a benne alkalmazott, számos innovatív megoldásnak. Ezek között említést érdemel az új vázelemeknek, valamint az utastér deformációját tovább csökkentő, nagy szilárdságú vázszerkezetnek köszönhető, továbbfejlesztett frontális ütközésvédelmi teljesítmény; a fokozott energiaelnyelő és- eloszlató képesség révén javult oldalsó ütközésvédelmi teljesítmény; a ráfutásos ütközés energiáját a bal és jobb oldali hossztartók felé elvezető, nagyméretű hátsó lökhárító-merevítés; valamint a tetőszerkezet kiegészítő merevítései, amelyek ellenállóbbak az ütésekkel szemben és hatékonyabban akadályozzák meg az utastér deformációját.

Gázolás esetén a fokozott gyalogosvédelemről a fej- és lábsérülést okozó erőket jobb energiaelnyelő képessége révén elvezető, új elülső karosszériaszerkezet gondoskodik.


Audio/Multimédiás rendszerek

Pioneer 9 hangszórós rendszer
Az alapfelszereltséghez kapható audiorendszer HD rádiót, Bluetooth streaming audio funkciót, valamint kilenc hangszórót tartalmaz; a leggyakrabban használt funkciók közvetlenül a vezető keze közelében vezérelhetők. A kétszínű ezüst alumínium forgókapcsoló mellett az audiorendszert mostantól fényűző, sötét füstszínű panel borítja; ennek áttetszőségét az elegáns, sötétített hangulathoz igazították. A padlókonzoli tárolórekeszben, könnyen elérhető helyen található az AUX bemenet, valamint két USB csatlakozó. A hangfelismerő rendszer mikrofonja a tetőkonzolról a vezetőülés fölötti tetőszegmensre költözött, ami tökéletesebb hangfelismerő teljesítményt eredményez.


Pioneer 12 hangszórós rendszer
Az opcióként rendelhető, 12 hangszórós Pioneer audiorendszer koherens jelforrás transzdukciós (Coherent Source Transducer, CST) technológiája rendkívül valósághű, kiváló minőségű hangzást biztosít a közepes és magas frekvencia-tartományokban, míg a mély tartományban erőteljesebbek a hangok. A pontos hangzást közvetítő hangrendszer a műszerfalpanel szélén elhelyezett hangszórókból, 20 colos mélynyomókból, valamint az első ajtókba beépített, új fejlesztésű, 18 centiméteres mélyhangszórókból áll.


Mark Levinson (ML) Prémium Surround Rendszer
Az igényes vásárlók nagyra fogják értékelni az opciós, 15 hangszórós Mark Levinson prémium surround rendszert (ML), amelynek tömörített hangfájlokat helyreállító, fejlett Clari-Fi technológiája javítja az MP3-hoz hasonló, tömörített zenei fájlok frekvencia jellemzőit, dinamikus tartományát, mélyhangzását, valamint részletgazdag hangvisszaadását. Az ML rendszer emellett Green Edge technológiát is alkalmaz: ultra nagy hatásfokú hangszóróin keresztül azonos energiafogyasztás mellett csaknem kétszer akkora zenei teljesítményre képes, mint a hagyományos rendszerek; az Unity funkció pedig, amely a lehető legközelebb hozza egymáshoz a magas és közepes frekvenciájú kónuszokat, zökkenőmentes átmenetet teremt a két hangtartomány között.


Navigációs rendszer
A 8 colos TFT kijelzővel felszerelt, opciós navigációs rendszer éles, kontrasztos képet, valamint a betekintési szögtől függetlenül minimális színeltérést mutat, így a vezető és az utas oldaláról egyaránt tökéletesen leolvasható. A legkülönfélébb felhasználói igényekhez igazodó navigáció tájékoztató képernyője beállítható egypaneles (teljes képernyős térkép nézet), kétpaneles (térkép és tájékoztató képernyő), vagy akár hárompaneles (térkép + két különböző info-képernyő) konfigurációban. A többpaneles konfigurációban az egyes képernyőkön olyan információk jeleníthetők meg, mint a navigációs adatok, az üzemanyag-fogyasztás, az audiorendszer információi, vagy a klímaberendezés beállításai.

Az opciós, 12,3 colos navigációs rendszer EMV kijelzője (1280 x 480 pixel, 24:9 képarány) nagyméretű TFT LCD monitoron jeleníti meg a telített színű, éles grafikájú információkat. A rendszer közvetlen napsütésben is lenyűgöző fényerőt, képélességet és kontrasztot biztosít, köszönhetően a fényszabályozó fólia felületi kezelésnek, amely kiemelkedő csillogásmentességett valósít meg, miközben a környezet tükröződését is kiküszöböli.

A 12,3 colos kijelzőhöz tartozó navigációs rendszer új, továbbfejlesztett Lexus multimédia grafikus megjelenítést, valamint új kezelőfelületet kínál, amely teljes képernyős üzemmódban éppúgy használható, mint lekicsinyített, 8 colos térkép-nézetben, amely egy praktikus alképernyőn gyűjti össze az öt leggyakrabban használt funkciót (térkép, audio, telefon, klíma és Eco.)

A 12,3 colos kijelzővel szerelt RX modellek számítógépes egérhez hasonló, praktikus Remote Touch érintőgombos kezelőszervet kaptak, amely a középkonzol tövénél található.



Az RX gyártása még ebben szeptember hónapban vette kezdetét, az első kiszállításokra az év vége előtt sor kerül

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER