2013. március 05. kedd, 09:59
A Renault leleplezi új városi crossover modelljét, a Capturt. A forma és a funkció tökéletes egységét kínálva a buszlimuzinok, a szabadidőjárművek és a ferdehátúak legjobb tulajdonságait ötvözi a termékben.
A Renault modellkínálatának egyre több tagjára terjeszti a Renault R-Link multimédia rendszer elérhetőségét. Az új Clio, Clio Grandtour, Clio R.S., Zoe, Captur és új Kangoo Express modellekhez társuló rendszer a márka genfi standján kiállított valamennyi jármű fedélzetén megtalálható lesz.
A motorcsalád legfrissebb tagja a vadonatúj Energy TCe 130 benzinmotor, amely áprilistól jelenik meg a piacon az új Mégane, az új Scénic és az új Grand Scénic fedélzetén.
Bevezetik a Clio GT 120 EDC-t.
Renault Captur„A Márkánk első városi crossover modelljeként a Captur a buszlimuzinok, a szabadidőjárművek és a családi ferdehátúak minden előnyös tulajdonságát ötvözi magában.” Laurens van den Acker (a Renault formatervezésért felelős alelnöke)
A Renault Captur egy városi crossover. Kompakt külsőméreteivel (4,12m x 1,77m x 1,57m) és nagyméretű, 16 vagy 17 colos kerekeivel egyszerre hirdeti sportos természetét és kalandvágyát, míg a jelentős szabad hasmagasság (200 mm) az eggyel nagyobb méretű crossover és 4x4 modellek szintjére emeli. Dinamikus kiállásának köszönhetően a Renault Captur megjelenése jóval impozánsabb, mint amit szerény méretei sejtetni engednének.
A Renault Captur erősen döntött szélvédőjét messze előre tolták, ami kihangsúlyozza az autó dinamikus személyiségét, míg a vízszintes tájolású, kétrészes hátsó lámpatestek alkalmazása anélkül tette lehetővé a széles csomagtér nyílás kialakítását, hogy a jármű dobozszerűvé vált volna. A kiváló minőségre a kerekek illesztése is utal, az abroncs és a karosszéria között minimális rés marad. A küszöbvédő betétek például a városi és vidéki sérülések ellen egyaránt hatékonyan óvnak, míg az oldalajtók alját úgy alakították ki, hogy beszálláskor ne piszkolja össze az utasok ruháját, cipőjét.
Az utastér tágas méretei igazolják a kedvező térérzetet. A két legalsó felszereltségi szinten választhatóan világos vagy sötét tónusú a kárpitozás; az első ülések háttámláján pedig hálós térképzsebek találhatók (akárcsak az azonos nevű tanulmányautón): mindkettő kifinomult és hasznos megoldás. A kárpitok mintázata a választható színkombinációk és kontrasztok gazdag tárházát nyitja meg az ügyfelek előtt.
A Renault Captur a következő választási lehetőségeket kínálja vásárlóinak:- kétszínű karosszéria, amelynél a tető és a tetőoszlopok eltérő árnyalatot kapnak, mint a karosszéria többi eleme,
- több színben kínált keréktárcsák,
- díszítő grafika a motorházfedélre, a tetőre vagy a csomagtér fedélre; illetve egy sor tematikus dekor csomag, amelyek tetszetősebbé teszik a kormánykereket és a kárpitozást, és összehangolják azok megjelenését a külső grafikai elemekkel,
- világos vagy fekete belső kárpitozás,
- számos különböző színben (szürke, elefántcsont, króm, narancs, kék vagy zöld) rendelhető keretek a szellőzőrostélyokhoz, a középkonzolhoz és a hangszórókhoz, valamint a fiókos kialakítású Easy Life kesztyűtartóhoz. Ezek a színek a kárpitokon is visszaköszönnek,
- Négyféle fixen rögzített kárpit az első két felszereltségi szinten; továbbá nyolcféle lezipzározható Zip Collection üléskárpit-csomag (opciós a második, alapfelszerelés a harmadik szinten).
A kedvező áron kínált felszereltségi csomagok révén az ügyfelek egymással harmonizáló külső és belső kialakítással állíthatják össze maguknak az ízlésüknek leginkább megfelelő modellt.
Az egyik a szabadalmaztatott Zip Collection eltávolítható üléskárpit (kiviteltől függően), a másik a hagyományos kesztyűtartót helyettesítő, nagyméretű Easy Life fiók. Általánosságban elmondható, hogy a Renault Captur a B-szegmens (városi kisautók) vásárlókörének szélesebb rétegei számára tesz elérhetővé számos innovatív gyakorlati és kényelmi szolgáltatást.
Praktikus megoldások:- Easy Life: a világ első kesztyűtartója, amelyet a vezető saját üléséből, kényelmesen használhat. A tizenegy literes űrtartalmú Easy Life fiók vonzóbb és gyakorlatiasabb megoldás a hagyományos kesztyűtartónál, hiszen tartalma rendkívül könnyen áttekinthető és hozzáférhető.
- A kiemelhető, több helyzetben elhelyezhető csomagtér padló meg is fordítható: egyik felét finom szövet, a másikat strapabíró műanyag felület borítja.
- A tágas csomagtartó szabályos kialakításának köszönhetően 377-455 liternyi rakomány elhelyezésére alkalmas.
- Az első ülések között kiemelhető, 1,6 literes tároló rekesz található.
- A műszerfal tetején tágas, fedéllel ellátott tároló üreget alakítottunk ki.
- Az első ajtózsebekben akár másfél literes ásványvizes palackok is elférnek
- A csomagtér padlója alatt, a defektjavító készlet két oldalán egy-egy praktikus tároló helyet találunk.
- A hátsó üléspad 160 mm-nyit eltolható előre vagy hátra.
Könnyen karban tartható:- A Zip Collection üléshuzatok könnyen lezipzározhatók, kézzel vagy géppel moshatók. Többé nem szükséges kényelmetlenül az autóban görnyedezve tisztítani a foltokat: az utastér évek múltán is ugyanolyan ragyogó állapotban lehet, mint újkorában.
- A kétoldalas csomagtér-padló műanyag fele egyszerűen szivaccsal tisztítható, míg a csomagtér fala és az első ülések borítása könnyedén megbirkózik a piszkos rakománnyal.
Kényelem- A kulcs nélküli nyitás és indítás funkció minden kivitelen alapfelszerelés; a második felszereltségi szinttől automata jeladós kulcskártyával,
- A magasságában állítható vezetőülés 70 mm-es tartományban szabályozható; így a vezetők testalkattól függetlenül ideális üléshelyzetet alakíthatnak ki maguknak,
- autópálya üzemmódú irányjelzők: egy érintésre hármat villan,
- visszagurulás-gátló minden kivitelen,
- tolatóradar (hangjelzés) és tolatókamera a MEDIA NAV vagy R-Link csomagok részeként,
- Kanyarfényszóró: automatikusan bekapcsolja a megfelelő oldalon a ködfényszórót, hogy azzal a kanyarba bevilágítva szélesebb látómezőt biztosítson a vezetőnek,
- Üdvözlő világítás és indirekt környezeti megvilágítás az Easy Life fiók fölött; a második szinttől kezdődően,
- 160 mm tartományban hosszirányban eltolható hátsó üléspad,
- tágas Easy Life fiók,
- megfordítható, több szinten behelyezhető csomagtér-padló,
- kulcskártya, változó rásegítésű szervokormány,
- fűthető, motorosan mozgatható külső visszapillantó tükrök,
- motoros ablakmozgatás elöl-hátul,
- négy irányban állítható kormánykerék,
- Visszagurulás-gátló (HBA),
- ABS, vészfékrásegítés, ESC,
- Bluetooth® audio és mobiltelefon csatlakoztathatóság,
- USB aljzat és AUX csatlakozó,
- sebességhatároló és tempomat,
- irányjelző autópálya üzemmóddal,
- elliptikus fényszórók,
- alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok,
- turbómotorok
A Renault Captur TCe 120 motorral szerelt kivitele az EDC dupla kuplungos sebességváltóval is társítható: a váltómű az automaták kényelmét a kézi sebességváltók takarékos üzemével társítja.
A vásárlók választhatnak a Renault R-Link és a Media Nav rendszerek közül, vagy kérhetnek kiváló minőségű audio rendszert. A Renault Captur minden kivitelén alapfelszerelés a négy darab nagy átmérőjű (165mm) hangszóró, illetve R-Link rendszer beépítése esetén négy mély- és két magashangszóró. A Renault Captur modellhez kínált összes audiorendszer a kormánykerékről vezérelhető; valamint mindegyiket felszereltük USB és AUX bemenettel (az előlapon vagy a középkonzol más pontján). A rendszerekben alkalmazott Bluetooth® technológia lehetővé teszi, hogy a vezető vagy utasai vezeték nélkül hangosítsák ki mobiltelefon-beszélgetéseiket, vagy hallgassák a hordozható készülékükön tárolt zeneszámokat. Az R-Plug & Radio rendszerek MP3-kompatibilis CD-lejátszót kaptak.
Benzinmotorok- Energy TCe 90: 113g CO2/km (4,9 liter/100km1)
- TCe 120 EDC: 125g CO2/km1 (5,4 liter/100km1)
Dízelmotorok - Energy dCi 90: 95g CO2/km1 (3,7 liter/100km1)
- dCi 90 EDC cél: 104g CO2/km (4,1 liter/100km3). Később rendelhető.
A további fogyasztáscsökkentés érdekében a Renault Captur tervezése során a legmodernebb tömegcsökkentési, aerodinamikai és abroncstechnológiai megoldásokat alkalmaztuk. A modell tömege megegyezik a Clióéval, annak ellenére, hogy nagyobb az alapterülete, több komfortot nyújt és bőségesebb a biztonsági felszereltsége. Amikor a motor hűtési igénye csökken, a lökhárító mögötti, motoros mozgatású csappantyúk automatikusan elzárják a légbevezető nyílásokat, ami jelentősen javítja az autó aerodinamikai jellemzőit (piactól és felszereltségtől függően). A motortéren belül légvezetékek szabályozzák a légáramlást, ami tovább javítja a jármű aerodinamikai adottságait. Végül, de nem utolsó sorban az ultra alacsony gördülési ellenállású abroncsok akár 3 százalékkal csökkentik a modell üzemanyag-fogyasztását.
Renault Scénic Xmod Scénic Xmod: buszlimuzin, crossover üzemmódban
Lendületes vonalaival a Scénic Xmod crossover stílusban juttatja érvényre a Renault új formai személyiségét. A Scénic Xmod stílusosan viseli másságát, miközben megőrzi annak a modellnek a genetikai állományát, amely 1996 óta számít etalonnak az európai buszlimuzin piacon.
A modell kifejező, crossover ihletésű formaterve emelt hasmagasságot, egyedi első és hátsó lökhárítókat, küszöbvédelmet, valamint krómozott tetőrudakat kínál (felszereltségi szinttől függően).
Belső tér A Scénic Xmod belső terét átdolgozták: a modell rögzített középkonzolt és a vezető felé forduló vezetői környezetet kínál. A konzolon található az Extended Grip vonóerő-szabályozó rendszer szabályozó tárcsája; továbbá a Renault R-Link multimédiás rendszer (piaci bevezetést követően hamarosan megrendelhető) többirányú joystick kezelőszerve. Mindkét vezérlőegység kézre esik.
A műszerfalon TFT digitális kijelzővel és a Renault R-Link multimédiás rendszer érintőképernyőjével találkozunk. A Renault R-Link a későbbiekben az új Scénic és Grand Scénic modelleken is megjelenik.
A Scénic Xmod Privilège verziója (vagy Bose® kivitele; piactól függően) alul csapott kormánykereket, valamint sportos, látványos kidolgozást kapott, a beltérben található, alumínium rátétes pedálokon és sebességváltó gombon, valamint a fényes sötétszürke belső részleteken túl. Az üléseket látványos öltések és különleges, egyedi kárpitozás teszi hívogatóvá.
A Scénic Xmod az első modell a Renault kínálatában, amely megkapta az új Extended Grip rendszert.
Vezetéstámogató rendszerek:A fejlett kipörgésgátló rendszer lehetővé teszi, hogy az autó kedvezőtlen útviszonyok (hó, sár, homok stb.) mellett is magabiztosan haladhasson. A középkonzolon elhelyezett programtárcsával a vezető három üzemmód közül választhat: „Közút”, „Laza talaj” vagy „Profi”
Az alapértelmezett „Közúti’” beállítás a legtöbb szilárd burkolatú (nedves, száraz vagy jeges) talajon megfelelő; ebben az állásban a rendszer hagyományos kipörgésgátlóként üzemel. A rendszer 40 km/órát meghaladó menetsebesség fölött automatikusan erre a programra áll vissza, amennyiben a vezető korábban másik üzemmódot választott.
„Laza talaj” üzemmódban az Extended Grip rendszer a vezető helyett felügyeli a hajtott kerekeket. Az üzemmód automatikusan szabályozza a motor forgatónyomatékát és fékerő elosztását, elöl valamivel nagyobb mértékű elpörgést engedélyezve. Ilyenkor a sárba, hóra tervezett M+S jelzésű abroncsok hatékonyabban gyűrik le a felszíni sarat vagy homokot, és ezáltal még jobb irányíthatóságot, illetve tapadást biztosítanak.
„Profi” üzemmódban az Extended Grip rendszer felügyeli a fékrendszert, miközben a vezető mindvégig maga szabályozhatja a motor forgatónyomatékát, és ezáltal gyorsulását.
Az Energy motorcsalád az új Energy TCe 130 erőforrással bővülA Renault folytatja méretcsökkentett motorjainak megújítását, és ennek keretében bejelentette kilencedik Energy erőforrását. Az Energy TCe 130 néven jegyzett új benzinmotor a Renault Energy TCe 115 erősebb változata, és a korábbi 1,4 literes TCe 130 motort hivatott leváltani. Az új motor áprilistól kerül a piacra, az új Mégane, az új Scénic és az új Grand Scénic modellekben.
A motor legnagyobb teljesítménye 130 lóerő percenkénti 5000-es fordulatszámon, míg maximális forgatónyomatéka 205 Nm, amelyet már 2000/percnél lead. Az 1,2 literes turbós benzinmotor a legújabb generációs közvetlen befecskendezést alkalmazza, teljesítménye megfelel egy kétliteres szívó benzinmotorénak, így főutakon is tökéletesen használható. A motorban alkalmazott Energy technológiáknak köszönhetően (melyek egy része a Renault Forma 1-es tapasztalatai nyomán született meg) üzemanyag-fogyasztása 15-20 százalékkal alacsonyabb (modelltől függően), mint az általa leváltott motoré volt; ez 100 kilométerenként több mint egy liternyi megtakarításnak felel meg.
A robbanékony, rendkívül finom járású új motor könnyedén veszi fel a fordulatszámot, így élvezetesen vezethető. Ugyanakkor nem kevésbé könnyű megfeledkezni sem létezéséről, hála csendes üzemének és a feltűnést kerülő, ultragyors Stop&Start rendszernek.
A Renault Energy TCe 130 az Energy TCe 115 erőforrás továbbfejlesztése. Az ezzel azonos műszaki jellemzőkkel bíró, 130 lóerős modell a dinamikus menetteljesítményekre helyezte a hangsúlyt, és ezáltal még kifinomultabb, és még több vezetési élményt kínál.
Az 1198 cm3-es alumínium blokk erőteljesebb, mint a TCe 115: legnagyobb teljesítménye 130 lóerő (+15 LE), maximális forgatónyomatéka 205 Nm (+15 Nm). Ennek a forgatónyomatéknak a 90 százaléka már 1500/perctől elérhető, a maximum pedig 2000 és 3000 között áll rendelkezésre, ami megmagyarázza a motor kiváló rugalmasságát. A finom, fürge elindulást az alacsony fordulatszámon mutatott kiváló gázreakciók teszik lehetővé. Nyomatéka és teljesítménye igazi túraautóhoz méltó motorrá teszi a Renault Energy TCe 130 erőforrást, amely különösen alkalmas arra, hogy lakókocsit vagy más utánfutót vontasson, esetleg intenzív gyorsítást megkövetelő hegyvidéken vezessék.
Több mint egy liter üzemanyag-megtakarítás 100 km-en, akár 20 százalékkal mérsékelt CO2-kibocsátás
A Renault Energy TCe 130 nem csupán a piac legnagyobb teljesítményű 1,2 literes benzinmotorja, de a takarékoskodás terén is elemében van: a TCe 130 motorhoz viszonyítva 20 százalékkal1 kevesebbet fogyaszt. Az Energy TCe 130 motorral szerelt új Scénic Xmod vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 6,2 liter/100km1, míg az ugyanezen motorral szerelt új Mégane Berline esetében a fogyasztási érték 5,4 liter/100km1, ami több mint egy liternyi megtakarításnak felel meg 100 km-en. Ebből következően az új Mégane Berline CO2-kibocsátása csupán 124g/km (- 29g/km), a Scénic Xmodé 140g/km1.
(1 A vonatkozó jogszabályokban előírtak szerint homologizált üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek)
. Vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztás (liter/100km) CO2 kibocsátás (g/km)
Új Mégane Berline / Coupe / Grandtour 5,4 124
Új Scénic, beleértve az Xmod-ot is 6,2 140
Új Grand Scénic / Mégane Coupe-Cabriolet 6,4 145
A motor üzemeltetési költségei számottevően csökkentek, miközben az alacsonyabb CO2-kibocsátás bizonyos országokban állami támogatásra vagy adókedvezményekre jogosítja fel a vásárlókat. Ugyanakkor a javításokat megkönnyítendő a motor olajcsere-intervallumát 30 ezer kilométerre növeltük (ökológiai olajszűrővel), a vezérműlánc nem igényel karbantartást.
A nyílt országútra termett 1,2 literes turbós benzinmotor éves 25-30.000 kilométeres futásteljesítmény esetén felveszi a versenyt a dízelmotorokkal (franciaországi statisztikák alapján)
Az Energy TCe 115 műszaki jellemzőire épít:Az Energy TCe 130 benzinmotor műszaki jellemzői, mint a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a leömlővel egybeépített turbó és a változó szelepvezérlés együttesen maximális forgatónyomatékot szavatolnak alacsony fordulatszámon, és biztosítják, hogy széles fordulatszám-tartományban álljon rendelkezésre nyomaték. A rendszer az optimális hatásfok érdekében közvetlenül az égéstérbe fecskendezi be az üzemanyagot, mégpedig az üzemi viszonyok függvényében; ez takarékosabb üzemet és alacsonyabb CO2-kibocsátást jelent az ügyfél számára.
Stop&Start ultra gyors újraindítással A rendszer érzékelői meghatározzák az egyes dugattyúk helyzetét, és abba a hengerbe fecskendeznek be üzemanyagot, amely az azonnali újraindításhoz a leginkább optimális helyzetben áll. A motor beindítására a fékezés során visszanyert és az akkumulátorban tárolt, „ingyenes” energiát használja a rendszer.
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások