550 kilométer alpesi tájakon: a Silvretta Classic kétségkívül Európa-szerte a veterán-autózás egyik legkülönlegesebb eseménye, amelyen a SEAT az idén egy 1972-es 124 Sport Coupé 1600 modellel állt rajthoz, melynek volánjánál Dr. Andreas Tostmann, a SEAT igazgatótanácsának a termelés területéért felelős tagja ült.
A Silvretta Classic idei túráján összesen 160 történelmi ritkaság vágott neki az osztrák Alpoknak. A Montafon, Vorarlberg és Tirol tájain vezető három etap során összesen 550 kilométeren részben extrém emelkedőkkel tarkított, számos alpesi hágó várta a mezőnyt. A verseny pedig nem a sebességről, sokkal inkább a legmagasabb fokú pontosságról szólt, így a legöregebb jármű is egyenlő eséllyel indult az akár 1992-ig terjedő évjáratú youngtimerekkel.
A SEAT 124 Sport Coupé 1600 1970-ben lépett piacra. Kétajtós karosszériája négy teljes értékű ülést rejtett, s elegáns formáival még ma is hódít. Az 1,6 literes benzinmotor teljesítménye 110 LE, ami 180 kilométer/óra végsebességet tesz lehetővé. A 124 Sport Coupé modellbe épített a SEAT első ízben ötfokozatú sebességváltót. 1973-ban mutatkozott be a némileg átdolgozott 124 Sport Coupé 1800, immár 118 lóerős, 1,8 literes aggregáttal. A SEAT 124 Sport Coupé (1600 és 1800) 1970-től 1975-ig, összesen mintegy 23 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról.
SEAT 124 Sport Coupé 1600
Gyártási idő: 1970-1975
Karosszéria: Kétajtós, négyüléses kupé
Saját tömeg üresen: 995 kg
Motor: Soros, négyhengeres, 1608 cm3, 110 LE / 6400 1/min
Motor elhelyezése: Elöl
Erőátvitel: Hátsókerékhajtás, ötfokozatú sebességváltó
Futómű: Elöl: független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés csavarrugókkal és hidraulikus lengéscsillapítókkal, keresztstabilizátor
Hátul: rugózott merevtengely, hidraulikus teleszkópos lengéscsillapítók, négy hosszirányú és egy keresztirányú kar
Fékek: Elöl/hátul tárcsafékek
Gumiabroncsok: 165 HR-13”, keréktárcsák: 13” X 5J
Hosszúság x szélesség x magasság (mm): 4123 x 1670 x 1340
Tengelytáv (mm): 2420
Legnagyobb sebesség: 180 km/h
Hozzászólások