Kisbusz tanulmánnyal jelentkezett a Volkswagen Haszonjárművek a sajtónapokkal ma megnyíló Genfi Autószalonon. Az e-Co-Motion első pillantásra egymással ellentétesnek tűnő erényeket sorakoztat fel: egyfelől kompakt méretek és fordulékonyság, másfelől tekintélyes méretű raktér és 800 kilogramm hasznos teherbírás, melyet elektromos hajtásrendszerének köszönhetően nulla károsanyag-kibocsátás egészít ki.
„Az elektromos mobilitás – különösen a kishaszonjárművek körében – alapvető szerephez juthat a világ nagyvárosai egyre növekvő szállítási igényeinek kielégítésében” – magyarázta Dr. Eckhard Scholz, az igazgatótanács szóvivője. „A tehervonatok és a hagyományos, vagy épp hibrid hajtásrendszerű nagy teherautók a városhatárig fuvarozhatnák az árukat, amelyeket azután speciális átrakó-állomásokon a kisebb, elektromos hajtású szállítójárművek vennének át. Utóbbiak jól meghatározható útvonalai és rögzített depói jelentősen egyszerűsítenék akkumulátoraik töltését és karbantartásukat.”
Kizárólag elektromos hajtásrendszerével az e-Co-Motion számos jelentős felhasználói előnyt kínál, olyanokat, mint például kiváló manőverező képessége, kis alapterülete, a zavartalan kilátás, valamint a könnyű be- és kiszállás illetve átjárhatóság jellemezte, magas színvonalú ergonómia. A raktér alacsony padlószintje és tágas méretei a rakodást teszik jóval egyszerűbbé.
A márka jelenlegi modelljeitől teljesen független konstrukcióként az e-Co-Motion már külső megjelenésében is harmonikusan egyesíti az első pillantásra egymással ellentétesnek tűnő fejlesztési célkitűzéseket: maximális raktér minimális jármű-alapterületen. Mindössze 4,55 méteres hosszúsága (szélesség: 1,90 m, magasság: 1,96 m) mellett, a tanulmányautó 4,6 köbméteres rakteret és meggyőző, 800 kilogramm hasznos teherbírást kínál. Mindezt a karosszéria egyértelmű felosztásával érték el a tervezők, amely egy alacsonyabb vezetői zónára – padló alatti motorral, akkumulátorral és sebességváltóval – illetve az adott szállítási feladathoz illeszthető felépítmény-részre tagolódik. E koncepció ideális alapként szolgált az optimális helykihasználáshoz, miközben számtalan karosszériaváltozat és egyedi ügyfél-megoldás kialakítását teszi lehetővé. Legyen szó akár tágas, zárt raktér előtti vezetőtérről – mint a tanulmányautó esetében – vagy éppen személyszállító kisbuszról, alacsony platómagasságú teherautóról, esetleg hűtőfelépítményről, a döntés mindenkor az ügyfél, nem pedig a gyártó kiváltsága.
Hozzászólások