2013. május 10. péntek, 13:11

 

A Wörthi-tó déli partján, Reifnitzben, a Leon Cup Racer lesz a SEAT standjának sztárja. A SEAT túra-versenygép 330 LE/243 kW teljesítményű tesztjármű.

seat-leon-cup-racer

Az ötajtós Leon műszaki alapjaira épülő, narancsszínű motívumokkal díszített, matt metálszürke színű. 18 col peremátmérőjű versenykerekein a sorozatgyártású modellénél 40 centiméterrel szélesebb nyomtávja eredménye.
Új kialakítású frontrésze az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok az áramlások leválási peremén kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az auto simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és a tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek szolgálatában.
LED fényszóróit, egyéni stílusú nappali menetfénnyel együtt változatlanul vették át a tervezők a sorozatgyártású modellről, akárcsak LED-technikájú hátsó lámpáit. Tetőíve szintén a szériaváltozaté.

seat-leon-cup-racer-ules

A Leon Cup Racer belterét tekintve is felkészült a versenypályára. Következetes tömegcsökkentés és minimalizmus jellemző, nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fejvédő-rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja, speciális bőr borítása az izzadásgátlás miatt bizonyul előnyösnek. A konstruktőrök megtartották a szériamodell műszerfalának alapvető formáit, miközben a vezető-információs rendszer és a kezelőelemek – mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett – elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn összpontosulnak.

A Leon Cup Racer menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre. A Cup Racer hosszú távú versenyekre kifejlesztett változata a középkonzol karjával kezelhető szekvenciális verseny-váltóművel és mechanikus differenciálzárral is felszerelhető.

Előzetes tájékoztató ár; a DSG sebességváltóval szerelt kivitel esetében 70.000 (nettó), a hosszú távú versenyekre kifejlesztett, szekvenciális váltóművel és mechanikus differenciálzárral készült változat 95.000 (nettó) euró.

leon-cup-racer

„Terveink szerint már a 2014-es szezonra kínálhatjuk az ügyfélcsapatoknak Leon Cup Racer versenyautónkat. A sprint- illetve hosszú távú futamokra kialakított két változat sorozatok igen széles körére alkalmas, az ETTC versenyeitől egészen a Nürburgring VLN Endurance Cup hosszú távú futamaiig” – emelte ki Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója, egyben a márka versenysport-tevékenységének felelőse. „Elképzelhetőnek tartjuk a Cup Racer további fejlesztését is, egy 1,6 literes WTCC változat formájában, végül is nagy hagyományokra tekinthetünk vissza e sorozatban.”

Az Ibiza SC Trophy szintén rajthoz állhat a világ versenypályáin, különösen a spanyol és az olasz saját márkakupáiban. A 2013-as szezonra 1,4 literes turbófeltöltésű motorja 200 lóerőt (147 kW) teljesít, a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) a kormánykerékről vezérelhető, a hatékony vonóerő-átadást pedig mechanikus differenciálzár segíti. A versenyengedéllyel rendelkező érdeklődők 31.500 euró nettó áron vásárolhatják meg.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER