Címkék: C osztály | kombi | mercedes | T modell

2014. május 26. hétfő, 09:28

 

Az új T-modell révén a Mercedes-Benz 2014 szeptemberétől kiszélesíti a C-osztály családját. A kombit letisztult, formavilág, innovatív technika, kimagasló variálhatóság, valamint az elődmodellel összehasonlítva még tágasabb csomagtartó jellemzi.

Magasabb kategóriákra jellemző, utastere a luxust képviseli. Mindezeken felül számos új asszisztens rendszerével nem csupán a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja, de intelligens könnyű építésmódjának, példamutató aerodinamikájának és új, takarékos motorjainak köszönhetően a hatékonyág terén is szegmensének élén áll.




A T-modellben ünnepli továbbá világpremierjét a Mercedes connect me szolgáltatáscsomag, amely például lehetővé teszi például, hogy bármikor és bárhol kapcsolatot létesítsünk a gépjárművel, és online lekérdezzük az üzemanyagszintet. Az autó alapfelszereltségének része a négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosító Integrált Szerviz Csomag, emellett az autó tulajdonosa vezetéstechnikai tréningen is részt vehet a
Mercedes-Benz Driving Events szervezésében.

Az új C-osztály T-modellben kombi megkönnyíti az aktív, modern emberek életét például sportolás, bevásárlások, nyaralások során, ráadásul minden tekintetben családbarát. Ezzel a negyedik generáció új szintre emelve folytatja a C-osztály T-modellek tradícióját – a maga idejében a sorozat minden tagja egyetlen kombiként tökéletesen összefonta az életstílust, a sportosságot, a praktikumot.

Változások
Az új C-osztály T-modell méreteit tekintve lényegesen gyarapodott. Az elődjéhez képest 80 milliméterrel növelt tengelytáv (2840 mm) mellett az autó hossza 96 milliméterrel, 4702 mm-re nyúlt meg, ezen kívül 40 milliméterrel szélesebb lett (mostantól 1810 mm). A méretnövekedés a lábtér tekintetében 45 milliméteres térnyerést eredményezett, aminek elsősorban a hátsó utasok örvendhetnek. Mindemellett a fej-, könyök- és válltér egyaránt tágasabb lett az előddel összehasonlítva.

A méretnövekedés a csomagteret sem kerülte el. Az új C-osztály T-modell sportos farrésze maximálisan 1510 literes teret kínál (az ISO 3832 számú szabvány szerint). Ez 10 literes gyarapodást jelent az előddel összehasonlítva. A csomagtartó a hátsó ülések mögött alaphelyzetben 490 literes, ami plusz öt litert jelent a korábbi modellhez képest.

Lényegesen fejlődött a variálhatóság és a funkcionalitás is. Mostantól a hátsó üléstámlák már nem 60:40, hanem 40:20:40 arányban osztottak, ami számos lehetőséget kínál, így például az utasteret öt-, négy-, három-, vagy kétülésesként egyaránt használhatjuk.



Praktikus részletek gondoskodnak arról, hogy a csomagteret még sokoldalúbban és könnyebben tudjuk kihasználni, és kényelmesen abszolválhassuk a különféle szállítási feladatokat. A hátsó üléstámlák elektromosan kireteszelhetőek és automatikusan előrebillenthetőek, ezt követően pedig szükség szerint egy sík padlójú lényegesen tágasabb tér áll rendelkezésre.

A pakolhatóság kényelme opcionálisan tovább fokozható, például az elektromos Easy-Pack csomagtérajtóval, vagy a szintén extraként elérhető Hands-Free Access rendszerrel. Utóbbi esetén a csomagtérajtó nyitásához és zárásához egyáltalán nincs szükség kezeinkre – az elektromos művelet elindításához elég csupán egy lábmozdulat a hátsó lökhárító meghatározott területénél.


Dinamika és csúcsminőség
Az új C-osztályt optikailag a modern, dinamikus dizájn jellemzi. két különböző arculat között lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag az Exclusive kivitelben – a márka hagyományos „luxus hűtőmaszkját”, Mercedes-csillaggal a géptetőn.

A báziskivitel mellett mind a külső megjelenés, mind pedig az utastér tekintetében három-három dizájn- és felszereltségi irányvonal áll a vásárlók rendelkezésére.
A T-modell megkapta az Európai Allergia Kutatási Központ (ECARF – European Centre for Allergy Research Foundation) minőségi védjegyét, tudományosan leellenőrzött, kimagaslóan allergiabarát kialakításáért. A Mercedes-Benz az egyetlen autógyártóként viselheti az ECARF pecsétjét.


Touchpad és Head-up Display
További evolúciós lépést képvisel az új C-osztály T-modell esetében a Mercedes-Benz által kifejlesztett Touchpad, amelynek segítségével egy okostelefonhoz hasonlóan, ujjmozdulatokkal vezérelhető a központi egység összes funkciója. A Touchpad 65 x 45 milliméteres kezelési felülete a középkonzoli vezérlőegység kézpihentetőjébe van integrálva, és egy magas minőségű fémkeret veszi körül – funkcionalitása mellett egy igazi dizájnelem, amely egyszerre sugall hightech-érzést és luxust.

Az új C-osztályban szintén újdonságnak számít a Head-up Display vetített kijelzés. A szélvédőre vetítve is megjelennek a vezető előtt a fontos információk, így a könnyű leolvashatóság jóvoltából minimális a figyelem elterelése a forgalomtól. A rendszer mutatja a sebességet, a sebességhatárokat, a navigációs útmutatásokat és a Distronic jelzéseit.

Alacsonyabb tömeg, nagyobb kényelem
Az innovatív megoldásoknak hála az új C-osztály T-modell vázszerkezete kevesebbet nyom a mérlegen, magas merevségének köszönhetően pedig tökéletes alapot nyújt a kiemelkedő menettulajdonságokhoz és a lehető legjobb zaj- és rezgéskomforthoz, mindemellett kiváló ütközési biztonságot szavatol. 49 százalékos alumínium-arányával és akár 65 kilogrammal alacsonyabb teljes tömegével az új kombi vezető szerepet tölt be a szegmensben a könnyűépítés tekintetében is.


Motorok
Egytől-egyig ECO Start-Stop funkcióval ellátott, és az Euro-6 károsanyag-kibocsátási normát már most teljesítő benzin- és dízelmotorok gondoskodnak a sportos menetteljesítményről és az élvezetes vezethetőségről, miközben akár több mint 20 százalékos fogyasztáscsökkenést képesek felmutatni az előddel összehasonlítva.

Az új C-osztály dízelpalettáját a továbbfejlesztett négyhengeres, valamint egy új kis négyhengeres motorcsalád alkotja, és a BlueTEC-modellek kivétel nélkül fel vannak szerelve az SCR-technológiával (Selective Catalytic Reduction). A teljesítményskála 115 lóerőnél (85 kW) kezdődik és 204 lóerőig (150 KW) tart.

Kiegészítésképp a Mercedes-Benz a hibridmodullal kiegészített dízelmotort is kínálja. A négyhengeres dízellel és kompakt villanymotorral hajtott C 300 BlueTEC Hybrid teljesítménye 150 + 20 kW (204 + 27 LE), fogyasztása pedig az NEFZ-ciklus szerint átlagosan mindössze 3,8 liter gázolaj 100 km-enként, ami 99 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg.

Az új C-osztályhoz kezdetben három BlueDIRECT négyhengeres benzinmotor, valamint egy BlueDIRECT hathengeres benzinmotor lesz rendelhető, amelyek 156-333 lóerős (115-245 kW) teljesítményspektrumot fednek le. Később csatlakozik a kínálathoz a négyhengeres, konnektorról is tölthető, Plug-In technológiájú C 350 Hybrid, 155 + 50 kW (211 + 68 lóerő) teljesítménnyel.

Agilis és komfortos viselkedés
Példátlan rugózási- és gördülési komfort, kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságok mellett – ezek a tulajdonságok jellemzik a C-osztály T-modell új fejlesztésű futóművét, ami az új 4-lengőkaros első tengelynek is köszönhetően egyszerre kínál magas szintű vezetési élményt és kényelmet.

A T-modell vásárlói a jövőben az alapfelszereltséghez tartozó acélrugós futóművet két beállítással kérhetik, amelyek közül az egyik a sportosságot képviseli. Mindemellett alternatívaként a Mercedes-Benz ebben a kategóriában elsőként légrugózást is kínál a C-osztályhoz. Az Airmatic a kiváló menetkomfort és a dinamikus, agilis menettulajdonságok tökéletes kombinációját nyújtja, továbbá az Airmatic minden keréknél szintszabályozással van ellátva a lehető legjobb menetkomfort érdekében, nagyobb terhelésnél is.


Menetdinamika kapcsoló
Az új C-osztály T-modellnél a vezető egy kapcsoló segítségével kiválaszthatja a saját ízlése szerinti menetprogramot. A felszereltség függvényében különféle, előre bekonfigurált menetprogramok között választhat, továbbá rendelkezésre áll plusz egy opció, amelyet a saját igényei szerint állíthat be. A következő karakterisztikák állnak rendelkezésre: „Komfort”, „ECO”, „Sport” és „Sport+”. A kiegészítő, „Individual” beállítással a gépjárművezető saját ízlése szerint szabhatja személyre autóját.
Ezen kívül az új C-osztály T-modell a limuzin változathoz hasonlóan szériában megkapja az elektromos rögzítőféket, amely automatikusan kiold, amint a vezető a korábbi parkoló-állásból el kíván indulni.
Az új C-osztály továbbra is rendelhető a fejlett 4MATIC összkerékhajtással.

A C-osztály modellcsaládjának összes tagjának alapfelszereltségét képezi az elektromechanikus direktkormányzás. Ez a paraméteres kormányzás sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás mértékében változó áttétellel. Az igényfüggő rásegítés hozzájárul az üzemanyag-takarékossághoz is.


Mercedes-Benz Intelligent Drive
Az új Mercedes C-osztály is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Ezek összefoglaló neve az „Intelligent Drive“.

Az új C-osztály T-modellhez szériában jár az Attention Assist éberségfigyelő rendszer, ami fáradtság esetén figyelmezteti a vezetőt a pihenésre. Ez a navigációs rendszerrel felszerelt autók esetében a Comand rendszer révén közbenső célpontként mutatja az autópálya-pihenőket. Az Attention Assist érzékenysége beállítható; az autóvezetőnek külön jelzés mutatja a központi műszeregységen, hogy mennyire fáradt, és mennyit vezetett a legutóbbi pihenő óta.

A szintén széria Collision Prevention Assist Plus balesetmegelőző rendszer: az ütközéstől már 7 km/óra fölött védő fékasszisztens mellé kapott egy kiegészítő funkciót: ha továbbra is fennáll az ütközésveszély, de nem reagál a vezető, akkor 200 km/óra alatti sebességnél önállóan kezdeményez fékezést, csökkentve a lassú vagy megálló járművekbe való rohanás következményeit. 50 km/órás sebességig lefékez az álló járművek mögött, és 40 km/h-ig kivédi a ráfutásos baleseteket is.

Kiegészítésként rendelkezésre állnak a funkciójukban jelentősen kibővített asszisztens-rendszerek az új S- és E-osztályból, amelyek az Intelligent Drive koncepció keretében egyesített szenzortechnikával fokozzák jelentős mértékben a komfortot és a biztonságot:

A Distronic Plus, a kormány-asszisztenssel és az integrált Stop&Go Pilottal, egy részlegesen autonóm forgalmi dugó-asszisztens, amely 60 km/óra alatt még akkor is képes az előrébb haladó gépkocsihoz igazodni, ha hiányoznak, vagy elmosódottak a burkolati jelek, ezáltal biztonságosan, kényelmesen lehet együtt haladni az autósorral.

A Bas Plus fékasszisztens már felismeri a keresztirányú forgalmat is, és erősíti a vezető túl gyenge fékezését. A Pre-Safe® fék nemcsak álló járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is, és ha nem reagál a vezető, magától fékez, 50 km/óráig elkerüli a balesetet, illetve 72-ig csökkenti a súlyosságát. Folyamatos forgalomban a 7 - 200 km/óra között működik.

A kibővített aktív sávtartó asszisztens most már hiányos burkolati jelek esetén is képes féloldalas fékkorrekcióval megakadályozni a véletlenszerű sávelhagyást, illetve az összeütközést gyorsan előző, párhuzamosan közlekedő, vagy akár szembejövő járművel.

Az aktív parkoló-asszisztens, amely kormányzással és fékezéssel önműködően manőverez be hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, 360°-kamera mutatja a járművet és környezetét különböző nézőpontokból, madártávlatból is,

A táblafelismerő-asszisztens, forgalommal szemben hajtásra figyelmeztető funkcióval, amely a sebességhatárokon kívül mutatja az előzési és behajtási tilalmat is,  

Az adaptív távfény-asszisztens Plus, amely tartós távfényt tesz lehetővé azáltal, hogy eltakarja a fénykévének a szembejövőket vakító részét.


Légzsákok
A hátsó középső kivételével minden ülésnél felszerelt hárompontos, pirotechnikai előfeszítős és erőhatárolós biztonsági övek mellett légzsákok szolgálják az utasok biztonságát:
- medence-légzsák a vezető és az első utas ülésében
- újonnan fejlesztett függönylégzsák
- hátsó oldallégzsákok
- térdlégzsák a vezető előtt

Az első utasülést automatikus gyermekülés-felismerővel lehet ellátni. Az automatikus utaslégzsák-kikapcsoló – amit első ízben a Mercedes-Benz vezetett be – egy, az ülőlapban lévő nyomásérzékelő segítségével felismeri, ha egy gyerekülés van elhelyezve az utasoldali ülésen, és ennek megfelelően automatikusan kikapcsolja az utasoldali légzsákot. Így azokkal a rendszerekkel ellentétben, amelyeknél a légzsák kikapcsolása egy kulcsos kapcsolóval történik, elkerülhető a hibás működtetés. Mivel nincs szükség speciális transzponderre, a rendszer az összes fordított irányú gyermekülés-rendszerrel kompatibilis.

Klíma: jelek a műholdról
Az új C-osztály klímaberendezését a Mercedes-Benz következetesen továbbfejlesztette és jelentősen tökéletesítette. Különösen érvényes ez a szabályozás minőségére, a teljesítményre, a hatékonyságra és a levegőminőségre. A C-osztály T-modell a kategória egyetlen járműveként kínál alagút-felismerést, a műholdas navigáció révén. A navigátor térképe és a GPS helymeghatározása alapján az alagút kezdeténél átkapcsol levegőkeringtetésre, majd a végénél visszavált friss szellőztetésre.

Az Air Balance csomag, aktív illatosítással, a levegő ionizálásával és az alapjárműénél hatásosabb légszűrővel rendelhető.




Infotainment
Akárcsak a limuzin változat esetében, úgy az új C-osztály T-modellnél is egy teljesen új multimédia-nemzedék nyújt ösztönös kezelést, igényes látványhatású animációkkal, amelyek valamennyi funkciót tisztán, áttekinthetően és attraktívan mutatnak meg. Egyedülálló az új T-modell front-basszusa: ez az avantgárd hangrendszer a karosszéria kereszt- és hossztartóinak üregét használja ki a basszus-hangszóró rezonanciatereként. Eredményképp szinte hangversenytermi a zeneélmény. Kívánságra Burmester® Surround hangrendszer kapható.

Az interaktív navigátor szolgáltatása többek között az animált iránytű, az utazás menetéről a repülőgépekéhez hasonló tájékoztatást nyújtó „Drive Show“ és a Google Maps megjelenítése a képernyőn. Javul a valósidejű útinformáció, ha foghatók az internetes „Live Traffic Information“ adatai.

Internet és sokféle adatforrás már az alapkivitelben is
Bluetooth® kapcsolatra képes mobiltelefonnal már az Audio 20 audioberendezés révén is kapcsolódhatunk az internethez. A világhálón szörfözni a jármű álló helyzetében lehet. Menet közben használhatók olyan alkalmazások, mint az időjárás-jelentés, a GoogleTM keresés, a StreetView, a Panoramio, a célpont- és útvonal-letöltés és a Facebook. Zenét és videókat különféle forrásokból lehet lejátszani, például: Bluetooth® révén Apple iPod® és iPhone®, vagy SD-kártyáról, USB-ről, illetve CD/DVD-ről (Audio 20 CD-től és Comand Online esetében).

Comand Online, hotspot-funkcióval
A Comand Online nagyobb képernyője 960 x 540 pontos felbontású, különleges fedőüvege olyan fogyasztási cikkekről ismert, mint az iPhone® vagy az iPad. Lehet digitális rádió-/tévéadást venni, van merevlemezes navigátor, automatikus dugó-elkerülés a „Live Traffic Information“ pontos adataival, integrált WLAN hotspot-funkció és Linguatronic hangvezérlés.

Széria a Bluetooth®-telefonálás
Mind az Audio 20 USB, mind pedig az Audio 20 CD és a COMAND Online szériatartozékként kínál Bluetooth®-csatlakozást, amely összekapcsolja az autót a mobiltelefonnal.

Gépjármű Online Mercedes connect me rendszerrel
A Mercedes-Benz az új C-osztály T-modellel Európában „Mercedes connect me” néven egy új szolgáltatáscsomagot vezet be. A gépjárműbe integrált KOM-modul és a saját SIM-kártya által lehetővé válik a „Mercedes connect me” szolgáltatások használata. A rendelkezésre álló szolgáltatások között megtalálható többek között a baleseti-, szerviz- és lerobbanás-menedzsment. Mindemellett az ügyfelek mindenhol és minden időben összeköttetésben tudnak lenni autójukkal a „connect.mercedes.me” rendszeren keresztül, és például le tudják kérdezni az üzemanyagszintet, vagy az állófűtést bárhonnan elindíthatják, leállíthatják, beprogramozhatják.



Integrált Szerviz Csomag és Mercedes-Benz Driving Events Magyarországon
Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz C-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.
A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz.  
2014 februárjától tovább bővült a Mercedes-Benz személyautókhoz az alapár részeként kínált szolgáltatások köre. A Mercedes-Benz Driving Events révén az új személyautók tulajdonosai vezetéstechnikai kurzuson vehetnek részt, amely során a hétköznapi közlekedés során előforduló veszélyhelyzetek kivédését tanulhatják meg az új Mercedes-Benz személyautók vezetői, illetve átfogóan megismerhetik az autóikba épített vezetői asszisztens-rendszerek működését.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER