Címkék: Coupé | Genfi Autószalon | kupé | mercedes | S osztály

2014. február 11. kedd, 12:12

 

Stílusos, magabiztos kiállás, exkluzív felszereltség jellemzi a Mercedes-Benz új S-osztály Coupé, klasszikus arányait, a modern luxust korhű technológiával ötvözi. Az S-osztály Coupé a 2014. március 6-16. között zajló Genfi Autószalonon tartja világpremierjét, és a modell 2014 második felében fog megérkezni a márkakereskedésekbe.

A kétajtós kupé a 4663 cm3-es V8-as Biturbo-erőforrással lesz elérhető. Az S 500 Coupé 455 lóerős (335 kw) teljesítményre képes, maximális nyomatéka pedig eléri a 700 Nm-t. A sportos vezetési élményben lényeges szerepet játszik a kipufogórendszer hangolása.

Az új S-osztályban a Magic Body Control személyében világpremierjét ünnepelhette a világ első „szemekkel rendelkező“ futóműve. A Coupé kivitelben pedig a kanyardőlés-funkció révén egy újabb világújdonságot tisztelhetünk a szériagyártású autók között: a Coupé egy motorkerékpároshoz vagy egy síelőhöz hasonlóan képes bedőlni a kanyarokba. Ezáltal az utasokra ható oldalgyorsulások olyan módon mérséklődnek, mintha döntött kanyarokban haladnának, a bent ülők pedig így természetesebb pozícióban ülhetnek. Az új kanyardőlés-funkció különösképp országúton kínál nagyobb vezetési élményt és kényelmet.



A tavaly bemutatott S-osztályhoz hasonlóan az új Coupé is számos új asszisztens-rendszerrel érhető el, amelyek az autóvezetést még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik. Az Intelligent Drive rendszerek közé tartozik többek között a Pre-Safe® Fékrendszer gyalogos-felismeréssel, a Distronic Plus kormányzás-asszisztenssel és Stop&Go Pilot funkcióval, a Bas Plus fékasszisztens keresztirányú forgalom-asszisztenssel, az Aktív sávtartó asszisztens, az Adaptív távfény-asszisztens Plus, valamint az Éjjellátó asszisztens Plus. A Collision Prevention Assist Plus rendszer az Adaptív fékasszisztens mellett – amely már 7 km/h feletti sebességnél védelmet nyújt az ütközések ellen – egy kiegészítő funkcióval büszkélkedhet: fennálló ütközésveszély esetén, és amennyiben a gépjárművezető reakciói elmaradnak, a rendszer 105 km/h-s sebességig már autonóm fékezésre képes, így a lassabban haladó, vagy fékező gépjárművekkel történő ütközés súlyosságát mérsékelni képes. 50 km/h-s sebességig a rendszer az álló helyzetben lévő gépjárművek mögött is lefékez, 40 km/h alatt pedig meg tudja gátolni a ráfutásos baleseteket.

A preventív Pre-Safe® utasvédelmi rendszert az S-osztályhoz hasonlóan a Pre-Safe® Plus-szal egészítették ki. A Pre-Safe® Plus fel tudja ismerni a hátulról történő ütközés veszélyét, és a mögöttes forgalmat a hátsó irányjelzők magas frekvenciájú villogtatásával figyelmeztetni képes. Amennyiben a ráfutásos baleset veszélye továbbra is fennáll, a rendszer az álló helyzetben lévő gépjárművet még az ütközés előtt megfékezi, így lecsökken az ostorcsapásos nyaksérülés kockázata, az ütközés során történő előremozdulás minimalizálásával.

Az S-osztály Coupé utastere is a luxus és kényelem jegyében fogant, amit opcionálisan még tovább lehet fokozni. Az Air-Balance csomag - ami illatosítja és ionizálja a beltér levegőjét - éppúgy kérhető, mint a Hőkomfort csomag keretében elérhető elektromos kartámasz-fűtés. Az Üléskomfort csomag részeként az első ülésekhez „Hot-Stone“ elven dolgozó masszázsfunkció jár.

A High-End audiorendszereket gyártó Burmester specialistáival való együttműködés eredményeképp két különösen értékes audiorendszer áll rendelkezésre: a Burmester® Surround-Soundsystem és a Burmester® High-End 3D-Surround-Soundsystem.

Külső megjelenés
Az új S-osztály Coupé a modernitás jegyében fogant, arányai már első ránézésre hátsókerékhajtású modell benyomását keltik, amit tovább hangsúlyoznak a Mercedesekre jellemző formajegyek, mint például a Dropping-Line (ereszkedő ívű vonalvezetés). Hosszú, hangsúlyos vonalak és Powerdome-okkal ellátott motorháztető, magas övvonal és az alacsony oldalsó üvegfelületek párosa, a hangsúlyos kerékjárati ívek, valamint a nagy kerekek (18 és 20 col között) az optikailag szélesnek ható farrész. A coupé 2945 mm-es tengelytávolságához 5027 mm-es hossz, 1899 mm-es szélesség és 1411 mm-es magasság társul.



A különböző formatervezési elemek kreatív összjátéka az S-osztály Coupé számára szuverén, öntudatos arculatot kölcsönöz: az orr-rész központjában a továbbfejlesztett, háromdimenziós kialakítású gyémánt-hűtőrács kapott helyet, amelynek szerkezetét ezúttal négyszögletű krómozott elemek határozzák meg. A hűtőrácsot központi Mercedes-csillag és egyetlen vízszintes lamella díszíti.

A teljes LED fényszórók, menetfényként funkcionáló szemöldökeikkel karakteres tekintetet kölcsönöznek. Az S-osztály Coupé esetében a tervezők a szemöldököket egy félkör alakú visszagörbítéssel fejlesztették tovább. A szériában járó LED-es Intelligens világítási rendszerrel kombinálva opcionálisan egyedülálló, oldalanként 47 Swarovski-kristállyal ellátott első fényszórók rendelhetőek, amelyeknél 17-17 szögletes kristály alkotja a menetfényeket és 30-30 kör alakú az irányjelzőket.

Az oldalsó sziluettet a kupolaformájú, feszített tetőív és a keret nélküli ablakokkal ellátott ajtók határozzák meg. Háromdimenziós, átívelő krómkeret veszi körbe az üvegfelületeket, ami a B-oszlop hiányának köszönhetően nem törik meg. Ez a megoldás kiemeli a Mercedes coupé modelljeire jellemző megjelenést.
A hátsó tengely felett az oldalfalból kiemelkedő izom már álló helyzetben könnyedséget és dinamizmust sugall. Az oldalfal pozitívan túlfeszített felületei és vonalai a hátsó traktusnál összehúzódnak.

A farrésznél feltűnő a rendszámtáblatartó kialakítása a hátsó lökhárító alsó részében, aminek köszönhetően a tervezők különösen sima felületű csomagtérajtót tudtak kialakítani ezen a területen. A nagyobb csillag így szabadon állhat, ezáltal pedig különös hatással bír. Kiegészítésképp a csillag kibillenthető, hogy a tolatókamerát, illetve az opcionálisan elérhető 360 fokos „madártávlati” nézet funkció hátsó kameráját elegáns és funkcionális módon fedhesse fel.

A részletesen kidolgozott kétrészes hátsó fényszórók szintén a magas technikai színvonalat tükrözik, és a lámpák a farrész sportos kialakítását támasztják alá. A világítási funkciók egy része a hátsó sárvédőívekben, míg a többi a csomagtérajtóban kapott helyet.

A kétrészes hátsó lökhárító továbbviszi az orr-rész sportos kialakítását. A magasfényű feketére fényezett diffúzor ugyanúgy megfelel az aerodinamika, mint a formatervezés kívánalmainak. Alatta – akár az első lökhárítóban – egy ezüstszínű, vízszintes légterelő húzódik. A kipufogó-végződések díszelemei a diffúzorba épülnek be, és a legmagasabb minőségről tesznek tanúbizonyságot.

Az S-osztály Coupé modellekhez szériában jár egy panorámatető, amely a teljes tetőfelület több mint kétharmadát foglalja el, és a maga kb. 1,32 m2-es méretével optikailag közel 150 százalékkal nagyobb az elődmodellénél. A Magic Sky Control lehetővé teszi, hogy az átlátszó tető gombnyomásra kívánságainknak megfelelően világosra vagy sötétre váltson. Világos állapotában a tető szinte teljesen átlátszó, és hideg időben is Open-Air élményt tesz lehetővé. Sötét állásában a fénytranszmisszió, vagyis a külvilágból az utastérbe bejutó fény 1% alattira mérséklődik, ami hatékonyan meggátolja a beltér felmelegedését. Kiegészítőleg napfényvédő rolóval lehetőség van az utastér leárnyékolására.

Utastér
Az S-osztály Coupé műszerfala látványos kialakításával gyönyörködtet. A műszerfal felső-része – amely körbefutó hatást keltve az ajtókig elér – meglehetősen letisztult kialakítást kapott, a különösen alacsony, alsó rész pedig „lebegő“ hatást kelt. A légzsák teljesen új helyre, alacsonyabb pozícióba való költöztetésével vált lehetővé. Ez a koncepció tette lehetővé a tervezők számára, hogy a hatalmas, kétrészes, szélesvásznú TFT-kijelzőt a díszítőfelület elé, „lebegő” pozícióba helyezhessék A kijelző alatt a megemelt középkonzol kiterjed a jármű hátsó részéig. Az összes fedél és könyöklő bőrborítást kap.



Az új „Super Sport” kormány erőteljes, galvanizált küllői a kormányoszlopból szerteágazva hangsúlyozzák ki a kormánykerék maximális mélységét.
A legkiválóbb anyagok, felületek, színek, díszvarrások kombinációja járul hozzá az igazán exkluzív belső megjelenéshez. A légbefúvók, kapcsolók, öv-előrenyújtók, valamint díszítőelemek galvanizált „Silver Shadow” kivitelben tündökölnek, ami a díszítőelemeknek különösen hangsúlyos megjelenést kölcsönöz, kihangsúlyozván a felületek háromdimenziós hatását.

A kartámasz előtt található az opcionális touchpad. Akár egy okostelefonról, a touchpad segítségével a központi rendszer összes funkciója ujjmozdulatokkal működésbe hozható. Az érintőképernyő ezen kívül alkalmas betűk, számok, valamint speciális karakterek kézírással történő bevitelére, mégpedig a központi egység bármely nyelvén. A különféle kezelőegységek – például a multimédiás rendszer vezérlője – a félkör alakban elrendezett, gombsorban találhatóak meg a központi vezérlő elem előtt.



Mind az első, mind pedig a hátsó ülések sportos karakterrel bírnak, a két hátsó fotel pedig különálló ülésként került megtervezésre. Az Exkluzív csomag opcionálisan tartalmaz exkluzív nappabőr kárpitozást feltűnő gyémántformájú díszvarrásokkal a háttámlákon és az ülőfelületeken. Az első ülésekhez tartozó biztonsági övek az oldalvonal harmóniájának megzavarása nélkül a hátsó oldalborításokba épülnek be és az öv-előrenyújtó szerkezetek segítségével az utasok számára könnyen elérhetőek.

Az ajtó- és a hátsó oldalborítás harmonikusan olvad egymásba, a kellemes hangulatot fokozva. A felületek és a kezelőegységek itt is rendkívül magas minőségűek, a Burmester® surround és a Burmester® High-End 3D surround hangrendszer megrendelésével pedig különösen magas szinten ötvözik a formát és a funkciót.

Új belső színek, mint a bengál vörös, a nyereg barna és a porcelán, lehetővé teszik az utastér egyedibbé tételét. A szériában járó hangulatvilágítás több világítási opcióval kiegészülve fokozza a hangulatot. Az utasok hétféle hangulatvilágítás közül választhatják ki a számukra legkedvesebbet.



Head-up-Display
Akárcsak egy vadászrepülőben, az opcionális Head-up-Display közvetlenül a gépjárművezető látómezejébe, az első szélvédőre vetít fontos információkat, ezáltal pedig – mivel a sofőrnek ritkábban kell levennie szemét az útról – fokozott figyelemhez vezet. A rendszer a sebességet, a sebesség-korlátozásokat, a navigáció információit és az asszisztens-rendszerek utasításait képes megjeleníteni.

A technikai hátteret egy tüköroptika, valamint egy teljesen színes, 480 x 240 pixel felbontású kijelző modul biztosítja, amely High-Power LED-es megoldással dolgozik. A rendszer egy körülbelül 21 x 7 centiméteres virtuális képet vetít a gépjárművezető látómezejébe, ami olyan hatást kelt, mintha a vezetőtől mintegy kétméteres távolságban, a motorháztető felett kerülne megjelenítésre. A több mint 60 pixel/fokos látószög nagyfelbontású kép érzetét teszi lehetővé. A tető felső élének környékén elhelyezett speciális fényérzékelő a Head-up-Display kijelzőjének fényerejét automatikusan, a külső fényviszonyokhoz igazodva állítja.

Aktív kanyardőlés-funkció
Az S 500 Coupé modellhez opcionálisan elérhető Magic Body Control futómű rendszer repertoárja az Active Body Control (ABC) és a Road Surface Scan funkciók mellett az új kanyardőlés-funkcióval bővült. Az Active Body Control esetében a négy rugóstag hidraulikus hengerekkel (speciális dugattyúkkal) van felszerelve, hogy a csillapítási erőket minden rugóstagnál egyedileg lehessen beállítani. A Kanyardőlés-funkció keretében a kanyar függvényében az adott rugóstag talppontját eltolja a rendszer. Ezáltal az autó folyamatosan, a másodperc törtrésze alatt automatikusan, akár 2,5 fokot a „kanyar ellen“ dől – a kanyar ívének és a menetsebességnek a függvényében. A kanyardőlés-funkció az ABC kapcsolójának segítségével a három üzemmód egyikeként választható ki, és a 30-180 km/h közötti sebességtartományban dolgozik.

Hangélmény: kipufogórendszer szelepekkel
A sportos vezetési élményben meghatározó szerepet játszik a kipufogórendszer érzelmes orgánuma. A mély frekvenciájú hangok teltebb, sportos hangélményről gondoskodnak. A keresztben elhelyezett, duplacsövű végződésű hátsó kipufogódobban két szelep kapott helyet, amelyek a fordulatszám függvényében pneumatikusan nyitnak és zárnak.

Mivel nyitott szelepek esetén a kipufogógázok eltérő úton haladnak át a kipufogódobon, a hangzás erőteljesebbé válik. A szelepek kapcsolási pontja a kiválasztott menetprogram függvényében változik: S-programban például korábban nyitnak, mint E-programban. A hangélmény már az S-osztály Coupé elindításakor tapasztalható.

Az autó alapfelszereltségének része az Integrált Szerviz Csomag, ami a további Mercedes-Benz személyautókhoz hasonlóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít.



Integrált Szerviz Csomag és Mercedes-Benz Driving Events Magyarországon
Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz S-osztály Coupé tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz.  

2014 februárjától tovább bővült a Mercedes-Benz személyautókhoz az alapár részeként kínált szolgáltatások köre. A Mercedes-Benz Driving Events révén az új személyautók tulajdonosai vezetéstechnikai kurzuson vehetnek részt, amely során a hétköznapi közlekedés során előforduló veszélyhelyzetek kivédését tanulhatják meg az új Mercedes-Benz személyautók vezetői, illetve megismerhetik az autóikba épített vezetői asszisztens-rendszerek működését.



Mercedes nagy kupéjainak rövid története
A Mercedes coupé modelljeinek történelme a világháborúk utáni időkből egészen 1952-re nyúl vissza, amikor is a legendás Mercedes-Benz 300 S Coupé piacra került.
A 300 S Coupét a W 180-as modellsorozat 220 S Coupé kivitele követte 1956-ban, amely elsősorban önhordó Ponton-karosszériájával hívta fel magára a figyelmet. Aztán 1961 és 1971 között a W111/W112 modellsorozat elegáns Coupé modelljei nyűgözték le összesen 29.918 vásárlójukat, akik a hathengeres 220 SEb Coupé kiviteltől kezdve a V8-as motorral szerelt 280 SE 3.5 Coupé változatig bezárólag válogathattak a kínálatból.

Az akkori S-osztály alapjaira épült az 1981-ben debütált, C 126-os modellsorozatú SEC Coupé, amely tíz évig szerepelt a stuttgarti autómárka kínálatában, és amiből összesen több mint 74.000 példány talált gazdára. 1992-ben, a Genfi Autószalonon jelent meg az utód (C 140 modellsorozat), ami első ízben S 600 Coupé kivitelben került piacra, egy 394 lóerős (290 kW) 12-hengeres erőforrással – ebben a modellben ünnepelhette világpremierjét 1995-ben az ESP® menetstabilizáló rendszer. Később ezt a coupét átkeresztelték, és így született meg a CL-osztály. 1999 márciusában szintén ezzel a névvel néven ünnepelhette világpremierjét az akkori S-osztály Coupé következő generációja, ami olyan iránymutató technológiai innovációkkal büszkélkedhetett, mint például az aktív ABC-futómű (Active Body Control), vagy a Bi-Xenon fényszórórendszer.

A legutóbbi, 2006-ban bemutatott CL-osztály is a legmagasabb szintű exkluzivitásról és egyedi, meggyőző formatervről tett tanúbizonyságot, amihez szokás szerint iránymutató csúcstechnológia társult. Ez a luxuskupé a gépjárműbiztonság teljesen új dimenzióját képviselhette Pre-Safe® fékrendszerének köszönhetően. Ezen felül a modell szériafelszereltségét már olyan innovációk gazdagították, mint például az öt világítási funkcióra képes Intelligens világítási rendszer, vagy a Pre-Safe® preventív utasvédelem.
A Mercedes-Benz nagy Coupé modelljeinek tradícióját az új S-osztály Coupé, valamint a típus innovációi méltó módon viszik tovább.




BMW 6 Gran Coupe teszt


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER