Címkék: Goodyear | gumi | Lexus | Párizsi Autószalon

2016. október 05. szerda, 09:18

 

A kifejezetten az új Párizsi Autószalonon leleplezett, hatalmas sikert arató Lexus UX koncepcióautóhoz tervezett Goodyear abroncstanulmány az innovatív kialakítás és a modern technológia vadonatúj kombinációját alkalmazva minden eddiginél magasabb szintű komfortot ígér.

 

A Lexus a 2016. évi Párizsi Autószalonon bemutatta vadonatúj tanulmányautóját, a Goodyear Urban Crossover abroncskoncepcióval szerelt Lexus UX szabadidőjárművet. Az exkluzív gépkocsihoz nem kevésbé exkluzív abroncsok illenek, amelyek sikeres demonstrálják a két vállalat közötti együttműködés hatékonyságát. Amikor a Lexus felkérte a Goodyear tervezőit, hogy fejlesszék ki vadonatúj típusának abroncsait, két szempontot emeltek ki: a termék tárja fel az abroncstervezés új határtartományait, és alkalmazza a létező legmodernebb technológiákat.




Az formavilágához igazodva a Goodyear is azt a Lexus által alkalmazott "kívül-belül" filozófiát követte, amelyben a beltéri részletek szerves egységet alkotnak a külső formai elemekkel, és viszont. Ezzel az elvvel összhangban a keréktárcsa küllői szinte átmenet nélkül folytatódnak az abroncs oldalfalának kialakításában; az így kapott, különleges hatás tökéletesen harmonizál az autó egészével.
A keréktárcsával integrált oldalfalnak köszönheti különleges, városi crossover megjelenését az abroncs, míg a futófelületi mintázat dinamikus karakterrel ruházza fel azt. A dizájn a Goodyear különleges, lézeres vágási technológiájával készült.  Az abroncs olyan ultramodern Goodyear megoldásokat vonultat fel, mint a Sound Comfort technológia, amelynél az abroncs belső felületéhez erősített, nyitott cellás poliuretán habelem gondoskodik a megfelelő zajkomfortról. A technológia csillapítja az útfelületen végiggördülő abroncs üregében fellépő rezgések hangcsúcsát, és ezáltal különösen alacsony utastéri zajszintet tesz lehetővé. Így a Lexus vezető és utasai még inkább átadhatják magukat a zenehallgatás vagy az önfeledt beszélgetés élményének.

A Goodyear ezen abroncstanulmánya elsőként kombinálja a Sound Comfort technológiát az abroncsba ültetett integrált áramkör technológiájával, amelyet még 2014-ben, Genfben mutattak be. A chip létfontosságú adatokat juttat el a fedélzeti számítógéphez, elősegítve a stabil, sportos kanyarvételt, illetve lassítást. A rendszer olyan információkat továbbít, mint az abroncs nyomása és hőmérséklete, valamint az adott abroncs azonosítására szolgáló adatok; ezek alapján a központi számítógép automatikusan optimalizálja a jármű hossz- és keresztirányú szabályozó algoritmusait, ezzel kiemelkedő menetdinamikát érve el.
Az új abroncstanulmány a Goodyear RunOnFlat technológiáját is megkapta, amelynek megerősített oldalfalai defektet követő teljes nyomásvesztés esetén is akár 80 km-en át képesek megtartani a jármű tömegét.

“Büszkén mutatjuk be a Lexus UX tanulmányautóhoz tervezett, innovatív abroncskoncepciónkat, amely újfent megerősíti a Goodyear azon képességét, hogy testre szabott megoldásokkal és termékekkel szolgálja ki autóipari gyári ügyfeleit. Tervezőink sikeresen fejlesztettek ki egy olyan abroncsot, amely formatervében harmonizál az autó általános dizájnfilozófiájával, ugyanakkor tökéletesen megfelel a Lexus ügyfelek kényelemre, élvezetes vezethetőségre és biztonságra vonatkozó, igen magas elvárásainak, méghozzá a termékkínálatunkban már most is elérhető technológiák: a Sound Comfort technológia és a RunOnFlat technológia alkalmazásával” – fogalmaz David Anckaert, a Goodyear autógyári beszállítói termékfejlesztési részlegének az EMEA régióért felelős ügyvezető igazgatója.
 1 Az abroncsot csekély nyomáson üzemeltetve legfeljebb 80 kilométer tehető meg, 80 km/óránál nem nagyobb sebességgel. Az intenzív kanyarvétel kerülendő.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER