2013. március 05. kedd, 09:59

 

A Renault leleplezi új városi crossover modelljét, a Capturt. A forma és a funkció tökéletes egységét kínálva a buszlimuzinok, a szabadidőjárművek és a ferdehátúak legjobb tulajdonságait ötvözi a termékben.



A Renault modellkínálatának egyre több tagjára terjeszti a Renault R-Link multimédia rendszer elérhetőségét. Az új Clio, Clio Grandtour, Clio R.S., Zoe, Captur és új Kangoo Express modellekhez társuló rendszer a márka genfi standján kiállított valamennyi jármű fedélzetén megtalálható lesz.
A motorcsalád legfrissebb tagja a vadonatúj Energy TCe 130 benzinmotor, amely áprilistól jelenik meg a piacon az új Mégane, az új Scénic és az új Grand Scénic fedélzetén.
Bevezetik a Clio GT 120 EDC-t.

Renault Captur
„A Márkánk első városi crossover modelljeként a Captur a buszlimuzinok, a szabadidőjárművek és a családi ferdehátúak minden előnyös tulajdonságát ötvözi magában.” Laurens van den Acker (a Renault formatervezésért felelős alelnöke)

renault-captur


A Renault Captur egy városi crossover. Kompakt külsőméreteivel (4,12m x 1,77m x 1,57m) és nagyméretű, 16 vagy 17 colos kerekeivel egyszerre hirdeti sportos természetét és kalandvágyát, míg a jelentős szabad hasmagasság (200 mm) az eggyel nagyobb méretű crossover és 4x4 modellek szintjére emeli. Dinamikus kiállásának köszönhetően a Renault Captur megjelenése jóval impozánsabb, mint amit szerény méretei sejtetni engednének.

A Renault Captur erősen döntött szélvédőjét messze előre tolták, ami kihangsúlyozza az autó dinamikus személyiségét, míg a vízszintes tájolású, kétrészes hátsó lámpatestek alkalmazása anélkül tette lehetővé a széles csomagtér nyílás kialakítását, hogy a jármű dobozszerűvé vált volna. A kiváló minőségre a kerekek illesztése is utal, az abroncs és a karosszéria között minimális rés marad. A küszöbvédő betétek például a városi és vidéki sérülések ellen egyaránt hatékonyan óvnak, míg az oldalajtók alját úgy alakították ki, hogy beszálláskor ne piszkolja össze az utasok ruháját, cipőjét.

Az utastér tágas méretei igazolják a kedvező térérzetet. A két legalsó felszereltségi szinten választhatóan világos vagy sötét tónusú a kárpitozás; az első ülések háttámláján pedig hálós térképzsebek találhatók (akárcsak az azonos nevű tanulmányautón): mindkettő kifinomult és hasznos megoldás. A kárpitok mintázata a választható színkombinációk és kontrasztok gazdag tárházát nyitja meg az ügyfelek előtt.

A Renault Captur a következő választási lehetőségeket kínálja vásárlóinak:

-    kétszínű karosszéria, amelynél a tető és a tetőoszlopok eltérő árnyalatot kapnak, mint a karosszéria többi eleme,
-    több színben kínált keréktárcsák,
-    díszítő grafika a motorházfedélre, a tetőre vagy a csomagtér fedélre; illetve egy sor tematikus dekor csomag, amelyek tetszetősebbé teszik a kormánykereket és a kárpitozást, és összehangolják azok megjelenését a külső grafikai elemekkel,
-    világos vagy fekete belső kárpitozás,
-    számos különböző színben (szürke, elefántcsont, króm, narancs, kék vagy zöld) rendelhető keretek a szellőzőrostélyokhoz, a középkonzolhoz és a hangszórókhoz, valamint a fiókos kialakítású Easy Life kesztyűtartóhoz. Ezek a színek a kárpitokon is visszaköszönnek,
-    Négyféle fixen rögzített kárpit az első két felszereltségi szinten; továbbá nyolcféle lezipzározható Zip Collection üléskárpit-csomag (opciós a második, alapfelszerelés a harmadik szinten).

A kedvező áron kínált felszereltségi csomagok révén az ügyfelek egymással harmonizáló külső és belső kialakítással állíthatják össze maguknak az ízlésüknek leginkább megfelelő modellt.

Az egyik a szabadalmaztatott Zip Collection eltávolítható üléskárpit (kiviteltől függően), a másik a hagyományos kesztyűtartót helyettesítő, nagyméretű Easy Life fiók. Általánosságban elmondható, hogy a Renault Captur a B-szegmens (városi kisautók) vásárlókörének szélesebb rétegei számára tesz elérhetővé számos innovatív gyakorlati és kényelmi szolgáltatást.

renault-captur-utaster-muszerfal


Praktikus megoldások:
-    Easy Life: a világ első kesztyűtartója, amelyet a vezető saját üléséből, kényelmesen használhat. A tizenegy literes űrtartalmú Easy Life fiók vonzóbb és gyakorlatiasabb megoldás a hagyományos kesztyűtartónál, hiszen tartalma rendkívül könnyen áttekinthető és hozzáférhető.
-    A kiemelhető, több helyzetben elhelyezhető csomagtér padló meg is fordítható: egyik felét finom szövet, a másikat strapabíró műanyag felület borítja.
-    A tágas csomagtartó szabályos kialakításának köszönhetően 377-455 liternyi rakomány elhelyezésére alkalmas.
-    Az első ülések között kiemelhető, 1,6 literes tároló rekesz található.
-    A műszerfal tetején tágas, fedéllel ellátott tároló üreget alakítottunk ki.
-    Az első ajtózsebekben akár másfél literes ásványvizes palackok is elférnek
-    A csomagtér padlója alatt, a defektjavító készlet két oldalán egy-egy praktikus tároló helyet találunk.
-   A hátsó üléspad 160 mm-nyit eltolható előre vagy hátra.

Könnyen karban tartható:
-    A Zip Collection üléshuzatok könnyen lezipzározhatók, kézzel vagy géppel moshatók. Többé nem szükséges kényelmetlenül az autóban görnyedezve tisztítani a foltokat: az utastér évek múltán is ugyanolyan ragyogó állapotban lehet, mint újkorában.
-    A kétoldalas csomagtér-padló műanyag fele egyszerűen szivaccsal tisztítható, míg a csomagtér fala és az első ülések borítása könnyedén megbirkózik a piszkos rakománnyal.

Kényelem
-    A kulcs nélküli nyitás és indítás funkció minden kivitelen alapfelszerelés; a második felszereltségi szinttől automata jeladós kulcskártyával,
-    A magasságában állítható vezetőülés 70 mm-es tartományban szabályozható; így a vezetők testalkattól függetlenül ideális üléshelyzetet alakíthatnak ki maguknak,
-    autópálya üzemmódú irányjelzők: egy érintésre hármat villan,
-    visszagurulás-gátló minden kivitelen,
-    tolatóradar (hangjelzés) és tolatókamera a MEDIA NAV vagy R-Link csomagok részeként,
-    Kanyarfényszóró: automatikusan bekapcsolja a megfelelő oldalon a ködfényszórót, hogy azzal a kanyarba bevilágítva szélesebb látómezőt biztosítson a vezetőnek,
-    Üdvözlő világítás és indirekt környezeti megvilágítás az Easy Life fiók fölött; a második szinttől kezdődően,

-    160 mm tartományban hosszirányban eltolható hátsó üléspad,kesztyutarto-fiok
-    tágas Easy Life fiók,
-    megfordítható, több szinten behelyezhető csomagtér-padló,
-    kulcskártya, változó rásegítésű szervokormány,
-    fűthető, motorosan mozgatható külső visszapillantó tükrök,
-    motoros ablakmozgatás elöl-hátul,
-    négy irányban állítható kormánykerék,
-    Visszagurulás-gátló (HBA),   
-    ABS, vészfékrásegítés, ESC,
-    Bluetooth® audio és mobiltelefon csatlakoztathatóság,
-    USB aljzat és AUX csatlakozó,
-    sebességhatároló és tempomat,
-    irányjelző autópálya üzemmóddal,
-    elliptikus fényszórók,
-    alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok,
-    turbómotorok

A Renault Captur TCe 120 motorral szerelt kivitele az EDC dupla kuplungos sebességváltóval is társítható: a váltómű az automaták kényelmét a kézi sebességváltók takarékos üzemével társítja.

A vásárlók választhatnak a Renault R-Link és a Media Nav rendszerek közül, vagy kérhetnek kiváló minőségű audio rendszert. A Renault Captur minden kivitelén alapfelszerelés a négy darab nagy átmérőjű (165mm) hangszóró, illetve R-Link rendszer beépítése esetén négy mély- és két magashangszóró. A Renault Captur modellhez kínált összes audiorendszer a kormánykerékről vezérelhető; valamint mindegyiket felszereltük USB és AUX bemenettel (az előlapon vagy a középkonzol más pontján). A rendszerekben alkalmazott Bluetooth® technológia lehetővé teszi, hogy a vezető vagy utasai vezeték nélkül hangosítsák ki mobiltelefon-beszélgetéseiket, vagy hallgassák a hordozható készülékükön tárolt zeneszámokat. Az R-Plug & Radio rendszerek MP3-kompatibilis CD-lejátszót kaptak.

Benzinmotorok
-    Energy TCe 90: 113g CO2/km  (4,9 liter/100km1)
-    TCe 120 EDC: 125g CO2/km1 (5,4 liter/100km1)   
Dízelmotorok
-    Energy dCi 90: 95g CO2/km1 (3,7 liter/100km1)
-    dCi 90 EDC  cél: 104g CO2/km  (4,1 liter/100km3). Később rendelhető.

A további fogyasztáscsökkentés érdekében a Renault Captur tervezése során a legmodernebb tömegcsökkentési, aerodinamikai és abroncstechnológiai megoldásokat alkalmaztuk. A modell tömege megegyezik a Clióéval, annak ellenére, hogy nagyobb az alapterülete, több komfortot nyújt és bőségesebb a biztonsági felszereltsége. Amikor a motor hűtési igénye csökken, a lökhárító mögötti, motoros mozgatású csappantyúk automatikusan elzárják a légbevezető nyílásokat, ami jelentősen javítja az autó aerodinamikai jellemzőit (piactól és felszereltségtől függően). A motortéren belül légvezetékek szabályozzák a légáramlást, ami tovább javítja a jármű aerodinamikai adottságait. Végül, de nem utolsó sorban az ultra alacsony gördülési ellenállású abroncsok akár 3 százalékkal csökkentik a modell üzemanyag-fogyasztását.


Renault Scénic Xmod


Scénic Xmod: buszlimuzin, crossover üzemmódban
Lendületes vonalaival a Scénic Xmod crossover stílusban juttatja érvényre a Renault új formai személyiségét. A Scénic Xmod stílusosan viseli másságát, miközben megőrzi annak a modellnek a genetikai állományát, amely 1996 óta számít etalonnak az európai buszlimuzin piacon.

renault-scenic-xmod


A modell kifejező, crossover ihletésű formaterve emelt hasmagasságot, egyedi első és hátsó lökhárítókat, küszöbvédelmet, valamint krómozott tetőrudakat kínál (felszereltségi szinttől függően).

Belső tér
A Scénic Xmod belső terét átdolgozták: a modell rögzített középkonzolt és a vezető felé forduló vezetői környezetet kínál. A konzolon található az Extended Grip vonóerő-szabályozó rendszer szabályozó tárcsája; továbbá a Renault R-Link multimédiás rendszer (piaci bevezetést követően hamarosan megrendelhető) többirányú joystick kezelőszerve. Mindkét vezérlőegység kézre esik.

renault-scenic-xmod-muszerfal


A műszerfalon TFT digitális kijelzővel és a Renault R-Link multimédiás rendszer érintőképernyőjével találkozunk. A Renault R-Link a későbbiekben az új Scénic és Grand Scénic modelleken is megjelenik.
A Scénic Xmod Privilège verziója (vagy Bose® kivitele; piactól függően) alul csapott kormánykereket, valamint sportos, látványos kidolgozást kapott, a beltérben található, alumínium rátétes pedálokon és sebességváltó gombon, valamint a fényes sötétszürke belső részleteken túl. Az üléseket látványos öltések és különleges, egyedi kárpitozás teszi hívogatóvá.
A Scénic Xmod az első modell a Renault kínálatában, amely megkapta az új Extended Grip rendszert.

Vezetéstámogató rendszerek:
A fejlett kipörgésgátló rendszer lehetővé teszi, hogy az autó kedvezőtlen útviszonyok (hó, sár, homok stb.) mellett is magabiztosan haladhasson. A középkonzolon elhelyezett programtárcsával a vezető három üzemmód közül választhat: „Közút”, „Laza talaj” vagy „Profi”

Az alapértelmezett „Közúti’” beállítás a legtöbb szilárd burkolatú (nedves, száraz vagy jeges) talajon megfelelő; ebben az állásban a rendszer hagyományos kipörgésgátlóként üzemel. A rendszer 40 km/órát meghaladó menetsebesség fölött automatikusan erre a programra áll vissza, amennyiben a vezető korábban másik üzemmódot választott.

„Laza talaj” üzemmódban az Extended Grip rendszer a vezető helyett felügyeli a hajtott kerekeket. Az üzemmód automatikusan szabályozza a motor forgatónyomatékát és fékerő elosztását, elöl valamivel nagyobb mértékű elpörgést engedélyezve. Ilyenkor a sárba, hóra tervezett  M+S jelzésű abroncsok hatékonyabban gyűrik le a felszíni sarat vagy homokot, és ezáltal még jobb irányíthatóságot, illetve tapadást biztosítanak.

„Profi” üzemmódban az Extended Grip rendszer felügyeli a fékrendszert, miközben a vezető mindvégig maga szabályozhatja a motor forgatónyomatékát, és ezáltal gyorsulását.


Az Energy motorcsalád az új Energy TCe 130 erőforrással bővül
renault-energy-tce-130-motor

A Renault folytatja méretcsökkentett motorjainak megújítását, és ennek keretében bejelentette kilencedik Energy erőforrását. Az Energy TCe 130 néven jegyzett új benzinmotor a Renault Energy TCe 115 erősebb változata, és a korábbi 1,4 literes TCe 130 motort hivatott leváltani. Az új motor áprilistól kerül a piacra, az új Mégane, az új Scénic és az új Grand Scénic modellekben.

A motor legnagyobb teljesítménye 130 lóerő percenkénti 5000-es fordulatszámon, míg maximális forgatónyomatéka 205 Nm, amelyet már 2000/percnél lead. Az 1,2 literes turbós benzinmotor a legújabb generációs közvetlen befecskendezést alkalmazza, teljesítménye megfelel egy kétliteres szívó benzinmotorénak, így főutakon is tökéletesen használható. A motorban alkalmazott Energy technológiáknak köszönhetően (melyek egy része a Renault Forma 1-es tapasztalatai nyomán született meg) üzemanyag-fogyasztása 15-20 százalékkal alacsonyabb (modelltől függően), mint az általa leváltott motoré volt; ez 100 kilométerenként több mint egy liternyi megtakarításnak felel meg.

A robbanékony, rendkívül finom járású új motor könnyedén veszi fel a fordulatszámot, így élvezetesen vezethető. Ugyanakkor nem kevésbé könnyű megfeledkezni sem létezéséről, hála csendes üzemének és a feltűnést kerülő, ultragyors Stop&Start rendszernek.
renault-motor-nyomatekgorbe
A Renault Energy TCe 130 az Energy TCe 115 erőforrás továbbfejlesztése. Az ezzel azonos műszaki jellemzőkkel bíró, 130 lóerős modell a dinamikus menetteljesítményekre helyezte a hangsúlyt, és ezáltal még kifinomultabb, és még több vezetési élményt kínál.

Az 1198 cm3-es alumínium blokk erőteljesebb, mint a TCe 115: legnagyobb teljesítménye 130 lóerő (+15 LE), maximális forgatónyomatéka 205 Nm (+15 Nm). Ennek a forgatónyomatéknak a 90 százaléka már 1500/perctől elérhető, a maximum pedig 2000 és 3000 között áll rendelkezésre, ami megmagyarázza a motor kiváló rugalmasságát. A finom, fürge elindulást az alacsony fordulatszámon mutatott kiváló gázreakciók teszik lehetővé. Nyomatéka és teljesítménye igazi túraautóhoz méltó motorrá teszi a Renault Energy TCe 130 erőforrást, amely különösen alkalmas arra, hogy lakókocsit vagy más utánfutót vontasson, esetleg intenzív gyorsítást megkövetelő hegyvidéken vezessék.
Több mint egy liter üzemanyag-megtakarítás 100 km-en, akár 20 százalékkal mérsékelt CO2-kibocsátás

A Renault Energy TCe 130 nem csupán a piac legnagyobb teljesítményű 1,2 literes benzinmotorja, de a takarékoskodás terén is elemében van: a TCe 130 motorhoz viszonyítva 20 százalékkal1 kevesebbet fogyaszt. Az Energy TCe 130 motorral szerelt új Scénic Xmod vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 6,2 liter/100km1, míg az ugyanezen motorral szerelt új Mégane Berline esetében a fogyasztási érték 5,4 liter/100km1, ami több mint egy liternyi megtakarításnak felel meg 100 km-en. Ebből következően az új Mégane Berline CO2-kibocsátása csupán 124g/km (- 29g/km), a Scénic Xmodé 140g/km1.
(1 A vonatkozó jogszabályokban előírtak szerint homologizált üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek)

.                                         Vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztás (liter/100km)    CO2 kibocsátás (g/km)
Új Mégane Berline / Coupe / Grandtour    5,4    124
Új Scénic, beleértve az Xmod-ot is     6,2    140
Új Grand Scénic / Mégane Coupe-Cabriolet    6,4    145

A motor üzemeltetési költségei számottevően csökkentek, miközben az alacsonyabb CO2-kibocsátás bizonyos országokban állami támogatásra vagy adókedvezményekre jogosítja fel a vásárlókat. Ugyanakkor a javításokat megkönnyítendő a motor olajcsere-intervallumát 30 ezer kilométerre növeltük (ökológiai olajszűrővel), a vezérműlánc nem igényel karbantartást.
A nyílt országútra termett 1,2 literes turbós benzinmotor éves 25-30.000 kilométeres futásteljesítmény esetén felveszi a versenyt a dízelmotorokkal (franciaországi statisztikák alapján)

Az Energy TCe 115 műszaki jellemzőire épít:
Az Energy TCe 130 benzinmotor műszaki jellemzői, mint a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a leömlővel egybeépített turbó és a változó szelepvezérlés együttesen maximális forgatónyomatékot szavatolnak alacsony fordulatszámon, és biztosítják, hogy széles fordulatszám-tartományban álljon rendelkezésre nyomaték. A rendszer az optimális hatásfok érdekében közvetlenül az égéstérbe fecskendezi be az üzemanyagot, mégpedig az üzemi viszonyok függvényében; ez takarékosabb üzemet és alacsonyabb CO2-kibocsátást jelent az ügyfél számára.

Stop&Start ultra gyors újraindítással
A rendszer érzékelői meghatározzák az egyes dugattyúk helyzetét, és abba a hengerbe fecskendeznek be üzemanyagot, amely az azonnali újraindításhoz a leginkább optimális helyzetben áll. A motor beindítására a fékezés során visszanyert és az akkumulátorban tárolt, „ingyenes” energiát használja a rendszer.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER