Az új, 1.5 literes Skyactiv-D tiszta üzemű dízelmotor az idén bemutatkozó, vadonatúj Mazda2-ben debütál majd, melynek bevezetése első lépésben Japánban történik.
Az idei Genfi Autószalonon, az új Mazda2 előfutárának tekinthető Mazda Hazumi tanulmányautó mellett leleplezett motor sokban hasonlít díjnyertes testvéréhez, a 2.2 literes Skyactiv-D dízelhez, mely a Mazda CX-5-ben, a Mazda6-ban és az új Mazda3-ban dolgozik. Sűrítési aránya szintén nagyon alacsony, optimális gyújtási folyamata lendületes vezetést tesz lehetővé a gyorsítás minden szakaszában.
A kisebbik térfogatú Skyactiv-újdonság innovációi közé tartozik a megnövelt tökéletes égési tartomány, a tovább csökkentett belső súrlódás, és az új szigetelési technológia a kisebb lökettérfogat miatt megnövekedett hőveszteségek ellensúlyozására. Így kivételesen hatékony és tiszta üzemű, kategória-elsőkre jellemzően alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, és teljesíti az Euro6 előírásokat mindenfajta költséges kipufogógáz-utókezelés nélkül.
Az új 1.5 dízelmotor mellett az új Mazda2 a Skyactiv technológia összes elemét hordozza majd, beleértve a hatékony, hatfokozatú Skyactiv-Drive automata és Skyactiv-MT kézi váltót, valamint olyan, további fogyasztást mérséklő eszközöket is, mint az i-Stop start/stop rendszer, ill. az i-ELOOP fékenergia-visszatápláló rendszer. A Mazda azt várja új, dízelmotorral szerelt kisautójától, hogy a japán, belső égésű motorral hajtott modellek között a legalacsonyabb fogyasztást érje el*.
A Mazda várakozásai szerint az 1.5 literes Skyactiv-D dízelmotor Európában is kedvelt lesz és ezzel az új Mazda2 nagytestvérei nyomába ér valós fogyasztási értékei, ill. az örömteli vezetés szempontjából.
* A japán JC08 tesztciklus szerint, kivéve a hybrideket és a micro-autókat
Az 1.5 literes Skyactiv-D dízelmotor újdonságai:
• Égési üzemmód váltási technológia és megnövelt porlasztású szolenoid befecskendezők a hűtési veszteségek csökkentése érdekében
• Magas és alacsony nyomású kipufogógáz visszavezetés a homogén szegény-keverékes üzemmód kiterjesztése érdekében, javítva a fogyasztást és a teljesítmény érzetét
• Hűtőfolyadék szabályzó szelepek és hűtőfolyadék terelő betétek a motorblokkban a hengerek mellett az égésfolyamat hatékonyságának javítása érdekében és csökkentve a mechanikai veszteségeket
• Változtatható geometriájú turbófeltöltő elfordulás érzékelővel, amely elegendő töltőnyomást biztosít a teljes fordulatszám-tartományban
• A szívócsonkban integrált töltőlevegő hűtő, amely javítja a gyorsítási reakciókat és a turbófeltöltő hatékonyságát.
Az 1.5 literes Skyactiv-D dízelmotor jellemzői (Mazda-mérések):
• Soros, négyhengeres dízelmotor turbófeltöltéssel és közvetlen befecskendezéssel
• Lökettérfogat: 1497cm3
• Furat x löket: 76,0mm x 82,5mm
• Sűrítési arány: 14,8:1
• Maximális teljesítmény: 77kW/105 lóerő, 4000/perc fordulaton
• Maximális nyomaték: 250Nm 1500/perc és 2500/perc között leadva
Hozzászólások