A Genfben bemutatásra kerülő új LEAF-et Nagy-Britanniában, a Nissan sunderlandi gyárában fogják gyártani. Az Európában gyártott, az európai vásárlók igényeinek megfelelően újratervezett autó több mint 100 módosításon ment keresztül, amelyek közül számos a jelenlegi tulajdonosok közvetlen visszajelzéseinek köszönhető.
Az új Nissan LEAF hatótávolságát a valós használatban az autó egyetlen külső módosítása is növeli: ez pedig az első hűtőrács finom átdolgozása, amely a légellenállási együttható (Cd) értékét az eredeti 0,29-ről még tovább, 0,28-ra csökkentette. Az új LEAF hatótávolsága az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) tanúsítványa szerint 199 km, ami jelentős növekedés az előző modell 175 km-es értékéhez képest.
A töltő áthelyezésével a LEAF hátuljából a motorháztető alá a csomagtartót 40 literrel sikerült megnövelni... ami másképp kifejezve, egy átlagos, repülőgépre felvihető kézipoggyász mérete. A csomagtartó összmérete 370 literre növekedett.
A Nissan figyelmes tervezési munkája az autó elején található töltőcsatlakozóra is kiterjed. Az új LED lámpának köszönhetően a vezető már nem csak a közvilágításra számíthat, ha a járművet éjszaka szeretné az áramforráshoz csatlakoztatni. A töltő csatlakozót átdolgozták a használhatóság és a biztonság növelése érdekében, és a kioldó mechanizmus már elektromos kapcsolót alkalmaz. Ezen kívül a töltőkábel rendelkezik egy elektro-mechanikus reteszelő szerkezettel, így a továbbiakban nincs szükség a kábel kézzel történő rögzítésére a járműhöz.
A további fejlesztések között megtalálható az új intelligens kulcs, amely a töltőcsatlakozó fedelét és a kábel rögzítését is vezérli.
Ezek a jelentős fejlesztések részét képezik a három jól ismert felszereltségi szint (Visia, Acenta és Tekna) bevezetésének a LEAF modellpalettájába is, tovább növelve annak vonzerejét. A Visia változat alacsonyabb, belépő árszintet képvisel, míg a Tekna modellek az eredeti modellnél több kiegészítőt tartalmaznak az alapfelszereltség részeként.
Hozzászólások