Címkék: Lexus | Lexus NX | SUV

2014. április 23. szerda, 16:11

 

A Lexus a 2014. évi Pekingi Autószalonon mutatta be a vadonatúj prémium középkategóriás szabadidőjárművét. Az NX a Lexus első modellje ebben a kategóriában. Látványos élekkel teli, érzelmekben gazdag formavilága egy vadonatúj, városi, illetve aktív életet élő ügyfélkört szólít meg.

 

Az NX háromféle hajtáslánc-variációban lesz kapható: az NX 300h hibrid mellett a kínálatban megtalálható a szívómotorral szerelt NX 200, valamint a vadonatúj, házon belül kifejlesztett, 2,0 literes benzines turbómotor, amely az NX 200t modellben debütál.
A modell első- és összkerékhajtással egyaránt választható. A start-stop rendszere gyors újraindításokkal teszi gördülékennyé a vezetést.
Az NX fedélzetén egy sor innovatív technológiai megoldással találkozhatunk, köztük a Lexusnál első ízben alkalmazott, vezeték nélküli töltővel, amely hordozható elektronikus berendezések, például mobiltelefonok töltésére szolgál. Ugyancsak itt debütál az új, érintőfelületes Lexus Remote Touch kezelő. Emellett körkamerás panoráma monitort, teljes körű multi-információs kijelzőt (benne a márkánál korábban még nem alkalmazott gyorsulásmérővel és töltőnyomás-kijelzővel), a menetinformációkat a szélvédőre vetítő Head- Up Display rendszert, holttérfigyelő rendszert, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, valamint egy sor további szolgáltatást kínál az NX.



Az opciós F Sport kivitel még sportosabb megjelenést kínál olyan F Sport stíluselemekkel, mint az orsó alakú hűtőmaszk, első alsó lökhárító, alumínium keréktárcsák, fekete külső visszapillantó tükrök, illetve az egyedi belső színvilág, díszítőpanel és sportülések.


Dizájn
Az LF-NX tanulmányautó által ihletett NX első pillantásra egyértelművé teszi funkcionalitását és nagy teljesítményét. Az első és hátsó sárvédő-szélesítések szerves részét képezik az orsó alakú hűtőmaszkból kiinduló, sokszögletű karosszériának. A merész, kiszélesített kerékívek 17 vagy 18 colos keréktárcsákat rejtenek. Az innovatív LED-es fényszórók és nappali fényeket használtak. Az autó profilját a hátrafelé eltolt tetőpont teszi erőteljessé; ez bőséges fejteret kínál a hátul utazóknak, egyben feszes sziluettet teremt.
A külső visszapillantó tükör és a világelső külső kilincsmechanizmus (rejtett cilinderrel és integrált világítással) erősíti a modell prémium megjelenését. Az autó hátsó részét a Lexus jellegzetes ’L’ alakú, LED-es lámpatestei határozzák meg, míg a lemezfelület kialakítása az orsó alakú hűtőmaszkra rímel.



Beltér
Az ezüstszínű középkonzol szervesen beágyazódik a műszerfalba. A két oldalán elhelyezett, vastagon párnázott térdtámaszok stabil megtámasztást biztosítanak a vezetőnek és utasának. A HMI interfész technológia ösztönös működtetést tesz lehetővé. Az NX a Lexus bevált kijelző- és kezelőzóna-koncepcióját alkalmazza. A beltér kialakítása során fontos szempont volt a maximális helykínálat, azon belül is az optimális üléskomfort biztosítása. Az NX bőséges fejteret és tekintélyes tandemtávolságot (első és hátsó utas csípőpontja közötti távolságot) kínál, emellett kategóriájának leghosszabb csomagtér-padlójával büszkélkedhet.
Az ülések eltérő sűrűségű tömése és steppelt kárpitmintázata a jármű szabadidős jellegét hivatott erősíteni.



Háromféle hajtáslánc
NX 300h
Az NX igen fejlett hibrid hajtásláncát kifejezetten a középkategóriás SUV-hoz fejlesztettük ki, elemei a Lexus bevált, 2,5 literes, Atkinson-ciklusú belső égésű motorja, a generátor, a villanymotor és az akkumulátorcsomag. A rendszer összteljesítménye 145 kW (197 LE). A hibrid NX egyedi jellemzője a rugózott tömegek változó csillapítása, ami egyenetlen útfelületen csökkenti a karosszéria hosszirányú bólintását, ezáltal javítja a menetkomfortot és a stabilitást.

NX 200t
A vadonatúj, kétliteres turbómotort elsőként alkalmazza a Lexus. A kiváló üzemanyagfogyasztást élvezetes gyorsító képességgel és egyedi menetdinamikával társító eroforráshoz az NX modellhez hangolt, hatfokozatú automata sebességváltó társul. A motor legnagyobb teljesítménye 175 kW (238 LE) a 4800-5600 percenkénti fordulatszám tartományban, a maximális forgatónyomaték 350 Nm 1650-4000 fordulat/perc között. A kétliteres turbómotort több mint egymillió kilométeren át tesztelték a legkülönfélébb környezeti és menetviszonyok között. Az új turbómotor a világon elsőként kombinálja a vízhűtéses hengerfejbe integrált leömlőt „twin scroll” turbófeltöltővel.
Az új turbómotor karakterisztikájához hangolták az új, hatfokozatú automata sebességváltót; ami, a pillanatnyi nyomatékigényt figyelembe vevő különleges vezérlőrendszert kapott. A vezérlés kiszámítja a pillanatnyi nyomatékszükségletet, és a lehetőségek szerint maradéktalanul biztosítja a közvetlen gázreakciókat, a kiváló gyorsító képességet, és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez.

NX 200
A Lexus Valvematic rendszere a szelepnyitási szög, illetve a VVT működtetés elnyújtása révén biztosít magas forgatónyomatékot a kétliteres szívómotorból.
Az erőforrás magas sűrítési viszonya és a homogén keverékképzést elősegítő, érintő irányban elhelyezett befecskendezői révén a teljes fordulatszám-tartományban erőteljes teljesítményt biztosít. A motorhoz új fejlesztésű, elektronikus vezérlésű S-CVT/Multidrive szekvenciális kapcsolású automata sebességváltó csatlakozik.



Futómű és felfüggesztés
Az NX-et stabil vezethetőségre, fordulékonyságra és komfortos rugózásra hangolták; az autó közvetlenül reagál a kormánykerék elfordítására, és egyenetlen útfelületen is fokozott stabilitást mutat.
A modell kifinomult felfüggesztésének alapját a széles körűen megeresített padlólemezű, igen merev karosszéria adja. Az új fejlesztésű karosszériát számos ponton megeresítették, kiegészítő tűzfalak és ponthegesztések, futómű-merevítések, valamint ragasztásos és lézerhegesztéses illesztések, továbbá igen merev szélvédőragasztó alkalmazása gondoskodik a vázszerkezet szilárdságáról.
Az egyes NX modellek megkapják a Lexus új fejlesztésű lengéscsillapítóit, valamint új generációs, lineáris szolenoid szelepeket alkalmazó, adaptív változó futóművét (AVS). Az üzemmód-választóval összeköttetésben álló AVS felfüggesztés képes módosítani a csillapítási ero mértékét, ezzel egyszerre javítva a rugózási kényelmet, illetve a csekély oldaldőlés révén fokozva a vezető és az utasok biztonságérzetét.

Biztonság
A teljes körű, aktív biztonsági csomag olyan tételeket tartalmaz, mint a körkamerás panoráma monitor, a teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Alert - LDA), a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, valamint az új típusú kanyarvilágítás és a Head-Up Display rendszer. A Lexusnál elso ízben alkalmazott, körkamerás panoráma monitor a Lexus modellen valaha beépített legnagyobb felbontású kamerát hasznosítja. A kategóriában korábban ismeretlen, teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat képes tartani a követési távolságot az elöl haladó jármű mögött, és akár teljes megállásig lassítani az NX-et.



Méretek
Teljes hosszúság: 4.630 mm
Teljes szélesség: 1.845 mm
Teljes magasság: 1.645 mm (cápauszony-antennával)
1.630 mm (cápauszony-antenna nélkül)
Tengelytáv: 2.660 mm
Nyomtáv elöl/hátul (225-ös abronccsal): 1.580 mm/1.580mm
Nyomtáv elöl/hátul (235-ös abronccsal): 1.570 mm/1.570mm

Értékesítés
A Lexus NX széria 2014 második félévétől kapható a világpiacokon.
Az NX műszaki és felszereltség adatai az egyes nemzeti piacoktól függően eltérhetnek.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER