Címkék: Lexus | Lexus GS 300h | Picibácsi | Presser Gábor

2014. április 27. vasárnap, 14:01

 

Pici Bácsi azaz Presser Gábor egy éves használatra kapott egy Lexus GS 300 hibrid autót a Lexus Hungary-től, - a GS 300h bemutatóján - melyet a Reálszisztéma Lexus Buda márkakereskedésnél adtak át a népszerű művésznek.

 

Tehát az elkövetkező egy évben Presser lesz a Lexus „arca”. A Lexus választása azért esett a Pici Bácsira, mivel – mint elmondták - a GS 300 hibridhez rendelhető 17 hangszórós Mark Levinson Prémium Audio rendszer egy koncertterem hangzását varázsolja az utastérbe, s ki más, mint egy Kossuth díjas zenész értékelné ezt jobban. Az autót Toyota Motor Hungary új elnöke Shingo Kato adta át.


Presser Gábor elmondása szerint nem nagyon ért az autókhoz, neki a legfontosabb az utazási kényelem, továbbá, hogy az autó megbízható legyen és lehetőleg csak a kötelező szervizeltetési munkákra kelljen elvinni. Kocsit is jóval később vásárolt, mint zenésztársai, mivel inkább egy Hammond orgonára költötte a pénzét, mely akkoriban két Zsiguliba került. A hibridekkel először egy Toyota Prius képében találkozott, mely Katona Klári tulajdona volt, az utazási élményt annyiban foglalta össze: mintha egy troliban utaznék.



A Lexus GS 300h a tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be, s 2013-ban megkapta az értéktartás Bajnoka címet kapta a német Auto Bild magazintól.

A Lexus Európában Lengyelország után Magyarországon a legnépszerűbb


Az E-prémium szegmensbe pozícionált Lexus GS 300 hibrid a flottavásárlók körében lesz népszerű a Lexus Hybrid Drive rendszerből adódó alacsony fenntartási költségek miatt. A hajtásláncban nincs szükség kuplungra; az indítómotor és generátor szerepét a hibrid rendszerben ugyanaz az egység tölti be, s a szerkezet az autó teljes élettartamán át javítás vagy csere nélkül működik. A szelepvezérléshez a hagyományos vezérműszíj helyett pedig karbantartást nem igénylő vezérműláncot alkalmaztak. A gyártó szerint 5 év alatt a fentiekre tekintettel 1700 euró takarítható meg.




A Lexus Hybrid Drive a fékekkel és a gumiabroncsokkal is kíméletesen bánik, mivel a fékhatás első felét az energia-visszanyerő fékrendszer biztosítja, a féktárcsák- és betétek kopása jelentősen kisebb mértékű. Gyártói tapasztalat szerint 90.000 kilométer megtétele alatt az autó fékbetéteit egyszer kell cserélni, a féktárcsák pedig még ekkor sem szorultak cserére, így az alkatrészek árán 500 eurónyi megtakarítás érhető el. A GS 300h féktárcsái, fékbetétei és gumiabroncsai 1250 euróval kevesebb kiadást jelentenek 3 éves, 90.000 kilométeres futásteljesítménnyel számolva.
A full hybrid akkumulátorok - több mint 15 évnyi szerviztapasztalat szerint - az autó teljes élettartamán át használhatóak.

További vonzó ajánlat, a Lexus GS bőséges alapfelszereltsége


Lexus GS 300 hibrid ára és felszereltségi szintjei

Ötféle felszereltségben (+ az F Sport) rendelhető:
ECO 12.470.000,-Ft
Comfort + Navigation 13.800.000,-Ft
Comfort Leather + Navigation 14.750.000,-Ft
Luxury 18.120.000,-Ft
Luxury + Safety 19.640.000,-Ft
F Sport 16.900.000,-Ft




Lexus GS 300h


Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GS 300h modellben ugyanaz a második generációs Lexus Hybrid Drive rendszer működik, mint az IS 300 hibridben. A soros négyhengeres, D-4S közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzinmotorból és két elektromotorból áll.
A full hybrid hajtáslánc egy 105 kW/143 LE-s elektromotor, valamint egy 2,5 literes, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC rendszerű, Atkinson-ciklusú benzinmotor teljesítményét kombinálja. A belsőégésű motorban új generációs D-4S üzemanyag-befecskendezés, Dual VVT-i szelepvezérlés és nagy hatékonyságú Kipufogógáz Visszavezető (EGR) rendszer működik. A benzinmotor 133 kW/181 lóerős teljesítménye 6000 1/perc fordulatszámnál, 221 Nm forgatónyomatéka pedig 4200-5400 1/perc közti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A hátsó kerekeket az Elektronikus Vezérlésű Fokozatmentes Sebességváltón (ECVT) keresztül meghajtó hibrid rendszer összesített teljesítménye 164 kW/223 lóerő.

A kettős keresztlengőkaros első és a multilink hátsó futómű fokozott agilitást és optimális kormányzási érzetet, s kellemes rugózási komfortot nyújt.
Az ECO, Normal, Sport S és Sport S+ üzemmód választási lehetőségekkel a menetdinamika is megválasztható.

A GS fedélzeti technológiáinak sorában az új Lexus Hotspot rendszer is szerepel, nagy adatátviteli sebességű Wi-Fi csatlakozást kínálva, s színes Head-Up Display (HUD) rendszer is rendelhető.

Számos fejlett aktív biztonsági és vezetősegítő rendszer rendelhető: Fejlett Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (PCS) része a Vezetőfigyelő Kamera, s a GS 450h és az új GS 300h Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) funkciója, mely minden sebességtartományban, egészen 0 km/órás sebességig működik. A Sávtartó Asszisztens (LKA) és a Lexus Éjjellátó rendszer, valamint a GS 300h modellhez újonnan megrendelhető Hátsó Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer (RCTA). Automatikus Távfénnyel kiegészített Intelligens Adaptív Fényszórórendszer (I-AFS) és továbbfejlesztett gyalogosvédelem fokozza a biztonságot. Az autó alapfelszereltségének része a 10 légzsák és a hátsó ülések biztonságiöv-előfeszítője.




Műszaki adatok GS 300h ECO:

Motor
Kapacitás: 2494 cm3
Hengerek/szelepek: L4/16
Furat x löket: 90 x 98
Sűrítési arány: 13:1
Üzemanyag: benzin/elektromos áram
Max. teljesítmény: 178@ 6000 LE/ford.
Max. teljesítmény: 133@ 6000 kW/ford.
Max. nyomaték: 221@ 4200-5400 Nm/ford.
Szerepmechanizmus DOHC, dual VVT-i szelepvezérléssel

Villanymotor
Elektromotor típusa: Állandó mágneses, váltóáramú szinkronmotor
Max. teljesítmény: 105 kW/141 LE
Max. nyomaték 300 Nm

Nagyfeszültségű akkumulátor
Típusa: Nikkel-Metál Hicrid (Ni-MH)
Feszültség: 650 V

Váltómű típusa: Hibrid hajtómű Elektronikus Vezérlésű Fokozatmentes Sebességváltóval (E-CVT), szekvenciális kapcsolási lehetőséggel és az elektromotor fordulatszámát csökkentő áttétellel

Kormánymű
Típus:    Fogasléces kormánymű, elektromos szervorásegítéssel        
Kormányfordulat (végállástól végállásig):    2.8

Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,2
Légellenállási együttható: 0,26 Cd

CO2 kibocsájtás: 109 g/km
Emissziós szint: EuroV

Fogyasztás, kombinált 4,7 l/100 km

Fékek: elöl-hátul hűtött tárcsafék        
Kerekek és gumik:
Keréktárcsa méret (elöl)    Gumiabroncs: 225/50R17; keréktárcsa: 17 x 7.5J.        
Keréktárcsa méret (hátul)    Gumiabroncs: 225/50R17; keréktárcsa: 17 x 7.5J.

Felfüggesztés
Első futómű: Kettős keresztlengőkar        
Hátsó futómű: Többlengőkaros felfüggesztés

Méretek:
Hosszúság 4850 mm
Szélesség 1840 mm
Magasság 1455 mm
Tengelytáv 2850 mm

Megengedett össztömeg 2235 kg
Üzemanyagtartály térfogata 66 liter


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER