Címkék: elektromos | Honda

2024. május 23. csütörtök, 17:16

 

Honda Motor Co., Ltd. elnök-vezérigazgatója, Toshihiro Mibe a 2024. május 16-án Tokióban sajtótájékoztatót tartott a Honda üzleti terveinek kapcsán, különös tekintettel a személygépjárművek elektrifikációjára.
Az alábbiakban előadását összegeztük:

 

A Honda elektrifikációs törekvései és egyéb intézkedései, melyek segíthetnek elérni a kitűzött célokat:
Az elektromos autók piaci környezete jelentős változáson megy keresztül. Egyes térségekben például az EV-piac növekedésének lassulása érzékelhető, ami külön figyelmet érdemel. A Honda különféle megközelítési módokat dolgozott ki, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé válhasson. A „zéró környezeti hatás” elérése érdekében például SAF és e-üzemanyag használatát helyezte kilátásba, ezekben az energiahordozókban ugyanis – a légi és nagy méretű vízi járművek szempontjából – komoly potenciál rejlik.

Másfelől a Honda továbbra is úgy gondolja, hogy az elektromos járművek jelentik a leghatékonyabb megoldást azon területeken, ahol olyan kis méretű mobilitási termékekre van szükség, mint a motorkerékpár vagy a személygépkocsi. A hosszú távú piaci trendek tükrében a Honda biztos abban, hogy az elektromos átállás folytatódni fog a járművek piacán, és az átállás üteme sem változik majd számottevően. A Honda leküzdi a jelenkori változások okozta nehézségeket, és már arra az időszakra összpontosít, mikorra az elektromos járművek teljesen elterjednek. Ez várhatóan a 2020-as évek második felében jön el, akkorra – a közép- és hosszú távú kilátásoknak megfelelően – erős EV-márkát és erős EV-üzletágat épít fel a vállalat.

 

 

A Honda azt tervezi, hogy 2030-ban már csak elektromos hajtású, illetve üzemanyagcellával felszerelt járművek alkotják globális kínálatának 40%-át, s évente több mint kétmillió EV-t gyárt majd. Hogy megvalósulhassanak a Honda célkitűzései, jól időzített beruházásokat hajt végre és három területen tesz lépéseket:

Olyan vonzó elektromos járművek bemutatása, melyek gyártására csak a Honda képes.

Átfogó EV-értéklánc létrehozása, aminek középpontjában az akkumulátorok állnak.

Fejlett EV-gyártási módszerek és létesítmények kidolgozása.

Ezek a kezdeményezések többek között azt vonhatják maguk után, hogy 2030-ig 5%-kal nő a megtérülés (return of sales, ROS), ilyenformán az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) üzletága annyi profitot termel majd, hogy önellátóvá válik.

Olyan vonzó elektromos járművek bemutatása, melyek gyártására csak a Honda képes.
A Honda 0 Series fontos szerepet tölt be a Honda EV-stratégiájában. Ez egy teljesen új elektromosautó-család, melyet a „nulláról” hoz létre a márka, fejlesztése során pedig a „Karcsú, könnyű és bölcs” tervezési irányelv érvényesül. Ez év januárjában két tanulmánymodellt lepleztek le a CES-en: a Saloont és a Space-Hubot. Előbbi a modellcsalád zászlóshajójaként lép színre, és 2026-ban bemutatkozó, sorozatgyártású változata a tervek szerint igen közel áll majd a most bemutatott tanulmányautóhoz.

„Karcsú”
A Honda egyebek mellett különleges utastérrel szeretne értéket nyújtani vásárlóinak. A kabin kényelem és vezetési élmény terén is a maximumot nyújtja, hiszen a Honda által régóta alkalmazott „Ember a gép előt” (Man Maximum, Machine Minimum) szemléletmód alapján készült. Ennek legfőbb elemeit emelik át az elektromos járművek korszakába a vállalat szakemberei.

Az új, közepes és nagy méretű elektromos autókhoz kidolgozott platform, a továbbfejlesztett hajtáslánc és az egyedülálló stílus igencsak vonzóvá teszi a modelleket, akárcsak a rendkívül alacsony saját tömeg és a rövid első-hátsó karosszéria-túlnyúlás.

Az újonnan fejlesztett, páratlanul kompakt e-Axle-nek és a világszinten is elsőrangúnak számító, ultravékony akkumulátorcsomagnak köszönhetően a motortér és a padló is hihetetlenül karcsú lehet. Ezek a különleges, jövőbe mutató technikai megoldások tették lehetővé azt is, hogy a jármű tömegközéppontja alacsonyra kerüljön, az utastér pedig tágas és kényelmes legyen. Ehhez természetesen a Honda által gyűjtött, egyedülállóan gazdag járműgyártói tapasztalatra is szükség volt. A hosszú évek során felhalmozott tudás az alkatrész-elrendezés optimalizálását, az alkatrészek számának csökkentését és a Honda által fejlesztett ütközésvédelmi megoldások implementálását is lehetővé tette, nem mellesleg olyan karosszériaszerkezetek adaptációjának adott utat, amelyekkel ötvözhető az egyedi formavilág és a kimagasló teljesítmény.

Mindezek mellett az utasteret úgy tervezik meg, hogy még kényelmesebb és szórakoztatóbb legyen maga a vezetés. Ezt szolgálja az ösztönösen kezelhető felhasználói felület és a lenyűgözően nagy látómező.

„Könnyű”
Az új EV-sorozat modelljeinek tervezésénél a sportos vezetési élményt, azaz a vezetés élvezetét is elsődlegesnek tartja a Honda, akárcsak korábbi járműveinél.

Azon túlmenően, hogy az eddigieknél jóval könnyebb karosszériaszerkezetre épülnek az új EV-sorozat modelljei, vadonatúj hajtásláncot is kapnak. Ez könnyebb és kisebb, mint a Honda jelenleg alkalmazott rendszerei, és azt a tudást összegzi, amelyet a Honda a Formula 1-es versenyautók és a hibrid elektromos járművek tervezésénél szerzett. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Honda akár 100 kg-mal is csökkentheti elektromos járműveinek tömegét a kezdeti Honda EV-khez viszonyítva.

A nehezebb összetevők, mint például az akkumulátor és az erőforrás alacsonyra kerülnek, hogy minél közelebb lehessen a talajhoz a jármű tömegközéppontja. Ezáltal még jobb, illetve biztosabb lehet az úttartás, és még sportosabb vezetési élményt nyújthatnak az új modellek.

Hogy a járművek még inkább úgy viselkedjenek, ahogyan a vezető szeretné, a Honda számos maga fejlesztette technológiát emelt át a robotika világából. Ilyen például a testtartás-szabályozáson alapuló, mozgásirányítást hatékonyabbá tevő rendszer.

A kimagaslóan hatékony erőforrás és a kiváló aerodinamikai teljesítmény a Honda motorsportokban szerzett tapasztalatának köszönhető. Így az új elektromos Hondák éppoly sportos vezetési élményt nyújtanak, mint a márka eddigi járművei, ugyanakkor elektromos hatékonyság terén is világszínvonalat képviselnek. A különféle technikai fejlesztések eredményeképpen a Honda 0 Series család tagjainak hatótávolsága meghaladja majd a 480 km-t.

„Bölcs”
A Honda 0 Series család tagjai eredeti, Honda által fejlesztett operációs rendszert kapnak, melynek részeként a felhasználók – teljes mértékben személyre szabható, egyedi igényekre optimalizálható – digitális felületet kezelhetnek, ami együttesen használható a korszerű mobilkommunikációs technológiákkal. A járművek funkciói folyamatosan bővülhetnek majd a mobilkommunikáción alapuló OTA (over-the-air) szoftverfrissítési technológia révén. Ez még vonzóbbá teheti a Honda elektromos járműveit, amelyek gyártására tényleg csak a Honda képes.

 

 

A Honda saját maga, függetlenül fejleszti az E&E architektúrát, ezen alapszik majd a járművek fedélzeti rendszerének operációs rendszere (OS), akárcsak a különféle alkalmazások, amelyek elérhetőek lesznek a szintén saját fejlesztésű saját OS-en keresztül. Mindemellett a Honda 0 Series család tagjaiba kerülő egylapkás rendszereket (SoC, system-on-chip) is maga a Honda szabja a felhasználók igényeire. A személyre szabott SoC-k a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket is kihasználják, ami elengedhetetlen az automatizált folyamatok és az intelligens megoldások fejlesztéséhez, egyszersmind a kisebb energiafelhasználást is elősegíti.

Az EV modellek a 2020-as évek második felében mutatkoznak majd be, és a jövőben folyamatosan fejlődnek majd. Idővel egyre intelligensebbé válnak, így képesek lesznek pontosabban felmérni és kiszolgálni a felhasználók igényeit.

A 2020-as évek második felében bemutatkozó Honda 0 Series família tagjai központi architektúrára épülnek. A jármű különböző rendszereinek működését szabályozó ECU-k egy fő vezérlőegységhez csatlakoznak, ami a jármű agyának tekinthető. Ez hangolja össze a különféle rendszereket és folyamatokat, nem mellesleg lehetővé teszi, hogy a felhasználók mihamarabb megismerjék az újonnan kidolgozott, inspiráló funkciókat. Ezáltal az új Honda EV-k napról napra okosabbá válnak, s képesek lesznek precízen felmérni és kiszolgálni a felhasználók igényeit.

Az önvezető/fejlett vezetéstámogató rendszerek (AD/ADAS) kihasználásával a Honda olyan kifinomult, zavartalan mobilitási élménnyel szeretné megajándékozni vásárlóit, ami nemcsak menet közben élhető át, hanem a teljes használatot áthatja a beszállástól a kiszállásig. E folyamat eredményeként az AD/ADAS még inkább összhangban áll az emberi érzékeléssel, s fejlett érzékelési, illetve intelligens technológiákkal bővülhet (pl. mesterséges intelligenciával). Ezeket a vezetőtámogató eszközöket, miként a Honda által világelsőként gyakorlatba átültetett 3. szintű önvezető rendszert, úgy fejleszti a márka, hogy minél több közlekedési helyzetben, illetve sebességtartományban legyenek a sofőr segítségére a gyorsforgalmi és az alsóbb rendű utakon. Mi több, azzal, hogy a felhasználók a teljes mobilitási élmény alatt élvezhetik az elektronikai rendszer támogatását (pl. automatikus sofőrmegkeresés és -felvétel vagy otthontól távoli parkolás), megvalósulhat a Honda élvezetes és szabad helyváltoztatásról szőtt álma, s még kevesebb stressz éri a autósokat menet közben.

1-2. Átfogó EV-értéklánc létrehozása, aminek középpontjában az akkumulátorok állnak.
Hogy a Honda magas szintű versenyképessége hosszú távon is biztosított legyen, a márka fokozatosan értékláncot épít ki, amelynek középpontjában az akkumulátorok állnak. Ez azért fontos, mert az akkumulátorok az EV-k legfontosabb elemei és versenyképességüket is nagyban befolyásolják.

 

 


Az EV-k kezdeti időszaka: a 2020-as évek első fele
A Honda biztosan beszerzi majd a megfelelő mennyiségű akkumulátort, ugyanakkor szorosabb együttműködésre törekszik a folyékony lítiumion-akkumulátorokat gyártó partnercégekkel minden fontos térségben.

Az EV-k átmeneti időszaka: a 2020-as éve közepe
A Honda JV partnerei segítségével kezdi meg az akkumulátorgyártást.
Az Egyesült Államokban 2025-ben indulnak el a gyártósorok, méghozzá az LG Energy Solutionnel közösen létrehozott üzemegységben, ahol évente 40 GWh-nyi áramtároló készül majd. A szilárd, jól kidolgozott értékláncnak köszönhetően az akkumulátorok beszerzési ára rendkívül kedvező lesz, így rendkívüli darabszám érhető el, főleg az észak-amerikai piacon. A kis tömegű és méretű akkumulátorcsomagok a Honda nagy energiasűrűséget szavatoló technológiájával készülnek, és a Honda 0 Series modellekbe is bekerülnek, így még nagyobb értéket képviselnek.

Az EV-gyártás fejlesztéseként az akkumulátorokra is kiterjeszti üzleti tevékenységét a Honda, így a töltési és energiaszolgáltatások piacán is jelen lesz, sőt a visszaforgatásban és az újrahasznosításban is szerepet vállal. A Honda biztos üzleti alapok kiépítésére törekszik, hogy házon belül oldhassa meg az akkumulátorokkal kapcsolatos különféle feladatokat.

Az EV-k teljes elterjedésének időszaka: a 2020-as évek második fele
A Honda az akkumulátorok piacára is kiterjeszti tevékenységét, és függőlegesen integrált, elektromos járművekhez kapcsolódó értékláncot hoz létre, amelynek középpontjában az akkumulátorok állnak majd. Ez az EV-gyártás minden területét magában foglalja, beleértve a főként akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok beszerzését, az EV-k gyártását és a telepek újrahasznosítását, illetve visszaforgatását is.

Kanadában a Honda megkezdi a GS Yuasa céggel közösen fejlesztett EV-akkumulátorok házon belüli gyártását. Hogy rendelkezésre álljanak az akkumulátorgyártáshoz szükséges főbb nyersanyagok, a Honda maga készíti majd Kanadában a katódanyagokat és a szeparátorokat. Előbbieket a POSCO Future M, utóbbiakat az Asahi Kasei bevonásával állítja majd elő, és új üzemegységek is készülnek majd az együttműködés jegyében.

Ráadásul az EV-akkumulátorok másodlagos felhasználását és visszaforgatását szem előtt tartva, átfogó értéklánc kiépítésén fáradozik a Honda. Ezáltal nemcsak az akkumulátorok optimális ára garantálható, hanem a biztos ellátás és a teljes értéklánc versenyképessége is, beleértve az EV-akkumulátorok üzletágának gyártás előtti és utáni területeit is.

A kezdeményezések révén 2030-ra a jelenlegihez viszonyítva 20%-kal csökkenheti az akkumulátorok beszerzési árát a Honda az észak-amerikai piacon. Addigra már évente nagyjából 2 millió EV-t készül gyártani a márka, és pozitívak a kilátások arra nézve, hogy sikerül-e biztosítani a szükséges akkumulátormennyiséget.

1-3. Fejlett EV-gyártási módszerek és létesítmények kidolgozása.
A belső égésű erőforrásról villanymotorra átállás időszakában a Honda igyekszik rugalmasan kezelni a kereslet és az üzleti környezet változásait, egyszersmind a jövedelmezőséget is biztosítja. Ennek megfelelően az átmeneti periódusban a már működő gyáregységekben a belső égésű és a villanymotorral felszerelt modellek egy gyártósoron készülhetnek.
Ezen túlmenően a „Karcsú, könnyű és bölcs” irányelv alkalmazásához elengedhetetlen technológiák folyamatos bevezetésével teszi hatékonyabbá gyártási tevékenységét a Honda. Ezért is épülnek új, kimagasló hatékonyságú termelési struktúrát megvalósító EV-készítő üzemek a jövőben.

A vékony akkumulátorcsomagok az EV-gyártás központi elemei, ezért új – egyebek mellett nagy nyomású, 6000 tonnás présöntőgépekből összeállított – gyártósor áll munkába az ohiói Anna Plant üzemegységben. Segítségükkel jelentősen, 60-ról 5-re csökkenthető az akkumulátorházakhoz szükséges és a másodlagos alkatrészek száma. A dörzshegesztési (Friction Stir Welding, FSW) eljárásnak köszönhetően ugyancsak csökken a beruházási igény és nő a termelékenység.

A Honda az első vállalat Japánban, amely 6000 tonna terhelésű, nagy méretű öntvénykészítő gépet telepített. Az eszköz a Tochigiban található K+F létesítményben állt munkába, jelenleg a tömegtermelést megelőző ellenőrzésen esik át.

A jövőben nagy méretű, alumíniumöntvényből készülő alkatrészek gyártásánál is szerephez juthat a présöntési technológia, amelyet továbbra is folyamatosan fejleszt a Honda.

Az akkumulátorcsomagok gyártósoránál a Honda által kidolgozott „Flex Cell Production System”-et, azaz Rugalmas Cellagyártási Rendszert alkalmazzák majd. Ez a módszer a jármű típusának megfelelően kombinálja 1) a moduláris alkatrész-összeállítást és 2) a különleges cellagyártási rendszert, melynek legfőbb előnye, hogy az egyes gyártási folyamatokhoz szükséges berendezéseket, szerszámokat és dolgozókat egyetlen területen vonja össze. A Flex Cell Production System alkalmazása már a teljes kapacitású EV-gyártás megkezdése előtt lehetővé teszi, hogy a Honda gyorsan reagáljon a sorozatgyártású modellekkel kapcsolatos változtatási igényekre és az ingadozó gyártási volumenre. Ráadásul a Digital Twin névre keresztelt rendszert is bevezették. Ennek lényege, hogy a virtuális térben is megtekinthető a gyártósorok aktuális állapota, így több szempontból is hatékonyabbá válhat a termelés. Segíti például alkatrész-beszállítás, valamint a gyártási mennyiség és a sebesség optimalizálását is. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Honda mindig a piaci igényekhez igazíthatja gyártási tevékenységét. A Honda azt tervezi, hogy a jövőben még több területen használja majd ki a módszerekben rejlő lehetőségeket, azaz nemcsak az akkumulátorcsomagok gyártásánál, hanem az EV-gyártás egyéb mozzanatainál is.

Ezen intézkedések eredményei Kanadában lesznek igazán láthatóak, ahol 2028-ban kezdi meg működését a kifejezetten EV-gyártásra létrehozott Honda-üzem. A világszínvonalú gyártási hatékonyság elérésével, illetve a kapacitáskihasználás jelentős növelésével és a fix költségek lefaragásával a Honda kb. 35%-kal szeretné csökkenteni a termelési költségeket a hagyományos, változó működésű gyártósorokhoz mérten.

 

 

Az általános működés hatékonyabbá tétele valós idejű adatkapcsolattal
A termékek, a beszerzés és a gyártás területein kezdeményezett, illetve végrehajtott változtatások mellett a Honda tovább fejleszti személygépjárművekhez kapcsolódó üzleti tevékenységeit, beleértve a tervezést és az értékesítés utáni szolgáltatásokat is. Mindezeket különleges szoftverrel kapcsolja össze a vállalat. A Honda által fejlesztett, szoftveralapú mobilitási termékektől származó adatok kinyerésével lehetőség nyílik arra, hogy olyan termékek és élményalapú értékek szülessenek, méghozzá a lehető leggyorsabban, amelyek pontosan megfelelnek a felhasználók elvárásainak a különféle helyzetekben. A legújabb piaci trendeket és ügyféligényeket leíró, értékesítési pontokon szerzett adatok például valós időben juthatnak el a termékfejlesztésért és gyártásért felelős Honda-részlegekhez, ilyenformán a lehető leghamarabb láthatnak napvilágot az ügyfelek és a piac igényeinek megfelelő új termékek.

Mindemellett a Honda-márkaszervizek megkapják a valós idejű járműadatokat, így a – dedikált Honda-alkalmazás révén – optimális szervizszolgáltatást kínálhat fel a járműtulajdonosoknak.

Persze ezekkel a példákkal nem ér véget a sor: a Honda a teljes értéklánc adatait begyűjti és összekapcsolja, ezáltal olyan rendszert hoz létre, amely gyorsan és rugalmasan reagálhat az EV-piac változásaira.

Az EV-választék stratégiája
Az EV-k teljes elterjedését elhozó, 2030-ban kezdődő időszakban a Honda számos nemzetközi piacon értékesített elektromos járművet mutat majd be, élen a Honda 0 Series család tagjaival. Ráadásul a – jelenleg igen keresett – hibrid modelleket is tovább fejleszti a márka, így teljesítményük és választékuk is számottevően nőhet.

Az alábbiakban az új modellek bevezetésével kapcsolatos tervek olvashatóak.

<EV-k>
Honda 0 Series - EV-modellcsalád a nemzetközi piacra
Az első Honda 0 Series modellek értékesítése 2026-ban kezdődik meg Észak-Amerikában, ezt követi a globális eladás. 2030-ig nem kevesebb, mint hét nemzetközi piacon értékesített típus érkezik a kicsitől egészen a nagy méretosztályig.

Az EV-választék Kínában
A Honda 10 Honda márkájú elektromos járművet vezet be Kínában 2027-ig, 2035-ben pedig már csak EV-ket forgalmaz majd Kínában a vállalat. Nemrégiben leplezte le a Honda az – e:N sorozatot követő – „Ye Series” modellcsaládot, így tovább bővült a cég kínai választéka.

Kis méretű elektromos autók választéka
A Japánban idén ősszel debütáló N-VAN e: mini elektromos haszonjárművel kezdve a Honda fokozatosan vezeti be a kis méretű EV-ket azokon a területeken, amelyeken igény mutatkozik rájuk. Jönnek például a személyi használatra szánt mini EV-modellek 2025-ben, míg 2026-ban új, kis méretű EV-k bizonyítják majd a Honda elkötelezettségét a vezetés élménye iránt.

< Elektrifikáció a Honda Mobile Power Pack használatával>
2024: Bemutatkozik két elektromos motorkerékpár, amelynek energiaforrásául az MPP szolgál majd.

2026-os pénzügyi év (2026. március 31-én ér véget): Japánban elkezdenek forgalmazni egy új Honda mikromobilitási eszközt, amit 4 MPP hajt

<Hibrid elektromos modellek (HEV-ek) fejlesztése>
A Honda eredeti, kétmotoros, e:HEV néven ismert hibrid hajtáslánca és HEV-platformja egyaránt megújul majd. A fejlesztés eredményeként az e:HEV rendszer könnyebbé és hatékonyabbá válhat, miként a többi modellnél is alkalmazott platformok is hatékonyabbak lehetnek. Az újítások hozadékaként csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás, még magasabb szintű lehet a minőség és még átütőbb vezetési élményt nyújthatnak a Honda járművei.

Ez EV-k fejlesztésénél kidolgozott technológiák a hibrid modelleknél (benzin-elektromosság) is hasznosíthatók. Létrehozható például egy elektromos összkerékhajtási rendszer (e-AWD), ami az EV-modelleknél alkalmazott motorra épül. Szemben a klasszikus, mechanikus összkerékhajtási rendszerekkel, az e-AWD rendszer jelentősen növeli a hajtóerőt, és még pontosabb, illetve közvetlenebb erőelosztást szavatol a kerekek között. Az ún. kooperatív vezérlésnek és a Mozgásszabályzó Rendszernek hála az e-AWD javítja a menettulajdonságokat, és stabilabbá teszi a járművet, ami azt jelenti, hogy nyugodtabban autózhatnak a felhasználók, és egyedülállóan szórakoztató vezetési élményben lehet részük.

A Honda természetesen világszerte értékesíti majd továbbfejlesztett hibrid modelljeit. Fontos, hogy a Honda tovább erősíti hibrid típusokat is magában foglaló ICE-üzletágának üzleti modelljét, hogy továbbra is biztosítsa a vállalat stabil bevételeit. A belső égésű motorral felszerelt járművek értékesítéséből befolyt összeget EV-k és új üzletágak fejlesztésére fordítja a társaság.


Pénzügyi stratégia – Források biztosítása a befektetésekhez és tőkeallokációhoz
Hogy megvalósulhassanak a Honda elektrifikációs célkitűzései, elengedhetetlen, hogy jól időzített beruházásokat hajtson végre. Ezért aztán nagyjából 10 billió jent készül befektetni az előttünk álló 10 évben, azaz nagyjából 2030-ig, mikorra az elektromos járművek széleskörű elterjedése várható.

 

 

A 10 billió jenes befektetés az alábbiakra bontható:

Körülbelül 2 billió jen jut kutatási és fejlesztési kiadásokra a szoftveralapú járművek területén

Megközelítőleg 2 billió jen jut elektromos járművekhez kapcsolódó, átfogó értékláncok létrehozására és befektetésekre, valamint tőkejuttatásokra az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Államok, Kanada vagy Japán.

Körülbelül 6 billió jen Monozukurira, azaz a dolgok készítésének művészetére. Ebből 3 billió jen fejlesztési kiadásokra és 3 billió jen többek között az alábbi befektetésekre:
Azon termelési terület, ami a következő generációs EV-gyártó üzemek építését is magában foglalja
Motorkerékpárok elektrifikációja
Új elektromos járművek fejlesztése
Befektetés öntőformák gyártásába

A Honda folyamatosan figyeli az EV-k elterjedésének szintjét, és rugalmasan, helyes időzítéssel hoz befektetési döntéseket.

A Honda által termelt bevételt egyrészt növekedést biztosító erőforrásokra, másrészt a részvényesek nyereségének kifizetésére fordítja a vállalat. A teljes vállalatot érintő tőkeátcsoportosítás részletei alább olvashatóak.

2021-től 2025-ig (a belső égésű motorral felszerelt járművek (ICE) üzletágának megerősítése és befektetés az EV-üzletághoz kapcsolódó erőforrásokba)
A motorkerékpár- és az ICE/HEV üzletág megerősítésével 12 billió jenes működési bevételt termel majd a Honda. A bevételt az EV- és az ICE/HEV üzletág, valamint az új befektetési területek között osztja el a vállalat, továbbá biztos és folyamatos osztalékfizetésre szánja. A Honda folytatja azon tervének végrehajtását, hogy a 2022-es pénzügyi évtől a 2025-ös pénzügyi év végéig 780 milliárd jen értékű saját részvényt vásárol vissza, hogy mihamarabb 1 feletti PBR-t (price-to-book ratio) érjen el. Emellett a tőkefelhasználás hatékonysága javul, és optimalizálják a felhalmozott saját tőke mennyiségét is.

2026-tól 2030-ig (a teljes átállás időszaka belső égésű motorral felszerelt járművekről (ICE) elektromos járművekre)
A Honda arra törekszik, hogy a 2021 és 2025 közötti időszakban ne változzon bevételi szintje, ezért – főként a feltörekvő piacokon – igyekszik növelni motorkerékpár-eladásait és hatékonyabbá teszi az ICE/HEV üzletág struktúráját. Ezen felül fokozni kívánják az EV-üzletág jövedelmezőségét, hogy legalább 5%-os ROS-t érjen el a vállalat, és növelik az EV-eladásokat, hogy még több működésből származó bevételre tegyen szert a Honda. Mindezek azt szolgálják, hogy a Honda több pénzt termeljen, mint a 2021 és 2025 közötti terminusban.

Ami az erőforrások elosztását illeti, a Honda fokozott tempóban fektet majd be erőforrásokba az elektrifikáció és a software-ek területén, hogy biztosítsa az EV-üzletág növekedését. Természetesen mindeközben a Honda továbbra is biztos és folyamatos osztalékkifizetést szavatol részvényeseinek, továbbá folytatja részvény-visszavásárlási programját a részvénytulajdonosok befektetéseinek megtérülése érdekében.

Az osztalékokat illetően elmondható, hogy a 2022-től 2026-ig terjedő időszakban több mint 1,3 billió, 2027-től 2031-ig pedig 1,6 billió jen osztalékot készül kifizetni a Honda. Ezek az osztalékfizetési összegek egyértelműen bizonyítják, hogy stabilan és folyamatosan, részvényenkénti csökkentés nélkül kívánjuk fizetni az osztalékokat, még akkor is, ha a rövid távú nyereség szintje – az átállás időszakában végrehajtott beruházások hatására – ingadozik.

A Honda a már megtermelt bevételből és az új, növekvő területekről származó nyereségből maximalizálja jövedelmét. Ezzel a jövőbeni növekedést szolgáló merész befektetéseket és a stabil részvényhozamokat szavatolja a vállalat.


 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER